- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobre vysvetleni situace ma kapitan Il-18 v.v. Dusan Kuchta na http://www.planes.cz/cs/clanky/2/
Vyšetřovacím zprávám z té doby se obecně nedá moc věřit. Vůbec bych se nedivil, kdyby to režim hodil na posádku aby uchránil pověst sovětské techniky a socialistických aerolinií.
Vážení, to letadlo vůbec nemělo jít do vzduchu a když na to přišli tak jim měli dovolit přistát už v Brně. Ale po 35-ti letech je každý chytrý. Životy to nikomu nevrátí a naše příbuzné taky ne
vraj doteraz nezverejnene fotky
http://spravy.pravda.sk/foto.asp?r=sk_domace&c=A110727_130214_sk_domace_p29
a prispevok z diskusie:
My čo sme to videli na vlastné oči môžeme povedať iba toto:
Lietadlo letelo veľmi , viac vodorovne , v plochéj zátačke asi tak smer- Štrkovec - Vajnory, Bolo počuť ako matory priam revú na plný plyn , ale lietadlo nestúpalo.tak nejako to bolo. Žiadny výbuch , žiadna rana , len ostalo ticho.
Podcenili to, to sa stáva práve skúseným pilotom...
Pánové, kteří toužíte do všeho zatáhnout politiku, rád bych připoměl, že il 18 bylo velmi dobré a spolehlivé letadlo, kromě hospodárnosti, ovšem. Nehody tohoto typu u ČSA byly vesměs způsobeny jinými vlivy než selháním techniky, včetně chyb posádky. Nalétal jsem jako cestující s tímto typem mnoho cest a vždy pohodlně a OK. Do té Bratislavy jsem, pravda, neletěl ..
Zatáčka přes stojící motor se ani u dvoumotoráku nedělá, jde o velmi nebezpečný manévr. V uvedeném případě chyboval především mechanik, nechápu však ani sestup 22 m/sec - to se s dopravním letadlem opravdu nedělá.
Technickými příčinami nehod trpěl úplně jiný typ - TU 154. Viděl jsem jeho havárii na Ruzyni, patřil však Aeroflotu, ne ČSA.
S tím "velmi dobré a spolehlivé" bych byl velmi opatrný, když jen ČSA ztratily 2 letadla tohoto typu z nevysvětlených, nejspíš však technických příčin.
Moc nerozumím tomu, proč by pan Kratochvíl kecal a vymýšlel si o nutnosti nouzového přistání?
V seriálu "osudové okamžiky" přitom toto podali jako fakt.
Máte pravdu, nad tím si lámu hlavu už delší dobu. Nechci v žádném tvrdit, že pan Kratochvíl lže. Ale vzpomínky se někdy i mohou pomotat, natož v případě takového šoku a těžkých zranění...
Bez výjimky všichni "lidé od letadel", se kterými jsem o tomhle případu mluvila, se shodují, že to byla jednoznačná chyba posádky a že motory byly v pořádku. Kdyby tam ta porucha byla a letadlo žádalo o nouzové přistání, tím spíš by pak přece piloti neprováděli tak zběsilý sestup.
Neříkám, že se v tehdejší době některé věci nekamuflovaly (zejména ty související se SSSR), ale v archivních materiálech to bylo. Jen se to nedostalo na veřejnost. V tomhle případě, a ty archivní materiály jsem zkoumala poměrně podrobně, se tam skutečně nic podobného neobjevilo...
Přes všecky zmatky a nepředpisové postupy se nakonec posádce povedlo přiblížení stabilizovat.
to asi není
http://www.youtube.com/watch?v=JjkJNwel0Rw&feature=related
Tohle je taky dobrý.