Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing a Airbus mají konkurenci, Čína chystá vlastní dopravní letadlo Comac

Dopravní letadlo Comac C919 má přímo konkurovat populárním 737 od Boeingu a A320 od Airbusu. Letoun pro 156 cestujících se dostane na trh v roce 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Clo

Na cinske zbozi by se melo napalit takove clo aby se tam nevyplatilo vyrabet...R^

0/0
18.11.2010 14:59

captain cook

bude mit letenky k stani?

0/0
18.11.2010 3:33

Host

Re: bude mit letenky k stani?

v letadle budou sedački pouze vkabině pilota. Pilot+ kuřička* Pak bude od kabini ažpo wc pojizni chodnik pro posadku*

Cestující pocestuji zavěšeni v koženi sitovce pod trupem* V koši blíže trupu budou zavazadla, pod nimi vak s ekonomi klas a podnim biznisklas* Všeci budou za svoje 1ojro dokonali vihled*

0/0
18.11.2010 10:42

0xFF

Re: bude mit letenky k stani?

Já to znám, vyloupne se klávesa a nejde zacvaknout zpátky. ;-D

0/0
19.11.2010 21:03

Host

konečně

letadlo co vipada jako letadlo ane jako letadlo*

0/0
17.11.2010 21:53

nesher

podobnost čistě náhodná?

No, ne žeb yten to nový výkřik čínské technologie nebyl podobný A-320. Řekl bych, že tento tento čistě čínský produkt je odměnou Airbusu za jeho nedávno otevřenou montážní linku.;-)

0/0
16.11.2010 21:10

Host

Pokud s tím budou lítat jen Číňani,

tak i když to bude padat, tak si budu říkat jen houšť. Každý prostředek k redukci množství je dobrý. 

0/0
16.11.2010 15:51

MassaBob

Gratuluji idnesu

k objevu projekt byl odstartovan v roce 2002 a take  vitam mistni odborniky na vsechno...a ted vazne technologie nejsou cinsky je to postaveno na McDonnel  Douglasu dokonce pry primo pokracovatel MD-90 motor od GE, elektronicke systemy od Honeywellu a Rockwellu... Uz maji 237 objednavek od prevazne cinskych spolecnosti , takze do evropy se to nemuze dostat drive nez za 5 let po mnoha vyrobenych strojich..Kdyz uz jsme u cinanu letadlo Xian MA60 je  docela solidni stroj a lita nekolik let bez incidentu ....

0/0
16.11.2010 15:00

Host

Re: Gratuluji idnesu

Přímý pokračovatel MD 90? Letadla s motory na zádi, tedy jinou konstrukcí trupu i křídel? To tohle můžete rovnou označit za pokračovatele Junkersu JU 52/3m - ten měl alespoň dvě třetiny motorů na křídlech.

0/0
16.11.2010 15:19

Cocik

Re: Gratuluji idnesu

Obavam se, ze si MassaBob plete model Comac ARJ21 (ktery z koncepce MD-90 opravdu vychazi) s novym projektem C919, coz je letadlo hodne odlisne konstrukce.

0/0
16.11.2010 15:24

nesher

Re: Gratuluji idnesu

Jinak čínská variace na řadu A 318,319,320,321.

0/0
16.11.2010 21:11

duff

Re: Gratuluji idnesu

no jo no, opravdu bez incidentu : http://www.yssyforum.net/board/showthread.php?t=3496 :-/

0/0
18.11.2010 3:27

rafton

A Čína vrací úder

Čína si uvědomuje, že může být značně nezávislá na západních firmách tak za 10 - 20 let. Tak je důležité koupit technologie a překonat stoletý opožděný vývoj, který byl na začátku jejího boomu.

0/0
16.11.2010 14:50

Host

Re: A Čína vrací úder

Jo ale pořád na evropské straně zůstane prestiž pro snoby. A těch budou v číně stovky milionů.  Ti budou pít francouzské víno, české pivo, nosit švýcarské hodinky a ti bohatší jezdit v evropských vozech. bude úplně jedno, že čínské zboží bude stejně kvalitní.

0/0
16.11.2010 15:01

Cocik

Re: A Čína vrací úder

Technologie je jedna vec, ale druha vec je mentalita. Jak mam ve spouste oblasti Cinu rad a zije se mi tu fajn, tak se celkem desim toho, az zacnou ve vetsi mire nasazovat svoje vlastni letadla a povoli privatni lety. Cinani bohuzel za sebou nemaji zkusenost zapadniho sveta, kterej si musel projit hromadou nehod, aby zjistil, ze je opravdu potreba dodrzovat pravidla a bejt duslednej. Podobne to tady funguje s rizenim aut - naprosta vetsina Cinanu nema pud sebezachovy ani zakladni navyky (tj. ze autobus opravdu nemuze ze sedesatky zastavit na miste, atd.), bude trvat aspon jednu generaci, nez se to srovna.

0/0
16.11.2010 15:13

captain cook

Re: A Čína vrací úder

Cinsky pristup k rizeni auta se nezmeni ani kdyz se prestehuji do jine zeme. Mel jsem dost kolegu Cinanu, kteri byli k nam poslani na "vedeckou vymenu" ve vyzkumu a ruzni z nich se tu usadili. Pocet dopravnich nehod, ktere za relativne kratkou dobu meli, je skoro neuveritelny. Nekteri z nich svobodne priznavaji, ze Cinane a rizeni auta neni nejlepsi kombinace.

0/0
18.11.2010 3:38

Fiksem

Re: A Čína vrací úder

ano, bude to kvalitní, asi jako jiné Čínské kvalitní věci "mercedesy, BMW, nokie..." a podobné kopie  všeho možnéhoRvRvRv

0/0
17.11.2010 15:04

Neexist

x

To je dnes samá čína,Čína........možná důkaz toho, že lidi nejsou schopni vládnout a že potřebují vůdce a ne demokracii. Všechny demokracie a kapitalismus  se po celém světě topí v dluzích, dokonce i posvátná USA a kdo myslíte že jim všem půjčuje? No komunistická čína;-D;-D to se nám to hoduje, když nám jiní půjčují;-D

0/0
16.11.2010 14:25

unbreakable debater vol.13

Re: x

Kde by byla Čína bez peněz těch ostatních zadlužených zemí? ;-D

0/0
16.11.2010 14:52

Maxx12 II.

Re: x

R^ asi tak

0/0
16.11.2010 14:53

Neexist

Re: x

Myslíte bez těch peněz, které čína rozpůjčovala do spousty zemí po světě? Když to chcete brát takhle tak .......kde by byly USA a Rusko bez peněz Evropy? Tam, kde by byla čína bez peněz ostatních vyspělých zemí.  Takhle se to nedá brát. Prostě to v číně evidentně funguje a v ostatních zemích se něco pokazilo;-D

0/0
16.11.2010 15:08

unbreakable debater vol.13

Re: x

Měl jsem na mysli investice. ;-D

0/0
16.11.2010 15:09

Host

A to je vlastně dobře...

člověk jako živočišnej druh je strašně přemnoženej...

;-)

0/0
16.11.2010 14:25

pari

Spolehlivost nových letadel

Airbus ani Boeing teď na tom se spolehlivostí svých nejlepších strojů nejsou moc slavně viz. http://www.aletenky.cz/novinky/nedavne-problemy-airbusu-a-boeingu

Číňani nás určitě ještě překvapí...

0/0
16.11.2010 14:20

Host

Re: Spolehlivost nových letadel

asi jako překvapili bezpečností svých aut? Jinak věrných kopií evropských aut, včetně Mercedesu...  ;-)

Každopádně do toho letadla nesednu...  a určitě nebudu sám. Takže asi málokterá low-cost společnost si dovolí je koupit...

Že to pokazí těm dvěma kšefty přímo v Číně je jiná věc... a je mi to vlastně jedno.

;-)

0/0
16.11.2010 14:28

Zombot

Re: Spolehlivost nových letadel

Byl jste někdy v Číně? Až tam budete, tak doporučuji se pečlivě podívat jaká auta a jací řidiči jezdí po místních silnicích a až potom tady hlásat bludy v diskusích. Pro začátek by možná stačilo prohlédnout žebříčky prodejnosti aut v Číně, ale chápu že zaslepeně nadávat na čínské produkty je jednodušší. Tím samozřejmě nechci říct, že všechny čínské produkty jsou kvalitní. Jde o to, že nadávat na kvalitu čínských výrobků bez rozdílu může jen hodně neinformovaný hlupák.

0/0
16.11.2010 14:47

Cocik

Re: Spolehlivost nových letadel

No, vetsina osobnich aut jsou vyrobky zapadnich znacek realizovany v cinskejch joint-venture tovarnach (z ciste cinsky produkce se toho zdaleka tolik neprodava). Kvalita je o neco horsi nez u "originalu", ale ne o tolik. Kdyz se clovek posadi treba do Ming Rui, tak rozhodne nema pocit, ze by sedel v nejaky plastikovy rakvi, ale rozdil oproti cesky Octavii tam je, hlavne co se zpracovani interieru tyce. Pokud je clovek prachac, tak si zasadne kupuje importovany auta - napriklad v arealu naseho bytovyho komplexu maji Cinani par porsche (vcetne Panamery) a donedavna i jednoho Maybacha. Jaky ridici tady po silnicich jezdi, to bych radsi nekomentoval - cloveku jde o zivot a projizdka po D1 je proti tomu klidnej a naprosto bezpecnej vylet.

0/0
16.11.2010 15:01

Host

Re: Spolehlivost nových letadel

K tomu bych jen dodal, že auta západních značek vyrobená v Číně pro čínský trh vypadají sice stejně jako originální, ale úplně stejná rozhodně nejsou. Nesmí se vyvážet, protože většinou nesplňují západní bezpečnostní předpisy. Je ale pravda, že stojí polovičku než originál.

0/0
18.11.2010 1:00

Host

Je zajímavé

...sledovat tuto diskuzi...Co by mne zajímalo ještě více, je skutečnost, kolik lidí sleduje, když si kupuje letenku, s jakým letadlem letí (nemám teď na mysli příznivce letadel, ale bežné cestující)...Takže pokud se tahle čínská letadla rozšíří do Evropy, tak s nimi zkrátka poletíte, ať se to někomu líbí nebo ne...

0/0
16.11.2010 14:06

zostrelenyanjel

Re: Je zajímavé

když letím Embraerem, tak mám prostě sucho v krku...nevím, co je na tom zvláštního, člověk instinktivně nedůvěřuje výrobkům z oblastí, kde nemají dlouholetý zkušenosti s výrobou tak náročnýho zařízení, kterým je proudový letadlo...

0/0
16.11.2010 14:19

MassaBob

Re: Je zajímavé

E195 je vynikajici stroj ....

0/0
16.11.2010 14:47

zostrelenyanjel

Re: Je zajímavé

jsou to dobrý letadla, prostě jen má člověk pořád tak nějak zvláštní pocit :)

ale letěl jsem v Africe DC-9kou z 60. let, co měla kvůli poruše 7 hodin zpoždění, takže už asi přežiju všechno :D

0/0
16.11.2010 15:39

Host

Re: Je zajímavé

Ja se vzdy divam a vybiram si podle moznosti vzdy Boeing. Mam ho radeji nez Airbus a vice mu verim. Do cinskeho nesednu, to si radeji priplatim.

0/0
16.11.2010 14:45

Host

Re: Je zajímavé

Nepřiplatíte si za nic...To, že je při objednání letenky uveden nějaký stroj vůbec neznamená, že aerolinky nemohou nasadit jiný (což se ostatně i běžně stává). Takže podle této logiky pak budete muset letenku nechat propadnout a neletět.

Jinak kromě Airbusu a Boeingu jsem letěl Saabem, ATRkem a Embraerem a spíš než o značku jde o to, že to jsou menší letadla, takže pro toho, kdo nemá rád létání je tam více nepříjemných turbulencí apod.

0/0
16.11.2010 15:01

Host

Re: Je zajímavé

Vzhledem k logistice, školení pilotů i pozemního personálu obvykle letecké společnosti provozují letadla od jednoho výrobce.

0/0
16.11.2010 15:22

Host

Re: Je zajímavé

No, spíš než "obvykle", bych řekl "některé".

0/0
16.11.2010 21:33

D.E.S.

Re: Je zajímavé

no, já mám raději airbus ... nevím proč, ale cítí se v něj bezpečněji, přestože můj brácha servisuje oba výrobce ...

0/0
17.11.2010 21:39

Host

Jak ušetřit

Na dovolenou si stačí koupit jednosměrnou letenku. Zpátky přijedete v zinkové krabici.

0/0
16.11.2010 13:54

The last boy scout verze 1.6

To bude spis Comacadze..

Do toho bych nesedl ani nahodou..Rv

0/0
16.11.2010 13:35

Host

Nepodcenoval bych je tolik ...

Cinani uz jedno dopravni letadlo vyvinuli a dost se na tom naucili (arj21). A nedelejte si iluze - za ty prachy co Cina ma si lehce omota kolem prstu nejlepsi dodavatele. Co se stane s jejich know-how je druha vec... navic ... mrknete na jejich vesmirnej program - oni rutinne litaji do vesmiru, ktera zeme to muze dneska rict? A co se tyka kvality jejich vyrobku - kdyby to lidi (my) v evrope nekupovali tak by to sem nedovazeli. Proc oni by zvysovali kvalitu, kdyz lidi v pohode vykoupi i to nekvalitni zbozi... U letadel je to jiny, netvrdim ze se certifikace neda oje..t, ale kazda aerolinka uz si sakra dobre ohlida jake bude mit naklady na udrzbu ... a odskodneni pozustalych... to jsou tak vysoke naklady, ze to podle me nemuze jit vyvazit ani nizkou porizovaci cenou ...

0/0
16.11.2010 12:34

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

Skvělý vývoj a proto bude většina toho letadla z technologií USA...

0/0
16.11.2010 12:45

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

To bezpochyby, ale zase se nauci o kousek vice ... a treti nebo ctvrte letadlo uz zvladnou sami. Co jsem cetl tak u C919 bylo podminkou pro vitezstvi vyberoveho rizeni na vetsi systemy (avionika, flight control ...) prislib zalozeni Joint Venture s urcitym poctem Cinskych inzenyru podilejicich se na vyvoji ... jsou na to dobre

0/0
16.11.2010 12:54

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

Však ano. Čínu je potřeba podporovat. Jedině tak lze dosáhnout toho, že se sama položí. Ta doba už se blíží;-)

0/0
16.11.2010 15:09

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

Přesně tak. Tihle posměváčci opravdu netuší, že Čína dnes už není ta parta "žlutých poloopic" z Asie. Technologie, pracovní sílu i peněz na to mají víc než dost. KnowHow si velmi snadno koupí od zkušených v oboru. V oblasti špičkových a státem podporovaných technologií mají tamní inženýři takové podmínky, že se o tom nesní nikomu v Evropě ani USA. A když dokáží vyvinout letadlo ogaři na Moravě, proč by to nezvládla s 1000× větším rozpočtem miliardová Čína?

0/0
16.11.2010 13:32

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

Protoze vyviji ponekud sluzitejsi letadlo nez to na Morave a zkusenosti lidi s vyvojem je to nejcenejsi a to si proste nekoupi.

On se jim tak jen tak nekdo rozmny tam neprohrne z nich - nechce skoncit ve vezeni za sabotaz - kdyz se vyvoj nebude darit tak rychle jak si Cinske vedeni naplanovalo.....

0/0
16.11.2010 19:06

Host

Re: Nepodcenoval bych je tolik ...

Zmiňované letadlo je ale mnohem více americké, než čínské (postaveno na základě licence MD-90). Jak to s Čínou vypadá v oblasti pokročilých technologií je vidět na jejich automobilové produkci. Nebo třeba integrované obvody, kolik výrobců čipů pochází z Číny a vyrábí Čínou navržené výrobky?

0/0
16.11.2010 19:58

Josef II

Ma to byt prima kopie DC-9 !

Cina se nejakym zpusobem dostala k cele vyrobni lince na DC9 od McDonellu/Douglase, ze St.Louis.  Ta vyroba uz bezi. Vylepsene kridlo jim dodava Ukrajina. To ilustracni foto to je vyhlidka na dalsi model.   Jinak nechapu, jak se muze i na technetu sejit tolik vtipkujicich pitomcu, kteri nemaji o veci paru !!

0/0
16.11.2010 12:20

zostrelenyanjel

Re: Ma to byt prima kopie DC-9 !

to o čem mluvíš je ale úplně jiný letadlo :-) článek je o projektu letadla stejnýho konceptu jako b737 a a320 ;-)

0/0
16.11.2010 12:33

zostrelenyanjel

...

toho jsem se bál...po jedovatejch hračkách, hořících spotřebičích, obšlehlejch motorkách, autech a vojenskejch letadlech přichází tohle...při přístupu Číny k bezpečnosti a lidskýmu životu je na co se těšit :-/ stokrát radši brazilským bakelitovým Embraerem než touhle pikslou...doufám, že TO nikdy nezíská osvědčení v Evropě

možná je to předpojatost, já tomu říkám kontrolka někde vzadu v mozku

0/0
16.11.2010 12:17

Host

Re: ...

Doporučoval bych ten mozek přeinstalovat na aktuálnější systém.

S.P.

0/0
16.11.2010 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.