Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Letecké katastrofy: Spadli u letiště, ale na záchranu čekali hodiny

Většina leteckých nehod se děje během vzletu a přistání, případně těsně po nich, tedy poblíž letišť. Proto je většinou dost svědků, kteří mohou poslat záchranáře na přesné místo nehody. O životě nebo smrti případných přeživších rozhodují minuty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pteryx

5. 12. 2011 10:16
zdvojnásobení rychlosti klesání

Asi bych jako programátor viděl hlavní chybu v tomto. Počítač má držet řízený proces podle referenční hodnoty, měl by řídit sestup takovým způsobem, aby pokud možno ležel na piloty nastavené "úsečce".

Víte, problém s programováním je v tom, že alespoň šéf programátorů kteří dělají palubní řídicí systém pro letadlo by pokud možno měl umět to letadlo řídit, ba co více, měl by to být zkušený pilot. Jinak nevíte CO naprogramovat a mohou vznikat takovéhle nesmysly.

0 0
možnosti

ripe219

7. 12. 2011 22:39
Re: zdvojnásobení rychlosti klesání

žádný řídící systém nedělá jen banda programátorů ale prochází i mnoha kontrolami a zdlouhavým testováním před nasazením. tohle je chyba systému nasazení takové funkce - programátor programuje úlohu, další teamy se starají o zadání úkolu a další pak o testování samotných funcí a případných kolizí, další pak samotnou funkčností celého systému a hodnot....    programátoři jistě udělali svou práci dobře, někdo zcela jinde ale nedomyslel důsledky nesprávného použití........

0 0
možnosti

rydlas

3. 12. 2011 23:57
:-)

Už je to tu zase samej leteckej odborník, koukám... :-)

0 0
možnosti

ježo

4. 12. 2011 13:59
Re: :-)

Překvapující u článku o letadlech.

0 0
možnosti

3. 12. 2011 19:19
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

mrazik007

3. 12. 2011 19:46
Re: J8 jen nepochopím to hledání...

Havárie se stala v roce 1992, proto nesrovnavejte se situaci dnes v roce 2011.

0 0
možnosti

janejo

3. 12. 2011 13:33
Nenažranost letecké společnosti na úkor bezpečnosti

"Příčina byla v úzkostlivé snaze společnosti létat načas: "Většina letadel létá ve výšce pod 3 000 metrů rychlostí pod 450 kilometrů za hodinu. Ale my jsme udržovali 650 až do přiblížení na finále. Při takové rychlosti systém vysílal falešné poplachy." Falešné poplachy samozřejmě piloty obtěžují a společnost se proto rozhodla systém do letadel vůbec neinstalovat."

0 0
možnosti

ježo

3. 12. 2011 15:31
Re: Nenažranost letecké společnosti na úkor bezpečnosti

Jak se píše, rok1992.Nejsem si jistej ale mám pocit,že letadla v mezinárodním provozu ho musí mít povině.Druhá věc je spolehlivost počítačů.Aibus je tím proslulý.Dokonce jsem slyšel historku jak piloti Boeingu říkali pilotům airbusu,atˇs tím playstesnem uhnou.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 48 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku

v diskusi je 30 příspěvků

13. dubna 2024

V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda

v diskusi je 13 příspěvků

17. dubna 2024

Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...

Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů

v diskusi je 17 příspěvků

15. dubna 2024

Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 9 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

Před 100 lety padl světový rekord v délce letu vrtulníkem

v diskusi je 1 příspěvek

20. dubna 2024

Duben 1924 přinesl další mírný progres lidských schopností v oblasti létání. Světový rekord v délce...

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 9 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 48 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala

v diskusi je 5 příspěvků

18. dubna 2024

V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...