Diskuze

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody

Před 35 lety se na ruzyňském letišti odehrála kuriózní nehoda, při které se přistávající letoun střetl se strojem připraveným k odletu. Díky duchapřítomným pilotům vše dobře skončilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

adam72

6. 1. 2012 12:17
Ruzyně byla ještě do nedávna

Bouda uprostřed pole kde nanejvýš jednou za půl hodiny něco profičelo. Jak se jim to povedlo v r 77? To tam ta frekvence musela být ještě poloviční oproti té co si pamatuju jí z roku 92-94

0 0
možnosti

karelka k

5. 1. 2012 1:41
Kolik bral,

tenkrát ten traktorista? Nekecáte trošku?8-o

0 0
možnosti

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

6. 1. 2012 0:33
Re: Kolik bral,

o žnich i osm litrů, zbytek roku tak kolem dvou tisíc

0 0
možnosti

qsilence

4. 1. 2012 9:32
Za chvíli bude mít ČSA jistotu

že k žádné další smrtelné havárii nedojde. Protože nebude ČSA. Takže nebude, kdo by havaroval. Jediná smrtelná nehoda bude, až vedení oznámí, že vytunelovali, co se dalo a že se tímto ČSA ruší.

0 0
možnosti

solimPC

5. 1. 2012 14:55
Re: Za chvíli bude mít ČSA jistotu

Nebude ČSA - a co? To se jako přestane létat? Dispečeři snad řídí veškerý provoz, ne jen letadla ČSA.

0 0
možnosti

Jericho22232

2. 1. 2012 21:11
Byla to klika

Moji oba rodiče v tom přistávajícím letadle seděli. Jsem rád za pohotovost pilotů a děkuji jim. Nebýt jich, nebyl bych tu dnes ani já, ani mé děti a spoustu jiných rodičů a jejich dětí. Dík že jste ten knipl přitáhli. VR^

3 0
možnosti

Chosé34

3. 1. 2012 10:10
Re: Byla to klika

Vaše reakce mě rozplakala a děkuji za ní máte pravduR^. Ke článku : děkuji bylo to moc hezký čteníR^

0 0
možnosti

l.g

2. 1. 2012 19:08
Autorská práva

Mě by zajímalo, jak se iDnes vypořádal s autorskými právy na publikované fotografie. Vzhledem k tomu, že fotky jsou evidentně reprodukované z nějaké publikace bych mněl trochu pochybnost, jestli je to zcela "košér"...

0 0
možnosti

Tereza Šírová

2. 1. 2012 19:19
Re: Autorská práva

Buďte bez obav - máme dlouhodobé svolení od autora knihy jak k využívání citací, tak fotografií :-) Hezký večer!

7 0
možnosti

martin2580

2. 1. 2012 16:03
Super clanek

Kvuli temto clankum se da idnes cist. Skoda, ze zbytek jsou vetsinou bulvarni zalezitosti. Diky.

6 0
možnosti

casey_ryback

5. 1. 2012 14:22
Re: Super clanek

Na mě je to až moc "netechnicky" a pohádkově napsané, ale příhoda je to opravdu zajímavá.

0 0
možnosti

inosh

2. 1. 2012 15:29
Honza Cech

Ja tam uplne vidim toho Honzu Cecha, jak tam mumla: "Kam chces letet, ty vole, vzdyt nemas ocas!"

5 0
možnosti

Martin Soušek

2. 1. 2012 11:49
nechápu

Stejně nechápu, že v 21. století se pořád letový provoz řídí huhňáním lidí do vysílačky a koukáním na radar.

.

V době super výkonných počítačů a autonomně létajících letadel a vrtulníků...

.

Některé obory mají neuvěřitelnou setrvačnost.

1 0
možnosti

pteryx

2. 1. 2012 12:37
Re: nechápu

Jednak není umělá inteligence tak daleko, jednak jakýkoli systém založený na počítači má slabá místa o kterých neodborník nic netuší - citlivost na radiaci, kosmické záření, elektromagnetické rušení. Proč si myslíte, že při havárii jaderné elektrárny řeší situaci lidé místo robotů? Ani ve Fukušimě to nebylo jiné, co se týče odolnosti elektroniky jsme od Černobylu téměř vůbec nepokročili.

7 0
možnosti

kosican

2. 1. 2012 11:37
Nerozumiem jednej veci...

Podľa článku v tom čase neudávali dispečeri ani piloti dráhu (25, alebo 37 a podobne), takže iba povedali - máte povolenie na rolovanie na dráhe? To mi príde ako nezmysel, veď to by logicky znamenalo možnosť stretu dvoch lietadiel každú chvíľu...

0 0
možnosti

Naked and petrified

2. 1. 2012 11:44
Re: Nerozumiem jednej veci...

Pravdepodobne byly sdeleni drahy a povoleni k vjeti na drahu dve ruzne zpravy. Nejdriv se dohodli na tom, jaka draha, potom dostali finalni povoleni - bez udani drahy. A v posledni komunikaci proste mluvili kazdy o jine draze.

Pokud obe povoleni dava jeden dispecer, vi o cem mluvi - tady se ovsem lide menili, mozna se na vymene informaci s temito dvema lety podileli dokonce 3 lide...

2 0
možnosti

Stranger_in_Moscow

2. 1. 2012 11:28
Toto NEBYL poslední vážný průšvih ČSA

Autorka zapomíná ještě na jednu nehodu ČSA z roku 1977, která se odehrála později než nehoda popisovaná v tomto článku, a sice na nehodu Avie 14 OK-OCA dne 11.2.1977 v Bratislavě, kde zemřeli 4 lidé. Šlo ovšem o poštovní let, takže se mu nedostalo takové medializace jako jiným nehodám. Takže ano, ČSA létají bez velkého průšvihu od roku 1977, ale ne od srážky OK-CFD a OK-NAA z 2.1.

1 0
možnosti

Tereza Šírová

2. 1. 2012 11:38
Re: Toto NEBYL poslední vážný průšvih ČSA

Dobrý den,

máte pravdu. Měla jsem na mysli poslední vážnou nehodu s cestujícími, ale bohužel mi z výsledného textu někam utekli. Dík za upřesnění a mějte se pěkně!

7 0
možnosti