Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

16:9 je málo. Philips předvedl superširokoúhlý televizor

Philips se rozhodl skoncovat s černými pruhy, které nahoře a dole lemují mnoho filmů na DVD a Blu-ray. Televizor tedy roztáhl na anamorfní poměr stran 21:9.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jozka skocdopole

Jdete uz do prd*le

s temi vsemi druhy sirokych uhlu obrazovek, kde platim za pixle ktere jsou cerne. I na teto 21:9 kdyz promitam jiny film, tak pruhy nebudou nahore a dole, ale po stranach !

0/0
14.9.2009 15:34

Host

Re: Jdete uz do prd*le

Za situace, kdy jsou filmy natáčeny/vysílány/prodávány v různých formátech, tak budeš mít vždycky někde černý pruh. Smiř se s tím. Širokoúhlá obrazovka za to nemůže.

0/0
15.9.2009 11:01

Host

stare

to uz je znamo pekne dlouho presne pul roku a oni to tu ukazuji jako novinku

0/0
13.9.2009 13:31

Host

cerne pruhy?

To je nejaka blbina ne?  Takovy pofiderni rozliseni, nevidel jsem ze na tak blbe sirokouhlem monitoru 16:9 zustavaji jeste cerne pruhy. to uz toho moc na koukani nahoru a dolu teda nezbyva

0/0
13.9.2009 8:01

Host

Re: cerne pruhy?

je to tak, širokouhly format v kine ma totiz pomer stran 2.35:1 (21:9). Tento format je ale vhodny vylozene pro sledovani sirokouhlych filmu. tj pro beznou tv produkci nevhodny.

0/0
14.9.2009 11:38

Host

OBRAZOVÍ DILETANTI?

Jaká škoda, že mi připadne, že většina lidí, argumentujících proti této televizi, si vpodstatě jen obhajuje to, že má doma již koupenou 16:9, potažmo 4:3, a prostě se sami před sebou hájí, že to nepotřebují, že je to zbytečnost.

Musím argumentovat takto - formát 4:3 je původní televizní, který vznikl díky technologii - zobrazovazím elektronkám, které tehdy nebyly schopné pokrýt širší, protáhlejší plochu. Naopak vývojem kina se po formátu 4:3 dosáhlo prvně širokoúhlého formátu 16:9, poté formátu CINEMASCOPE, a to 2,35:1, alias 21:9, ketrý je doposud považován za nejluxusnější variantu. A POZOR! Jedná se o zachování stejné VÝŠKY obrazu s tím, že se rozšiřuje do stran.

Tudíž by měl televizor být 21:9, aby se ty horší formáty, jako 16:9  a také 4:3 zobrazovaly úměrně své kvalitě.

Bývalé sestříhané formáty z širokoúhlých filmů do 4:3 jsou pouze jejich výřezem, tudíž jsou kvalitativně jinde. Černé pruhy nahoře a dole jsou ŠPATNĚ. Obraz MUSÍ mít stálou výšku.

Díky za přečtení.. Ondra Mišák.

0/0
10.9.2009 21:54

Host

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

mám rád 4:3 neb mastím starý hry.

0/0
11.9.2009 8:34

Host

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

Jde jen rozšíření do stran??? Tak ksakru proč FILIPS vystavuje tak nízké nudle zdaleka nedosahující k výšce ani 42" LCD TV 16:9?!!!... Já vám povím proč - Marketing... Uvádí se pak větší úhlopříčka u takové nudle i přes nižší výšku, jak u notebooků... :-(

Většina vysílání ani filmův tomto není, presentace fotek na tom bude ještě horší, neb již dávno fotky netiskneme většinou ale "pouze" prezentujeme na velké LCD!!! Já fotím kvůli tomu dokonce v režimu 16:9 (nebojte, né v malém video rozlišení 1920x1080.., ale pouze v tomto poměru stran, a objekty -postavy, na telce 16:9 jsou pak mnohem větší než u fotek 3:2 natož 4:3... když je vepíšete do obdélníku 16:9!) a vězte, již tak s tím mám problém krom panoramatických záběrů krajiny, kdy se mi zdá pro dokument 16:9 pro fotku až moc! I proto protestuji proti 21:9! Ale 21:9 na telce 16:9 je snesitelnější. Tedy 21:9 je jen extrémní úlet, nikoliv luxus (Nejsem omezen penězi! Mě stála 42" LCD telka 40.000! ) a praktické opodstatnění! ODSakEda

0/0
11.9.2009 14:23

Merk

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

21:9 je na sledování filmů naprosto výborná věc. Že tomu lamy nerozumí nebo že to neumí používat, s tím naprosto nesouvisí. Rv Jak už jsem psal níže - vezmeme-li tři televizory - 4:3, 16:9 a 21:9 - se stejnou vertikální výškou i rozlišením obrazu, je 21:9 suverénně nejuniverzálnější. Nevýhodou je pouze větší náročnost na šířku prostoru, větší cena a zřejmě i spotřeba. Ale pokud na to někdo má (peníze + prostor), tak není naprosto co řešit, 21:9 je v této trojici jednoznačně nejlepší volba a nevidím jediný důvod, proč proti 21:9 "protestovat". R^

0/0
11.9.2009 14:48

bruins

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

Ono jde o to, ze tyhle 21:9 NEMAJI stejnou vysku jako prvni 16:9, ktery uvidite v obchode, ale jsou vyskove MENSI. Jednoznacne minus. Kdyz to dam do extremu, radsi budu mit obraz o vysce 5m x sirce 8m nez nudli 2.7m x 15m.

0/0
13.9.2009 16:29

Merk

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

No tak to si holt musíš vybrat takovou, která stejnou výšku má... :-/

0/0
14.9.2009 14:56

Host

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

Kolik tv poradu se vysila v tomto formatu-zadne. Vetsina je jeste dneska ve formatu 4:3 a tudiz i na 16:9 mate cerne pruhy zleva a zprava - pokud teda nejste lama co se diva na deformovane obliceje.

0/0
14.9.2009 11:44

Merk

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

Tohle samozřejmě není televizor pro dívání se na tv vysílání, tohle je zobrazovač pro sledování filmů a u nich je to právě naopak, většina je v současnosti 16:9, případně v 21:9 nebo něčem mezi tím. To je snad jasný i cvičenýmu foxteriérovi. Rv

0/0
14.9.2009 14:58

Host

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

mate pravdu jenom castecne, format 4:3 byl mnohem drive nez kterykoliv sirokouhly format. Format obrazu 4:3(1.33:1) vznikl z puvodniho akademickeho filmoveho formatu (1:375:1), který byl odvozen od filmoveho policka 35mm a definován někdy v roce 1928. Širokoúhlé formáty vznikly později a byla jich celá řada. Zmiňovaný CinemaScope byl definován v až roce 1953 a má formát 2.35:1(cca 21:9). Proto u širokoúhlých filmů vidíte i na televizi 16:9 černé pruhy. Bohužel tento širokoúhlý formát, který je výborný pro kina není zase tak ideální pro sledování běžných pořadů jako zpravodajství atp

0/0
14.9.2009 11:36

Host

Re: OBRAZOVÍ DILETANTI?

mnoho i nově profesionálně vytvořených koncertů je stále 4-3 i mnoho televizních pořadů taky. doma je vhodnější 16-9 je to kompromis, ale to je TV v obýváku vždy. pokud bude takový televizor jen pro filmy tak může mít kinoformát. doma by vás to brzo vytočilo, pruhy po stranách. roztáhnutím vy vznikly ještě větší deformity obrazu. to by bylo fakt  hifi ......fuck

0/0
16.10.2009 0:44

Pan Navratil

Mno,

ať dělám co dělám, furt tam vidím černý vorámování ;-D

0/0
10.9.2009 17:15

Host

21:9 se vysílá anamorfně 4:3 px i Letterboxovaně současně!!!

Co s tím ta nudle udělá?! A co udělá zpětně s 16:9 Letterbox nebo Anamorf natož s 4:3 ani raději nedomýšlím, již dnes neumí toto ani telky 16:9, kdy TV vysílání krom HDTV je jen a pouze 4:3 rozlišením ač 16:9 poměrem stran! Viz moje konstrukce případů, jak to dopadne...: http://hdv1.sweb.cz//21ku9.jpg

0/0
10.9.2009 16:45

Host

Re: 21:9 se vysílá anamorfně 4:3 px i Letterboxovaně současně!!!

Co to je za nesmyslný kecy? Nastuduj si elementární základy technického provedení TV vysílání v roce 2009, argumentuješ tedy technickým stavem v 80.nebo 90.letech. Tebou požadované umí u 16:0 i moje 5 let stará CRT TV Panasonic, nevím, proč by ji neměl u 21:9 umět i současný špičkový model.

0/0
10.9.2009 18:29

Host

Re: 21:9 se vysílá anamorfně 4:3 px i Letterboxovaně současně!!!

Co to placas ty? Vzdyt ma pravdu..

0/0
14.9.2009 14:22

Host

Re: 21:9 se vysílá anamorfně 4:3 px i Letterboxovaně současně!!!

Co to placas ty?Vzdyt ma pravdu

0/0
14.9.2009 14:22

Host

ach jo

to je zase marketing. s vetsim pomerem stran roste uhlopricka vzhledem k poctu zobrazovanych bodu. takze sirokouhle obrazovky maji mene bodu nez obrazovky 4:3.

To za chvili muzou prijit s obrazovkou 100:1 a uhlopricka bude vice nez 150cm, ale na vysku to bude jen treba 50 bodu. Fuj

0/0
9.9.2009 17:15

Host

Projektor

Pred lety jsem misto televize poridil projektor a uz bych se k televizi nevratil.

0/0
9.9.2009 16:39

Host

Re: Projektor

srovnej obraz z obyč projektoru a klasickýho LCD. Jo ten obraz z projektoru je hrozně velikej..ale ty barvy a ostrost...LCD je úplně jinde. Nemluvě o světle.

0/0
10.9.2009 4:59

Host

Re: Projektor

Blu-ray, 3M uhlopricka platno a je to jako v kine a neni to zas az tak drahy - komplet vcetne projektoru, platna, aparatury a playstation vysel o dost levnejs nez treba LEDkova televize

0/0
11.9.2009 19:50

majklos

a já si zrovna koupil novou TV

8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
9.9.2009 12:49

ROSES LIVE

Re: a já si zrovna koupil novou TV

CRT ? ;-D

 u tech TV to jede ten vyvoj smahem. Kvuli 21:9 bych necekal, ale kvuli 3D ve spojeni s PS3 (jak filmy tak hry) si chvilicku pockam na nove TV SONY

0/0
9.9.2009 15:29

Host

Re: a já si zrovna koupil novou TV

Taky mám CRT a nechám si ji, dokud neumře. (Není to otázka peněz.)

0/0
10.9.2009 12:24

barbudo

Mimochodem, už někdo viděl něco ...

... ve formátu 16:9?

0/0
8.9.2009 20:15

Merk

Re: Mimochodem, už někdo viděl něco ...

Ty ne, Majakovskij?

0/0
8.9.2009 20:48

Host

PVC

proč jsou ty slečny oblečené do PVC

?

0/0
8.9.2009 20:12

JoeMax

Re: PVC

Protože jsou od JVC? :)

0/0
9.9.2009 9:18

Host

Fajne

Fajne ta 21 ale taky ta cenovka

0/0
8.9.2009 18:48

Host

Srovnání formátů...

Měli bychom porovnávat obrazy podle počtu bodů. Kdybyste měli například 2K obrazových bodů a měli si vybrat, zda je budete mít 4:3 či 16:9, již by to nebylo tak jasné.

Původní formát (zejména pro fotografii) byl 2:3. Pro film byl upraven na 4:3 právě proto, že byl příliš širokoúhlý. Na krajinky dobré, ale pokud máte zabírat postavu, nebo třeba i jen obličej, tak je ten prostor okolo k ničemu. Celá léta učily školy (například FAMU), jak si poradit se sestřihem a záběry kamery pro formát 4:3. 16:9 vede k tomu, že kamera zabírá celou scénu a kameraman může jít domů. Nebo tam z  moderátora vidíme jen hlavu a stejně je kolem volné místo.

Širokoúhlý film vznikl ze snahy filmařů zvýhodnit kina, ze kterých byly větší zisky. Původně se točil na 70mm, což vznikne spojením 2x35. Protože odpadne dvakrát perforace, nevznikne ze 4:3 spojením 8:3, ale výsledek je ještě širší. Žádné jiné zdůvodnění tento formát neměl.

0/0
8.9.2009 16:46

Host

Re: Srovnání formátů...

4:3 bylo kvuli prvopocatkum rozvoje tv. Prvni tv byly v podstate hodne zaoblene skoro ctverce. Jinak si najdi neco o harmonickem pomeru 1,618.

0/0
8.9.2009 20:50

pavelthelong

Re: Srovnání formátů...

bohuzel ten pred tebou ma pravdu - ona totiz fotografie a film byly skoro o stoleti drive nez TV, takze tam jsou zaklady vseho.. To ze jsi nekde cetl teorii zlateho rezu neznamena, ze to nejak souvisi s tim podivnym formatem 16:9 (zkus si to propocitat, vychazelo by ti bud 1,33 u 4:3 nebo 1,78 u 16:9) A  zaoblene ctverce byly pro to, ze puvodni cernobile CRT obrazovky mely maly vychylovaci uhel elektronoveho paprsku. Apropos, vetsina znamych umeleckych del (obrazu) je zhruba v 4:3 nebo jako fotograficky papir 6:4 (v palcich, jinak je to 15:10) Jenom Ludek Marold namaloval neco podobneho te televizi nahore (panorama Bitvy u Lipan ;-D;-D;-D)

0/0
9.9.2009 16:45

zdevy

Re: Srovnání formátů...

(panorama Bitvy u Lipan) konečně vím k čemu tu novinku použít;-D

0/0
9.9.2009 21:16

Host

Re: Srovnání formátů...

Aha, a ja celou dobu myslel, ze se format rozsiruje proto, aby se prizpusobil vnimani okem, ktere rozhodne vidi sirsi zaber nez 4:3

0/0
14.9.2009 10:19

Marš Mal

O ou...

Nevim jak vy, ale já na tu první fotku čuměl asi deset vteřin, než sem si tý televize všimnul. Interesantní...

0/0
8.9.2009 14:42

Host

Re: O ou...

Jaky  televize?

0/0
10.9.2009 21:13

Host

Hmm...

za chvíli se budeme dívat na telku dva metry dlouhou a tři centimetry vysokou ... zlatá Tesla 4001 [>-] :) a navíc byla ve dřevě.

0/0
8.9.2009 14:12

bruins

Nebylo by lepsi

tocit tech 1000 filmu rocne v pomeru 16:9 (16:10), nez vyrabet miliony televizi s pruhem a posleze dalsi miliony bez pruhu, pricemz tam stejne zase maly kousek pruhu bude?

0/0
8.9.2009 12:37

Host

z jak dlouho

se ty kočky v tom latexu zapaří tak, že jsou shlédnutelné jen virtuálně na té báječné obrazovce?

0/0
8.9.2009 11:30

Host

16:9 vs ostatni

nic proti, ale ja mel dojem, ze to byl uz ukol 16:9tek.. jako fakt... to zachvili si nalepim proste pasku pres oci a bude hotovo ne?

0/0
8.9.2009 10:57

Host

lidský oko...

samozřejmě je spoustou testů prokázáno, že zorný pole jednoho oka je 4:3 a u obou očí je to 16:10... schválně si namalujte křížek na papír a při koukání na kžížek (z blízka podle velikosti papíru) si označte ty nejvzdálenejší body co jste ještě schopni správně vnímat.

jen dodam, že když čučim na 16:9 Tv na 21:9 film, tak ty černý pruhy ani nevnímám, protože vlastně nejsou vidět když se na nich nic neděje... a taky si vsimnete že pruhy jsou coolový, vždycky třeba ve hrách i když je hra 16:9 se tam přidávaj do videosekvencí.

0/0
8.9.2009 4:24

Host

Zlata stredna cesta

Mne pripada 16:9 uplne v pohode. Zda sa mi to tak nejak prirodzenejsie pre oci, nemam problem s pruhmi po stranach, ak ide program 4:3, pripadne s pruhmi hore, ci dole v pripade sirokouhlejsich filmov. Ale ist do este sirsieho pomeru sa mi tiez moc nepaci. Tych 16:9 je tak akurat.

0/0
7.9.2009 11:09

Host

Re: Zlata stredna cesta

Ale když se díváš na širokoúhlý, film, který má nahoře a dole černé pruhy, tak se vlastně díváš na zobrazovač více širokoúhlý, než je těch 16:9.... Já tomuhle argumentu fakt nerozumím. Jediný důvod, proč by někomu měl a mohl vadit zobrazovač 21:9 je ten, že takový zobrazovač bude dražší (pořízení a případně i provoz) a širší (tj. zabírající víc místa), než stejně vysoký zobrazovač 16:9. Ale výhodnost pro obraz je snad neoddiskutovatelná...

0/0
7.9.2009 11:15

Host

Re: Zlata stredna cesta

Skor mi ide o akusi univerzalnost ci kompromis. Dobre na tom vyzera ako sirsi format, tak i ten uzsi (prazdna plocha pripadnych pruhov je relativne mala). A ide tiez o to, ze clovek sedi v urcitej vzdialenosti od telky a ak by mal jeden extrem, ci druhy, tak tie "opacne" formaty by museli byt bud orezane, zdeformovane, alebo s prilis velkymi pruhmi a vzhladom na vzdialenost divaka k obrazu prilis male.

0/0
7.9.2009 11:24

Host

Re: Zlata stredna cesta

Pořád tomu nerozumím. Postavme si vedle sebe 3 televizory, které mají stejnou VÝŠKU obrazu a to jak co do počtu řádků, tak co centimetrů. Jeden s nich bude mít formát obrazu 4:3, jeden 16:9 a jeden 21:9. Z nich suverénně nejuniverzálnější bude ten 21:9, protože se na něm bez zmenšení či ořezu zobrazí formáty 4:3, 16:9 i 21:9. Ano, při vysílání 16:9 a 4:3 budou na televizoru 21:9 více či méně široké černé pruhy na straně. No a co? Obraz 4:3 ale na něm bude naprosto stejně velký, jako na tom televizoru 4:3. Jde jen  o to vyřešit technologicky ty černé pruhy tak, aby nerušily. Což není problém, stačí mít třeba automaticky částečně vypínatelné podsvícení.

0/0
7.9.2009 11:29

Host

Re: Zlata stredna cesta

No ano. Len ked je format prilis sirokouhly, tak ak nechcem hrat ocami ping-pong, tak musim sediet od toho dalej. A ked uz sedim dalej, tak sa zas format 4:3 akosi straca. Skratka vacsinou byva vzdialenost sledovania TV usposobena formatu (ci format vzdialenosti) a preto som za onu zlatu strednu cestu. Ale kazdemu moze vyhovovat nieco ine. Ak sa TV vyuziva hlavne na sledovanie 21:9 filmov, tak niet co riesit. Len proste sa mi zda, ze pomer 16:9 je na oci a do obyvacky tak akurat. Tot vsjo.

0/0
7.9.2009 12:03

Host

Re: Zlata stredna cesta

To bych si dovolil tvrdit, až bych měl možnost televizor 21:9 v obýváku vyzkoušet. ;-)Navíc u opravdu širokoúhlého obrazu je počítáno s tím, že okraje vnímáš spíš periferním viděním a slouží hlavně pro vtažení do obrazu než pro sdělení informací.

0/0
7.9.2009 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.