- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://www.planes.cz/cs/clanky/165/
Pan Čech v zájmu vyprávění rád trochu přehání, ale v tomto mu realita bohužel dala dost zapravdu ...
Nevíte někdo, jak dlouhou dráhu potřebuje Jak 42 na startu ?, nemůžu to nikde najít.
Doporucuji Google.
http://www.aviamarket.org/reviews/civil-aircraft/144-yak-42d-vip-administrative-aircraft.html
"Havarovaného stroje se ale toto omezení netýkalo".
Takže teď už tam nesmí žádné z jeho (2) letadel. Makačka na bednu, co, idnes?
že motory neměly výkon, proč vůbec startovalo a proč nepřerušilo start, to je ta hlavní otázka
Pokud mu vysadil motor kousek před tím než se měl odlepit od země, tak už by to neubrzdil...
Nikdo z nás zatím neví, co bylo příčinnou nehody. Ale naposledy, když se v Rusku umíralo ve velkým (potopení parníku na Volze), tak bylo příčinnou hrubé soustavné zanedbávání údržby, no tak uvidíme, jestli Rusáci opět světu potvrdí, že sou kromě chlastání vodky taky mistři i v mizerné údržbě...
Spíš bych řekl řekl, že následkem titula mistrů světa amoleta ve vodce je i titul mistrů v mizerný údržbě....
BTW. kdo lítá v Rusku? B737, A320 - pouze vyjímky nebo taky celkem lítaj?
Možná je mám, ale 7 havárií a SSSR 6 a Kuba (Venezuela) 1
Co statistika? Víš, že se v ČR kradou nejvíc auta značky Škoda?
Tohle je sedmá a podle všeho zase chyba posádky. Kvalitní a zodpovědní zaměstnanci jsou problém všude na světě, ale v Rusku to platí dvojnásob
nesazel bych jenom na chybu posadky, mozna nejaky technicky potize a pak az chyba posadky. kdyz spadne letadlo, tak se vetsinou kumuluje nekolik faktoru naraz. jedna chyba jeste nemusi nic znamenat.
bezpečný vzlet.
to je jisty. mozna se uplne otocil vitr, chybne nalozena bagaz, vsichni pasazeri sedeli v jednom miste, motory nedaly plny tah, mohlo se stat cokoli.
Je úplně šumák, jestli to letadlo je šrot...Teď už je to šrot, se kterým nikdo nebude lítat.
Autor v článku upozorňuje na fakt, že letadlo zdaleka nebylo na konci své životnosti. Správně odkazuje na počet nalétaných hodin a rok výroby. Naprosto mu ale uniká jedna podstatná věc. Jestli mělo letadlo vyrobené v roce 1993, tedy 18 let staré nalétáno pouze 6300 hodin, tak se jedná o strašně nízké číslo. Pro srovnání : Boeingy 747 mají v průměru životnost 25-30 let a za tu dobu nalétají cca 100 000 hodin. Proč na toto upozorňuji? Protože pokud letadlo za tak dlouhou dobu nalétalo tak malý počet hodin, většinu času tedy stálo někde v hangáru, kde se na něm usazoval prach a nikdo ho neservisoval, případně na to kašlali. Servis se provádí podle počtu nalétaných hodin a startů a přistání a díky tomu, že mělo toto letadlo nalétáno tak málo, tak se servis prostě neprováděl. Navíc Rusové jsou v letectví dost pozadu za západními zeměmi. Prostě okolnosti jako dělané na malér. Potom s tím letadlem jednou za rok letí a takhle to dopadne.
Jenže toto letadlo není srovnatelné s Boeingem 747, navíc pokud mělo 3026 vzletů a přistání za 18 let, tak to připadá 1 let na 2 dny.