- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase 100 let za opicema. 2005-Paříž, říkají tomu Batobus ...
Už to tu bylo řečeno v Praze první, možná, v Brně to už jezdí skorem 60 let. Mimochodem pokud si dobře pamatuju je to motor ze šaliny a jezdí to na baterky aby se neznečišťoval Prígl. Jo a loď se solárkem na střeše máme i u nás v Kroměříži a to je jen blbej katamaran.
To si dělají prdel????? Solární panely 1x2 metry (kdovíco tam doopravdy je) mají katalogový výkon cca 3x240 W. Při slunečném počasí tak 3x200W, dnes s bídou dohromady 30 . To je tedy síla......
No to mely byt spise tri rady, jak koukam na fotku.
...nejvýš dva dni..
Tak to už je snad moc i na iDnes, ne?
Tentokrát je chyba na vašem přijímači: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=dni&Hledej=Hledej
a v clanku je pak ten oprejskanej sklenik? Neni to trochu klamani ctenaru? Tohle videt na vltave, tak si reknu, ze si to stloukl nejaky homelesak jako nocleharnu a rozhodne si o tom neprectu clanek. Fotopanely jsou taky spis k smichu, kdyz tam jsou jen proto, aby to bylo "eko", "in" a dal se o tom napsat clanek.
Když jsem kupoval barák, předchozí majitel si na zahradě z jeklů svařil svépomocí skleník. Vypadal skoro stejně jako ten "architektonický design" kabiny lodi. Nechali jsme ho rozřezat a odvézt do šrotu, protože jednak byl hnusný a a jednak do něj v zimě táhlo.
Taky by mě zajímalo, kolik lidí uveze loď s výkonem motoru 2 kW. Utáhne to aspoň prázdnou loď? Dojede to s lidma na druhej břeh dřív, než se vybijou baterie?
Jinak solární dobíjení - musím se smát, když vidím dopravní prostředek s panelem na střeše. Na jednom autosalónu před pár lety ukazovali elektro sporťák, výkon cca 200 kW, a k tomu na střeše takový panýlky, no možná mohly dát špičkovej výkon 500 wattů, prej "na dobíjení baterie". Tak jsem spočítal, že při udávaném dojezdu a výkonu vozu by se ty baterie dobily zre střešního solárka už asi za 1500 let. Ovšem za předpokladu, že by Slunce svítilo i v noci, takže ve skutečnosti spíš za 3000-4000 let.
Blbý kecy. Jak dlouho vydrží motor v provozu tady někdo počítal. Je to cca 6hodin. Rychlost je 10km/h.
Co se týče sporťáku, vůbec není důležité, jaký má výkon ale kolik kWh energie je v akumulátorech. Z toho a z plochy solárních panelů se pak počítá doba nabíjení.
Je zajímavé, že si ani majitel ani novinář neověřili na videu zmiňovanou unikátnost pohonu. Výletní lodě výhradně na elektřinu už desítky let brázdí brněnskou přehradu.
Řekl bych, že Brno není zas tak daleko, aby si to autoři nemohli zjistit předtím, než sami sebe označí za pionýry něčeho.
Hold Brno je na redakci technetu dost daleko. V praze novinka a v brně funkční od roku 1946. perfektní informovanost idnesu.... ten design od architekta je fakt síla
Tato lod pripomíná skleník a lodní trup neodpovídá potrebné hidrodinamice pro lodi s malým výkonem.Pro lodi s slabým pohonem je výhodný trup katamaranu a vetsí plocha pro solární panely.I elegantní ´stavba a plavební vlastnosti hrají dúlezitou roli.Pri dlouhém katamaranu je zajistena i stabilita pri bocním vetru.Stavím lode za velmi nízkých nákladú v rúznýcvh zemích.I já jsem prosel údobím pokusú a chyb.Hledám spolupracovníky pro nové projekty.Prípadne spolufinancníky.Mám chut postavit skutecne efektivní ekologické plevidlo,modrního vzhledu a nových technických prvkú.naviivan@seznam.cz
Jen mi proboha netvrdte, ze na to vystriskali nejaky "eko"dotace.