- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bouda uprostřed pole kde nanejvýš jednou za půl hodiny něco profičelo. Jak se jim to povedlo v r 77? To tam ta frekvence musela být ještě poloviční oproti té co si pamatuju jí z roku 92-94
o žnich i osm litrů, zbytek roku tak kolem dvou tisíc
že k žádné další smrtelné havárii nedojde. Protože nebude ČSA. Takže nebude, kdo by havaroval. Jediná smrtelná nehoda bude, až vedení oznámí, že vytunelovali, co se dalo a že se tímto ČSA ruší.
Nebude ČSA - a co? To se jako přestane létat? Dispečeři snad řídí veškerý provoz, ne jen letadla ČSA.
Moji oba rodiče v tom přistávajícím letadle seděli. Jsem rád za pohotovost pilotů a děkuji jim. Nebýt jich, nebyl bych tu dnes ani já, ani mé děti a spoustu jiných rodičů a jejich dětí. Dík že jste ten knipl přitáhli.
Vaše reakce mě rozplakala a děkuji za ní máte pravdu. Ke článku : děkuji bylo to moc hezký čtení
Mě by zajímalo, jak se iDnes vypořádal s autorskými právy na publikované fotografie. Vzhledem k tomu, že fotky jsou evidentně reprodukované z nějaké publikace bych mněl trochu pochybnost, jestli je to zcela "košér"...
Buďte bez obav - máme dlouhodobé svolení od autora knihy jak k využívání citací, tak fotografií Hezký večer!
Kvuli temto clankum se da idnes cist. Skoda, ze zbytek jsou vetsinou bulvarni zalezitosti. Diky.
Na mě je to až moc "netechnicky" a pohádkově napsané, ale příhoda je to opravdu zajímavá.
Ja tam uplne vidim toho Honzu Cecha, jak tam mumla: "Kam chces letet, ty vole, vzdyt nemas ocas!"
Stejně nechápu, že v 21. století se pořád letový provoz řídí huhňáním lidí do vysílačky a koukáním na radar.
.
V době super výkonných počítačů a autonomně létajících letadel a vrtulníků...
.
Některé obory mají neuvěřitelnou setrvačnost.
Jednak není umělá inteligence tak daleko, jednak jakýkoli systém založený na počítači má slabá místa o kterých neodborník nic netuší - citlivost na radiaci, kosmické záření, elektromagnetické rušení. Proč si myslíte, že při havárii jaderné elektrárny řeší situaci lidé místo robotů? Ani ve Fukušimě to nebylo jiné, co se týče odolnosti elektroniky jsme od Černobylu téměř vůbec nepokročili.
Podľa článku v tom čase neudávali dispečeri ani piloti dráhu (25, alebo 37 a podobne), takže iba povedali - máte povolenie na rolovanie na dráhe? To mi príde ako nezmysel, veď to by logicky znamenalo možnosť stretu dvoch lietadiel každú chvíľu...
Pravdepodobne byly sdeleni drahy a povoleni k vjeti na drahu dve ruzne zpravy. Nejdriv se dohodli na tom, jaka draha, potom dostali finalni povoleni - bez udani drahy. A v posledni komunikaci proste mluvili kazdy o jine draze.
Pokud obe povoleni dava jeden dispecer, vi o cem mluvi - tady se ovsem lide menili, mozna se na vymene informaci s temito dvema lety podileli dokonce 3 lide...
Autorka zapomíná ještě na jednu nehodu ČSA z roku 1977, která se odehrála později než nehoda popisovaná v tomto článku, a sice na nehodu Avie 14 OK-OCA dne 11.2.1977 v Bratislavě, kde zemřeli 4 lidé. Šlo ovšem o poštovní let, takže se mu nedostalo takové medializace jako jiným nehodám. Takže ano, ČSA létají bez velkého průšvihu od roku 1977, ale ne od srážky OK-CFD a OK-NAA z 2.1.
Dobrý den,
máte pravdu. Měla jsem na mysli poslední vážnou nehodu s cestujícími, ale bohužel mi z výsledného textu někam utekli. Dík za upřesnění a mějte se pěkně!