Diskuze

V Česku pojede vysokorychlostní vlak nejdříve za deset let. V Rusku i Číně už jezdí

Vysokorychlostní železniční doprava s rychlostí optimálně 300 km/h a více zažívá ve světě prudký rozmach. V Česku se nedávno proháněl nejrychlejší evropský rychlovlak. Do jízdního řádu se však dostane nejdříve v roce 2020. Podobně je na tom Polsko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

falda

11. 3. 2010 16:14
Mám obavy, že

Čína stihne postavit síť vysokorychlostních tratí pro rychlost kolem 400 km/h po celé Asii a s odbočkami do Evropy dříve, než se u nás podaří mezi městy jako Praha, Chomutov, Karlovy Vary, Plzeň, České Budějovice, Liberec, Hradec Králové atd. (mám ještě pokračovat?) zrychlit vlaky aspoň na trochu ucházejících 120 km/h. Hlavně že naše "koridory", tj. tratě rekonstruované na rychlost s bídou 160 km/h (a to jen v některých rovných úsecích), měly mohutnou mediální kampaň. Ono to asi chce méně kecat, méně se bít do prsou, méně kritizovat druhé - a hlavně více a smysluplněji dělat!

0 0
možnosti

Host

9. 3. 2010 10:42
??

Kdyby se radši zaměřili na lokální tratě, které jsou v hrozném stavu. Jak po kolejová tak hlavně po vozové stránce.

0 0
možnosti
H_9

Homer _ 9

8. 3. 2010 23:39
MY ZATO MÁME ODBORÁŘE, HEČ!

:-P

0 0
možnosti
P

pteryx

8. 3. 2010 18:54
vidím to optimisticky

Pro VRT je v EU rozhodně prostor a není důvod aby ČR stála mimo evropskou síť - proto jsme přece vstupovali do EU. Tohle je přece jeden z hlavních důvodů evropské integrace, že umožňuje takovéhle projekty.

Co se týče ČR, zatím by bylo fajn, kdyby se aspoň vyřešilo mimoúrovňové křížení silnice a železnice na trati Brno - Břeclav, aby se tam mohlo jezdit Pendolínem těch 200 km/h, které jsou reálné. Přes ty přejezdy se rychleji než 160 km/h jezdit nedá a nesmí ...

0 0
možnosti

Host

8. 3. 2010 10:22
Optimisticky to odhaduju v ČR

na rok 2040. A ještě za podmínky, že ČD nebudou mít monopol. Vysokorychlostní tratě bych tu chtěl mít, ale to tu už nebudu ;-D

0 0
možnosti
K

Kobácpacka

7. 3. 2010 23:47
Nesmysl

Sotva by se ten vlak rozjel a už by brzdil. Nevím vůbec, že někdo může takhle hloupě uvažovat a hlavně dnes, když je stát zadluženej až po uši..To jsou starosti. Hlavně to chce nejdřív udělat nějakou studii za desítky milionů korun. To se vyplatí přece ne..??

0 0
možnosti

Host

8. 3. 2010 0:28
Re: Nesmysl

Ty jsi z levného kraje, studie, dokumentová příprava... 2-3 mld. jen to fikne ;-D

0 0
možnosti

Host

7. 3. 2010 22:42
vrt

Tak tratě možná budou, ale jezdit na nich budou pořád východoněmecký béčka, co by se při VRT rychlosti asi rozpadli na prach. Místo VRT tratí by se spíš měli řešit vagóny a dostavbu současných ne-VRT koridorů. Osobně dost pochybuju, že by byla nějaká velká poptávka cestujích VRT vlaky - mezinárodně by to muselo být znatelně lebnější než letadlo (což by asi nebylo) a vnitrostátně by si v situaci, kdy cesta po normální trati trvá 2 hodiny a stojí cenu "x" a cesta po VRT trvá sice hodinu, ale stojí "4x'" asi moc lidí VRT taky nevybralo.

0 0
možnosti
P

pteryx

8. 3. 2010 19:01
Re: vrt

Kdyby byla pořádná železniční síť, tak vzhledem k ceně paliva musí při stále rostoucí ceně paliv a problémům s odbavením vyjít ty vlaky levněji. Problém je, že na železnicích neexistuje taková konkurence jako v leteckém průmyslu.

0 0
možnosti

Host

7. 3. 2010 19:56
ty jo

a bude stavět v Kuřimi?;-)

0 0
možnosti

Host

8. 3. 2010 0:26
Re: ty jo

yep;-D

0 0
možnosti

Host

6. 3. 2010 22:41
Schválně

co bude dřív : kanál Odra-Dunaj nebo vysokorychlostní trať. C je správně - nic ;-)

0 0
možnosti

Host

6. 3. 2010 18:09
Před necelými 80 lety

jezdila Slovenská strela (M290.0) rychlostí 96-130km/h a cestu z Bratislavy do Prahy zvládala i s 35 minutovou přestávkou za 4:51 (h:mm), od té doby se maximálka zvedla jen o 30km/h a to už je skoro 80 let. Pochybuju že se za 10 let ta rychlost zdvojnásobí. ;-)

0 0
možnosti