- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ve vozech je dost silene. Zatimco v M1 jsou pekne zaluzie, aby svetla nepalila do oci, v techto vozech je hezka pekna velka plocha ve vysce kousek nad hlavou. Supr. Neco jao v City Elephantu. Tak k zbliti. Herdek, vzdyt ty zaluzie stoji par kacek, prostor osvetli a nepali do oci.
co chcete -vždyť je to Škoda, ne? Vrchol jejího umu byla Škoda 120, vrak zastaralý v době svého vzniku o 20 let.
Ať už tady konečně jezdí vozidla zahraniční provenience-tyhle šroty, to se nedá..
proč se vlastně vozy metra vozí z Plzně na železničním podvalu?
Rozchod mají stejný jako vlaky, stačilo by na přední spřáhlo přidat klasickou železniční šroubovku ( takový bazmek už existuje pro Pendolina, která nemají klasická spřáhla ) a odtáhnout to do Prahy jako nákladní vlak lokomotivou...
a kde ten podval vidis? samozrejme ze to jezdilo rovnou po kolejich...
Nic než oslavný článek na rekonstrukce. Ale pravda je jiná. Ale celá rekonstrukce byla zpožděná, vozy trpěly poruchami a dokončení projektu mělo několikaleté zpoždění. Škodovka si za peníze dopravního podniku vývoj prováděla na zkušebích tratích metra a vozy stále nejezdily. Celá rekontrukce je předražený projekt. Místo prodloužení životnosti a opravy je celá souprava prakticky nová s nesmyslně složitou a zbytečnou elektronikou. To celý projekt prodražilo a životnost techto souprav je stejně nejistá. Po podávkách prvních vozů stály soupravy přikryté plachtou rok v hostivařském depu, protože něměly zabezpečovací zařízení. Záruční doby k radosti výrobce proběhly, aniž soupravy ujely jediný kilometr.
...ktery ovsem vyrabel zcela zastarale a mimo SSSR a dalsi zcela neprodejne tramvaje ve srovnanani se svetem... proste ztratil pouze odbyt a tak skoncil..."
Tohle není tak úplně pravda. Dopravní systémy, patřící pod kdysi slavnou značku ČKD, zlikvidoval jistý pan Maroušek, tedy tehdejší privatizátor ČKD.
DS v té době dostaly velice lukrativní zakázku na vybudování celé tramvajové sítě ve filipínské Manile. Tam nejezdí tramvaje v ulicích, jako u nás, ale budovaly se tam nové trasy povětšinou nad zemí. ČKD tehdy mělo obrovský náskok před konkurencí hlavně díky kvalitní tyristorové regulaci, kterou zase tolik firem ve světě v té době neumělo. Z východního bloku jsme byli prakticky jediná země s touto úrovní technologie. Díky způsobu výstavby tratí v Manile zase nebylo třeba dodávat nízkopodlažní tramvaje. Takže ČKD mohlo plně využít všeho, co mělo k dispozici, a jakožto v té době stále ještě největší výrobce tramvají na světě se odpíchnout ke zcela novým, nízkopodlažním typům.
...
...
V té době se také podařilo získat zakázku na výrobu pražského metra a souprav rychlovlaků pro ČD. Na to byla nakoupena zcela nová technologie svařování z velkoplošných hliníkových profilů. Tohle mohla být i cesta k výrobě těch nových tramvají.
Nicméně nové vedení ČKD se ukázalo jako partička diletantů. Nedbali na upozornění renomovaných odborníků a ve své paranoie je považovalo div ne za škůdce. Takže vývoj nové soupravy metra novou technologií se jim zvládnout nepodařilo. První prototyp se po svaření celý zkroutil, u dalších se projevily zase jiné problémy. To samé s vlakovými soupravami. Oba projekty nabraly zpoždění a začaly celou firmu neúměrně zatěžovat. Na nové tramvaje se vůbec nedostalo. Vedení ČKD ještě "udalo" starší hranaté typy pro Prahu, ale tam šlo evidentně cestou nějakého úplatku, protože soudná radnice by v té době již natvrdo vyžadovala kvalitní nízkopodlažní soupravy.
...
to je ale 2 měsíce stará zpráva, poslední souprava přijela 12.2. , tak jedině jestli neskončily nějaké ty testovací jízdy, rozhodně ale soupravy na Motol (=3,5 roku) čekat nebudou a zařadí se do provozu dříve..
Kdo jel Londýnským metrem, pochopí, co je klaustrofobie. Často zastaví v tunelu a vzduch je za pár minut vydýchaný. To pražský Metro je proti tomu luxus.
Praha k tomuto stavu směřuje, občas naprosto neadresnými dotacemi, přebytkem úředníků (PID i DP), občas naprostým zmatkem.
"Zkoušky probíhaly v nočních hodinách, konkrétně od 01:00 do ukončení pravidelného provozu."
Tak nevím, probíhaly zkoušky BĚHEM pravidelného provozu (jen v pátek a sobotu, protože jindy po 01:00 je již noční pauza), nebo naopak probíhaly od 01:00 do ZAHÁJENÍ pravidelného provozu?
"...narychlo obrací na plzeňské Škodovy závody ...".
To je jak vystřižené z článku z novin za první republiky.
docela by mě zajímalo kolik toho zůstalo s původního vozu a zda nebylo lepší vyrobit prostě úplně nový místo jistě nákladné modernizaci.
Tady nejde ani tak o náklady, jako o to, že na starý "techničák" se vyrobí de facto nová souprava. Schvalování drážním úřadem je pak jednodušší a rychlejší. Stejně se to řeší třeba s tramvajemi "wana" Vario _LFR.E