Diskuze

Jeli jsme 200 km/h novou „evropskou“ lokomotivou Vectron

Jako první novináři na světě jsme zažili zrychlení v oblouku na rychlost 200 km/h v zcela nové lokomotivě Vectron. Čtyřsystémová bílá kráska se nyní testuje na kolejích Výzkumného ústavu železničního, aby mohla jezdit napříč celou Evropou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

21. 2. 2011 9:04
bočné okná

Preco nema lokomotiva bocne okna pre strojvodcu ? Bol som kedysi rusnovodic a bocne okno by mi asi chybalo na periferne videnie a osobny  kontakt s vypravcom ci inym obsluznym personalom . Inak OK.

0 0
možnosti

Host

19. 1. 2011 10:09
kdy to začne jezdit u nás?

bylo by potřeba aby takovýhle mašiny začaly jezdit i na našich tratích- ne ty předražený nespolehlivý a zastaralý krámy (sch)made in ČR, který jsou pompézně oslavovaný médii, jako vrchol techniky- ano, jsou vrchol techniky,ale v českém měřítku- vůči světu zaostávají tak o 30 let!

Jenže to bysme nesměli býz v ČEZku, že?

Logicky uvažující člověk( a stačí jen selský rozum) by radši koupil levnější, spolehlivější a modernější stroj z produkce Siemensu, než předraženej, zatstaralej a nespolehlivej křáp z produkce ČR.

0 0
možnosti
M

MistrVápenky2

20. 1. 2011 20:36
Re: kdy to začne jezdit u nás?

Hloupý řeči akorát.

0 0
možnosti
MH

HrubesaMares

14. 1. 2011 17:03
4 systemy

a 12 zabezpecovacek...cekal bych ze Unie uz bude mit nejaky standardizacni plan (po letech existence uz docela slusne rozjety). Ale asi je jednodussi prudit kvuli cistickam nebo tvaru bananu Rv

0 0
možnosti

Host

14. 1. 2011 22:47
Re: 4 systemy

Technologie už jsou - ETCS (včetně GSM-R). Bohužel na dráze všechno trvá tak nějak déle... Testy běží od roku 1999, a zatím je v provozu 8 tratí.

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 20:45
A zvladne take ruzne rozchody?

To by byla teprve bomba!

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 20:55
Re: A zvladne take ruzne rozchody?

Obávám se, že na 600mm by dosáhla v obloucích maximální rychlosti jen jednou.

0 0
možnosti
T

toono

13. 1. 2011 20:45
heh..

tak na to me napada jedine tahle scenka: http://www.youtube.com/watch?v=icTrzUuWlHI

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 20:44
A přitom

by stačilo sjednotit napájení a zabezpečovače.

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 20:59
Re: A přitom

...no a pak ještě sjednotit rozchod. Samozřejmě na ten širší....;-);-D

0 0
možnosti
PN

PedroKV

13. 1. 2011 18:29
čtyřsystémovost

Až budou všechny lokomotivy v Evropě čtyřsystémové, napadne někoho zavést do trolejí jednotné napětí a pak už vyrábět jen určitě levnější jednosystémové lokomotivy?

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 19:21
Re: čtyřsystémovost

Napadlo to už kdekoho, ale je to technicky dost obtížné. Jdou tam proti sobě mj. izolační vzdálenosti a rušení. Nicméně vysokorychlostní tratě mají jednotně 25 kV~.

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 18:17
200 km/h

Nevíte někdo, kdy se těch 200 km/h (standardu 30. let 20. století) dočkáme i v ČR?

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 18:26
Re: 200 km/h

Inu, což o to, zpráva proběhla, že by to za několik málo let mohlo být, ale známe to.;-) Standard 30. let 20. století to ale zrovna nebyl, spíš jen rekord.

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 15:46
moc pěkná

a za 30 vteřin na 200km h

tomu teda říkám výkon

;-D

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 20:58
Re: moc pěkná

Na osmdesátitunového drobečka to není špatné.

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 15:07
Tschechischesimulantenbande

Jako vždy, MFDnes vlastněná Němci dělá náhodou PR německému Siemensu...;-D

0 0
možnosti

Host

13. 1. 2011 15:47
Re: Tschechischesimulantenbande

No to víte, objednaná 20kusová série Škodovek se brzy uzavře a je pomalu čas na další výběrové řízení. ;-D

0 0
možnosti