Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odstartoval letoun dvacetkrát rychlejší než zvuk. A havaroval

Během čtvrtka zkušebně odstartoval letoun v rámci projektu HTV-2 americké armády. Stroj je součástí programu vývoje létajících strojů schopných zasáhnout do hodiny cíl kdekoliv na světě. Let však nebyl úspěšný. Informace o příčině havárie zatím nejsou k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Červená_Karkulačka

co se dá dělat

Když spadnou wokna, tak to trvá než se zase nahodí, no....

0/0
12.8.2011 21:46

kosobecny

Pokud si pamatuji

Tak Nasa už něco podobného dělala, taky to byl v podstatě kluzák (nejsem si jist) a rychlostní rekord nějakých 13machů?

0/0
12.8.2011 11:37

věrný člen Řádu ozubeného kola

Na tohle penize jsou.

Co takhle vytvorit ekonomickou raketu na vynaseni kosmonautu aspon k ISS, kdyz uz jste zrusili raketoplany?

0/0
12.8.2011 9:24

MiroTR

Re: Na tohle penize jsou.

Ono to s tím souvisí.  Ti astronauti se totiž musí nějak vrátit. A bylo by velice výhodné, kdyby mohli přistát na kterémkoliv větším letišti.  Ne jen plácnout do moře.

0/0
12.8.2011 10:52

Stoura

Re: Na tohle penize jsou.

Se Sojuzem plácnou do stepi.

0/0
16.8.2011 12:00

lutrysek

jakou rychlostí se vracel raketoplán zpět na zem?

možná je rychlost 20machů v atmosféře prostě nemožná. to není jako lítat si raketou ve vzduchoprázdném vesmíru.

0/0
12.8.2011 6:23

lutrysek

Re: jakou rychlostí se vracel raketoplán zpět na zem?

takže raketoplán se vrací rychlostí 7km za vteřinu a v podstatě padá jako šutr, jediný co může je zpomalit, aby se dal řídit. a tohle má lítat rychlostí 5km za vteřinu. jak to má zatáčet?

0/0
12.8.2011 6:26

HarryIKeogh

Re: jakou rychlostí se vracel raketoplán zpět na zem?

...doleva a doprava...:-P

0/0
12.8.2011 10:11

KK46

Re: jakou rychlostí se vracel raketoplán zpět na zem?

Z článku jsem pochopil, že hlavním účelem experimentu bylo "ošahat" si aerodynamiku hypersonického proudění. Aerodynamický (nikoli "větrný", pěkně prosím!) tunel pro takové rychlosti neexistuje, tak se to musí zkoušet takhle. Samozřejmě, i když jim ta bestie plácla do vody, tak dostali telemetricky spoustu veledůležitých informací. Na jejich základě časem udělají něco chytřejšího a postupně se naučí, jak takový meteorit kočírovat.

+1/0
14.8.2011 10:59

petr____22

Re: jakou rychlostí se vracel raketoplán zpět na zem?

Raketoplan nepada jako sutr, ale provadi v horni vrstve atmosfery radu manevru ve tvaru pismene "S" aby ztratil rychlost, v podstate stridave zataci doleva a doprava. Je zvlastni, ze v polovine dokumentu o raketoplanech to maji v animaci spatne, stejne tak raketoplan zacina sestup v poloze na zadach a jeste navic pozadu, aby se mohly odpalit brzdici motory.

0/0
18.8.2011 14:37

Krokodyl1

Nechápu

Když čtu některé příspěvky v diskuzi, tak se nestačím divit omezenosti jejich autorů. Zaplať pánbůh za Ameriku, že je v takové podobě, v jaké je - ve srovnání s degenerovanou a přehumanizovanou Evropou to vyniká dvojnásob. Navíc veškerý vývoj podobných zařízení a s ním související základní výzkum se vždy v nějaké podobě promítne ve formě praktického využití i do civilního sektoru. Žádám uživatele k.y.t.k.a a všechny ostatní podobné, aby si uvědomili, že například díky USA mohou plkat své nesmysly na něčem, co se jmenuje internet.

0/0
12.8.2011 3:55

mysh.82

Re: Nechápu

Ano, kořeny internetu jsou v Americe, akorát, že za projektem World Wide Web (WWW) stojí evropský CERN a jeden britský vědec;-) Tím ovšem samozřejmě nehájím nenávistné protiamerické reakce v diskuzi.

+1/0
12.8.2011 10:13

net.Xtreme V.

Re: Nechápu

Njn, ale na registraci potřebuješ e-mailovou adresu a ta vznikla už s ARPANETem:-) Každopádně hádat se o otm, kdy vzniklo to nebo to v podobě uznatelné za současnou je spíš pro filosofy.

0/0
13.8.2011 20:26

KK46

Re: Nechápu

Malé připodotknutí: e-mailová adresa nemá VŮBEC NIC společného s IP adresou, o které se nejspíš zmiňujete. V dobách, o kterých píšete, služba elektronické pošty vůbec neexistovala. Protokol SMTP pochází až z roku 1982 - viz:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

První uživatelské protokoly té doby byly mnohem primitivnější, např. telnet - viz:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Telnet a ftp, viz:

http://cs.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol

0/0
14.8.2011 11:17

net.Xtreme V.

Re: Nechápu

Já nevím jak ty, ale já se hlásím do diskuze přes emailovou adresu a heslo, IP adresu mám často odlišnou, podle toho, z kterého počítače sem jdu...a v dobách o kterých píšu se objevil @, který je naprosto nezbytný pro vstup do této diskuze.

0/0
14.8.2011 17:39

KK46

Re: Nechápu

A co má být? E-mailovou adresu používá diskusní server jen jako identifikaci (password). V prvotní registraci použili e-maIl jako zpětný kanál, aby si ověřili adresu přihlášeného člena. Po procesu registrace už je tvoje e-mailová adresa vůbec nezajímá, leda snad pro nějaké důležité sděkení nebo pro bůhvíjaké jiné administrativní účely. Mohla by být vlastně nahrazena libovolnou identifikací, ale to by si lidi pletli. Adresu si lidi jakžtakž pamatujou.

Na serveru je prostě databáze, která ověří, jestli heslo souhlasí s tou adresou, která může být klidně dávno zrušená. Rozhodně se neověřuje přes poštovní server.

0/0
14.8.2011 18:19

petr____22

Re: Nechápu

V USA rozhodne plkat nesmysly nemuzes a uz vubec ne na internetu. Vynadas nekomu na ulici - a dostanes 15 let vezeni.

0/0
18.8.2011 14:38

hamin

To přistání...

... maj ještě krapet nevychytaný!!

0/0
11.8.2011 23:53

fsp

V téhle rychlosti je prostě aerodynamika ještě neprozkoumaná

Počítačové modely nejsou dostatečně komplexní, protože na praktické sbírání dat (jako je tohle), není dostatek peněz. To není jak za studené války, kdy mohlo být podobných letů desítky

0/0
11.8.2011 23:44

krabicoidni_krabice

Kde udělali soudruzi z USA chybu?

0/0
11.8.2011 23:02

fsp

Re: Kde udělali soudruzi z USA chybu?

V pětačtyřicátem zastavili na demarkační čáře

+14/0
11.8.2011 23:45

Inkvizitor Johny

Re: Kde udělali soudruzi z USA chybu?

A odmítnul se Marshallův plán. Amen!:-P

0/0
12.8.2011 19:16

Radek-333

Re: Kde udělali soudruzi z USA chybu?

Nikde, tady se vlastně jedná o základní výzkum, kde jsou chyby povoleny. Příště budou zase lepší.

0/0
12.8.2011 7:01

Necroman

Tiskovka

Tak uz je venku tiskovka:

http://www.darpa.mil/NewsEvents/Releases/2011/2011/08/11DARPA_HYPERSONIC_VEHICLE_ADVANCES_TECHNICAL_KNOWLEDGE.aspx

Proste po 9 minutach letu ztratili spojeni a smitec - oni v texh MACH 20 to asi neni zadna sranda.

0/0
11.8.2011 21:42

antonio222

Re: Tiskovka

za těch 9 minut ale asi uletěl slušnou vzdálenost;-)

0/0
11.8.2011 22:13

tomasz.

Re: Tiskovka

Přes 3 000 km ;-)

0/0
12.8.2011 0:29

Králík Roger

Poněkud to motáte dohromady

Letoun, označený A-11 a později YF 12 se měl nakonec jmenovat RS-71 podle názvu

Reconnaissance Strike (průzkumný/útočný). President Lyndon B. Johnson jej ale v jednom projevu pojmenoval SR-71 (Strategic Reconnaissance) (strategický průzkumný) a protože to řekl president tak se to v tichosti zavedlo a na původní jméno se zapomnělo. Jeho rychlost byla 3300 km/h.

XB-70 Valkyrie byl prototyp strategického bombardéru, postavený ve dvou prototypech (druhý dosahoval rychlosti 3000 km/h, první jen 2500 km/hod). Druhý prototyp se během naprosto zbytečného reklamního letu v těsné formaci s jinými typy letadel s jedním z nich srazil a oba letouny havatovaly.

SSSR vyvíjel podobný letoun Suchoj T-4 Sotka. Jeho prototyp dosáhl  při zkouškách rychlosti 2850 km/h, předpokládalo se též 3000 km/hod.

Poté byly jak v USA, tak v SSSR tyto programy zastaveny a zbylý americký i ruský prototyp byly předány do musea.

0/0
11.8.2011 21:16

petr_leicester

to je mazec

mit moznost behem hodiny zacit rozsavat demokracii kdekoliv na svete. Jeste ze nezacali budovat nejaky utocny bunkr, nebo palebny srub...to bych si zacal neco myslet o agresivnich imperialistech;-D

0/0
11.8.2011 21:12

yndes

1984

Válka je mír.

0/0
11.8.2011 20:57

CeleronD

Teď už je všem jasné, že takovou ryze obrannou zbraň

lidstvo ke svému vývoji už dávno potřebovalo.

Navíc po zveřejnění této zprávy začali bojovníci Talibanu hromadně odcházet do výslužby.

;-)

0/0
11.8.2011 20:54

petrucciani

Odstartoval letoun dvacetkrát rychlejší než zvuk. A havarova

Psalo se tam neco o rychlosti 20 Machu. Kdyby nahodou Americane nejakeho Macha shaneli, tak jednoho muzeme hned dodat. ;-)

0/0
11.8.2011 20:32

Agent-přisluhovač

Re: Odstartoval letoun dvacetkrát rychlejší než zvuk. A havarova

Lítá 20 Machů a naloží 10 Kubíků, co? ;-D

+2/0
11.8.2011 20:59

pučmidrát

Má takové loupání v kříži, že už to mají Čínani v nějaký

stodole napůl rozebraný!;-D

0/0
11.8.2011 20:31

Agent-přisluhovač

Re: Má takové loupání v kříži, že už to mají Čínani v nějaký

K čemu, vždyť to stejně nelítá, ale jen padá.

0/0
11.8.2011 21:00

KK46

Re: Má takové loupání v kříži, že už to mají Čínani v nějaký

To asi ne, ale kdyby byli opravdu Čí(ma)ni, tak by jim odchytli tu telemetrii. Ta měření jsou totiž to nejdůležitější.

0/0
14.8.2011 11:22

tahir

američané

Zadlužení i skalhotama ale harašit zbraněmi nepřestanou. Inu dobyvačný národ jak staří Mongolové a také tak dopadnou.

0/0
11.8.2011 20:09

Generál Augusto

Re: američané

Máš pravdu Skalhoto8-o8-o

0/0
11.8.2011 20:11

aluminiový alobal

Re: američané

myslíš ten dobyvačný národ který v minulém století dvakrát zachránil celou evropu a bez kterého bys byl na sibiři a žvatlal německy?

+6/0
11.8.2011 21:21

ab54321

Re: američané

Tenkrát to byl najivní stát, kterej bojoval se zlem. Z toho už dnešní amíci vyrostly.

0/0
12.8.2011 0:01

svobodnik Halik

Re: američané

Tak to je celkem kvalitní vtip....;-D;-D....prý celou Evropu.Pro mě jsou osvoboditelé Rusové,kteří dokázali smést Němce u Stalingradu a pak je zahnali zpátky,přičemž osvobodili polovinu Evropy.

Líbí se mi,jak dělá každý z Američanů polobohy.Na Kubě je zpráskali jak psy.

+1/0
12.8.2011 7:16

acpu

Re: američané

Osvoboditelé? Jednak o tom svědčí stav Rudé armády před zahájením německé agrese, protože byla budována jako útočná a nedokázala se bránit a pak slova sovětských maršálů o tom, jak litují že nedošli až do Paříže. Kdyby jim šlo o osvobození, proč se hnali nejdříve do Berlína a pak až do Prahy? Sověti si zajišťovali především svoji sféru vlivu.

0/0
12.8.2011 8:26

jarous76

Re: američané

Mate pravdu - vas prispevek je kvalitni vtip.

Kdyby nebylo Americanu, tak Anglie padla cca behem mesice. A pokud by pozdeji nemecke elitni divize nebyly vazany na zapadni fronte (kterou by nebylo mozno vylodenim v Normandii ani otevrit), tak si rusove velmi pravdepodobne ani neskrtli - Hitler udelal zasadni chybu, ze se rozhodl napadnout Sovetsky svaz v dobe, kdy se domnival, ze VB je nakolenou.

A smeteni u Stalingradu? Nenechte se vysmat - to bylo pouze politicke rozhodnuti, ze STALINgrad nesmi padnout. Rusove tam prisouvali pres Volhu posily (a ty posily mely ztraty kolem 80% jeste nez se dostali na bojiste). I tak se Nemci dostali na 20m od Volhy - prohrali? Ano ... byli zavaleni tisici a tisici "bezcennych" lidi. Tomuhle jestli rikate smeteni?

0/0
12.8.2011 13:29

Titan no.1

Re: američané

Nebýt Amerických peněz, Hitler by svou válku vůbec neufinancoval...

0/0
12.8.2011 19:58

Radek-333

Re: američané

Stát, který přestane podporovat vzdělání, vědu a základní výzkum je odsouzen k porobě. To se bohužel děje v České republice, kde za účelem vidiny snížení DPH obětovali budoucnost...

+2/0
12.8.2011 7:04

Vymazán

Re: američané

no hlavně mám pocit, že Ty jsi mongol - s malým "m"

0/0
12.8.2011 22:25

newcoast

Tam je

takový šlánek napravo o SR-71.To pojmenování Kely Johnson zkomolil.Co Valkirie?Kolik?

0/0
11.8.2011 19:25

JoeMax

ve středu 10. 8. pacifického času

R^;-D

+1/0
11.8.2011 19:20

nonick

Scramjet -

- nějak to slovo v článku postrádám...

S tímhle motorem se na Zemi létalo už za časů starého Egypta - viz Narmerova stéla.

0/0
11.8.2011 19:02

Shal2

Re: Scramjet -

???!!!8-o8-o8-o

0/0
11.8.2011 19:04

Shal2

Re: Scramjet -

Navíc nevím proč bys to měl v článku postrádat, když se o žádný scramjet nejedná

0/0
11.8.2011 19:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.