Diskuze

Letecké katastrofy: Piloti odstavili alarm, zemřelo 156 lidí

Šestnáctého srpna 1987 zahynulo na detroitském letišti 156 lidí kvůli pilotům, kteří se nemohli soustředit na svou práci. Na nehodě se podílela i technika a zavedené pracovní postupy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

truthspeaker

13. 11. 2011 22:12
ale prdlajs

MD-80 startuje se zasunutými vztlakovými klapkami běžně. Sloty musí být ale vysunuty.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

12. 11. 2011 18:06
Povinné úkony

Zajímalo by mne, jestli se nějak kontroluje, zda piloti před startem udělali všechny povinné úkony. Nebo se jen konstatuje že je neudělali, až když dojde ke katastrofě?

0 0
možnosti
DB

doktor_bota

12. 11. 2011 22:33
Re: Povinné úkony

Nenapadá mě, jak bys to chtěl průběžně kontrolovat. Snad ex-post, u elektronických checklistů, ale u papírových? Možná by se konečně prosadil známý palubní nástěnkář, co?:-)

0 0
možnosti
FK

LUF4

12. 11. 2011 16:13
To je takový problém v dnešní době

aby se letová konfigurace nastavila automaticky - jedním tlačítkem, které by zkontrolovali? Na monitoru by jim to ještě vypsalo co všechno je jak nastavené a bylo by to ne?

0 0
možnosti
S

Seeker-M

12. 11. 2011 16:26
Re: To je takový problém v dnešní době

K té nehodě došlo před čtvrt stoletím. Ale k podstatě Vašeho dotazu: dnes je reálné, aby letadlo kompletně odstartoval automat. Znamenalo by to ale úpravy letišť, které jsou drahé. Některá letiště mají navádění, podle kterých mohou moderní letadla úplně samy přistát, ale většinou nejsou takto vybaveny všechny přistávací dráhy, a navíc, pokud jsou problémy (špatné počasí, závada v některém systému letadla), autopilot přistát nedokáže. A poslední věc: je víc než užitečné, aby i piloti občas přistávali ručně (nejen na simulátoru), ty zkušenosti se jim mohou hodit v případě, kdy je do tuhého.

Dělat čudlík na předletovou konfiguraci nic moc neřeší. Nechtěl bych letět v letadle s pilotem, jehož kvalifikace spočívá ve schopnosti stisknout čudlík. Pilot musí vědět, co a proč dělá.

1 0
možnosti
DK

Bertiik

12. 11. 2011 10:02
Takže je vlastně zabila snaha o vyšší bezpečnost...

Podobnou snahu o vyšší bezpečnost lze vidět na našich silnicích - zakřivené nůžky v lékárničkách, svícení uprostřed slunečného dne, zimní pneu na cestě do supermarketu za rohem, buzermetry v obcích, přechody osvětlené blikajícími světýlky uprostřed noci, kdy všichni spí a auto projede jedno za hodinu, bodový supersystém, nulová tolerance vůči alkoholu. A přesto nehodovost stoupá...

V jiných zemích nic z toho nemají a přesto nehodu nepotkáte, jak je rok dlouhý.

Kde jen může být chyba???

2 0
možnosti
JK

RayPall

12. 11. 2011 10:44
Re: Takže je vlastně zabila snaha o vyšší bezpečnost...

Stav silnic, stav aut a hlavně lidi co jezdí jako prasata x) V tom posledním bych viděl ten hlavní problém x)

0 0
možnosti
R

Rebrambora

12. 11. 2011 7:23
Jenom jestli nebyl v kokpitu

také přítomen Andrjucha :-/

0 0
možnosti
JK

tuan4

12. 11. 2011 9:59
Re: Jenom jestli nebyl v kokpitu

....................večer se to dozvíš.

0 0
možnosti