Diskuze

ČEZ zkoumá skladování elektřiny pod zemí. Podívejte se, jak to funguje

S rozvojem obnovitelných zdrojů energie se objevuje nový problém: jak zajistit spolehlivou dodávku elektřiny v době nepříznivých přírodních podmínek? Řešením může být skladování energie pomocí stlačeného vzduchu pod zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

11. 11. 2009 0:06
strasice

Ano testují to. Rezervoár je prý nedaleko Strašic. Nebo se pletu? Ale ne, říkal to pošťák a ten nikdy nekecá. Jenže k nám chodí přeci pošťačka.

0 0
možnosti

Host

5. 12. 2009 0:36
Re: strasice

Ty už to nehul !!!

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 22:12
ČEZ by měl hlavně zkoumat

Jak nesrat ;-€ normálního občana, či popřípadě jak zlevnit.

Jinak článek je super.R^

0 0
možnosti
PP

Euronymos

13. 11. 2009 8:50
Re: ČEZ by měl hlavně zkoumat

A můžete mi vysvětlit proč ?

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 19:18
Je to blbost i kdyz v EU je vsechno mozne

Evropska komise vyda smernici, v niz naridi vsem clenskym statum zvysit ucinnost Carnotova cyklu do roku 2020 na dvojnasobek. Nedodrzeni bude prisne pokutovano. Tim vytre zrak celemu svetu a EU se ocitne razem na spici ekologicke energetiky. Jose Barrosa pak nemine nekolik Nobelovych cen. ;-D

0 0
možnosti
S

Host

11. 11. 2009 0:56
Re: Je to blbost i kdyz v EU je vsechno mozne

Obavam se, ze dneska uz skoro nikdo nevi, co je to Carnotuv cyklus. Alespon z clanku i tehle diskuse to tak vypada. :-(

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 16:19
Jako od Julesa

Werne by to snad napsal věrohodněji. Takto podané,je to blábol. Škoda peněz na vzdělání pana redaktora.

0 0
možnosti
DF

Korien

10. 11. 2009 15:31
JE

Chce to dalsi JE a tentokrat nove generace reaktoru (samo dostavet ty 2 bloky v JET).

Kamarad ze zahranici se mne ptal proc i nerozsirime JET/JED o dalsi blok(y) aneb tam uz opravdu pobliz nebo v arealu neni misto ? :)

Eko energie je krasny kseft pro jiste korporace a dira v rozpocut (dotovana), ale jestli si nekdo mysli, ze dostatecne rentabilni a s 99.5% 365/7 stabilnim vykonem tak doporucuji opakovat studium. Je zvlastni, ze skutecne ucinne ciste energie (i EKO) se radsi v masmediich nepropiraji.

0 0
možnosti
VR

2718

10. 11. 2009 17:42
Re: JE

Zacatek souhlas 

> Je zvlastni, ze skutecne ucinne ciste energie (i EKO) se radsi v masmediich nepropiraji.

Konkretne?

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 15:15
Pri realnych ucinnostech

(ne tech, co si nedovzdelany redaktor vycucal z prstu, protoze problematice ani za mak nerozumi) nemuze byt stlacovani vzduchu relevantni prostredek skladovani energie. Nanejvys by se snad dalo pouzit ve vyjimecnych pripadech pro spickovou zalohu v kritickych pripadech napr. pri nedostatku plynu pro plynove elektrarny. To je ale ekonomicka otazka, jestli to vubec stoji za to.

Obecne takoveto clanky v beznem tisku jsou plne blabolu a neoverenych informaci. Redaktor dostal za ukol napsat neco o energetice (kosmonautice, bio technologiich , genetice atd.) a tak na googlu najde neco, cemu poradne nerozumi, spatne to prelozi z anglictiny a clanek je na svete. Jemu podobni nedoukove pak v diskusich vykrikuji o bestialnich ropnych (biotechnologickych, jadernych atd.) lobby, co sedi na prevratnych patentech, ktere zachrani lidstvo a rozvijeji teorie o globalnich zidozednarskych lozich a iluminatech na urovni sifry mistra Leonarda. Ach jo....

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 17:54
Re: Pri realnych ucinnostech

A casto si k tomu jeste neco vymysli ci alespon neco duleziteho z toho neuvede, aby jetse ziskal vetsi senzaci a tim i vetsi sledovanost daneho clanku - vzdyt penize, ktere za to dostava jsou to jedine co ho opravdu pri psani skutecne zajima.

0 0
možnosti
DK

Karawetari

10. 11. 2009 13:25
x

Podle mě i ta nejlepší elektrárna, která bude stlačovat vzduch nebude mít větší účinnost než parní lokomotiva :-D tzn do 20%

0 0
možnosti
DK

Karawetari

10. 11. 2009 13:23
x

Pokud se ještě musí chladit vzduch ,tak se s tou účinností celé elektrárny nějak přepočítali. Těch 50% bude mít stěží ta turbína.........rozpuštěné ztráty ve zbytku elektrárny degradují účinnost celku tak na 10% (můj odhad) protože taky čím víc bude pumpa stlačovat vzduch, tím větší spotřebu budou mít motory a našla by se celá řada dalších ztrát.

0 0
možnosti
TM

GoogleBomber

10. 11. 2009 13:22
Opatrně s těmi pojmy

Hezký článek pane Jančare, díky za něj. Jen vám chci připomenout, že na Technet chodí i čtenáři s IQ pokojové teploty. Když budete používat termín "elektrárna", vyvoláte spoustu hloupých otázek, jako např. u elektromobilů či palivových článků. Osobně bych navrhoval "zásobník" energie. Pojem používaný v souvislosti s koncepcí inteligentní sítě (z angl. "smart grid").

0 0
možnosti
JK

BrumlajiciCmelak

10. 11. 2009 11:52
Když to shrneme

Výkupní cena solární elektřiny 13Kč (nepočítám dotace) uskladnění touto metodou - účinnost 50% (kdo ví jestli) - i kdyby uskladnění bylo finančně zdarma, tak vychází silová cena elektřiny 26Kč. Z atomovky stojí 1Kč. A to jsme vynechali drobný detail, že tato "technologie" je sice použitelná na špičkování, ale na zálohy solárních ani větrných elektráren použitelná není, neb třeba 14 denní zataženo či bezvětří neřeší.

Shrnuto a podtrženo: solární elektřina a větrná elektřina jsou technicky k ničemu, ekonomicky je to dobrá okrádačka a politicky to perfektně funguje na duchem prosté "ekology"

0 0
možnosti

Host

10. 11. 2009 12:13
Re: Když to shrneme

Naprostý souhlas...

0 0
možnosti