- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu proč pořád řešíte 16 vs. 24 bit, Wav vs. MP3.
Když si na svým repráčku u pc za 149,- Kč pustím mp3 z youtube okamžitě poznám zmršenou nahrávku přesmažanou kompresí.
Ale hlavně že řešíte jestli si k obědu dáte raději ho**o na kterým leží vlas nebo to druhý s chlupem. Pusťe si na repráčku za 99,- korun mp3 z alba roku 92 a potom z alba stejné skupiny z roku 2000 a výše, v podstatě je jedno co, týká se to 95% hudby, snad kromě klasiky? Jestli nepoznáte rozdíl... pak se hádejte jestli 16 nabo 24bit
Jen pro zajimavost ,nechal jsem si poslat z USA LP od Rolling Stones z roku 1962 nahrana nove v DSD ,vaha 180 gr. a prisla me na cca.50 USD.Prehravana pres sluchatka je pozitek.Karel.
Taky jsem se dostal k digitalizaci LP. Sobě a bráchoj asy 25 ks. Se zadáním: žádný další náklady :). Takže výbava gramec Hifi Tesla tak 1985, minivěž Sony jako předzesilovač a konečně ntb Acer 4602. Nemusím předesílat že výsledek se jistě nemohl srovnávat s kvalitním CD, spíš kvalitnější kazeták.
Dle mého soudu byl nejslabší článek kabel mezi gramcem a předzesilovačem. Něco lepšího cinch - pětikolík! jsem nesehnal, takže jsem alespoň zkracoval na 10cm. Delší nepříjemně zostřoval zvuk. Výměna předzesilovače za recever Sony 2400ES v kombinaci s dlouhým mizerným kabelem nebyl přínosem. Zvukovka ntb (analog vstup) tomu na této úrovni až tak neublíží. SW Audacity bez problémů vyčistí lupance a šum. Nero to rozdělí a vypálí .
Takže zkoušejte, nahrávejte a hodně trpělivosti(2 hod na 1LP).
Ahoj všichni. Právě se také zabývám převodem LP na CD. Gramofon i přenosku mám, troufám si říci, malinko výš - Grmofon Pro-ject 9.1, nízkovýstupová MM Audio Technica AT-OC9, zesilovač přenosky od PRO-JECTu. Problém u mě vidím ve zvukovce - nahrávám do NB Compaq nx6110 pomocí Creative SB Connect - viz http://www.alza.cz/externi-zvukova-karta-creative-sound-blaster-connect-d67959.htm
(už se neprodává). Nahrávám a normalizuji pomocí sw Cool Edit 2000. Dle mého názoru je jedno, jaký sw se k nahrávání použije. Nebo se mýlím? Přemýšlel jsem však o upgradu zvukovky. Po tom, co jsem si zde přečetl v diskuzi mám v merku buď SC Creative SB X-FI Surround nebo M-audio Fasttrack. Chci se zeptat, zda si myslíte, že je mezi těmito dvěma zvukovkama kvalitativní rozdíl až takový abych obětoval o 1000,- více ve prospěch M-audio. Díky za názory.
Filip.
Urcite kup maudio, creative je sice ok, ale maudio maa jasne lepsi prevodniky. Nejslabsi clanek neni kabel, ale ssuperblba prenoska tesla. Ver mi, vymen ji.
Nemáte zkušenosti jaky je mastering hudby vydavane na SACD nebo DVD-A?
Tyhle média jsou přecejen víc zacílena na náročnejší posluchače a doufám, že je v nich alternativa se dostat ke kvalitně masterovaným nahrávkám.
Díky za každý postřeh!
Jirka
...jsem začal pátrat a narazil jsem na pár songů od Michaela Jacksona, převedených nějakým nadšencem z desky do WAVu 192kHz 24bit, tak to jdu testnout Doma máme řadu desek, nikdy nehraných, když už jsem psal o tom MJovi, tak je tu i Thriller na prvním CZ vydání asi z roku 86. Dneska už by byla škoda ty desky vůbec přehráváním ničit, ale digitální kopie by z toho asi byly parádní Jenom nutnost vlastnit aparaturu za X tisíc trochu odrazuje, v kontrastu s těmi drahými udělátky mě hodně pobavilo vyzdvihování Audacity jako freewaru
na Áčku si pustíte s láskou nahraná CD a LP a budete u nich brečet jak je to dokonalý zážitek
uslyšíte ze záznamu zvuky, o kterých jste na normálních zesilovačích neměli ani tušení a pochopíte, že váš život nebyl do tý doby plnohodnotnej ;o)
bohužel zároveň zjistíte, že většina vašich CD není poslouchatelná
i na průměrných repro připojených lepším kabelem než zjistíte že olovinu vašich starých CD nelze poslouchat protože jsou prasecky nahrané, nebo nemají potřebnou zvukovou kresbu, prostor, tóny jaké byste čekali
pro inspiraci (alespoň vizuální) doporučuji stránky pana doktora Petříka, http://www.hifiart.cz, kde pár kousků Aček uvidíte (pozor, je to návykové)
Diky, ale jedno topeni uz doma mam.
MC911 je beztak licenční Philips. Avex taky nebyl původní.
Bylo by hezké vědět, jak se dělal master pro lisování těch zkoumaných vinylů. Jestli zdrojem náhodou nebylo to proklaté CD, u kterého udělali jen RIAA korekci v opačném gardu . To se totiž nedá úplně vyloučit, pokud to není vinyl ze 70tých let a starší.
"Podle našeho návodu si v perfektní kvalitě můžete zdigitalizovat i svoji hudební sbírku. Potřebujeme gramofon s přenoskou, korekční RIAA předzesilovač, A/D převodník s USB rozhraním a počítač se softwarovým rekordérem Audacity. A vypalovací mechaniku." Už běžím do obchodu, v peněžence tak 50 tisíc (a přikoupím aspoň 50 LP desek), abych si ten poněkud lepší zvukový zážitek dosyta užil. Obzvláště v přenosné mp3, protože doma bych si to pak asi poslechnul logicky přímo z originálního vinylu nezdigitalizované.
Netřeba tak hartusit. Dá se předpokládat, že pokud máte gramodesky, máte i slušný gramofon (pokud ne, máte takový, který Vám stačí = kvalita bude taky stačit). Pravděpodobně i "korekčák". Takže vlastně potřebujete kvalitní "zvukovku" (to na motherboardu je určitě šmejdové, ale taková Creative X-Fi vcelku stačí) - a pak už jen stáhnout Audacity.
Takže v podstatě s investicí několika tisícovek (?) můžete zdigitalizovat svá elpíčka v kvalitě, na jakou jste zvyklí - a dost možná to bude lepší než originál CD se stejným titulem, "digitálně remasterováno pro hluché".