Diskuze

VIDEO: Vltavu brázdí unikátní loď jako z dílny Julese Verna. Žene ji i slunce

Už za několik dní začne vozit první cestující v Praze nová loď na elektrický pohon. Je unikátní využitím tří solárních panelů, které jí dodávají část energie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SV

starej_vul

16. 4. 2010 19:47
:-) Zase 100 let

Zase 100 let za opicema. 2005-Paříž, říkají tomu Batobus ...

0 0
možnosti

Host

16. 4. 2010 0:59
No jo první v Praze

Už to tu bylo řečeno v Praze první, možná, v Brně to už jezdí skorem 60 let. Mimochodem pokud si dobře pamatuju je to motor ze šaliny a jezdí to na baterky aby se neznečišťoval Prígl. Jo a loď se solárkem na střeše máme i u nás v Kroměříži a to je jen blbej katamaran.;-)

0 0
možnosti

Host

16. 4. 2010 14:32
Re: No jo první v Praze

R^

0 0
možnosti

Host

15. 4. 2010 21:43
cena

co na tom může být tak drahý?

0 0
možnosti
D

Host

15. 4. 2010 21:06
Tři solární panely???????

To si dělají prdel????? Solární panely 1x2 metry (kdovíco tam doopravdy je) mají katalogový výkon cca 3x240 W. Při slunečném počasí tak 3x200W, dnes s bídou dohromady 30 . To je tedy síla......

0 0
možnosti
NN

NumLock

16. 4. 2010 9:07
Re: Tři solární panely???????

No to mely byt spise tri rady, jak koukam na fotku.

0 0
možnosti
VI

Vit I.

15. 4. 2010 13:18
čeština

...nejvýš dva dni..

Tak to už je snad moc i na iDnes, ne? ;-€Rv

0 0
možnosti

Host

18. 4. 2010 23:32
Re: čeština

Tentokrát je chyba na vašem přijímači: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=dni&Hledej=Hledej

0 0
možnosti
JK

vogon.commander

15. 4. 2010 13:12
Proc je v upoutavce na clanek ta futuristicka vizualizace

a v clanku je pak ten oprejskanej sklenik? Neni to trochu klamani ctenaru? Tohle videt na vltave, tak si reknu, ze si to stloukl nejaky homelesak jako nocleharnu a rozhodne si o tom neprectu clanek. Fotopanely jsou taky spis k smichu, kdyz tam jsou jen proto, aby to bylo "eko", "in" a dal se o tom napsat clanek.

0 0
možnosti

Host

15. 4. 2010 16:02
Re: Proc je v upoutavce na clanek ta futuristicka vizualizace

R^

0 0
možnosti
V

Host

15. 4. 2010 10:40
Architekt???

Když jsem kupoval barák, předchozí majitel si na zahradě z jeklů svařil svépomocí skleník. Vypadal skoro stejně jako ten "architektonický design" kabiny lodi. Nechali jsme ho rozřezat a odvézt do šrotu, protože jednak byl hnusný a a jednak do něj v zimě táhlo.

Taky by mě zajímalo, kolik lidí uveze loď s výkonem motoru 2 kW. Utáhne to aspoň prázdnou loď? Dojede to s lidma na druhej břeh dřív, než se vybijou baterie?

Jinak solární dobíjení - musím se smát, když vidím dopravní prostředek s panelem na střeše. Na jednom autosalónu před pár lety ukazovali elektro sporťák, výkon cca 200 kW, a k tomu na střeše takový panýlky, no možná mohly dát špičkovej výkon 500 wattů, prej "na dobíjení baterie". Tak jsem spočítal, že při udávaném dojezdu a výkonu vozu by se ty baterie dobily zre střešního solárka už asi za 1500 let. Ovšem za předpokladu, že by Slunce svítilo i v noci, takže ve skutečnosti spíš za 3000-4000 let.

0 0
možnosti

Host

16. 4. 2010 11:40
Re: Architekt???

Blbý kecy. Jak dlouho vydrží motor v provozu tady někdo počítal. Je to cca 6hodin. Rychlost je 10km/h.

Co se týče sporťáku, vůbec není důležité, jaký má výkon ale kolik kWh energie je v akumulátorech. Z toho a z plochy solárních panelů se pak počítá doba nabíjení.

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 14:30
"Unikátní" elektropohon se již používá desítky let

Je zajímavé, že si ani majitel ani novinář neověřili na videu zmiňovanou unikátnost pohonu. Výletní lodě výhradně na elektřinu už desítky let brázdí brněnskou přehradu.

Řekl bych, že Brno není zas tak daleko, aby si to autoři nemohli zjistit předtím, než sami sebe označí za pionýry něčeho.

0 0
možnosti
MP

Michal-Kometa

14. 4. 2010 16:18
Re: "Unikátní" elektropohon se již používá desítky let

Hold Brno je na redakci technetu dost daleko. V praze novinka a v brně funkční od roku  1946. perfektní informovanost idnesu.... ten design od architekta je fakt síla;-D

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 13:37
Ceské lodi

Tato lod pripomíná skleník a lodní trup neodpovídá potrebné hidrodinamice pro lodi s malým výkonem.Pro lodi s slabým pohonem je výhodný trup katamaranu a vetsí plocha pro solární panely.I elegantní ´stavba a plavební vlastnosti hrají dúlezitou roli.Pri dlouhém katamaranu je zajistena i stabilita pri bocním vetru.Stavím lode za velmi nízkých nákladú v rúznýcvh zemích.I já jsem prosel údobím pokusú a chyb.Hledám spolupracovníky pro nové projekty.Prípadne spolufinancníky.Mám chut postavit skutecne efektivní ekologické plevidlo,modrního vzhledu a nových technických prvkú.naviivan@seznam.czR^

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 14:41
Re: Ceské lodi

"plevidlo" :-):-)

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 9:40
???

Jen mi proboha netvrdte, ze na to vystriskali nejaky "eko"dotace.

0 0
možnosti