Diskuze

Vedro na kolejích. Proč musí cestující v nových tramvajích trpět

Nové vozy ForCity měly nabízet větší pohodlí. Ve skutečnosti je v nich však nepříjemné horko. Také v anketě u cestujících zvítězily staré typy tramvají, protože lépe větrají. Lepší to nebude.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

20. 7. 2011 9:12
Nízkopodlažní

Proč musí být všechno nízkopodlažní? Kvůli pár nepohyblivým jedincům ohrožujeme na zdraví i ty dosud zdravé? Samozřejmě souhlasím, aby jezdily nízkopodlažní tramvaje, proč musí být ale nízkopodlažní v celé délce? Nestačil by prostředek? už jste někdo viděl vozíčkáře nebo nepohyblivou osobu, jak prochází tramvají? Už jste viděli někoho nepohyblivého, jak si sedá na sedačky na půlmetrovém schodu nad koly? Škoda "Porsche" kvůli nízkopodlažní obsesi má sedačky s nohama do uličky a bez prostoru pod nima, jen proto, že "jeden schod" zní marketingově líp, než "dva schody".

0 0
možnosti

Host

20. 7. 2011 9:15
Re: Nízkopodlažní

A ty zakázaná výsuvná okénka - kvůli nějakýmu ožralýmu magorovi, který vystrkuje palici z tramvaje, až mu přes ní něco klepne, teď nemůžu mít výsuvná okénka já. Místo toho tam jsou vyklápěcí a navíc oblepená cedulkami, že se mohou otvírat jen za madlo, jinak přijdu o prst. Proč to tedy nejde vyřešit stejnou cedulkou i u těch výsuvných?

0 0
možnosti

TigerM

16. 7. 2011 23:08
klima-standard

Výsuvná okénka jsou lepší. Zakazuje je norma...to se mi libi, proto nekteri dopravci kupuji solarisy s velkymi posuvnymi okny, napr. linka 375,... i vnitrni prostor busu je lepe reseny a sedacky pohodlnejsi, i kdyz zadne terno to taky neni... takze norma je asi jen pro nekoho...

Nechapu proc alespon polovinu tramvaji nekoupi s klimou, vsichni ji kupuji, Wroclaw, Warszava, Riga, vsechno severneji nez Praha...

PS: ty vysuvna okna museji byt doplnena stresnim vetranim, nejlepe takovym co vzduch nabira, to tramvaj vyvetra spolehlive, proto je T3 nejlepsi... ale u LF tramvaji to nejde, vhodne resena klima je idealni, je v kazdym obchodaku, dost casto restauracich, autech, kancelarich a dokonce uz i doma, ... na zapad a brzo i na vychod od nas to bude standard a my se budem varit v 40-50st. (pokud tram popojizdi na slunci), abychom usetrili a stejne bude jizdny drazsi a drazsi...

0 0
možnosti

Host

15. 7. 2011 19:38
To se tak stava a

je nutne se s tim smirit. V hlubokem podzemi metra je zase v zime zima, v novem terminalu2 za spoustu miliard je zase horko a pache to tam jako by se zabyvali prevazne dopravou tchoru.

0 0
možnosti

Host

17. 7. 2011 0:24
Re: To se tak stava a

Topi tam odpadni teplo uvolnujici se ze souprav - i moderni spouprava ma jen urcitou uciinost. A rekuperace jde jen tehdy kdyz je odber jinym vlakem metra v useku napajenem ze stejne menirny - jinak nastupuji zas instalovane odporniky v nem.

0 0
možnosti

G4Danny

15. 7. 2011 10:13
citujeme experta

Doplňme, že citovaný pan Martin Leso je ing. a Ph.D. Nepracuje na FS jako vrátný ani uklízeč, jak by se ze jména bez titulů mohlo zdát. ;-)

0 0
možnosti

Host

17. 7. 2011 16:07
Re: citujeme experta

Ale no tak. Všude v civilizovaných zemích je zvykem z titulů nedělat velkou hlavu. Já mám kromě bakaláře MA a LLM a taky si to nikam nepíšu - ani na občanku ne. Moje tituly zajímají jen mého zaměstnavatele a když už pak jsem na pozici, která ty tituly vyžaduje, je blbost to tam psát, ne?

0 0
možnosti

houba_

14. 7. 2011 17:33
Marketa Diviskova

je mozna znalec, ale me kdyby se nekdo zeptal v tak hloupe ankete, tak nerozlisim T3, T6, T48 , T602  .

0 0
možnosti

G4Danny

15. 7. 2011 10:18
Re: Marketa Diviskova

Správně. Já bych třeba klidně hlasoval, aby mě vozil po Praze T-72...:-) (http://cs.wikipedia.org/wiki/T-72).

0 0
možnosti

Astaroth

14. 7. 2011 16:28
vyklopne panely v T3

Ten vepredu co se otvira proti smeru vzdy nassaval ruzne vosy a hmyz, ktery se pak pustil do cestujicich ;-(

A to, ze ma nova T15 na strese elektrovyzbroj, neobstoji - slo by nad ni vyvest rouru jako na starych parnicich a tu zaustit do salonu.

0 0
možnosti

Host

15. 7. 2011 15:52
Re: vyklopne panely v T3

Jenze i vyvod roury potrebuje prostor a ta elektrovyzbroj topi, takze vyhnout se nasavani horkeho vzduchu z ni neni zrovna jednoduche, takova roura, nez by dosla na spravne misto by byla poradne dlouha a zabrala na strese moc mista. Myslim, ze tahani pasivniho vetrani ze strechy proste neni dobry napad...

0 0
možnosti

Host

14. 7. 2011 12:40
Vše se opakuje

tyto řeči se vedly už když začaly jako nové jezdit T3. Tenkrát ale T3 byla tou tramvají která nemá pořádná oka, je v ní vedro a nevětrá. Proti historickým tramvajím s otevíratelnými okny jak výkladní skříně a bez zavíracích dveří je to samozřejmě také pravda.

0 0
možnosti

Host

14. 7. 2011 12:25
Okno větrá nejlíp-nejjednodušeji

Pokud norma zakazuje jen vyklánění z okna, pak bych se přimlouval, za klasické šoupací okénka z T3 s mříží - ideální větrání + zamezí vyklánění. Problém je jen psychologie mříže(pletiva). To jde ale řešit barvou, tvarem atd... (Současná dírkovaná reklama nalepená na oknech autobusů není nic jiného než barevná mříž.)

- Dalším jednoduchým vylepšením by mohly být 2 vrstvy skla, které by se mohli vůči soubě pohyboval. Mám na mysly sklo s vertikálníma rýhama pevně zasazené v rámu. A na něm druhé sklo posuvné, taky s vertikálníma rýhama. Když jsou rýhy posuvného a pevného skla na sobě, tak vzniknou otvory, které větrají :-) "Rýhy" můžou být 2cm šíroké, takže se přes ně nikdo nevykloní a zároveň bude v celé tramvaji při jízdě průvan.

Klimatizace je šíleně složitý přístroj, který spotřebuje kotel elektřiny. Proč nevyužít rychlosti jízdy tramvaje k nahánění vzduchu dovnitř? Vyklápěcí stříška v T3 ideální. Čerstvý vzduch a průvan udělá vždy víc, než klimatizace v konzervě.

0 0
možnosti

TigerM

16. 7. 2011 23:12
Re: Okno větrá nejlíp-nejjednodušeji

a co pomale popojizdeni, pak uz jedine ventilatory jako ve starych americkych vozech...

0 0
možnosti

_lu

14. 7. 2011 9:54
...

počkat, tenhle článek musí bejt tak 20 let starej ne?:-D nevěřim tomu, že v roce 2011 řeší DP stále klimatizaci???:-D

0 0
možnosti

Host

14. 7. 2011 10:55
Re: ...

To je omyl. DP nic neřeší. A je zjevně v klidu :-)

0 0
možnosti

Host

13. 7. 2011 22:47
Kartáč

Té nové tramvaji říkám "kartáč". Má takové kartáče nad koly. A celkově vypadá jako nějaký smeták nebo kartáč. ;-)

0 0
možnosti