Diskuze

VIDEO: Letadlo snů Boeing 787 Dreamliner bude konečně skutečně létat

O vlajkové lodi společnosti Boeing, letadlu 787 Dreamliner, se povídá již od roku 2004. První stroj se představil v roce 2008, letěl o rok později. Teprve letos by po několika letech odkladů měl Dreamliner přepravit první skutečné cestující.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

sumdumguy

28. 9. 2011 19:11
neco za neco

pouziti takoveho mnozstvi kompozitu (pres 50% iirc) na draku neceho co se ma chovat jako faradayova klec... no nevim nevim jak to bude nebo nebude premavat? dalsi zasadni nevyhodou nekovu a jejich derivatu je ze nevykazuji tzv. fatigue cracks ktere u kovovych muzeme odhalit, sledovat jejich postup a v pripade potreby komponentu vymenit nebo stroj vyradit z provozu... u kompozitu dochazi "pouze" k deformaci vlaken ktera se da jen velmi spatne pozorovat, kterou nelze nijak merit (jelikoz u techto materialu neexistuje pevna mez mezi plastickou a elastickou deformaci) a tudiz pozname problem az kdyz dojde k disintegraci - coz u nosniku kridla je docela problem.

ale pozitivem nam bud uspora paliva  tudiz mene CO2 a taky vice vlhkosti v klimatizaci, protoze jak znamo nekovy nereznou (jen hnijou) ;-D

0 0
možnosti
S

sumdumguy

28. 9. 2011 19:16
Re: neco za neco

jo a jeste bych rad vedel jak soudruzi z USofA vyresili problem ze ikdyz na palube vznikne jen mensi pohar ktery automatika dokaze uhasit sama taxe stejne vsichni otravej nez pilot stihne sestoupat protoze kompozity pri horeni vylucuji jedovate plyny ;-O

0 0
možnosti
MF

kenx

28. 9. 2011 18:06
zítra

Zítra si jiný stát splní svůj sen, tedy pokud se vše zadaří dle plánu. Čína vypustí na oběžnou dráhu první 10-tunový modul své orbitální stanice.

0 0
možnosti
LK

lkrata

27. 9. 2011 15:13
to mi připomnělo

Z ampliónu v letadle se ozývá medový hlas letušky:

"Vážení cestující, vítáme vás v nejnovějším, největším a nejrychlejším letadle. Právě letíme nad Tichým oceánem ve výšce 60 000 stop.

V prvním patře letadla můžete navštívit restauraci, ve druhém bazén, ve třetím saunu... Vše je z hlediska zabezpečení na 3x jištěno, takže v žádném případě nemůže dojít k jakékoli poruše chrch uše  chrch uše chrch uše chrch uše chrch uše chrch uše..."

0 0
možnosti
ZF

Praotec

27. 9. 2011 14:00
Diky

odbornikum z EU  jsme v USA konecne mohli dodat prvni 787 ze 4 letym spozdeni.Hlavne Italove dodali pekne casti letadla ktere byli 25m/m mimo tolerance.Proste globalizace v tomto pripade nepracuje.RvEU

0 0
možnosti
PP

packaj

27. 9. 2011 14:08
Re: Diky

A to to neumíte dopasovat kladivem? Styďte se, takoví odborníci.

0 0
možnosti
V

vrgf

27. 9. 2011 13:02
-

pry tam bude min smrdet! konecne skutecny pokrok

0 0
možnosti
C

cover72

27. 9. 2011 14:26
Re: -

Mírný přetlak za účelem omezení větrů měl už B777...

0 0
možnosti
PP

packaj

27. 9. 2011 11:40
Včera na ČT24 běhala v banneru informace,

že byl první kus předán zákazníkovi. takže bych dnes o tom čekal článek. A ne tento naprosto obecný a "o ničem".

0 0
možnosti
MF

kenx

27. 9. 2011 17:50
Re: Včera na ČT24 běhala v banneru informace,

Je třeba hledat jinde v serioznějších zdrojích. FLIGHT má jako vždy perfektní informace: http://www.flightglobal.com/Features/787-handover/.

0 0
možnosti
DN

smrgl

27. 9. 2011 10:04
konečně...

se někteří čeští výrobci dočkají...

0 0
možnosti