Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drama havárie na kosmické stanici ISS. Buď ji opraví, nebo opustí

Na palubě ISS došlo k havárii chladicího systému. Kosmonauti zatím používají záložní systém. V sobotu se pokusí provést první část nezbytných oprav. Pokud se jim to nepodaří, museli by Američané v nejhorším případě stanici definitivně opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rafol

Stejnosmerny transformator

I v uvozovkach vypada srandovne:-)

0/0
19.8.2010 15:00

Host

tak jak to dopadlo?

Uz je nedele......!

0/0
8.8.2010 21:13

Host

Re: tak jak to dopadlo?

Zde je odkaz na zpravy z ISS doslova po dnech - je tam presne popsan znanam sobotni opravy - v cestine.

Vse se na jednou udelat nepodarilo - coz se ale ocekavalo - doba pobytu venku ej omezena.

http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=kosmo&file=index&fil=/s/1998/067A.HTM

0/0
8.8.2010 23:44

Host

Re: tak jak to dopadlo?

Diky za inficko. A jak to ted maji v tom uspornem rezimu se zachody? Chodi se na americky, nebo rusky?

0/0
9.8.2010 19:59

Host

všichni jsme už otrávení

extrémně toxickým a jedovatým oxidem uhličitým, nebezpečným zabijákem ve spánku......;-(;-(;-(Ach jo... to je zase úroveň, Hlavně že chce idnes křišťálovou lupu

0/0
8.8.2010 20:06

Host

Re: všichni jsme už otrávení

"když je koncentrace CO2 větší než 8%, tak se začne vázat na červené krvinky místo kyslíku, bez ohledu na to, kolik je ve vzduchu kyslíku. Samozřejmě, když se člověk potom dostane z místa se zvýšenou koncentrací CO2 tak je zase všechno v pořádku, ale problém je v tom, že rychle upadne do bezvědomí a pak už asi neuteče."

 

Proste tuto vec zpochybnujete - kdyz nekdo nema znalosti tak proste nema je.

Kdyz se nekde neda dychat - nasleduje bezvedomi a pak jiz asi sam nikam neutecete a proste se udusite !!!

0/0
8.8.2010 23:36

banjo23

Re: všichni jsme už otrávení

oxid uhlicity je NEDYCHATELNY, nikoliv jedovaty. to je dost podstatny rozdil...

0/0
19.8.2010 13:04

Host

Re: všichni jsme už otrávení

Osobo že vy si pletete CO s CO2?

Čili oxid uhelnatý s oxidem uhličitým. To bývala látka 7. třídy che che :D

CO2 vydechujem třeba my a taky prej rostliny v noci, CO vzniká při spalování takže leze třeba z vejfuku u aut a je takzvaně "jedovatý", ale jeho nebezpečnost spočívá v tom že se váže na krev místo kyslíku která jej pak roznáší po tělě a vy se vlastně vnitřně udusíte protože orgány v tělě nemaj dost kyslíku kerej si berou z krve.

To že si tu redaktoři pletou základní pojmy je už sice naprosto normální, ale jinak je to totální ostuda!!!

RvRvRv

0/0
5.9.2010 3:35

Host

Zdá se

že se v této srandovní republice hodně lidí nudí. Kdybyste se raději učili, třeba ruštině nebo arabštině, ještě to budete móc potřebovat.

0/0
8.8.2010 18:28

slamka

Skvělý článek, poutavý a přehledný, typu

.... kosmonaut uchopí šroubovák a pracuje a pracuje a pracuje a pracuje až se mu povede zasunout šroubovák do šroubku. Kdyby se mu to nepovedlo, tak velmi složitým manévrem si šroubovák vymění a celý postup opakuje. A až se mu to povede, tak otočí hlavičkou toho šroubku napravo o jednu otáčku doleva. A pokud i to bude úspěšné, otočí hlavičkou šroubku ještě jednou a tentokrát o celých 360 stupňů....

0/0
8.8.2010 16:58

slamka

Pokud vypadne pojistka, přizpůsobivý občan ji vymění.

Nepřizpůsobivý se odstěhuje a prohlásí, že oxid uhličitý je jedovatý. To ale má špatné spalování a otravu si způsobil oxidem uhelnatým, protože v kamnech pálil vše, co ukradl a to mu ucpalo komín.;-D

0/0
8.8.2010 16:43

Host

Re: Pokud vypadne pojistka, přizpůsobivý občan ji vymění.

Jenze ISS neni Lunik IX, vis? ;-D

0/0
8.8.2010 17:31

Host

Pozor, Pozor zacina evakuacia ISS !

! Doslo k neuspokojenej havarie na stanici ISS ! Zacina evakucia celej posadky ! 

Dvaja Rusi a jeden American letia dole na Soyuze jedinom dopravnom-zachranom prostredku ktory Svet ma ! Poslednemu Americanovi zostal Progress nakladna lod ktora v atmosfere zhori ! Bohuzial tak sa tahalo cez slamky ! American vytiahol tu najmensiu ! Nech Svet nanho stale mysli ! Cest jeho pamiatke ! V prach si a v prach sa aj obratis ! Ludia sa zanho modlia v mesitach, kostoloch, v budhistickych chramoch a spol !

:-/:-(

0/0
7.8.2010 16:50

Host

Žádná evakuace nezačíná !!

Co to vykládáš za nesmysly, žádná evakuace nezačíná !  Jseš magor ? Jedná se z tvé strany o šíření poplašné zprávy.

0/0
8.8.2010 13:36

Host

že ten Pump module ve vesmíru nic neváží?

já vim, jak to myslíte, ale máte to špatně napsaný.... kdyby nic nevážil, nemohl by bejt  z hmoty. On něco váží, ale tam je to spíš o tý setrvačnosti.

0/0
7.8.2010 16:27

Rubik1

Re: že ten Pump module ve vesmíru nic neváží?

Napsáno je to správně. Můžete pokračovat v hledání jiné chyby.

0/0
9.8.2010 4:28

Host

nějaké nepřesnosti

Zajímalo by mne, co je to stejnosměrný "transformátor". To je předpokládám nějaký doslovný překlad někoho, kdo se v tom neorientuje?

Jo a prosím vás, odkdy je oxid uhličitý jedovatý? Nespletli jste si tu jedovatost s oxidem uhelnatým? Oxid uhličitý je zcela neškodný, jediný problém že dýcháním nelze v plicích získávat kyslík do krve. Jinak to bylo vcelku zajímavé čtení..

R^

0/0
6.8.2010 21:38

Host

Re: nějaké nepřesnosti

Citace z diskuze o neco nize !!!!

když je koncentrace CO2 větší než 8%, tak se začne vázat na červené krvinky místo kyslíku, bez ohledu na to, kolik je ve vzduchu kyslíku. Samozřejmě, když se člověk potom dostane z místa se zvýšenou koncentrací CO2 tak je zase všechno v pořádku, ale problém je v tom, že rychle upadne do bezvědomí a pak už asi neuteče. I nižší koncentrace CO2 než 8% je problém, ale když je vyšší, tak je jistota, že člověk do pár minut mrtvý.

Doufam ze to staci !!!

0/0
6.8.2010 21:45

Host

Re: nějaké nepřesnosti

nestačí, protože CO2 není jedovatý. Proto sem na tuto blbost poukazoval. Je rozdíl když vás někdo strčí do kabiny do které nažene CO2 a vy se udusíte, než kdyby vás otrávil. Vnímáte ten rozdíl? Proto trvám na tom, že CO2 není jedovatý, jen se nedá dýchat a pokud je výše uvedené pravdivé, je při jisté jeho koncentraci znemožněno dýchání, ovšem na tom nevidím nic jedovatého i když je důsledkem smrt tak či onak.

0/0
7.8.2010 19:35

Dochy

Re: nějaké nepřesnosti

Mate pravdu, ale uz se to tu resilo. Mimochodem... jsem si pritom vzpomnel na tazeni proti nebezpecnemu dihydrogenoxidu, ktery rocne zpusobuje smrt tisicu lidi a jehoz pritomnost byla prokazana jiz prakticky ve vsech potravinach....

0/0
7.8.2010 20:12

Host

Re: nějaké nepřesnosti

Z prispevku vyplivalo - v CO2 muzu byt jak dlouho chci - pokud je tam dejme tomu alespon 50% kysliku - coz rozhodne neni pravdu a o to tu jde.

0/0
8.8.2010 2:12

Host

Re: nějaké nepřesnosti

můžu v něm být jak dlouho chci a dokonce mi to nebude do jistého % vadit, proto není jedovatý. Kde by jste chtěl mít tu hranici? 10% 50% 99% ???

0/0
8.8.2010 20:28

Host

Re: nějaké nepřesnosti

"když je koncentrace CO2 větší než 8%, tak se začne vázat na červené krvinky místo kyslíku, bez ohledu na to, kolik je ve vzduchu kyslíku. Samozřejmě, když se člověk potom dostane z místa se zvýšenou koncentrací CO2 tak je zase všechno v pořádku, ale problém je v tom, že rychle upadne do bezvědomí a pak už asi neuteče."

Proste tuto vec zpochybnujete - kdyz nekdo nema znalosti tak proste nema je.

Kdyz se nekde neda dychat - nasleduje bezvedomi a pak jiz asi sam nikam neutecete a proste se udusite !!!

0/0
8.8.2010 23:36

Dochy

Re: nějaké nepřesnosti

A dusik, ktereho je v atmosfere kolem 70% je jedovaty? Kdyz se jeho koncentrace zvysi na 90-95% tak se take udusite. A co polstar? Ten vas take muze udusit. Je voda jedovata? Zkuste ji dychat. Znemozneni dychani jeste neni otrava.

0/0
9.8.2010 8:54

Host

Re: nějaké nepřesnosti

Z hlediska smrti je to totez.

Proste pokud vas zavru do ponorky, kde ho bude tech 8% a vice a vy nebude mit moznost se vynorit - tak proste tam zemrete - presto ze kysliku je kolem vas stale dost.

I posadka Appola 13 tento problem musela resit - jak snizit mnozstvi CO2 ve vzduchu.

0/0
9.8.2010 13:09

Host

Re: nějaké nepřesnosti

Posadky ponorek bez chemickcyh pohlcovacu CO2 tyto problemy dobre poznali.

Proste plice funguji do urcite koncentrace CO2 - pak proste jima kyslik jiz v potrebnem mnozstvi neziskate.

Samozrejme se to netyka situace v bezne atmosfere - tam je CO2 v promilech a tudiz zde zadne nebezpeci tohoto druhu nehrozi - naopk rostiliny jsou zvykle na koncentrace mnohem vetsi nez dnes.

0/0
8.8.2010 23:40

Host

Re: nějaké nepřesnosti

stejnosměrný "transformátor"

Opet se tu o tom na konci diskuze jiz diskutovalo.

Je to menic napeti.

0/0
6.8.2010 21:45

Host

Re: nějaké nepřesnosti

pak je ale výraz "stejnosměrný transformátor" nesmyslný.

0/0
7.8.2010 19:30

Host

Re: nějaké nepřesnosti

..ještě dodám, že onen "stejnosměrný transformátor" vypadá jako překlad "DC/DC converter" nebo něco podobného. Ovšem slovo měnič a transformátor, i přes jejich zdánlivou shodnost pro neodborníka, nelze v elektrotechnice zaměnit. Význam se totiž posune do zcela odlišné roviny. V elektrotechnice je slovo transformátor používáno zcela v jiném kontextu a "stejnosměrný transormátor" vlastně nemůže existovat, neboť transformace napětí nemůže v takových podmínkách probíhat.

0/0
7.8.2010 19:40

Host

Skvěle napsáno!!!

Výborný článek, vyniká v moři blábolů a novinářských kachen. Děkuji, pane Vítku a jen tak dál.

Jiří Ryška

0/0
6.8.2010 21:19

Host

Ah jo

Tak to se asi takové vesmírné lodě jako je ve hře Dead Space nedožiju. Když nám hapruje i takováto stanice.:-(

0/0
6.8.2010 20:52

Host

Re: Ah jo

Nám toho moc nehapruje ;-) Leda byste donutil celý svět, aby se spojil v jednu celosvětovou organizaci, třeba s názvem Star Trek :)))

0/0
7.8.2010 13:08

Host

Re: Ah jo

Nám: myšleno obrazně.

0/0
9.8.2010 22:19

Host

Re: Ah jo

USG Ishimura ve hre Dead Space ale tezila cele kusy planetek, k tomu ma ISS jeste hodne daleko. ;-D

0/0
8.8.2010 17:35

Host

Re: Ah jo

Bohužel. Hodně. Ale hra Dead Space je skvělá. Náramně jsem si to užil střílet ty hnusy a ještě je rozdupávat. Graficky super. A hw docela nenáročné. Min. na dnešní dobu. A stížnosti na ovládání jsou myslím zbytečné. Na pc se to dá úplně v klidu ovládat i když tam není holt ta odezva na pohyb jako třeba ve fps hrách hlavně na pc. A zvuk, ten je též perfektní. O atmosféře ani nemluvím. Pěkně jsem se vylekal mnohokrát hlavně když jsem to hrál poprvé jako kolo 1 a nevěděl do čeho jdu. Prostě hra podle mého gusta.R^

0/0
9.8.2010 22:25

lartem-lerak

at žije rusko

R^V!!

0/0
6.8.2010 14:44

Host

Re: at žije rusko

Ať žije, soudruhovia, SSSR:-P.

0/0
7.8.2010 12:43

Host

Kde my Sudruhovia zmizol clanok ?

Spasiba a Dasvidania ?

Zase o nas bez nas !

Ako to uz spieval Karel Kryl a ty co pravdu spievali  na druhy den z nich urobili zradcov !

8-o;-D:-P;-)!R^

0/0
6.8.2010 12:59

Host

RD-180

http://en.wikipedia.org/wiki/RD-180

USralHell sa pokusal toto zostrojit 20 rokov po pade ZSSR to uz a len kupuje !

Oou !

Wordl sa meni ! A prvy budu posledny a posledny budu prvy ! Zezlo prebera po krize Vychod !

:-P;-);-D!R^

0/0
6.8.2010 12:52

Host

Re: RD-180

Jestli v tom vidíte senzaci, já v tom vidím americký pragmatismus. Vy mně tak trochu připomínáte toho oblíbenýho ruskýho menšika, který všechno vynalezl dřív než uznávaní autoři.

0/0
6.8.2010 14:02

MiroTR

Re: RD-180

Zkuste si o tom něco zjistit.  Koncepce RD-180 je z USA, které ji jako zbytečně náročnou, složitou a nebezpečnou zavrhly.  V Rusku to dotáhli na přiměřenou spolehlivost, ale zas pro to neměli použití.

0/0
6.8.2010 16:01

Host

Re: RD-180

Koncepce RD 180 je Ruska a V soucastnosti je uzavrena spoluprace mezi NPO Energomash a Pratt & Whitney Rockedyne kde je RD 180 vylepsovan.

0/0
7.8.2010 4:55

MiroTR

Re: RD-180

Je z roku 1960, dokonce byl vyroben funkční model, ale kvůli problémům s vysokotlakým spalováním se ve vývoji nepokračovalo.  Jeden z těch vývojářů se byl v Rusku na to podívat. V USA dali přednost koncepci, z které vycházely J-2.

0/0
8.8.2010 9:18

Host

Re: RD-180

Yurij, to si ty? Spamujes uz aj na technete? ha-ha!

0/0
6.8.2010 22:27

Host

Skvele

Krasny clanek diky

0/0
6.8.2010 12:39

Villy

Re: Skvele

Souhlas, napsán čtivě a ke svému účelu i přiměřeně odborně.R^R^

0/0
6.8.2010 12:43

Host

Re: Skvele

Hrdinové článku se už nemůžou jít v klidu ani vy$rat, a vy se tady rozplýváte nad hezky napsaným článkem.

Nejste na drogách?

0/0
6.8.2010 13:24

Host

Re: Skvele

hlavne klid, oni ti hrdinove maji a) vycvik a b) sli tam dobrovolne s vedomim obrovskeho rizika a rekl bych, ze to asi ani nedelaji uplne zadarmo :-) Jsou to navic profesionalove s vycvikem, o kterem se nam vubec nezda.

0/0
6.8.2010 16:57

pilsener

Re: Skvele

Zdá ;-)

0/0
6.8.2010 17:09

Host

Re: Skvele

A jeste dodam - riziko smrti je pro ne minimalni - zachrana lod Sojuz (opet predevsim z duvodu spoluprace) proste pomerne rychle odveze zpet na Zem.

Neni naprosto zadny duvod k panice.

0/0
6.8.2010 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.