Diskuze
Proč elektrická Octavie nedojede dál než 100 let staré elektromobily
Děkujeme za pochopení.
Vaclav Hanus
automobilismus pomijiva jen episodka v historii lidstvi
drazi pratele! Tolik hodne prispevku, tolik argumentu...i protiargumentu, a vzteku z toho ze nekdo ma jiny nazor a nebo jine zivotni priority. A presto jsem nenasel zminku o dusledku ktery z toho vseho tak nejak automaticky vyplyva. Automobilismus, motorismus ktery se provozuje cca 100 let je jenom pomijiva epizodka v dejinach lidstvi. Desetitisice let se nasi predkove prepravovali pomoci konu.
Stoura
Re: automobilismus pomijiva jen episodka v historii lidstvi
S těmi koni uberte. Prokázáno je jen zhruba 5000 let.
nepetr
Kdy už
Lidé pochopí že rozmach elektromobilů je nesmysl? Dokáže si někdo představit kdyby se jen v ČR polovina aut měla vyměnit za elektromobily? Kde by se brala energie na dobíjení těhto aut? I Kdyby byly výměnné stanice baterií tak si to nedokážu dost dobře představit jak by jedna stanice dokázala obsloužit stejný počet automobilů jako dnes jedna benzínka.
Antonín, topič
Re: Kdy už
a) o jakém rozmachu to, prosím, hovoříte
b) ano, je spousta lidí, kteří si to přestavit dokáží, ovšem na to nestačí automobilový učňák
bk89322
Tesla
Tesla Model S ujede cca 500km a na rozdil od draheho a nepraktickeho roadsteru je to velmi pouzitelne auto, kde baterie nezaclani v kufru, jelikoz jsou v podvozku!
Stoura
Re: Tesla
Jakou mají ty baterie životnost a kolik stojí jejich výměna?
kaparu
proc jenom baterie?
Ja docela vidim budoucnost v superkapech. Rychle nabijeni a velika kapacita.
Stoura
Re: proc jenom baterie?
Co problém svodových odporů a proměnlivosti napětí?
Jaká je u těch superkapacitorů prozatím dosažena měrná uložená energie na kilogram v nějaké seriově vyráběné podobě?
Jinak: myslím si, že je to sice také jedna z možných cest, ale rozhodně ne bezproblémová. Uvidíme, co se nakonec prosadí.
JavorMagor
To vypada
jako by redaktori dostavali 100Kc priplatek za kazdy clanek o elektroautech z rozpoctu EU.
jinak si ten elektroprujem neumim vysvetlit. Nastesti jsou i jine stranky, o normalnich autech, kde to vidi vsechno realisticteji.
http://www.autoforum.cz/bleskovky/bmw-m1-navrat-legendy-znovu-na-scene/
květko lumír
bezdrátový přenos energie
jednoduchý řešení, netřeba baterek, stačila by jedna anténa
Chleba a brambory
Re: bezdrátový přenos energie
Ten mě dostal hned po ránu.
mino678
Elektromobily budúcnosti
majú perpektívu iba v kombinácii s rozvojom iných oblastí. Vyspelé krajiny vidia budúdcnosť v komplexnom vývoji týchto oborov : elektromobilizmus, úschova energie - batérie, vodíkové nádrže, fotovoltika a veterná energetika. Len tak to dáva zmysel. Ku tomu smart grid a personalizovaná energetika. Najväčšie pokroky za posledných 8 rokov urobila práve fotovoltika a veterná energetika, pričom "vodíkové hospodárstvo" alebo lepšie typy batérií sa vyvíjajú veľlmi malými krokmi. A samozrejme palivový článok ako základný "motor" nielen pri dome ale aj v elektromobile trebárs aj v kombinácii s batériami. A prevažne všetko zásobované energiou ktorá je viacej "ON-LINE" - na slnko. OFF-LINE - teda fosílne palivá len takto uvoľnia cestu elektromobilom.
Stoura
Re: Elektromobily budúcnosti
Palivový článek je sice prima, ale nejprve bude potřeba vyřešit, kde do něj vzít vodík. Tedy: jakou technologií získat energii pro výrobu vodíku a s jakou účinností jej získat. Nezanedbatelný problém není ani to, jak jej skladovat (s jakou účinností a s jakými ztrátami). Jinými slovy: Na kolik korun vyjde kilowatthodina ve nodíkovém palivovém článku (v provozních náklasech a amortizaci použitých technologií).
Obávám se, že cena bude prozatím dost vykloubená.
bar.bu.do
Když jsme v tom vzpomínání ...
... o pár let později si dělník od pásu mohl pořídit zmiňovaný Ford Model T za tři své měsíční platy ...
Ghost47
Re: Když jsme v tom vzpomínání ...
To se od té doby nějak výrazně změnilo ? Američani nemají auta tak předražená jako my, něco menšího v základní výbavě se tam snad do tří-čtyř platů vejde i dneska...
Stoura
Re: a proč furt jenom elektromobily
Auta "za mrzký peníz" znamenají vytahat oklikou peníze z kapes daňových poplatníků. Podle zásady "nechci slevu zadarmo".
Auta na plyn jsou výhodná, protože plyn není tak zdaněný jako benzín nebo nafta.
Kolektory na elektřinu problém jsou. Ten problém se nazývá "kdo to zaplatí?"
Biolíh je totální nesmysl. Buď na jeho výrobu padne skoro stejně ropy, jako je ta, kterou nahradí, nebo se za to platí kácením pralesů (protože jen v tropech je bilance kladná).
Vynálezy Tesly jsou zbožné přání. Měl skvělé nápady, ale mnoho z nich je zcela mimo dnešní požadavky na efektivitu. V jeho době parních strojů je na nějakou tu desítku procent ztrát nehledělo.
kecálek reloaded 1
Ekologie
Je třeba si uvědomit několik věcí, které jsou proti elektropohonům v současnosti:
S výjimkou velmi diskutabilních fotovolaik a větrníků nemáme čistý zdroj el. energie (i vodní elektrárny přírodě neprospívají) - takže zatímco u klasických pohonů dochází k "jedné" ztrátě - tj. při spalování paliva, u elektropohonů dochází k mnohonásobné ztrátě - spalování paliva - distribuce - dobíjení - pohon. Navíc je zde nezanedbatelný vliv výroby baterií na ŽP (látky v nich používané nejsou zrovna nejekologičtější)....
Stoura
Re: Ekologie
Na druhou stranu se při použití elektřiny dá spalovat víc paliv, než jen ropa a plyn. A ve velkém lze nastavit snáze optimální podmínky. Přidejme také možnost výroby z vody (asi 1/6 světové výroby elektřiny).
U uhlovodíkových paliv ke ztrátám připočtěte ještě rafinaci a distribuci. Surovou ropu je třeba předestilovat, skladovat a rozvést k čerpacím stanicím. Podobně jako je třeba elektřinu vyrobit, rozvést do zásuvek a akumulovat.
Oboje má plusy i minusy. Prozatím se to u elektromobilů vyrovná jen při pravidelném využití 50-100km (ne více a ne méně) každý den, nebo tam, kde je spalování nepřijatelné z jiných důvodů. Jinak ropná vozidla jasně vedou.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...