- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tohle letadlo 737 je snad nejporuchovejsi ze sech typu. Seznam ruznych poruch za poslednich par let je pekne dlouhej....
Neni rok, aby se neprislo na nejakou dalsi novou vadu, od konstrukce, podvozku, elektroniky, hydrauliky az po motory. Je to letajici vrak...
Je to tim, ze je to nejpouzivanejsi letadlo na svete pro civilni prepravu. Bylo jich postaveno uz temer 7,000 a na kratke a stredne dlouhe trate je to nejpouzivanejsi stroj na svete. Vyhody jsou bezkonkurencni: bezpecnost (pomer naletanych mil vsech stroju od pocatku vyroby prvniho modelu ku poctu havarii koncicich smrti alespon jednoho pasazera), cena provozu (usporne na udrzbu, bezkonkurencne nejlacinejsi servis a nahradni dily po celem svete, i v zapadlych statech Afriky ci Jizni Ameriky), snadna ovladatelnost a nizke naklady na trenink pilotu na tento stroj. Dalsi vyhodou je rozsahly trh pouzitych stroju, takze kdyz aerolinky opravuji vlastni stroj, neni problem si ten samy model koupit ci pujcit z druhe ruky od jakehokoliv jineho dopravce, protoze kazdy jich ma alespon nekolik. B737 je proste unikatni stroj, a to, ze dokaze bezpecne pristat i s utrzenou strechou, to je spis znamka robustni konstrukce stroje a spolehlivosti, nez neceho, co by ukazovalo na nekvalitu B737.
Proč krkolomně píšete "30 tis. startů a přistání" a ne jen "30 tis. startů "?
Kontrolovat letadlo které má méně přistání než startů je přeci buď zbytečné nebo nemožné.
No nevím odborník na letadla nejsem ale mám dojem že CCA nebo jak se to teď jmenuje třístovky má... Takže si to opravte.
proč se sakra nemůže z hlavní strany iDNESu přecházet rovnou do diskuse a musím nejdřív prolistovávat blbý článek?
Asi se vychází z toho ke článku diskutuje ten kdo ho četl. Tzn., dostal se až nakonec.
Říkala to koneckonců i Drabová
Říká to vždycky i Kalousek, že tady je ekonomická oáza Evropy, kam ani stín krize nedopadne. Takže můžeme být opravdu v pohodě.
"S kovy technika pracuje na vědecké úrovni už stovky let a o
jejich únavových vadách víme asi více než u jakéhokoliv jiného
materiálu." Na to se spoléháme u ocelí. Bohužel zrovna pro hliník to tak docela neplatí.
Nadpis "nebyla náhoda" je opak toho, co prohlásil pan Paul Richter od Boeingu - že statistika umožňuje, aby se taková věc stala..