- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Denne umrou miliony lidi pri nehodach, po nemocich, ve valkach atd. tech par lidi v ramci vedy se muze obetovat a kdyz to nekdo delat nechce, tak se jiste najde nekdo, kdo ho nahradi a rad to prijme i s rizikem... nechapu proc si s tim delat starosti, omezovat dalsi lety atd.. to by rusove nikdy neudelali, nekdy se proste lidi obetovat musi pro dobro vetsiny
Lidi co se vyznačují vysokým počtem příspěvků zavánící trollismem by měli banovat
jednou ztratí dokumentaci od papundeklové krabice od bot
pak jim to zase sem tam shoří pod prdelí
ale hlavně že se k nim pořád modří pohůnci modlí jak kdyby rudí pohůnci k moskvě
"pak jim to zase sem tam shoří pod prdelí"
I Rusove meli sve tragediie s lidskym umrtim.
A z tou dokumentaci je to jen vymysl konspirativcu - proste zanikli dodavtele soucastek dalsiho materialu - tehdejsi tranzistory byste totiz dnes sehnali leda v technickem muzeu - klicove komponetnty jako vodiko-kyslikove moroory nadele pouziva prave i Raketoplan - a zbytek pri novejch materialech je to i kompletne novej vyvoj.
Nesmyl stale dokolecka proste opakovany !!!
Mnohem silnější než samotný výbuch, byla tragédie všech těch lidí dole, kteří sledovali start. Muselo to být strašné pro rodiče McAulifeové, stejně tak pro všechny kolegy astronautů v letovém středisku. Flight director Jay Green ten se z toho asi nevzpamatoval nikdy. Takhle vypadal před pětadvaceti lety
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jay_greene_big.jpg
a takto vypadal o dvacet let později
Nevím, na prvním snímku měl mezi 50 a 60-ti lety + 20, tj. dnes má mezi 70 a 80 lety. Nahoď tady své fotky ve svém věku,jestli se ho dožiješ.
Jejich poslední slova byly: "Ať žije James C. Fletcher, mormoni z Utahu a firma Morton Thiokol."
Space Shuttle byl koncepční průser, orbiter připevněný na boku něčeho, co když vybuchne, má brizanci menší atomové bomby, je tahání čerta za ocas. Někdo v NASA údajně prohlásil, že kdyby zvítězila koncepce orbiteru na vrcholu nosné rakety, pravděpodobnost přežití posádky by stoupla několikanásobně.
Doufám že raketoplány ještě neřekly své poslední slovo. Například koncepce orbiteru vynášeného na hřbetu letadla tak jak to plánovali američané i rusové (Spiral) by mohl naplnit sny o vícenásobném, levném raketoplánu....
Ta vlastni exploze snad zas tak hrozna nebyla. Myslim, ze se pozdeji zjistilo, ze minimalne nekdo byl na zivu az do narazu na hladinu, coz uz nemohl prezit nikdo. Pokud by posadka byla na vrcholu rakety, tak by to dopadlo stejne, pokud by neexistoval nejaky system, jak ten pad zpomalit. Problem byl asi v tom, ze tehdy nikoho nenapadlo, ze by se neco takoveho mohlo stat.
mel jednu zasadu a to ze by nikdy neposadil cloveka na raketu s pevnym palivem. Raketoplan mel sice jen boosters na pevne palivo ale stejne. Jakmile pevne palivo jede, neda se uz zastavit.
Ty boostery byly na bocích a ne přímo pod posádkou. Daly se odhodit.
jsem četl v knize od pana Toufara, že již v době konstruce celého STS existovala v NASA skupina inženýrů, kteří nesouhlasili se zvolenou konstrukcí toho těsnění a s použitím zvolené technologie jeho sestavení z jednotlivých komponent ( kombinace lisování a lepení, ale úplně si tím jistý nejsem ). Prý upozorňovali na to, že při zvolené kombinaci materiálu a výrobních technologií může dojít k nějakému nežádoucímu pnutí v těch kroužcích z té speciální pryže a narušení těsnění .... zejména při, byť jen lokálním, poklesu teplot k nule nebo pod nulu. Což prý se občas na KSC stává ( např. při správne kombinaci větrů vanoucích okolo nádrže s podchlazeným kyslíkem, ale i tak prý občas na Floridě u pobřeží uhodí mrazík )
I v tomhle konkretnim pripade par lidi start nedoporucovalo a chteli ho odlozit na teplejsi obdobi. Jejich sefove (uz nevim, jestli z NASA nebo dodavatelske firmy) to ale odmitli, protoze dukazy nebyly dostatecne presvedcive. Ta exploze je snad presvedcila, ale to uz bylo trochu pozde.
Poslední věta přece byla --Tak ji teda k tomu řízení pusťte--
byl v televizi dokument o mužích, kteří se vznášeli na okraj kosmického prostoru v balónech plněných heliem. Provedli také nejdelší seskok padákem - 30 km. Jeden z nich mluvil o tom, že nabízeli NASA záchranný systém pro modul s posádkou právě pro takovéto situace. Páni z NASA nad tím ohrnuli nos, protože ten nápad pocházel od obyčejných "balonářů". Kdyby nebylo nadutosti NASA, mohli tito lidé žít.
"Páni z NASA nad tím ohrnuli nos, protože ten nápad pocházel od obyčejných "balonářů". Kdyby nebylo nadutosti NASA, mohli tito lidé žít. "
Nemohli - ponevadz neni mozne pri takoveto rychlosti a opustit kabinu !!!
Proste je to jen totalni nesmyl co tam rikali !!!