Diskuze

Boeing umí odhalit vzdušné turbulence. Letadla se už nebudou propadat

Digitální kamera a software na analýzu obrazu mají uchránit cestující i letadla od náhlých propadů. Systém odhalí i turbulence, které v současné době piloti mohou jen nepřesně předvídat. Ke sledování se využívají optické poruchy způsobené prouděním vzduchu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

25. 1. 2011 23:02
v 88 jsem zažil suprovní propad nad Sibiří

prý o 300 metrů nám pak říkali - já se v letadlech nebojím a pro mne to byl bombovní zážitek, ale ty lidi okolo ;-D;-D

0 0
možnosti
D

dracekvo

26. 1. 2011 14:47
Re: v 88 jsem zažil suprovní propad nad Sibiří

nejlepší letadlo v kterém jsem letěl je Andula (AN2). Hodně se využívá pro seskoky s padákem. Pilot říkal, že je bezpečnější z něho vyskočit, než s ním přistávat.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 20:12
hmm

A už nebude v letadle sranda :(

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 19:02
A co na přistání?

Onehde jsme přistávali v pěkném marasu: foukalo tak 20m/s, déšť, vítr šel na dráhu z boku přes pořádné kopce. Pilot se rozhodně nenudil, pořádný masakr. Nevím kdo se modlil více jestli pilot nebo cestující.

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 17:14
homoizo

nemachruj :-)

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 15:29
jak stoji v clanku

elitni patent: co ubidi kamera v noci?co ji pusti cia nebo bouing:-)prodeje to ani tak nezvedne,uz aby dosel petrolej do nadrzi tech smradlavejch litacich oblud.lidi budou mit na praci neco normalniho, ne jen tablety a chlastani v barcelone,ale ono to prijde pomalu, ale jiste

0 0
možnosti
MG

james.blond.007

1. 2. 2011 0:24
Re: jak stoji v clanku

Tebe do tý Barcelony nevzali a tys tam tak moc chtěl, že jo? ;-D

0 0
možnosti
KD

CubA21

25. 1. 2011 12:59
úžasný, co ty lidi nevymyslí.

Jen by mě zajímalo, co budou porovnávat v případě, že obzor bude skryt za mraky. Kdy nebude mít obzor jasnou linii, ale bude přecházet plynule v oblačnost. Rozlišit mihotání vzduchu na šedavém pozadí... Ale takhle vysoko jsem nikdy nebyl tak mě neberte úplně vážně.

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIII

25. 1. 2011 14:18
Re: úžasný, co ty lidi nevymyslí.

V letové výšce 9600 metrů mraky nejsou. Pokud jsou, jsou to kumulusy - bouřkové mraky a do těch se nelétá už hodně dlouho. :-)

0 0
možnosti
R

Rainbow_Warrior

25. 1. 2011 12:35
homoggeni turblence

Nejak mi unika, jak chteji detekovat homogenni a izotropni turbuleci ...?

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 17:15
Re: homoggeni turblence

Nemachruj ;-D

0 0
možnosti

Host

25. 1. 2011 12:27
moje žena

se vždy třese, když se éro rozhoupe a já se chechtám. Kdyby věděla, co éro vydrží. Přiražení na stropě, sotva bysme se nadechli, ty -4g jistě:-)

0 0
možnosti
LM

biggles

25. 1. 2011 12:14
Jupíííí

šprajcaparát je tady - konečně vobtáhnu aspoň 750... ;-D

0 0
možnosti
R

Rosomak

25. 1. 2011 10:57
Jak to může fungovat

zařízení bude rozmítat laserový paprsek a kamerou z jiného bodu budou vyhodnocovat, jestli dochází k jeho lomu, případně odrazu. Samozřejmě, otázkou je správně zvolená vlnová délka laseru, aby se tento předěl projevil.

Autopilot pak okamžitě provede korekci směru nebo vydá upozornění, pokud by náklon byl velký nebo nebezpečný.

Fungovat to může určitě tak na 2 km, větší vzdálenost je možná, ale myslím že přes deset to už nepůjde.

Je to v podstatě jen jiný radar.

0 0
možnosti
PB

Stojan_Jakotyc

25. 1. 2011 11:42
Re: Jak to může fungovat

Ne, žádný laser, nebo něco jako radar. Prostě jen analýza obrazu...

0 0
možnosti