- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení,
tanky LTP nepoužívaly motory upravené
pro jízdu v horách. Naopak byly vybaveny běžnou pohonnou jednotkou, jejíž jedinou
zvláštností byla škrtící klapka umístěna na sacím potrubí. Proto měly tanky shodné
jízdní vlastnosti v horách i v nížinách - viz http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/20541
Označení LTP-38 je skomolenina. Tento tanky byl vyvážen do mnoha zemí.
Ten co se vyvážel do Peru měl tovární označení LTP (lehký tank peru) v
Peru dostal označení "Tanque ligero 38/39". Ten samý (s malými úpravami)
tank byl ale také využíván čs armádou, kde byl označen LT-38 (lehký
tank z roku 1938)
Ale nesmite se na to koukat z hlediska politickeho, ale z hlediska toho tanku, okterem je clanek. Byly to prave LT35, LT38 a strategie blitzu, ktere drtily zapadni evropu. PZ II uz absoltne nestacily, to se ukazalo v Polsku a PZ III nebyly v takovych poctech. Dokonce LT38 nemci pouzivali az do roku 44 jako pruzkumna vozidla. Podvozek Lt-38 se stal základem pro podvozek mnoha dalších vozdel, například stíhače tanků Marder, několika samohybných protiletadlových kanonů a tahačů. Na jeho bázi vznikl také stíhač tanků Hetzer, který sloužil ve švýcarské armádě ještě koncem 60. let. Během bojové kariéry PzKpf 38 (t) se neustále měnila a zlepšovala jeho pancéřová ochrana. Například od verze Ausf E měly tanky pancíř 50 mm.
že další nasazení LT38 nebylo slavné ... ba přímo bych řekl že naopak... v roce 40 byly páteří Wehrmacht... jedničky a dvojky stály za starou bačkoru a Pz III a IV moc nebylo
Což o to,bojovaly dobře,ale na nesprávné straně,proto ta žádná sláva :-(
hlavne podvozok, ktorý náckovia použili na množstvo úprav.
A nejen náckové, ale i Švédi nebo Švýcaři si na podvozku postavili samohybná děla atd.
Ten uz by mel pomalu i jezdit po rekonstrukci.
jedna LT-35 stojí v Lešanech, a taky jedna LT-38