- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi bych jako programátor viděl hlavní chybu v tomto. Počítač má držet řízený proces podle referenční hodnoty, měl by řídit sestup takovým způsobem, aby pokud možno ležel na piloty nastavené "úsečce".
Víte, problém s programováním je v tom, že alespoň šéf programátorů kteří dělají palubní řídicí systém pro letadlo by pokud možno měl umět to letadlo řídit, ba co více, měl by to být zkušený pilot. Jinak nevíte CO naprogramovat a mohou vznikat takovéhle nesmysly.
žádný řídící systém nedělá jen banda programátorů ale prochází i mnoha kontrolami a zdlouhavým testováním před nasazením. tohle je chyba systému nasazení takové funkce - programátor programuje úlohu, další teamy se starají o zadání úkolu a další pak o testování samotných funcí a případných kolizí, další pak samotnou funkčností celého systému a hodnot.... programátoři jistě udělali svou práci dobře, někdo zcela jinde ale nedomyslel důsledky nesprávného použití........
Havárie se stala v roce 1992, proto nesrovnavejte se situaci dnes v roce 2011.
"Příčina byla v úzkostlivé snaze společnosti létat načas: "Většina letadel létá ve výšce pod 3 000 metrů rychlostí pod 450 kilometrů za hodinu. Ale my jsme udržovali 650 až do přiblížení na finále. Při takové rychlosti systém vysílal falešné poplachy." Falešné poplachy samozřejmě piloty obtěžují a společnost se proto rozhodla systém do letadel vůbec neinstalovat."
Jak se píše, rok1992.Nejsem si jistej ale mám pocit,že letadla v mezinárodním provozu ho musí mít povině.Druhá věc je spolehlivost počítačů.Aibus je tím proslulý.Dokonce jsem slyšel historku jak piloti Boeingu říkali pilotům airbusu,atˇs tím playstesnem uhnou.