- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...nybrz srazka dvou Boeingu 747 v breznu roku 1977 na letisti Tenerife na Kanarskych ostrovech, kde zahynulo 583 lidi. To jen pro upresneni, ze nadpis tohoto clanku je zavdejici a nejde o nejtragictejsi nehodu.
No jo, chybí tam slovíčko. Správně má být :" Nejtragičtější srážku letadel VE VZDUCHU ... "
Ty proužky počmátaného papíru mě taky dostaly. Bylo jenom otázkou času, kdy se jim tam něco srazí.
Bylo to drive tak zcela bezne - nez byli zavedeny moderni radary !!!!
A dispecer chybu neudelal !!!
Pouštět letadla proti sobě, nemít v provozu vhodný radar, zapisovat si na proužky jednotlivá letadla.... hmm, za to můžou opravdu ty blbý "rusové"
Dispecer chybu neudelal a tim je to dane !!!
Posadky letadel se meli presne drzet jeho pokynu.
A mezinarodni predpisy to dovolovali a nikdo tam ty letecke spolecnosti letat nenutil !!!
Ind...indska anglistina....halo, sir, i wanta tella you donta flyaa over ther :))))))))
Osobně bych to neviděl jako problém. Pilotská angličtina to je asi 1000 slov, z toho 10 číslovek, 20 značek letadel a 200 států. Osobně bych byl spíš pro to, aby pokyny byly digitálně kodovaný a palubní přístroje to přijímaly přímo a někde ukazovaly, nebo podle toho nastavovaly autopilota.
nemelo TCAS.-...IL ho ale urcite nemel a aby to fungovalo musi ho mit oba :-)
V roce 1996 ho v prislusne lokalite opravdu mit nemuselo. A protoze za kazde vybaveni letounu (a nejenom za to, napr. i za "softwarove" nastaveni vykonu motoru) se tvrde plati, tak verim, ze ho nemel...
Prý "šance, že k tomu dojde je 1 : 1 000 000." Nicméně když má takovou šanci každé letadlo a každý den jsou ve vzduchu tisíce letadel, tak jednou za mnoho let je to velmi pravděpodobné...
Asi jako ze obcas nekogho zabije blesk ci jina necekana prirodni udalost.
Proste riziko srovnatelne uz s tim ze zijeme.
Nějak tomu enrozumím. Měl být v 15000, ve skutečnosti byl v 16000 a srazil se s letadlem ve 14000!!??
Staci tato citace:
"Kdyby se posádka zachovala podle pokynů dispečera, udržovala by letovou hladinu 16 tisíc stop, ačkoli by se všichni domnívali, že letí v 15 000. V šestnácti tisících žádné nebezpečí nehrozilo. Jenže letoun po ohlášení 15 000 stop pokračoval v sestupu."
Teprve az po dosazeni 14000 stop si radista svuj omyl uvedomil a vykrikl :
Citace:""Drž stopadesát! Neklesej!" vykřikl radista. "
Ale uz bylo pozde.
No, teď už nemá cenu řešit nějaká kdyby, ale pokud by se posádka ILu neprobrala a nezačala stoupat na povolenou letovou hladinu, ale pokračovala dál v sestupu, tak dopadlo všechno dobře, jen v obráceném gardu než plánovalo ŘLP.
take me napadlo ze bych reagoval stejne protoze stoupani by bylo omezene tahem motoru a td... pri takovehle krizce bych mel tendenci krome vybuzeni motoru jeste vyuziti gravitace.... ale jsem jen laik
Přikázat odstup pouhých 300m je obrovský hazard uz vzhledem k tolerancím a odchylkám kalibrace. Přitom prostoru bylo dost, i kilometr. Holt Bolywood.
slyšel jsem hrozné story na vnitroz.linkách Ruska. Kapitán byl tak nalitý, že ani nedošel do kabiny a upadl. Usnul a celou dobu letu tam spal. My měli na letišti pilota AN2, kterého paragáni museli nakládat do éra, jak byl těžký a opilý. Mechanik byl šikovný, zvládl pilotáž bez něj. Stejně to éro lítá samo a pomalinku. Už je to 33 let