Diskuze

Vědci prokázali, že jižní a severní magnetický pól lze oddělit

Ať se snažíme magnet rozbít sebevíc, magnetický jih a sever zůstanou vždycky spojeny. Za základní element magnetismu byl tedy dlouho považován dipól, protože až donedávna magnetické monopóly nikdo dosud nepozoroval.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

1. 11. 2009 21:25
jupiii

toz lupneme par severu na rotor, par jihu na stator, a cele to zavreme pod haubnu a jedem.

0 0
možnosti

Host

1. 11. 2009 13:42
NEPOCHOPÍM

Nevím, jestli to, že hladina vody v oceánech stoupá a ledovce se podstatně zmenšují je alarmující znamení k tomu, že planeta se otepluje ale ať mi nikdo netvrdí, že člověk nemá vliv na stav planety! To jste opravdu tak naivní nebo sobečtí, že nevidíte co se událo za posledních 50 let? člověk je na planetě cca 200 000let ale za posledních 50let dokázal naši Planetu (díky které si teď a tady můžeme komentovat články) zničit natolik, že je ohrožena existence člověka! O planetu strach nemám, ona tady bude ještě milióny let ale jde o nás, o druh živočicha nazývaný člověk!!!!!!

0 0
možnosti

Host

1. 11. 2009 14:41
Re: NEPOCHOPÍM

Nemate pravdu - uz v minulosti tak pred nekolika byli hladiny ocenu vetsi.

A ekologicke skody nezpusoboje neskodny CO2 - ale skutencne jine nebezpecne jedy - vypoustene v minulosti bez cisteni do ovzdusi a vody a to i u nas !!!

0 0
možnosti

Host

1. 11. 2009 11:40
magnetické monopóly nebyly prokázány

Some condensed matter systems propose a superficially similar structure, known as a flux tube. The ends of a flux tube form a magnetic dipole, but since they move independently, they can be treated for many purposes as independent magnetic monopole quasiparticles. In late 2009 a large number of popular publications incorrectly reported this phenomenon as the long-awaited discovery of magnetic monopoles. However, the two phenomena are not related.[10] However, they are considered interesting in their own right, and are an area of active research.

Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_monopole

0 0
možnosti

Host

3. 11. 2009 19:10
Re: magnetické monopóly nebyly prokázány

Wikipedii se nedá věřit ve všem.

Já věřím FYZMATIKu, tam to bylo už dřív

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 20:18
neexistují

ani Sheldon Cooper je nebyl schopen objevit, proto neexistují!;-D

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 21:46
Re: neexistují

Sheldon na to měl jen tři měsíce a bandu přitroublých netrpělivých puberťáků s elektrickým otvírákem. Tak jak to měl asi dokázat! ;-O ... ;-D

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 16:03
Mozna jsem hloupy

ale nejak jsem z toho nepochopil jak se k tomu vlastne dostali..:D:-P

0 0
možnosti

Awellar

31. 10. 2009 15:49
Neco chybi

Kdyz si prectete nejakej odbornejsi clanek na tohle tema, zjistite ze je to cely trochu nafouknuty. Tak nak tu chybej informace ze je to vlastne dipol ale projevuje se jako monopol. Priblizne receno, ale monopol maji, to nepopiram jen ne doela...

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 14:21
Václav Klaus

Největší "vědec" v dějinách to zase popře ... Kde je ten blijící smajlík ?

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 16:47
Re: Václav Klaus

"Kamaráde"....jak hluboce se mýlíš...omlouvá tě Tvá nevědomost a neznalost....a zmínka o tom smajlíkovi navíc vypovídá o Tvém charakteru.., je mi Tě líto...Mirek

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 14:00
Tesla

No to je mi teda "novinka". To same rikal jiz Tesla zacatkem 20. stoleti ;-)

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 14:26
Re: Tesla

Tak tak.Tesla to už věděl dávno.

Teslovo vynálezy jsou pěkně schovaný v trezoru.Tesla vymýšlel i nekončný zdroj e. energie a chtěl aby ho mohl užívat každý člověk zadarmo.To mu samozřejmě muselo být zatrhnuto. A samozřejmě ho i dusil ve výzkumech a kradl mu vynálezy man EDISON. (ani žárovka není Edisona ale TESLY)

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 13:57
No nevím...

"Vědci prokázali, že jižní a severní magnetický pól lze oddělit" ta věta mě trošku nedává smysl protože jižní a severní magnetický pól JE oddělený. Když můžu říct že jde je severní a zde jižní pól potom jsou oddělený kdybych měl magnet a nemohl říct kde je který pól pak by odděleny nebyly... Autor asi chtěl říct že se magnetické póly mohou vyskytovat samostatně což je podle 4.Maxwellovy rovnice také nesmysl... Navíc v článku se hovoří o rozdělení magnetického pole nikoli magnetu jako takového, správně by ten nadpis tedy měl být "Vědci prokázali, že magnetické pole lze rozdělit" což je podle Maxwellových rovnic opět nesmysl.

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2009 13:58
Re: No nevím...

Dále věta "Nedávné pokusy britských a francouzských fyziků prokázaly, že magnetické náboje se v některých materiálech chovají podobně jako jejich elektrické protějšky." Magnetické náboje ???? co to má být za spojení odkdy má mag. pole náboje?

No nevím zda si autor před napsáním článku alespoň přečetl něco o základech elektromagnetizmu... stačily by ty několikrát zmiňované Maxwellovy rovnice o Gaussově zákoně ani nemluvím... :-P

0 0
možnosti