Diskuze

Seriál: Nejtragičtější srážku letadel způsobili piloti, kteří neuměli anglicky

Kazašský Iljušin IL-76 rozřízl svým ocasem křídlo Boeingu 747 v plné letové rychlosti. Katastrofu nepřežil nikdo z 349 lidí z obou letadel. Vyšetřování ukázalo, že piloti kazašského letadla neuměli dostatečně anglicky a nedodrželi správnou letovou hladinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vedoucí kolotoče je zpátky!

24. 6. 2010 15:03
Nejtragictejsi letecka nehoda ale nebyla tahle...

...nybrz srazka dvou Boeingu 747 v breznu roku 1977 na letisti Tenerife na Kanarskych ostrovech, kde zahynulo 583 lidi. To jen pro upresneni, ze nadpis tohoto clanku je zavdejici a nejde o nejtragictejsi nehodu.

0 0
možnosti

Host

24. 6. 2010 16:26
Re: Nejtragictejsi letecka nehoda ale nebyla tahle...

No jo, chybí tam slovíčko. Správně má být :" Nejtragičtější srážku letadel VE VZDUCHU ... "

0 0
možnosti

Host

23. 6. 2010 12:49
měli to vymakané

Ty proužky počmátaného papíru mě taky dostaly. Bylo jenom otázkou času, kdy se jim tam něco srazí.

0 0
možnosti

Host

23. 6. 2010 15:55
Re: měli to vymakané

Bylo to drive tak zcela bezne - nez byli zavedeny moderni radary !!!!

A dispecer chybu neudelal !!!

0 0
možnosti

Host

23. 6. 2010 9:25
tentokrát se ten závěr moc nepoved

Pouštět letadla proti sobě, nemít v provozu vhodný radar, zapisovat si na proužky jednotlivá letadla.... hmm, za to můžou opravdu ty blbý "rusové":-)

0 0
možnosti

Host

23. 6. 2010 15:54
Re: tentokrát se ten závěr moc nepoved

Dispecer chybu neudelal a tim je to dane !!!

Posadky letadel se meli presne drzet jeho pokynu.

A mezinarodni predpisy to dovolovali a nikdo tam ty letecke spolecnosti letat nenutil !!!

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 19:06
Dispečer si pak výšku zapisoval na proužek papíru.

Ind...indska anglistina....halo, sir, i wanta tella you donta flyaa over ther :))))))))

0 0
možnosti

pletiplot

22. 6. 2010 21:13
Re: Dispečer si pak výšku zapisoval na proužek papíru.

Osobně bych to neviděl jako problém. Pilotská angličtina to je asi 1000 slov, z toho 10 číslovek, 20 značek letadel a 200 států. Osobně bych byl spíš pro to, aby pokyny byly digitálně kodovaný a palubní přístroje to přijímaly přímo a někde ukazovaly, nebo podle toho nastavovaly autopilota.

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 17:58
pochybuju ze 747

nemelo TCAS.-...IL ho ale urcite nemel a aby to fungovalo musi ho mit oba :-)

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 18:26
Re: pochybuju ze 747

V roce 1996 ho v prislusne lokalite opravdu mit nemuselo. A protoze za kazde vybaveni letounu (a nejenom za to, napr. i za "softwarove" nastaveni vykonu motoru) se tvrde plati, tak verim, ze ho nemel...

http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision_avoidance_system#Regulatory_situation_around_the_world

0 0
možnosti

sarumánek

22. 6. 2010 17:53
ach ta pravděpodobnost...

Prý "šance, že k tomu dojde je 1 : 1 000 000." Nicméně když má takovou šanci každé letadlo a každý den jsou ve vzduchu tisíce letadel, tak jednou za mnoho let je to velmi pravděpodobné...

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 18:15
Re: ach ta pravděpodobnost...

Asi jako ze obcas nekogho zabije blesk ci jina necekana prirodni udalost.

Proste riziko srovnatelne uz s tim ze zijeme.

0 0
možnosti

jordan23

22. 6. 2010 15:22
Nerozumím!!

Nějak tomu enrozumím. Měl být v 15000, ve skutečnosti byl v 16000 a srazil se s letadlem ve 14000!!??

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 17:11
Re: Nerozumím!!

Staci tato citace:

"Kdyby se posádka zachovala podle pokynů dispečera, udržovala by letovou hladinu 16 tisíc stop, ačkoli by se všichni domnívali, že letí v 15 000. V šestnácti tisících žádné nebezpečí nehrozilo. Jenže letoun po ohlášení 15 000 stop pokračoval v sestupu."

Teprve az po dosazeni 14000 stop si radista svuj omyl uvedomil a vykrikl :

 Citace:""Drž stopadesát! Neklesej!" vykřikl radista. "

Ale uz bylo pozde.

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 13:36
IL

No, teď už nemá cenu řešit nějaká kdyby, ale pokud by se posádka ILu neprobrala a nezačala stoupat na povolenou letovou hladinu, ale pokračovala dál v sestupu, tak dopadlo všechno dobře, jen v obráceném gardu než plánovalo ŘLP.

0 0
možnosti

0xf

22. 6. 2010 15:16
Re: IL

take me napadlo ze bych reagoval stejne protoze stoupani by bylo omezene tahem motoru a td... pri takovehle krizce bych mel tendenci krome vybuzeni motoru jeste vyuziti gravitace.... ale jsem jen laik

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 12:40
Indie=bordel

Přikázat odstup pouhých 300m je obrovský hazard uz vzhledem k tolerancím a odchylkám kalibrace. Přitom prostoru bylo dost, i kilometr. Holt Bolywood.

0 0
možnosti

roba21

22. 6. 2010 12:51
Re: Indie=bordel

Je to  celkem standardní postup.

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 11:37
že nikoho nenapadlo

zda ten radista nebyl nalitej...

0 0
možnosti

Host

22. 6. 2010 11:49
Re: že nikoho nenapadlo

slyšel jsem hrozné story na vnitroz.linkách Ruska. Kapitán byl tak nalitý, že ani nedošel do kabiny a upadl. Usnul a celou dobu letu tam spal. My měli na letišti pilota AN2, kterého paragáni museli nakládat do éra, jak byl těžký a opilý. Mechanik byl šikovný, zvládl pilotáž bez něj. Stejně to éro lítá samo a pomalinku. Už je to 33 let;-)

0 0
možnosti