Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD dnes převezmou stého Kanárka, Agropendolino nebo Píďalku

Stou motorovou soupravu 814 Regionova dnes v Brně převezmou České dráhy. Moderní souprava má mnoho přezdívek, které jí vzhledem k jejím kvalitám spíše lichotí. Zaznamenali jsme zrod Regionovy ze zastaralých motoráků a projeli s ní část legendární Buštěhradské dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Vážení všichni chytří,

měl jsem to potěšení cestovat s Regionovou tento týden alespoň 6 x na Vysočině. Uvědomte si, že Siemens Desiro by byl sice super, ale tohleto je kompromis na finanční možnosti ČD. Rozhodně lepší než 810 a předtím 131 (to je dnes nostalgie).

0/0
19.9.2009 21:21

Host

Hrkáč

0/0
17.9.2009 19:31

Host

Neboli "Splašený kufr"

hanba za chybějící klimu, hluk je také vysoký

0/0
18.9.2009 10:55

Host

Převlečená mrtvola

No už o tom tuším bylo před pár měsíci ve zprávách. Kde to nějaký vysoce postavený úředník nazval "převlečená mrtvola" :-)  S tímto názvem naprosto souhlasím. Osobně mám s tím vlakem bohaté zkušenosti a jedná se o tragédii. Hluk a vybrace jsou neúnosné. První verze motorů nebyly, zřejmě díky špatné převodovce, schopny ani vyjet mírné stoupání. Nebo nešly zavřít dveře, tím pádem se vlak nerozjel. Osobně jsem zastáncem Siemens Desiro, který je taky určen na regionální tratě a kde se daleko více hledí na komfort a bezpečnost cestujícího. Raději o polovinu méně vozů ale za to kvalitních. Nedokážu si představit jak tyhle vozy mají sloužit 30 let jako jejich předchůdci. Když jako nové je to hodně poruchové.

0/0
16.9.2009 8:27

a8nn

Re: Převlečená mrtvola

Převodovka je jedna z mála kvalitních věcí, které tam jsou. Problém je spíš uspořádání A'1+'1'1', případně parodie na řídicí systém od Lokelu.

0/0
16.9.2009 17:46

Bery

Re: Převlečená mrtvola

"Raději o polovinu méně vozů, ale za to kvalitních".... to se lehce rekne, ale kdyz ono to nebude pouze o polovinu... A co potom zvolis ?

Koupit 3x Desiro, nebo 8x Regionovu ? Kdyz pristavis Regionovu + 810 na jednom vlaku a budes pozorovat cestujici, tak se Regionova zaplni jako prvni a teprve potom zacnou cestujici obsazovat i 810-tku. Tedy kdyz koupis jen 3x Desiro, tak ti zustane v provozu vic 810-tek. Takze ikdyz Regionova neni zadny zazrak, tak paradoxne pro cestujici udelas vic, kdyz nekoupis Desiro.

0/0
17.9.2009 20:15

Host

Helenka

U nás se jim říká Helenka, podle zpěvačky. Nová kastle, starej podvozek..;-D

0/0
15.9.2009 22:06

schivaa

Art si modernizujou co chtej

Auto je auto a na vlak se muzu leta tak vys...

0/0
15.9.2009 22:02

Host

Re: Art si modernizujou co chtej

Ty jsi hold blb.

0/0
19.10.2009 10:48

schivaa

Super kokpit

Jako kdyby si nekdo nastudoval Amaterske radio z roku 90, ale co se Pendolina tyce to co je jakoze chloubou ceskych drah ve Velke Britanii jezdi jako lokalka

0/0
15.9.2009 21:51

Host

Re: Super kokpit

Jo? A odkud kam? Ony totiž v UK lokálky našeho typu vůbec totiž neexistují...a to co nazývají lokálkou v UK je u nás pomalu hlavní trať...

0/0
15.9.2009 23:41

HanzPrague

.

konječně ten interiér trochu vypadá. V některých vlacích má člověk pocit že by stačilo odmontovat sedačky a dovnitř můžou nacouvat tanky

0/0
15.9.2009 18:08

Host

ČD - Skanzen komunizmu

;-O;-O;-O;-€Rv

0/0
15.9.2009 14:40

vlmach

Re: ČD - Skanzen komunizmu

Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou.Dr.Goebels.

0/0
15.9.2009 14:48

Host

Re: ČD - Skanzen komunizmu

Jaká lež? Kdyby nebylo Hitlera, tak jezdí misto vlaku koně. A při současné rychlosti obnovy budou jezdit s těma starýma herkama ještě 150let.

0/0
15.9.2009 17:12

Host

Re: ČD - Skanzen komunizmu

co to placas ty nacisto. pokud si povsimnes rakousko-uherskeho stylu tak ti dojde ze to asi nestaveli tejden to se stavelo davno pred adolfem. Chudacku. Draha byla postavena (jeji zaklady) v dobe nejvetsiho ekonomickeho rozmachu rakousko-uherska. coz ale bylo jaksi trosku driv.

0/0
16.9.2009 0:57

Host

U noveho vlaku neni klimatizace?

Myslim ze tento fakt o soucasnem vedeni CD mluvi dostatecne. ;-DRv!!

Hlavne o jejich zamereni na zalaznilka ;-D;-D;-D

0/0
15.9.2009 14:37

Host

Re: U noveho vlaku neni klimatizace?

zakaznika*

0/0
15.9.2009 14:37

alig agil

Re: U noveho vlaku neni klimatizace?

hlavní zaměření ČD je zde na mašinfíru. ten klimošku jako jediný má:)))

0/0
17.9.2009 16:44

Host

Re: U noveho vlaku neni klimatizace?

On taky existuje zakonik prace a ten definuje jak maj vypadat prijatelne pracovni podminky v EU - a to bez klimatizace jde casto jen obtizne zajistit !!!

0/0
17.9.2009 16:48

Janina7

Tohle je ideální stroj pro naše nádražáky.

Jednoduché ovládání, přijatelná a chápatelná rychlost jak pro obsluhu tak i pro dispečéry. Škoda peněz za ty opravdvové Pinďolína!

0/0
15.9.2009 13:23

vlmach

Re: Tohle je ideální stroj pro naše nádražáky.

Asi netušíte,co strojvedoucí Regionovy by měl znát.A je příznačné,že lidé se znalostí počítačů se daleko rychleji seznámí s ovládáním (ale i s údržbou a opravami) těchto "primitivních" vozidel.

0/0
15.9.2009 14:31

Host

Klimatizace

Nerozumím tomu, proč se pořád v ČR objevuji články, které haní klimatizaci. když vyjedete kdekoli na západ, tak se klimatizace bere jako samozřejmost. A když se teď dozvím, že jak nové tramvaje či autobusy v Praze nebudou mít obět klimatizaci, připadám si fakt, že jsme pořád na východě.

Mimochodem, jízda v CityElefantu s klimatizaci je super. Doporučil bych autoru článku, aby si zkusil jízdu v saku v parném letě ve starém panťáku či starém motoráku. Pokud by si to aspoň jednou zkusil, asi by nemohl prosazovat takový zpátečnicky názor, že klimatizace u nás není potřeba. Copak už dnes nemají všechny nove auta klimatizaci? Tak proč né vlaky, tramvaje a autobusy?

0/0
15.9.2009 12:04

Host

Re: Klimatizace

Tak myslím že zrovna u tramvaje by to bylo k ničemu, když staví každé 2 minuty, ale vlak je něco jiného, sektory pro cestující jsou odděleny stěnou a zastávky jsou od sebe mnohem dál než u MHD.

0/0
15.9.2009 12:53

Host

Re: Klimatizace

Jenze tramvaje bohuzel nemaji nejen klimatizaci ale ani poradne vetrani. A mnohdy tramvaj postava, popjizdi a do dalsi stanice dorazi treba za 20 minut. Mezitim uvnitr stoupne teplota na cca 50 stupnu.

0/0
15.9.2009 12:56

mindwarp.cz

Re: Klimatizace

Ale pozor na to, ani v tramvaji a ani v autobuse se nesmí pít. Je to lahoda když jedu busem kde je pomalu 50°C, napiju se a nenávistný důchodce na protějším sedadle mě okřikne, že se v autobuse pít nesmí. Já bych to střílel.

0/0
15.9.2009 13:12

Host

Re: Klimatizace

Pokud pijete z lahve, kterou pak uzaverem uzavrete je to celkem v norme.

Pokud mate kelimek otevreny a s brckem je to zcela neco jienho a zcela realne hrozi ze obsah kelmiku skonci na satech nekoho, kdo se prave jede na zkousku nebo na pohovor do noveho zamestnani (je ted bez prace)...

0/0
15.9.2009 23:58

ondras007

Re: Klimatizace

No to by teda k něčemu bylo. Je jedno, že bude bus/tramvaj zastavovat každé 2 minuty. Nejde tu o to aby se tramvaj vychladila na 23 stupňů, ale aby se tam dalo aspoň dýchat.

0/0
15.9.2009 14:42

a8nn

Re: Klimatizace

Za cenu 50% nárustu spotřeby energie. A to se vyplatí!

0/0
15.9.2009 23:42

Jakub

Re: Klimatizace

U panťáků navíc nějaký inženýr nechal místo okýnek jen škvíry. Mazec... :(

0/0
15.9.2009 12:54

xtonda

Re: Klimatizace

Jenom trotl jezdí v praném létě v saku :-)

0/0
15.9.2009 13:12

Host

Re: Klimatizace

Tak to zkus říct šéfovi

0/0
16.9.2009 15:04

Host

Re: Klimatizace

A co si si ho svléknout ?

0/0
16.9.2009 17:12

alig agil

Re: Klimatizace

on má asi sako naostro:). nebo poblinknutou košili, že ho nemůže sundat..

0/0
17.9.2009 16:49

pokrokovesmyslejici

Re: Klimatizace

To by autor článku musel klesnout hodně hluboko, aby si vyzkoušel jízdu CityElefantem. Na Idnes jsou jenom pravicově smýšlející novináři, ti jak známo cestují výhradně automobilem, jejich životní úroveň je o 300% vyšší oproti nám ve vlaku R^

0/0
15.9.2009 13:43

Lord Helma

Re: Klimatizace

mentálně retardovanej, nebo jste objevil kouzlo Ctrl+C Ctrl+V?

0/0
15.9.2009 15:44

Peťulák2

Re: Klimatizace

A zkusil jste si třeba to sako sundat?

Jinak klimatizace je v EC a jak funguje? Když vám v létě budou cvakat zuby, protože je to narvaný na 20°C a vy si s sebou oteplováky a bundu nevezmete, tak vám akorát řekne, že s tím nejde hnout, protože by to rozhodilo jiný vozy, a že nesmí a nemůže a kdesi cosi. To snad ať tam radši nic není...

0/0
15.9.2009 14:45

Host

Re: Klimatizace

Lepší 20 než 40.

0/0
15.9.2009 18:24

Host

Re: Klimatizace

co je na 20 špatně???

0/0
15.9.2009 20:08

Host

Re: Klimatizace

Pro mne je 20 C na bundu kor kdyz sedim .

0/0
15.9.2009 23:59

Host

Re: Klimatizace

Chřipka, angína,.....

0/0
16.9.2009 15:05

Host

Re: Klimatizace

no teda, ja mam letni zkusenosti s klimatizaci v EC z Prahy do Brna. Des, bes. Dokud v jizdnim radu byl kazde 2 hodiny expres v obycejnem starem voze, jezdil jsem jen s nim. Duvod? Kdyz je v patek odpoledne vlak EC plne obsazen (ale nikdo nestoji) a venkovni teplota je vice nez 20, tak ty nove vozy od Siemense montovane v licenci ve Studence maji tak idiotskou elektroinstalaci, ze nezvlada vyssi prikon pozadovany klimatizaci. A to je tam potom do par minut na padnuti. Jinak po setmeni, az venkovni teplota klesne, elektroinstalace prestane vyhazovat klimatizaci a klimatizace vesele jede - az do zmrznuti cestujicich.

No, aspon clovek usetri za saunu.

0/0
30.10.2009 20:45

Host

Re: Klimatizace

samozrejme, ty nove vozy nemaji okenka. Pokud by je mely, tak by se to s nimi dalo, takto je to o zdravi.

0/0
30.10.2009 20:48

Host

Re: Klimatizace

O tom, že je v létě pobyt v klimatizovaných prostorách nezdravý, už se psalo několikrát i v novinách na základě lékařských výzkumů. Navíc klimatizace není zadarmo - dopravnímu prostředku se zapnutou klimatizací roste spotřeba. Ať si někdo klidně kazí zdraví v jezdící ledničce, pokud to dělá soukromě. Ale já jsem rád, že ČD tomuto módnímu trendu nepodlehly.

0/0
17.9.2009 11:01

Host

Regionova

Myslím že Regionova je maximum možného, co si dnešní ČD můžou dovolit.. A nebo musí...? V článku je nenápadná zmínka o vlastnictví PARS Nova, tedy Škoda. Ale rozplétat vazby a zájmové skupiny na drahách asi není téma pro Technet. Každopádně by bylo zajímavé porovnání, na kolik vyjde rekonstrukce Regin vs. cena Desir co se dělaly na Zličíně, s přihlédnutím k jejich mnohem modernější konstrukci..

A další věcí je vůbec skutečnost, že dvě největší města ve středních Čechách spojuje Buštěhradská dráha ve své téměř původní podobě, tj. jednokolejka, bez drátů a s dezolátním stavem kolejového svršku. Pokud vím, tak takhle dráha vadila už soudruhům které rušila v jejich znárodněných vilách na Praze 6, nicméně v úspěšné sabotáži bohužel pokračují i pánové Bém a Chalupa...!!Rv

0/0
15.9.2009 10:46

Host

Re: Regionova

Puvodni Bustehradska draha dneska uz neexistuje. Vedla vedle dnesni trati a jeste jsou nekde puvodni znacky, nasep atd. ale koleje uz ne. Vice zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lánská_koněspřežka

0/0
15.9.2009 14:22

Host

Rychlodrahu

UZ 40 LET TAM PLANUJI STAVET TZV RYCHLODRAHU, SOUDRUZI VSECH BAREV ;-O;-D;-D;-D

0/0
15.9.2009 16:33

Host

Re: Regionova

Modernizace vadi obyvatelum Prahy 6 kvuli hluku - ti proste proti tomu protestuji - od nadr. Veleslavim po nadrazi Dejvice.

0/0
16.9.2009 0:18

Host

Re: Regionova

Ale ale... takže raději ucpaná Evropská a staré kouřící motoráky poskakující na Buštěhradce??? Dokážete si představit MODERNÍ vlak na MODERNÍ železniční trati, navíc schovaný za PHS??? Nebo raději demagogické pohádky??

A jestli si myslíte, že P6 spasí metro, tak jste na omylu, sorry. Prodloužení Ačka je politická věc, ne pro občany. Stavební dokumentace k projektu OC Bořislavka se chlubí, že bude mít přímý vstup do metra.. A něšťastníci bydlící na Červeném vrchu zjistí, že jim zrušili tramvaj a do metra jaksi daleko... Taky OC Šestka, tam by se metro hodilo, tak jim pánové radní pomůžou.. za našich 40 miliard8-o

0/0
16.9.2009 10:10

Host

Re: Regionova

Praha 6 chce jednoznacne metro a ne rychlodrahu !!!

Pokud reknete nekomu ze ma jezdit do centra vlakem - pak vas pozaduje bud za zeleznicniho fandu - a nebo v horim pripade za cloveka ktery by mel ihned zajit za svym psychiatrem a nechat si predepast silnejsi pravidelnou davku prasku....

Proste Prahu 6  metro spasi - na Cervenem vrychu trmavaj nikdo nezrusi - maximlane by tam byly vhodny dalsi vylez.

Rychlodraha naela rozhodne kraval proti hlukova bariera se nelibi - a navic ji prakticky rozpuli. A rozhodbne snizi hodotu vsech nemosvitosti v okoli - pokud si muze innancne dovolit neco lepsiho urcite se nebude dobrovolne stehovat k frekventovane zeleznicni trati !!!

Jejich hlavni pozdavkem je zcela jeji zruseni od Nadrazi Veleslavim - tam bude koncencna prestup na metro. Koleje budou vytrhany a mito nich povede dale Prahou 6 za do Stromovky cyklostezka.

0/0
17.9.2009 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.