Diskuze

Canon 1D Mark IV: Rychlá zrcadlovka s HD záznamem

Minulý týden jsme si představili výborně vybavenou digitální zrcadlovku Nikon D3S a již je tu odpověď věčného rivala - společnosti Canon. Ta totiž uvádí na trh profesionální digitální zrcadlovku EOS 1D Mark IV, která také nabízí vysokou citlivost snímače a možnost natáčet HD videozáznam.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

3. 11. 2009 20:04
heh

Vidim ze tu je plno snilků kteri po projeti vimea veri ve spuj super filmik z canona.Musim se vazne smat a zvlast tem amaterskym nazorum lidi kteri si na kameru nikdy nesahli,problematice nerozumi a kvakaji tu fotograficky nesmysly.

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 19:02
musím se vážně smát - pokr.

Já si dovedu představit jisté reklamy i na VHS. Protože dvě krávy na nádraží, z nihž jedna vytáhne z tašky Perwol, bez kterýho nedá ani ránu, nebo jiná, co má povznášející pocit, protože si vzala Always s křidélky,lidi sebelepší kvalita nezachrání stupiditu těhle , jak já říkám pseudoreklam.

A tak bych mohl pokračovat. Berte to tak. Komu vyhovuje kvalita videa z Canonu, tak ať si na něj točí, kdo si naivně myslí, že koupí kamery za statisíce dostane výsledek lepší, budiž, až si tedy takovou kameru koupí. Ve výsledku klient to stejně neocení, protože maximum co uvidí je a opakuju se full HD 1920x1080. Všechno ostatní je nanic.

Co je ale podstatné je člověk. Mamlas natočí stejný kulový, ať má v ruce ARRI, nebo REDku nebo Canona.

P.S. Byla tu zmínka, že Canon točí na efekt. No přiznejme si, vždyt všechno kolem nás je na efektu založený. A nějak se vytrácí obsah.

A teď hurá do mě;-D

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 19:08
Re: musím se vážně smát - pokr.

Rozumíš tomu jako koza petrželi. 2k a 4k k ničemu? A co výřezy? Filmová skla nemají zoom. Pořád je zmiňuješ rozlišení - jsi jak primitiv co se hádá, že má lepší fotky, když má na mini čipu 12mpx a někdo 4mpx. Kdyby jsi tomu rozuměl tak nenápišeš takovou hovadinu.

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 18:55
Musím se vážně smát

když sem si pročetl tuhle diskuzi. Pravdu mají skoro všichni ( teda až na extrémní vyjímky, co maj tu odvahu a drzost současně srovnávat 5DMKII s nějakou kamerou stejné cenové hladiny). Podívejte se na to z jiné strany. Někdo tu píše o kvalitě srovnávané na studiových monitorech. No ruku na srdce, kdo má doma studiovou plazmu, LCD nebo CRT a dívá se na ni ? 0.001% lidí. Tedy nikdo. Možná pár technickejch nadšenců, kterým není nic dobrý. Dom maj lidi max full HD tedy 1920x1080 a pro tenhle formát podává ten Canon opravdu super obraz. Chápu současně vztek všech co maj kamery za statisíce, že se budou do krve rvát za to, že oni natočí obraz lepší. Nesmysl. Max. již zmiňovaných 192x1080 a pokud by to bylo víc ( taky se tu mluvilo o RED ONE ), tak se stejně dělá downkonverze, takže k čemu ty 2K nebo 4K ?

Pak tu byla zmínka o tom, že se s Canonem točí reklamy. Ano a proč ne?

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 19:04
Re: Musím se vážně smát

2K nebo 4K? k cemu? treba proto ze se u filmu se nezoomuje sklem ale zoomuje se v postprodukci a treba i k vyrezum.Zas dalsi co tomu rozumi jako koza petrzeli

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 9:32
HD video na DSLR

Takze neda mi a musim reagovat - HD video na zrcadlovkach natacet skutecne jde. A kdyz mate potrebne vybaveni, tak je kvalita srovnatelna s profi kamerami (opravdu profi). Nicmene je potreba poradny stativ, stolice pro objektiv se zarazkami pro ostreni, jeden ostric - clovek, jeden az dva lidi co pohybuji stativem/celou konstrukci... Takze jako rozhodne neni mozne natocit kvalitni video bez pomoci jen s DLSR, nicmene pokud mate vsechno potrebne vybaveni (jakoze vetsina profesionalni stabu ho ma), pak neni takovy problem natocit super video. Ale je treba k tomu pristupovat jako ke kamere a ne fotaku.

1 - ostri se zasadne rucne, 2 - je treba mit zmerene vsechny vzdalenosti sceny a podle toho ostrit i zoomovat, 3 - je treba mit scenu dobre nasvicenou a zmerenou.

Mimochodem skvely dukaz je ten promo film, co natocili k uvedeni EOS 5D mII - najdete to nekde na webu Canon USA.

0 0
možnosti

blbá?

3. 11. 2009 11:56
Re: HD video na DSLR

ty ses trouba..ty promo filmy jsou hezky leda tak na ukazani na webu v malem rozliseni.Videa z fotaku jsou profeisonalne temer nepouzitelne.Neda se na nic delat postprodukce.Kdyby meli aspon nekomprimovany vystup.

Porovnej to s redkou.

Treba novy epic ma 15bit raw na kazdym framu.Giro pro urcovani souradnic.350fps.6K adt.Betatestrum ho ted nabizi v cele sade i s prislusenstvim za 28tis usd.Tzn ze stara dobra red one s 4K a 120 fps pujde za babku a to se neda srovnat. Tens hit vystup 8bit 4264 mov z fotaků je tak leda do kose.

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 8:19
HD

Taky nechapu ty obdivne vykriky nad HD videem v zrcadlovkach. Mam s tim uz par mesicu zkusenosti a zadna slava. Z pohledu nahrady alespon lehce nadprumerne videokamery je to samozrejme naprosto nepouzitelne. Neda se na to natacet prilis dlouho, kvalita videa je pres veskere uzasne parametry spise podprumerna, ostreni velice pomale (snad nejlepsi je ostrit krouzkem na objektivu) a o ergonomii skoda mluvit. Takze pokud pominem nouzove reseni (nemam sebou v terenu jinou kameru), ma to smysl pouze pri pouziti objektivu, ktere jsou mimo rozsah beznych kamer. A to je predevsim makro a stejne tak druhy extrem, teleobjektiv. Rovnez pouziti supersvetelnych objektivu ma neco do sebe. Tim bych ale kapitolu nataceni HD videa digitalnimi zrcadlovkami uzavrel ;-)

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 14:01
Re: HD

máš-li s tím jak píšeš pár měsíců zkušeností a jsi-li zklamaný, pak věř že problémem nebude ani ten Canon, ani PC na kterém se pak dělá post produkce, ale to co sedí na židli před ním, resp. to co drží ten skvělej foťák. Jsi to ty a tvé . Nic ve zlým, ale technikou to opravdu není;-)

0 0
možnosti

blbá?

2. 11. 2009 19:10
bezva

skoda jen toho h264

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 13:52
Opravdu se tu bavím.

Ano, na zrcadla se natáčí klipy. Podívejte se však na jejich kvalitu. Nejde jen o efektnost, která vzniká použitím skel a tu "úžasnou hloubka ostrosti", která je však k ničemu když s tím člověk neumí pracovat. Kdyby to byla taková revoluce, tak přestane Canon vyrábět 3CCD kamery, nemyslíte? Jde vidět že tu jste pouze fotografové a nemáte příliš ponětí o tom, co je to kvalitní video. Přirovnal bych to k tomu, když bych si půjčil kolegův Nikon D700 nasadil rýbí oko a fotil co mě napadne, taky to bude efektní, kvalitu však zkritizujete. Na zrcadlovky se točí amatérské pokusy, pohybuju se v oboru a moc dobře to vím. Poučujte tedy o tom, co znáte a neco víte "z doslechu". A nejvíc jsem se musel smát tomu, že natáčení HD videa na zrcadlovky předčí samotné kamery. Stůjte prosím nohami na zemi a mějte soudnost. ;-)

0 0
možnosti

volic_plukovnik

2. 11. 2009 15:19
Re: Opravdu se tu bavím.

Co konkrétně myslíš tou "kvalitou"? Samozřejmě má své mouchy, třeba rolling shutter effect (vidět zejména při švencích) nebo ovládání, různé speciální video a audio funkce. Ale dynamický rozsah, šum, barvy, hloubka ostrosti... v této oblasti se tomu jen tak něco nevyrovná.

0 0
možnosti

ODSakEda

2. 11. 2009 12:48
PAL a NTSC v DIGItálním světě??? Nesmysl!

Opraveno: PAL a NTSC má smysl jen pro AV rozhraní! V IT je prostě jen rozlišení, fps, maximálně tak prokládání, bohužel zděděné z analogového osciloscopu - CRT TV...;-€ a kontainer a kodeky :-) :-)

Jinak je nesmysl nazývat , že umí PAL nebo NTSC v DIGIsvětě! (krom jejich AV výstupů, tam to ještě sysl má, ale u HD na co?!...)

PAL nebo NTSC spíše určuje počet řásků s prokládaným zobrazením paprsku, který se stejnak ani netrefuje do barevné mřížky a tedy ani do jejich řádek (stejnak jsou RGB luminofory uspořádány ZIG ZAG, čili ne v řádcích!!!...)  CRT obrazovky...;-D Je to norma napětového průběhu TV signálu a AV signálu - pilový diagram!

Už se ale na toto názvosloví v DIGIsvětě vyprdnite!;-€

0 0
možnosti

ODSakEda

2. 11. 2009 12:45
PAL a NTSC v DIGItálním světě??? Nesmysl!

PAL a NTSC má smysl jen pro AV rozhraní!!! V IT je prostě jen rozlišení, fps, maximálně tak prokládání zděděné z analogového osciloscopu - CRT TV...;-€ a kontainer a kodeky :-)

Ostatní je nesmysl nazývat PAN nebo NTSC v DIGIsvětě! PAL nebo NTSC spíše určuje počet řísků s prokládaným zobrazením paprsku, který se stejnak ani netrefuje do barevné mřížky a tedy ani do jejich řádek (stejnak jsou RGB luminofory uspořádány ZIG ZAG, čili ne v řádcích!!!...)  CRT obrazovky...;-D Jeto norma napětového průběhu TV signálu a AV signálu - pilový diagram!

Už se na toto názvoslové vyprdnite!;-€

0 0
možnosti

klukcz

2. 11. 2009 10:33
to jsou mi hodnoty

s takovými parametry už snad jde fotit v jeskyni bez blesku, ne8-o

0 0
možnosti

Host

2. 11. 2009 10:38
Re: to jsou mi hodnoty

V jeskyni bez blesku a s pevným stativem jde fotit skoro se vším :-P

0 0
možnosti