Diskuze

Experiment: jak dlouho autobaterie utáhne XBox 360 a LCD televizor?

Konvertory z 12 V na 230 V umožňují v autě nebo karavanu používat přístroje, které pro mobilní provoz nebyly určeny. Napájet můžete notebooky, hudební sestavy nebo třeba herní konzoli a televizor. Vyzkoušeli jsme, kolik toho autobaterie vydrží, abyste ještě nastartovali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milyjan

26. 8. 2010 7:46
Ujasnění několika věcí

Chci se vyhnout chytrým kecům, zato tento měnič již vlastním (přesně tento) a doplnil bych několik nepřesností  z článku a postřehů. Když zhrunu parametry, tak výstupem je opravdu modifikovaná sinusovka, výkon je udávaných 300W, nárazově (spíše krátkodobě - vydrží než ho zastaví tepelná ochrana) je to až 500W. Ovšem není pravda, že se měnič při poklesu vstupního napětí nevypne. Akustický signál přichází pod 20% baterie, při 10,4V, jakmile klesne napětí pod 10V (9,8) se měnič uplně vypne. Při tom zatížení okolo 100W si bere z autobaterky do 10A, což je snadné si přepočítat, jak dlouho nám autobaterka vydrží. To jen tak pro doplnění pro ty, co o něm uvažují. O napájené spotřebiče bych strach neměl, co jsem zkoušel, třeba transformátorem poháněný audiozesilovač jede bez jakéhokoliv rušení. R^

0 0
možnosti

vasek001

13. 8. 2010 13:10
Sinusovka - nesinusovka

Rad bych tady tem kteri maji strach aby neco neodvarili menicem ktery nedava na vystupu sinusovku poradil aby si prohledli prubeh co davaji bezne UPSky. Vetsina sinus nema ani nahodou a chcete mi snad tvrdit se pripojenim pocitace na UPS si ten pocitac odpalim? Dejte pokoj :-P

0 0
možnosti

mlůno

30. 8. 2010 16:36
Re: Sinusovka - nesinusovka

Na první dojem, z principu zapojení moderní elektroniky tvar napětí nemá vůbec vliv. (Stejně se hned usměrňuje.)

Ale. Kromě usměrňovače je taky na vstupu filtr. Co když se dostane do rezonance s některou harmonickou tohoto fujsinusového (nebo rovnou nesinosového) napětí? A hned má co vybouchnout.

0 0
možnosti

Host

13. 8. 2010 12:34
Že nastartujete neznamená, že je všechno v pořádku

Tak a teď ten pokus zopakujte a zjistíte, že už to tak dlouho nepojede. Běžné autobaterie jsou totiž tzv. startovací, nikoli trakční. Tzn. konstrukce elektrod počítá s vybitím max. cca 20% kapacity, při hlubším vybití se nevratně sníží kapacita baterie. Trakční akumulátory mají masivnější elektrody a jsou tudíž dražší. Po nastartování se autobaterie "samozřejmě" dobije, ale už ne "samozřejmě" na stejnou kapacitu (Ah) jako před tím vaším pokusem.

0 0
možnosti

Host

5. 8. 2010 12:01
Až Vám ty hračky odejdou, tak si nestěžujte

Autoadaptér 12V / 230 V je naprostá nouzovka. Elektrická síť dodává efektivní sinusové napětí 230V +-5 procent, na výstupu autoadaptéru je efektivní obdélníkové napětí 230V, což je dost rozdíl. Např. ve špičkové hodnotě ef. napětí, která pro obdélník není 325V ale 230V. Nižší špičková hodnota napětí vede k většímu proudovému zatížení spotřebičů, které mají elektronické zdroje.

0 0
možnosti

Dochy

5. 8. 2010 12:17
Re: Až Vám ty hračky odejdou, tak si nestěžujte

Tomu obdelnikovemu napeti bych se dost divil. Uz pred davnymi lety se resilo, jak postavit menic aby na vystupu bylo neco, co se sinu bude hodne blizit.

Velka cast spinanych zdroju (ale ne vsechny) maji univerzalni rozsah 110V - 240V. Ty by byli v pohode. Obdelnik by ale byl problem pro spotrebice, ktere maji na vstupu klasicky transformator, ci primo pripojeny motorek (starsi napajeci zdroje, zdroje beznych halogenovych lampicek, starsi holici strojky, zarizeni audio - napriklad naprosta vetsina zesilovacu a aktivnich reproduktoru)

0 0
možnosti

Host

4. 8. 2010 19:41
Trakční baterie

Myslím si, že kdyby se použila trakční baterie místo obyčejné autobaterie tak zvládne ještě daleko více. Vím, že není tak obvyklá a je dražší, ale nutno dodat, že je stavěna na malý dlouhodobý odběr, zatímco autobaterie jsou stavěny na krátkodobý velký odběr. Chtělo by to vyzkoušet a porovnat výsledku. Jinak článek v každém případě zajimavý. Jen tak dál.:-)

0 0
možnosti

ábeles11

7. 8. 2010 15:59
Re: Trakční baterie

já ji mám tu trakční a naprosta spokojenost. Za půl roku ji přivezu z maríny a 2dny ji nabíjím desetinou. Táhnu s ní světla v boudě (světla z busu-stropní, avie), TV-12v, 15w-? asi, 2kuličky 5w-veranda+ venkovní sprcha. Nehýříme energii, ale jedeme prostě furt. Světlo naprosto stačí, zbouchal jsem to z věcí ze starých krámů a každý to docela i obdivuje. V okolí mají el.proud ale už to nejsou chataři, už tam i luxujou, friťáky a jiné voloviny. El. proud za asi 30000kč. Akorát baterku nechávám na radu prodavače pěkně ,,povařit,,. Vřele doporučuju.

0 0
možnosti

lubi

4. 8. 2010 8:28
Zajimavy experiment

tento pokus muze urcite nekomu pomoci jako nouzove reseni, ale ne urcite jako pravidlo, jeste maly dotaz k vyndani baterky z auta, z jakeho auta jste baterku vyndali, ja jsem nedavno menil v aute baterku /byla uplne KO/ a mel sem zablokovany autoradio /originalni od vyrobce/,ktere se zablokuje pokud poklesne napeti, nebo kdyz se vynda z auta, taky bych se bal co by to mohlo udelat s elektronikou auta - airbagy, pocitac, atd., radeji si koupit jinou baterku.

0 0
možnosti

Dochy

4. 8. 2010 9:23
Re: Zajimavy experiment

Vymena baterky je standardni operace. Ze se zablokuje autoradio je funkce toho radia a jako vlastnik byste k nemu mel mit kod pro odblokovani. Vsechny ostatni prvky v aute by to meli v pohode zvladnout (nekterym se vymazi z ridici jednotky diagnosticke informace)

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 23:49
Ach ta železná košile

Už je to pěkných pár let, co je 220V minulostí a dokonce i AC/DC převaděč Belkin má ve své specifikaci psáno 230V jako výstupní napětí ale jak vidno, tak se autorovi článku stále vkrádala na mysl hodnota 220V (např. popis pod obrázkem). Normálně už jsem si zvykl, že lidé stále žijí v době 220ti V, ale v článku za který vám někdo zaplatí, by neškodilo si to po sobě alespoň přečíst, aby to bylo všude správně ;)

0 0
možnosti

Host

4. 8. 2010 14:48
Re: Ach ta železná košile

a v síti mám 220 nebo 230 :-)

0 0
možnosti

Své dukáty věnuji na chudé psy

3. 8. 2010 23:18
Měnič taky používám, ale s opatrností

Kdysi jsme měli feldu s palubním počítačem, který měřil i napětí z baterie. Při 10,8 V si auto ani neškytlo. Teda abych nepřeháněl - škytlo 1x a pak už nic :)

0 0
možnosti

Host

5. 8. 2010 12:12
Re: Měnič taky používám, ale s opatrností

Spíše bych měl obavu z poškození napájených spotřebičů, to se může dost prodražit.

0 0
možnosti

krvava_dasen

3. 8. 2010 22:31
.

Já jsem totéž testoval na zcela užitečnější věci, to jest baterku jsem přes konvertor napájel oběhové čerpadlo (35W) v topení rodinného domu. Po 10ti hodinách to skončilo,baterka byla totálně vycucaná,že s bídou šla nabít.

0 0
možnosti

Host

5. 8. 2010 12:18
Re: .

Pěkný experiment, ale zrovna napájení čerpadla může být dost riskantní jak pro adaptér tak pro to čerpadlo, výstupní napětí není sinusové, ale obdélníkové (tím jsem si jistý). Do tak malého adaptéru totiž nezabudujete výstupní sinusový filtr, nebo komplikovaný měnič + chlazení. To je jen jednoduchý střídač, který dává na výstup obdélníky.

0 0
možnosti

mistr světa v osahávání bradavky

3. 8. 2010 21:33
k čemu ten experiment

Nechápu kolik uživatelů hodlá provozovat xbox na auto baterku (možná si zapařit v chorvatsku na pláži a pak neodjed ;-D)

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 22:27
Re: k čemu ten experiment

Tak ono to zas neni tak tezky spocitat. :) Pokud ma baterie kapacitu 60 Ah a bereme z ni 105W pri ucinnosti DC/AC menice bratru 80%, tak realne je baterie zatizena nejakymi 131.25W, tj. pri 12A by mel odebirany proud cinit 10.9A.

To mame po 3 hodinach vycerpanou kapacitu cca 33 Ah. Takze by v ni jeste pomerne dost energie melo zustat.

Je videt, ze kolegove novinari toho ve skole mnoho nepobrali. Na tohle nepotrebuji 3-hodinovy experiment,. ale staci umet aspon zaklady pocitani. :)

0 0
možnosti