Diskuze

Dvě katastrofy, jedna příčina. Výrobce tajil konstrukční vadu a neopravil ji

Seriál - Nové letadlo McDonnell Douglas skrývalo chybu v zavírání dveří zavazadlového prostoru. Ani po vážné nehodě v USA roku 1972 výrobce chybu zcela neodstranil. O dva roky později se pak ve Francii odehrála do té doby největší letecká tragédie, při které zahynulo 346 lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

2. 4. 2010 19:45
Dvě katastrofy jedna příčina

Firma se na to prostě vyflákla! Naneštěstí  NTSB nemá žádnou pravomoc

doporučení jakkoliv vymáhat!!

0 0
možnosti

Host

3. 3. 2010 8:04
To je počtení

Tak jsem se pobavil. Přesný obrázek post sovětské gubernie. Stádečko "expertů" tady bl.ijí jednu větší hloupost než druhou. A takto to vypadá ve všem.

0 0
možnosti
V

VyMeTaky.2

2. 3. 2010 13:58
Zaujalo mne,

jak odborný personál mají žabožrouti na letištích, že nezavřel vrata proto, že neuměl přečíst anglicky psaný nápis.

0 0
možnosti

Host

2. 3. 2010 18:08
Re: Zaujalo mne,

On je zavřel(páku stlačil), ale nezkontroloval je přes "díru" ve dveřích.Přiznejme si že to je ale výsměch od výrobce.

0 0
možnosti

Host

26. 2. 2010 12:54
Pěkně popsaný jeden díl seriálu

Letecké katastrofy, nyní na ČT1R^

0 0
možnosti
MB

Angra

26. 2. 2010 16:57
Re: Pěkně popsaný jeden díl seriálu

Ano presne tak, take jsem ten serial a zrovna i tento dil videl. Mozna, ze se zde nekdy dockame i prepisu nejakeho dilu Krakonose a Trautmberka ;-)

0 0
možnosti
A

AntiMultiKulti

25. 2. 2010 16:05
pro prachy i přes mrtvoly

jak jinak

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 16:45
zasouvací

Proč tam nedaly dveře zasouvací? Ušetřili by tím místo a mohly by být i jakoby vevnitř ne?

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 20:45
Re: zasouvací

chtěli uvnítř ušetřit místo, proto se dveře otvíraly ven

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 0:00
DC-10: 25 milionu hodin provozu !

mel celou radu svetovych oceneni a DC-10tky naletaly za dobu sve existence vic nez 25 milionu hodin. Stavel se v Long Beach (California) Douglas Aircraft Co (nyni Boeing commercial airplanes) Vyroba zacala v r.1968 a prvni dodavky od r.1971. Vyroba (386 kusu) bezela do r.1989 s jednim kusem. 60ks bylo vyrobeno v provedeni KC-10 tanker/cargo pro USAF.Vyrabelo se sest provedeni DC-10 a to pro 250 a 380 pasazeru.

Letoun byl staven na max 4000 mil (6436km) GE motory CF6-6 kazdy na 17,444kg.

Prvni let byl 29 cervence 1970 o rok pozdeji dostal certifikaci od FAA. Letouny slouzily hlavne v AA a UA (obe USA).

Velmi jednoduchy kokpit je zde:

http://www.skycontrol.net/UserFiles/Image/FSHardSoftware_img/200706/200706just-flight-dc10-2.jpg

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 5:07
Re: DC-10: 25 milionu hodin provozu !

Nic ve zlém, ale asi máš hokej v jednotkách. Kdyby sis to po sobě přečetl, možná bys na to přišel, ale hádám, že nám nechceš tvrdit, že to letadlo má maximální životnost 4000 mil jak uvádíš ;-D. A to o těch motorech si mám vysvětlit jak. jako že mají tah 17,444 kg? Nebo že váží 17,444kg? No blbost je obojí, že?:-P

0 0
možnosti

Host

23. 2. 2010 23:56
No co, britové se s de Havilland Comet

trefili až na počtvrté. Předchozí tři verze padaly jako hrušky a to prosím už při běžném komerčním provozu.

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 5:09
Re: No co, britové se s de Havilland Comet

Detailisto, taková kosmetická drobnost jako radiusy na okýnkách a šíření trhlin... Holt výzkum si žádá oběti.

0 0
možnosti

Host

23. 2. 2010 23:44
Jak napadnout USA aspon jednou denne v tisku?

Snadno a rychle: Vytahnou se skoro 40 let stare nehody jednoho typu letadla, mimochodem velmi uspesneho a bezpecneho na tehdejsi dobu i vyspeleho a pokusi se ctenarum predvest odstrasujici dopravni letoun DC-10.

To, ze turecka aerolinka neposlala nikdy letoun do  servisu k dulezite oprave - se nebere.

0 0
možnosti

Host

24. 2. 2010 3:11
Re: Jak napadnout USA aspon jednou denne v tisku?

Je to upoutavka na porad, ktery byl prave ten den vecer vysilan v TV - proto to tu je.

0 0
možnosti

Host

23. 2. 2010 23:16
Turecke aerolinky se na to vyflakli..

Tak vazna konstrukcni vada ktera se na 100% odstranila na vsech americkych aerolinkach, nestala Turkum za to, aby ji opravili. Zrejme jeli podle stareho sovetskeho hesla "Nas mnogo".

Douglas DC10 ktery VYRABEL kdysi Mc.Donnel Douglas byl skvely letoun ktery naletal tisice a tisice hodin.Po nem prisly MD-10 a MD11  ja v tom rad letal. Byly to tiche a prostorne masiny..

Novy Boeing  Dreamliner je letoun nove generace. Velmi skvely,usporny,rychly a ta spravna velikost. Zajem o ne je uzasny. Skoda ze s nim ma Boeing ma zpozdeni.  Na rozdil od Airbusu vsak nedostava ZADNE dotace od vlady, jen vladou placene zakazky na na vojenske letouny a zarizeni.

0 0
možnosti
LD

Luo

24. 2. 2010 8:00
Re: Turecke aerolinky se na to vyflakli..

Vojenske letouny McDonnel byly velmi dobre ~ proc? Protoze stary pan Mc Donnel denne inspektoval  jak vse jde. Douglas byl fajn az kdyz se sloucil s McDonnelem.

BTW ~ Kdyz jsem pracoval pro Federální letecký úřad, jsme meli letadlo Convair 580 ktere melo take problem se zavazadlovymi  dvermi. Asi 6 krat se nam otevrely kolem 2000m, a proto ted na levo neslysim. :-/[>-]

0 0
možnosti