Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína zakázala elektrická kola. Přezdívá se jim „tichý zabiják“

Město Šen-čen se rozhodlo zakázat elektrická kola a skútry. Podle policie jsou kola příliš nebezpečná a zavinila stovky dopravních nehod. V Číně patří různé formy elektrického bicyklu k nejoblíbenějším dopravním prostředkům, jezdí jich zde přes sto milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

legislativa

Elektrické kolo je podle Silničního zákona stále klasickým kolem, ale musí splňovat podmínky dané Vyhláškou Ministerstva dopravy 341/2002 Sb., jako jsou vybavení odrazkami, přední a zadní osvětlení kola pro jízdu za snížené viditelnosti, existence výrobního čísla a také musí splňovat podmínky Evropské normy (EPAC EN 15194), která omezuje jmenovitý výkon motoru do 250W, maximální rychlost 25 km/h s asistencí, a 6 km/h s akcelerátorem z klidového stavu, a maximální váhu elektrokola do 40 kg.

Myslím, že problém, o který v článku jde, je jen o tom, že v Číně žádná omezení (váhou, výkonem ani rychlostí) zatím nastavena legislativně nejsou, tudíž na jejich silnicích jezdí různé podomácku vyrobené paskvily, které mohou být nebezpečné. Tyto výrobky chtějí zakázat, ale rozhodně to neznamená, že chtějí zakázat elektrokola jako takové !!

0/0
26.6.2011 13:34

Host

Re: legislativa

;-D

Česká legislativa nezajímá ani Čechy, natož Číňany. Ale jako vložka off-topic se to dá skousnout.

0/0
27.6.2011 10:59

i4Rene

Re: legislativa

Diky za vypis z nasi legislativy[>-], zrovna se chystam postavit si elektrokolo ze sady EVBIKE, tak doufam, ze se s ni do normy vejdu ;-)

0/0
27.6.2011 17:33

Host

?

64 lidí z 8 000 000 zahynulo za rok? díky elektrickému kolu. a z aut nula?

0/0
25.6.2011 22:19

Host

Re: ?

Jenze pri pomeru prepravy osob to klidne muze znamenat ze na 1000 0000 prepravenych osob je mnohonasobne vic mrtvych u techto kol.

U nas je jen male % silnych motorek  ze vsech dopravnich prostredki - presto jelmi casto nejaky motorar po smrtelne havarii.

0/0
26.6.2011 0:21

Host

Já bych doporučil, aby před každým elektrokolem běhal člověk

s praporkem, stejně jako to bylo na začátku minulého století před každým autem.;-D

0/0
25.6.2011 9:36

Host

Re: Já bych doporučil, aby před každým elektrokolem běhal člověk

Ne člověk, ale jeden Zelený ekobuznolog......

0/0
25.6.2011 14:31

LUF4

64 mrtvých

v osmimilionovém městě za rok není tak hrozné. U nás na silnicích zahyne asi 700 lidí za rok.

0/0
25.6.2011 3:14

Dejv Rok

Re: 64 mrtvých

Ještě by mě zajímalo kolik lidi za rok v tom městě popraví za to že nesmýšleli ideologicky :(

0/0
26.6.2011 20:17

HrubesaMares

Re: 64 mrtvých

Cina neni takova jakou ji prezentuji ceska media...

BTW povsimnete si zkusebni/casove omezene doby zakazu - tohle treba ceske politiky zatim nenapadlo

0/0
1.7.2011 10:37

tmf

tak v Číně

si to potvrdili, elektropohon není eko, je to špatná cesta. Co na to ESU?

0/0
24.6.2011 22:33

Host

Podstata problému

Ale podstatou problému není ani tak elektropohon, jako samotní řidiči, kteří nemají řidičský průkaz, jezdí rychle a nedodržují žádné předpisy. To je ten důvod, proč jsou tak nebezpeční. Takže se vlastně jenom zavedlo omezení, které je tady v Evropě už dávno. Kdo chce víc, musí si udělat řidičský průkaz a dodržovat předpisy. Pak může jezdit na jakémkoli elektrokole či skůtru.

0/0
24.6.2011 23:14

Host

Re: tak v Číně

Nic nepotvrdili, ale to je mimo tvoje chápání.;-D;-)

0/0
25.6.2011 9:26

tmf

Re: tak v Číně

já tam tedy čtu o neeko bateriich a elektrárnách

0/0
25.6.2011 9:41

ricpic3

Re: tak v Číně

ale to není problém elektrického kola, ale čínského průmyslu.

0/0
25.6.2011 11:02

Host

co je nebezpečné zakázat

a ochránit občana. šlapací kola by také měla být hlučnější, aby čínany neohrožovaly.

0/0
24.6.2011 20:29

Host

to řeší imitace zvuku motoru v MP3...z repráku

bude vrrrrrrrrrrrrrrr a nebude problém [>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
24.6.2011 20:13

Lenhii

no není to na škodu

Po vlastní zkušenosti musím říct, že je to možná dobrý krok. Pro nás Evropany je nepravděpodobné, že se v noci na Vás vyřítí pár elektrokolo cyklistů. Nejdou vůbec slyšet a nečekáte takovou rychlost přiblížení.

0/0
24.6.2011 19:00

tmf

Re: no není to na škodu

co je to nejdou slyšet? Snad nejsou slyšet.

0/0
24.6.2011 22:33

jrozec

Re: no není to na škodu

Ne nejsou ale nejdou, není to totéž. Jestliže něco nejde zaslechnout (třeba kvůli okolnostem), není totéž jako že něco není slyšet. (I když se to tak může zdát) A ta kombinace se běžně používá..

0/0
25.6.2011 12:18

Host

Re: no není to na škodu

Kolega z práce si koupil elektrokolo od české firmy, nechal nás svézt. Pěkně se na tom jede, má to fakt slušnou akceleraci a není to slyšet. Odhaduju, že zrychlení z 5ti na 30 km/h trvá asi vteřinu. Každopádně akcelerace je aspoň 3x větší než u klasického kola. To je ale problém pro ostatní. Motorka tůruje, vydává zvuk, z kterého poznáme i akceleraci a to nás varuje. Dokážeme odhadnout za jak dlouho ujede třeba 20 metrů pokud nemění rychlost. Pokud zrychlí, bude tam dřív, ale motor nepřeslechneme. Elektrokolo bohužel slyšet není, snadno se může stát, že se objeví dřív než ho čekáme. Je to problém pro řidiče i pro chodce. Nechápu, proč není povinné, aby elektrokola vydávala zvuk podobný motorce, technicky by to určitě nebyl problém.

0/0
5.7.2011 23:55

Host

Dobrý

Elektrická vozidla způsobí 16% nehod, něco chodci a cyklisté a ta naprostá většina je účast motorových vozidel, to by je pak měli taky zakázat když způsobí nejvíce nehod ne?

0/0
24.6.2011 18:53

Host

Re: Dobrý

Ne. Je to docela prosté, homocyklisto, přestože elektropumpičkáři způsobili 16% nehod, neznamená to, že přepravili 16% osob.

0/0
24.6.2011 23:11

ricpic3

Re: Dobrý

Není třeba hned ostatním v diskuzi nadávat, že? A ten příspěvek na který reaguješ, si nechej vysvětlit od někoho bystřejšího, když mu nerozumíš. Rv

0/0
25.6.2011 11:05

Host

Re: Dobrý

To spis vy - kdyby elektrokola prepravili tolik osob co auta - tak by srmtelnych nehod nebylo 64, ale mnohonasobne vice nez nehod u aut.

0/0
26.6.2011 0:23

Host

JEDNO čínské město zakázalo elektrická kola

To je nadpis skoro jak z Blesku. Jak jsem pochopil, ta jedno čínské město zakázalo elektrická kola. A autor si to trochu přibarvil. Trochu dost. To je jako  kdyby elektrická kola zakázal Přerov, a článek by zněl "Česká republika zakázala ..." Ach jo

0/0
24.6.2011 18:34

macarát

Re: JEDNO čínské město zakázalo elektrická kola

Nikoliv kola, ale skůtry. V evropské terminologii se elektrokolem míní zhruba to, co zůstalo povoleno.

0/0
24.6.2011 18:46

Host

Re: JEDNO čínské město zakázalo elektrická kola

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
24.6.2011 20:50

Host

Re: JEDNO čínské město zakázalo elektrická kola

az na to, ze jedno mesto je nekolikrat vetsi nez cele Cesko, takze to jiste vyznam ma

0/0
24.6.2011 22:57

Host

Co to je za nadpis???

Nadpis článku: zavádějící. Cui Bono?

V ČR a EU je legislativa taková, že elektrické kolo může mít přídavný pohon, který vyvine max. 25 km/h (pohon za základě výpomoci při šlapání) a vlastní pohon max. 5km/h (tedy jakýsi "plyn", rozjezdový asistent, bez nutnosti šlapat). Celková hmotnost elektrokola je obvykle 20-30 kg a baterie se používají buď olověné gelové, Li-Ion nebo Li-Pol. Většina e-kol v ČR je z Číny, přirozeně, a ty, které ne, mají s tama většinu dílů. Čína je cyklistická velmoc, víme? Ne všechno čínské je šunt a špatné, mmkay??

0/0
24.6.2011 18:33

Host

Navrhuji Lambádu

Oni to kluci čínský vymyslí. Podle všeho tam namontují krabičku, která bude při jízdě hrát lambádu. U nás to maj někteří pokrokoví na zpátečce, nic nebrání využít to i pro cestu vpřed...!

0/0
24.6.2011 17:05

Host

Re: Navrhuji Lambádu

Akorát že tě to po půldenním jezdění přivede k nepříčetnosti;-D

0/0
24.6.2011 17:50

Host

DESINFORMACE na idnes.cz

Nadpis: Čína zakázala elektrická kola. Realita popsaná v článku jedno město zakázalo kola, která jsou těžší než 40kg a rychlejší než 20km/h a ještě píšou, že je to těžko vymahatelné... Takže vlastně se nic skoro nestalo a přitom z nadpisu sem myslel že trh s elektrickými koly v Číně je mrtvý, nikdo si žádné nekoupí a nikdo se na žádném nesveze... když se nic neděje tak nic nepište, než vařit z vody senzachtivé články... :-D

+2/0
24.6.2011 16:56

pointless

Re: DESINFORMACE na idnes.cz

Člověk už si pomalu zvyká na to, že nadpis často nevypovídá ABSOLUTNĚ NIC o obsahu článku a je NAPROSTÁ LEŽ.

0/0
24.6.2011 18:35

ooihojte

trouba

1) elektrické kolo může být stejně rychlé jako normální, pořád má pro řadu lidí klíčovou výhodu výhodu v tom, že nemusí šlapat

2) není třeba pokutovat každého, stačí občas někoho

je to pako ;-D

0/0
24.6.2011 14:29

strašpytlík

rikam si

jestli by nebylo lepsi zrusit ty tisice poprav nez skutry, kdyz uz jim tak moc zalezi na lidech

0/0
24.6.2011 14:25

Host

Re: rikam si

Myslíte jako třeba že bychom u nás mohli zavést úplný zákaz kouření a zvýšeit mísato toho rychlost v obci na 130Km/h? To je logika jak z příručky. Psychiatrické...

0/0
24.6.2011 15:24

Host

Re: rikam si

Ó nikoliv,logické by bylo,kdyby řešili důležitější věci.Za rok se v 5 mil. městě pomlátí víc lidí kastrolama než na elektrokolech.

0/0
24.6.2011 15:28

Host

Re: rikam si

to ano, proto me ani neprekvapuje ze jste s timhle zaverem vyrukoval :-)

0/0
24.6.2011 17:28

quagaar

Re: rikam si

aniz bych byl velkym priznivcem poprav, vetsina jich je za drogove delikty, to semtam nakej zivot taky zachranit muze, co myslis?;-)

0/0
24.6.2011 17:36

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.