- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč musí být všechno nízkopodlažní? Kvůli pár nepohyblivým jedincům ohrožujeme na zdraví i ty dosud zdravé? Samozřejmě souhlasím, aby jezdily nízkopodlažní tramvaje, proč musí být ale nízkopodlažní v celé délce? Nestačil by prostředek? už jste někdo viděl vozíčkáře nebo nepohyblivou osobu, jak prochází tramvají? Už jste viděli někoho nepohyblivého, jak si sedá na sedačky na půlmetrovém schodu nad koly? Škoda "Porsche" kvůli nízkopodlažní obsesi má sedačky s nohama do uličky a bez prostoru pod nima, jen proto, že "jeden schod" zní marketingově líp, než "dva schody".
A ty zakázaná výsuvná okénka - kvůli nějakýmu ožralýmu magorovi, který vystrkuje palici z tramvaje, až mu přes ní něco klepne, teď nemůžu mít výsuvná okénka já. Místo toho tam jsou vyklápěcí a navíc oblepená cedulkami, že se mohou otvírat jen za madlo, jinak přijdu o prst. Proč to tedy nejde vyřešit stejnou cedulkou i u těch výsuvných?
Výsuvná okénka jsou lepší. Zakazuje je norma...to se mi libi, proto nekteri dopravci kupuji solarisy s velkymi posuvnymi okny, napr. linka 375,... i vnitrni prostor busu je lepe reseny a sedacky pohodlnejsi, i kdyz zadne terno to taky neni... takze norma je asi jen pro nekoho...
Nechapu proc alespon polovinu tramvaji nekoupi s klimou, vsichni ji kupuji, Wroclaw, Warszava, Riga, vsechno severneji nez Praha...
PS: ty vysuvna okna museji byt doplnena stresnim vetranim, nejlepe takovym co vzduch nabira, to tramvaj vyvetra spolehlive, proto je T3 nejlepsi... ale u LF tramvaji to nejde, vhodne resena klima je idealni, je v kazdym obchodaku, dost casto restauracich, autech, kancelarich a dokonce uz i doma, ... na zapad a brzo i na vychod od nas to bude standard a my se budem varit v 40-50st. (pokud tram popojizdi na slunci), abychom usetrili a stejne bude jizdny drazsi a drazsi...
je nutne se s tim smirit. V hlubokem podzemi metra je zase v zime zima, v novem terminalu2 za spoustu miliard je zase horko a pache to tam jako by se zabyvali prevazne dopravou tchoru.
Topi tam odpadni teplo uvolnujici se ze souprav - i moderni spouprava ma jen urcitou uciinost. A rekuperace jde jen tehdy kdyz je odber jinym vlakem metra v useku napajenem ze stejne menirny - jinak nastupuji zas instalovane odporniky v nem.
Doplňme, že citovaný pan Martin Leso je ing. a Ph.D. Nepracuje na FS jako vrátný ani uklízeč, jak by se ze jména bez titulů mohlo zdát. ;-)
Ale no tak. Všude v civilizovaných zemích je zvykem z titulů nedělat velkou hlavu. Já mám kromě bakaláře MA a LLM a taky si to nikam nepíšu - ani na občanku ne. Moje tituly zajímají jen mého zaměstnavatele a když už pak jsem na pozici, která ty tituly vyžaduje, je blbost to tam psát, ne?
je mozna znalec, ale me kdyby se nekdo zeptal v tak hloupe ankete, tak nerozlisim T3, T6, T48 , T602 .
Správně. Já bych třeba klidně hlasoval, aby mě vozil po Praze T-72... (http://cs.wikipedia.org/wiki/T-72).
Ten vepredu co se otvira proti smeru vzdy nassaval ruzne vosy a hmyz, ktery se pak pustil do cestujicich
A to, ze ma nova T15 na strese elektrovyzbroj, neobstoji - slo by nad ni vyvest rouru jako na starych parnicich a tu zaustit do salonu.
Jenze i vyvod roury potrebuje prostor a ta elektrovyzbroj topi, takze vyhnout se nasavani horkeho vzduchu z ni neni zrovna jednoduche, takova roura, nez by dosla na spravne misto by byla poradne dlouha a zabrala na strese moc mista. Myslim, ze tahani pasivniho vetrani ze strechy proste neni dobry napad...
tyto řeči se vedly už když začaly jako nové jezdit T3. Tenkrát ale T3 byla tou tramvají která nemá pořádná oka, je v ní vedro a nevětrá. Proti historickým tramvajím s otevíratelnými okny jak výkladní skříně a bez zavíracích dveří je to samozřejmě také pravda.
Pokud norma zakazuje jen vyklánění z okna, pak bych se přimlouval, za klasické šoupací okénka z T3 s mříží - ideální větrání + zamezí vyklánění. Problém je jen psychologie mříže(pletiva). To jde ale řešit barvou, tvarem atd... (Současná dírkovaná reklama nalepená na oknech autobusů není nic jiného než barevná mříž.)
- Dalším jednoduchým vylepšením by mohly být 2 vrstvy skla, které by se mohli vůči soubě pohyboval. Mám na mysly sklo s vertikálníma rýhama pevně zasazené v rámu. A na něm druhé sklo posuvné, taky s vertikálníma rýhama. Když jsou rýhy posuvného a pevného skla na sobě, tak vzniknou otvory, které větrají :-) "Rýhy" můžou být 2cm šíroké, takže se přes ně nikdo nevykloní a zároveň bude v celé tramvaji při jízdě průvan.
Klimatizace je šíleně složitý přístroj, který spotřebuje kotel elektřiny. Proč nevyužít rychlosti jízdy tramvaje k nahánění vzduchu dovnitř? Vyklápěcí stříška v T3 ideální. Čerstvý vzduch a průvan udělá vždy víc, než klimatizace v konzervě.
a co pomale popojizdeni, pak uz jedine ventilatory jako ve starych americkych vozech...
počkat, tenhle článek musí bejt tak 20 let starej ne?:-D nevěřim tomu, že v roce 2011 řeší DP stále klimatizaci???:-D
Té nové tramvaji říkám "kartáč". Má takové kartáče nad koly. A celkově vypadá jako nějaký smeták nebo kartáč.