Diskuze

Rozespalá posádka zpanikařila a poškozené jumbo se vymklo řízení

Seriál - Piloti tchajwanských aerolinií dokázali zabránit téměř jisté katastrofě, když vybrali nekontrolovaný pád Boeingu 747. Netušili ještě, že to byli právě oni, kdo svými chybami tento pád úplně zbytečně zavinili. Zmátly je přístroje i nedostatek spánku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

intago

19. 2. 2010 11:41
moc za to vzal

v 3300 za to vzal a o 500m níž to měl v horizonku, pak není divu, že se urvalo co mohlo a pasažéři se mohli zbláznit. Nač spěchat, když pod ním bylo ještě 2800m. Proč tomu náklonu křidélky autopilot nezvládl je ostuda a piloti tomu dodali:-/

0 0
možnosti

Host

19. 2. 2010 12:55
Re: moc za to vzal

Jasne. Chvili pred tim absoloval nekolik manevru, pri kterych ztratil skoro 9000 vyskovych metru a ted mel vsechno vsadit na to, ze ten posledni manevr vyjde a on uz vysku nebude potrebovat?

0 0
možnosti

Host

17. 2. 2010 22:40
dotaz, pilot Kotas

Ale jedna věc mi není jasná. Proč autopilot neovládá směrovku? Nač pak je? A proč se ze spirály nedostal křidélky? I bez směrovky to musí jít. Běžně bych to dělal oběma

0 0
možnosti

barbu do

18. 2. 2010 21:10
Re: dotaz, pilot Kotas

... dokud to autopilot řídil, bojoval ...

... problémy staly, když za to vzal číňánek ...

... ze spirály to nedostal křidélky proto, že o žádné nevěděl ...

0 0
možnosti

Host

17. 2. 2010 17:44
Treti umely horizont !

Hodne pilotu neduveruje pristrojum a proto je u velkych letadel instalovan jeste treti,maly u.horizont, pro pripady kdy se prvni dva neshoduji ! Cela tahle patalie byla zpusobena prave neduverou v pristroje !! Navic moderni umele horizonty jiz nejsou mechanicke (gyroskopicke), ale elektronicke a tim spolehlivejsi. Misto setrvacniku tam rotuje svetelny nebo laserovy paprsek.

0 0
možnosti

svaz hyen a potkanů

17. 2. 2010 11:25
Čuměl jsem na to

a překvapuje mě, že když se těm pilotům cokoli stane (třeba chcípne motor), tak si začnou číst nějaký knížky, aby zjistili co maji dělat? Je to vůbec možný? Já měl za to, že to by měli umět. Co v těch simulátorech dělaj? Asi tam hrajou Counterstrike.

0 0
možnosti

TClovek

17. 2. 2010 18:48
Re: Čuměl jsem na to

Treba je to tim, ze litaji na vice typech i od ruznych vyrobcu a kazdy muze mit trochu jiny postup, jak neco resit. Druha vec je, ze kdyz se neco podela, tak pres veskery trenink bude clovek nervozni a muze na neco zapomenout. Kdyz ma v papirech rozepsane jednotlive body co je potreba udelat, tak je vetsi sance, ze na nic nezapomenout.

0 0
možnosti

Host

17. 2. 2010 11:09
Čuměl jsem na to

a překvapuje mě, že když se těm pilotům cokoli stane (třeba chcípne motor), tak si začnou číst nějaký knížky, aby zjistili co maji dělat? Je to vůbec možný? Já měl za to, že to by měli umět. Co v těch simulátorech dělaj? Asi tam hrajou Counterstrike.

0 0
možnosti

Host

16. 2. 2010 22:56
těch 470km/h

oni to v tom dokumentu fakt takhle přeložili, uzly, míle, kilometry, kdo by to řešil :D

0 0
možnosti

Pavel Kasík - Technet.cz

16. 2. 2010 23:17
Re: těch 470km/h

Podívejte se do článku, je to tam vysvětleno: jde o indikovanou vzdušnou rychlost. Takže chyba v mílích nebo uzlech není, chyba je v tom, že neřekli, že nešlo o rychlost vůči zemi nebo o "pravou vzdušnou rychlost").

0 0
možnosti

Host

16. 2. 2010 22:22
Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Upozorňuji, že obrázek o pádu letadla Boeing 747 SP China Airlines, je špatně převzat, protože není uvedena licence a autor. Bylo by vhodné toto napravit. Tedy uvést licenci obrázku s odkazem na její plné znění a dále autora.

0 0
možnosti

Pavel Kasík - Technet.cz

16. 2. 2010 23:19
Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Dal jsem si pozor, nebojte, zdroj včetně odkazu a autorovy přezdívky je uveden (po rozkliknutí). To je podle mých informací v pořádku.

0 0
možnosti

Klement z Prahy

16. 2. 2010 20:29
Jak by to dopadlo s Ejrbasem?

?:-);-)

0 0
možnosti

Host

16. 2. 2010 20:14
Jakejch aerolinii? Thaiwan airline nebo China Airline?

Seriál - Piloti tchajwanských aerolinií dokázali zabránit téměř jisté katastrofě, když vybrali nekontrolovaný pád Boeingu 747.

0 0
možnosti

Host

16. 2. 2010 22:57
Re: Jakejch aerolinii? Thaiwan airline nebo China Airline?

podle volačky jasně China Airlines.

0 0
možnosti

limak007

16. 2. 2010 19:09
Pravopis.

Hezký článek, díky za něj. Pouze "maličkost" : " Inspektoři tedy musely čerpat " - ti inspektoři museli. Nebo to měly být inspektorky? No, je to trošku ostuda. ;-O[>-]Rv

0 0
možnosti

Host

17. 2. 2010 17:56
Re: Pravopis.

Snazis se dobre ! Kdyz uz nemas ani nazor ani argument, porad se jeste muzes stourat v gramatice ! 

0 0
možnosti