- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
se snad ani palivem nazvat nedá, než to šlo do trysek, tak to chladilo náběžné hrany a bůhví co ještě. Na rozběhnutí motoru se používala nějaká přísada. Někde jsem četl, že chrstnout kýbl tohota paliva na táborák, tak ho to uhasilo...
Proč v tom vidíte problém? Palivo má hořet v podmínkách k tomu určených. Tzn. stechiometrický poměr paliva a okysličovadla při dané teplotě - tam má značnou výhřevnost (= vysoký expanzní tlak produktů hoření). V jakémkoli jiném případě to hoří špatně, resp. palivo má vysoký bod vznícení. Bohužel, když už se vznítí, tak hoří podobně jako pneumatika - dlouze a pro život hodně ošklivě...
je největší komedie letectva ČR. Mají letouny schopné tankovat za letu jen pan ministr jaksi pozapomněl koupit jeden tanker.
Ehm, tankovat umí Gripeny. Ovšem s Gripenama se nepočítá, že by někam daleko bojově letěli, takže na co tanker?
Je pravděpodobně dost velká škoda, že tankování za letu nebylo zabudováno do našeho podzvukového stíhače L 159.
Kdyby bylo, pravděpodobně by šlo ten letoun použít v takových konfliktech, jako byla Libye a tím by automaticky vzrostla i jeho prodejnost a nebyl by to pro ČR takový obrovský marketingový průšvih. Na Libyi by podzvuková Alca určitě stačila, po případném vylepšení obrany proti protileteckým raketám země vzduch . A jako podzvukový letoun má určitě levnější provoz než nadzvukové stíhačky a její dolet je taky větší.
Nebyla by to potom jen smutná kulisa na "cirkusech" neboli na přehlídkách letecké techniky ve střední Evropě a to letadlo by pak v různých armádách skutečně sloužilo k tomu, na co bylo zkonstruováno.
Pokud je tankování za letu z tohoto amerického létajícího tankeru do L 159 technicky možné zabudovat......
L-159B má tankování za letu
Civilní B707-320B nabere 350lidí jejich zavazadel a veze nějakých 68tun paliva, tuten krám nevozí lidi a naloží jen 90tun.
no ale on ma i palivo "pro sebe" ne? tech 90 tun paliva je jen pro tankovani pro ty ostatni...
Croughton, this is Headdancer on tripple one seven six. AR complete. Headdancer out...
Jo u toho jsem seděl 1,5roku. Rok 79 jeden z prvních přeletů B52 (flight of two) přes střední Evropu, ale tobylo bez Headdancera ten fungoval jen u většího počtu tankujících letadel...
...nebylo schopné tankovat proudové letadla ... (to snad ani nejde z huby), tak nemohu pominout špatné označení B-52 v rámečku. Létající pevnost bylo odjakživa označení pro Boeing B-17 Flying Fortress. B-52 nese totiž označení Stratofortress.
Hlavně něco najít, že? Já s označením létající pevnosti u B-52 problém nemám.
z celé flotily je letuschopná zhruba polovina. Stroje mají těžké problémy s korozí konstrukce. Už teď se omezují některá cvičení, protože bojová letadla nemá kdo tankovat. Náhrada není (v dostatečném počtu) a velení se hrozí okamžiku, kdy se některý stroj "složí" kvůli korozi, protože to bude znamenat odstavení prakticky všech zbylých letadel. Zdroj: letectví a kosmonautika.
Nikdy mi to nebylo uplně zřejmé.
To je prece jasne. Protoze maji v Polsku levnejsi benzin, tak aby nemuseli tankovat tam kde je draho.