- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To opravdu nevypadá na sestřel. Co se týče teorie o sestřelení, je jasné že Sověti to museli na něco svést, jejich technika se přece pokazit nemohla. Komu by se chtělo na Sibiř, že? Je hezké, že motorová lože byla na něco konstruována, ale je otázka jak byla skutečně provedena, Rusové byli svojí fušeřinou opravdu proslulí.
Co si tak pamatuji a dle mého názoru je i nejpravděpodobnější varianta ke které se přiklánějí i někteří odborníci, že letoun vlétl do oblasti se silným střihem větru, v podstatě do oblasti ve které se setkaly dvě vzduchové hmoty pohybující se různou rychlostí. V takovém místě jsou vertikální pohyby vzduchu tak silné, že dokážou bez problémů letadlo rozlámat. V tak silné intenzitě je to jev ojedinělý, ale ne neznámý, ač se sním dá setkat především nad oceánem. Nakonec nehoda Il-18 nebyla jediná, která se tomuto jevu připisuje.
to by musel silně měnit výšku. Něco takového je možné snad nad Japonskem., ale o takovém případě jsem neslyšel. V tom případě by ale letoun nejdřív prudce stoupal, to tenhle ne.
Cestina ma tak omezenou slovni zasobu, ze by se spise mely pouzivat cizi vyrazy. Nejsou to nahodou plosky automatickeho posilovace rizeni ? Skoda, ze diskuse maji tak nizkou uroven, ze se jich nikdy zadni odbornici nezucastni !!
vyvažovací plošky slouží k nastavení jednoho stavilního režimu letu. Pilot si může dát chrupku, ale éro letí dál i bez zásahů si všechny turbolence sám vykompenzuje. Jinak bys musel držet řízení stále silou. Takhle s ním jen posunuješ když meníš režim. Nemluvím o aut.pilotovi teda. S ním praxi nemám
No tak s tím sestřelením fakt nevím.Vv minulém článku, který se týkal konspirační teorie (a v podstatě jejím vyvrácení) o sestřelení jugoslávského letadla u Srbské Kamenice se psalo, že při zásahu raketou by to letadlo muselo být prošpikované střepinami jako řešeto.
Tady se o tom, že by bylo letadlo prošpikované střepinami taky nepíše a tudíž by mne zajímalo, jak někdo přišel na tu teorii se sestřelením raketou. To jsou přeci natolik specifické okolnosti (sestřelení ať už raketou nebo dělem), že by to přeci muselo na tom letadle zanechat stopy. Sovětské tvrzení o výbuchu trhaviny v blízkosti jsou úžasné, ale kde jsou ty stopy střepin? to si Sověti představovali, že tam jako někdo poslal raketu, která měla na konci dynamitovou nálož ničím nechráněnou a ta vybuchla naprosto bez střepin a tlakem odlomila kýlové plochy? To už je fakt hodně teoretická možnost.
Sestřelení je rusácká dezinformace - prostě takové to klasické ruské lhaní vždy, všem a o čemkoli... To jediné bych bral jako 100% jistotu.
Jeste dnes neni objasnena vyznamna cast leteckych havarii, v dobach pred zaznamniky nebyla bezne objasnena dobra polovina, takze tohle nebyl az tak nestandardni vysledek. Nazory Sovetu byly takove, ze za zadnou nehodu sveho letadla nikdy nemohli a technicka zavada na sovetskem stroji neexistuje (viz polske havarie Il-62), takze jejich nazory bych moc nebral vazne.
Německá spolková republika, mladej. Dávej pozor v občance, nebo se bude pančelka zlobit.
v Ruzyni. Strašně se mi líbil takovej ten měkkem brumlavej zvuk těch turbovrtulovejch motorů. Jakm jsem ho zaslechl, hned jsem koukal, odkuk "osumnáctka" přiletí :-) Mým snem bylo se v tom svézt. A splnilo se mi to 2x. Dokonce v pilotní kabině!
Fakt je, že na dnešní poměry to bylo děsný cestování. Hlavně ten řev motorů, v kabině nebylo slyšet vlastního slova.
Já jsem takhle na vojně čekával na dráze na poslední létající Il-14 u nás. To byl teprva koncert mezi těmi všemi Antonovy a Turbolety.....
přičemž tři z toho nebyly nikdy plně objasněny. Opravdu? Které další dvě jsou nejasné?!?
Tahle je například jasná: http://cs.wikipedia.org/wiki/Let_%C4%8CSA_001
Dobré ráno a dík za reakci! Vypíchl jste právě jedinou, kterou se povedlo objasnit a závěr podložit důkazy. K těm dalším "ne úplně objasněným" kromě Norimberka patří Gander 1967 a Casablanca 1961. Samozřejmě i tam jsou teorie, které znějí velice pravděpodobně, ale vyšetřováním se je nepovedlo potvrdit...
Mějte se a přeju pěkný den!
že možnou příčinou havárue bya "hra" dvou amerických stíhačů (patrně na Phantomech, tehdy v SRN), podobná tragédii v Itálii před lety, kdy podlétli a strhli lanovku. Podlétli Il 18 a před ním udělali "svíčku". Vzniklá turbulence dokáže dopravní letadlo snadno rozlámat, protože na tohle prostě není stavěné. -A mimochodem, myslím, že těch osmnáctek v ČSR nebylo osm, ale dvanáct. Čtyři skončily haváriemi. Přesto na ně létající i pozemní personál vzpomínal jako na nenáročné a spolehlivé stroje. Proč spolehlivé? Ani u jedné z těch havárií se totiž neprokázala fatální technická závada.
podobná tragédie v Itáli? No to snad ne, v Cavalese přetrhli směrovkou Prowler nosné lano kabinové lanovky.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cavalese_cable_car_disaster_%281998%29
A pokud byl let IL18 do poslední chvíle sledován radary z našeho území, tak by to museli zaznamenat.
kdy ČSA patřila k významným leteckým společnostem a např. jako třetí na světě nasadila proudovou techniku.
To nasadila, ze stejného důvodu, proč ČSSR jako třetí země na světě měla svého kosmonauta.
ČSSR prostě byla výkladní skříní "tábora míru", tak nám rusáci ty túčka dali. To nijak nesouvisí s významem nebo nevýznamem. To nemohly ovlivnit ani samotné aerolinky, dokonce ani čs. vláda...