Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se staví „áčko“? Prošli jsme tunely metra z Motola do Petřin

Hrubá stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická je skoro hotova. Prošli jsme tunely a stanice, které nyní ohromují svou prostorností. Po dokončení vnitřních konstrukcí však budou podzemní prostory mnohem menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a98n 56J28i39h 1683325244636

Ja mam kvalitni  obsluznost MHD ze se obavam zmen. Rikam si  ze ted uz to muze bejt jenom horsi

0/0
27.11.2012 0:54

P48a79v89e89l 24V25a62j36n97e74r 4540292194727

Vynikající článek, pěkný fotky. Už se těším na další díl.;-)

0/0
26.11.2012 8:34

M55a83r43e40k 18H59r28u33b59y 6667682341648

Myslim ze spravna otazka nezni JAK, ale PROC? :-/Rv

+2/−2
26.11.2012 0:00

A98n28d96r76e87j 81S55o45c37h22a23r 9581262345385

Kladeš si otázku, proč je ve velkoměstě potřeba hromadná doprava?

+4/−2
26.11.2012 11:20

M45a55r47e65k 61H24r22u86b31y 6197142901148

Kladu si otazku, proc je vedena takhle nesmyslne...

0/0
28.11.2012 14:02

P81e21t65r 34K25r96a64t58k20ý 1928977823807

Příště prosím článek Jak se točí péčko. Díky.

+1/−10
24.11.2012 20:03
Foto

M60a42r34t27i15n 78G23r71o85c93h14o54l 7226778766181

Vždy mě fascinuje, když je k článku fotogalerie a chybí nějaké mapové zvýraznění kudy a kolem jakých orientačních bodů nová trasa či cesta povede ... to je takový problém něco takového k článku připojit?

Nebo, protože nebydlím v dotčené oblasti, mám takové články ignorovat?

+10/−3
24.11.2012 16:17

L92u85k83á10š 44N79o12v95á25k 4936666242453

tak vzhledem k tomu, že mapek trasování prodloužení "Áčka" i na Technetu proběhlo už tolik, tak to je vážně zbytečný...je to jako dát do předposlední kapitoly knihy seznam postav s jejich charakteristikama..

+2/−4
26.11.2012 9:37

J47a71n 65J14i28h 1883935814526

Vzhledem k tomu ze staci uplne prosty link???

+1/0
27.11.2012 0:57

O94t41o14m20a76r 65T52h56o47m88a 2715727356925

ten pásmový provoz z Dejvické máte odkud ?  Ve špičce to  myslím nebude a večery ukáže praxe jak budou obsazené soupravy, nicméně večer každý s delšími intervaly tak nějak počítá. Jinak na straně sídliště budou 2 kapacitní výtahy,  neřikám že je to ideál, ale zas lepší než nic

+1/−1
24.11.2012 15:36
Foto

M63a13r78t63i26n 40Š60u89b42r75t 1105291884855

Na straně sídliště to mohlo být o dost lepší. Kdyby se nešetřilo a dodělal druhý vstup do stanice. Ale výtahy jsou alespoň něco, to je fakt. Pokud se bude stahovat interval v centru pod 2 minuty, a jelikož na Petřinách se v rámci šetření udělala jen jedna obratová kolej, tak provozně a z hlediska poptávky by odpovídaly intervaly 2 minuty na Dejvickou, 4 minuty na Petřiny a 8 minut do Motola. Samozřejmě zpočátku toto nebude politicky průchodné a začne se asi jezdit až na konec. Nicméně pak to bude znamenat, že v mnoha soupravách do Motola a z Motola bude 30-50 lidí maximálně. A pak se začne zvažovat, jak moc orubat tramvaje na Evropské a Petřinách (ze tří linek nejdříve na dvě, ale pak možná i na jednu) a busy na Kajetánce. Ovšem pak bude mít plošně víc lidí v oblasti dopravní zhoršení než zlepšení. Po zprovoznění tohoto metra téměř neexistuje možnost, jak něco ušetřit na provozních nákladech povrchové dopravy bez jejího výrazného zhoršení a ještě hodně vylítnou náklady na metro.

+5/0
24.11.2012 17:00

O64t27o94m33a23r 60T80h73o32m77a 2365547586365

a máte nějakou alternativu jak se mělo vést metro na severozápadě města ?

Mám za to že jsem s vámi už kdysi diskutoval a nejradši byste viděl všude vlak , jenže Dejvická zůstat nemohla , metro je potřeba vyvést na periferii jako ostatní větve , které už tam jsou, podle mě je to takhle v mezích normy byt´ úspory jsou znát to je pravda..

+2/−1
24.11.2012 17:31

T31o93m88á52š 82M67o85r50a12v58č43í90k 3207296413835

Ten vlak měl být prioritou. Lepší napojení Kladna, napojení letiště a je to nejrychlejší spojení. Místo prodloužení Áčka se mělo stavit Déčko. Nuselský most potřebuje alternativu. Nikdo neříká, že Kulaťák má být konečná, ale Motol taky není ideální.

+3/−1
24.11.2012 17:50

O30t90o11m35a60r 24T74h21o90m61a 2695847766345

když 40 let něco budujete nemůžete to v jedné části města nahradit vlakem. Ten je tady primárně určenej na Kladno , v Praze plní jen sekundární funkci - po modernizaci jistě větší než ted´  , ale primární je samozřejmě metro ač je dražší než vlak,  je to jinej systém s vlastním rozvojem , jiným financováním atd..

+2/−2
24.11.2012 21:15

T15o89m18á66š 11M89o91r41a43v48č82í16k 3827146233935

OK, asi blbá inspirace ze západních Evropy, kde S-Bahn s tramvajemi tvoří skvělou kombinaci. Nemůžu si pomoct, ale Praha není tak bohatá, aby si mohla dovolit v této době stavět trasu metra s tak nízkou prioritou. Pokud si v jedné části města vozíte zadnici luxusně tramvajemi a ve druhé stojíte v kolonách bez alternativy, mělo by se město prioritně zaměřit na tuto oblast. Tady se nebavíme o ideálním stavu, ale o řešení těch největších prů...rů.

+1/0
24.11.2012 22:34
Foto

M28a96r52t41i76n 10Š92u44b60r20t 1125371824975

Vlak byl primárně určený nejen pro Kladno, ale i pro okolní region, také pro dopravu z letiště, kam se metro na 99% už nedostane, a k tomu, aby mohlo být postaveno obrovské P+R na Dlouhé Míli. V objemu lidí, kvůli nimž se mělo ulevit Dejvické, vlak nabízel řešení vhodnější. Metro obsluhuje pouze tři současné tramvajové zastávky, od nichž by po rekonstrukci tratí bylo stejné metro podobně dostupné a při výstavbě tram. trati Motol - Vypich by byla nemocnice dostupná přímo pro širší skupinu cestujících než metrem. Vše za čtvrtinu nákladů.

+4/−1
25.11.2012 10:25

J89a61n 44J22i49h 1763895304366

Na Dlouhou Mili koukam z vokna. Krasnej vyhled do poli na radialu  a na starou   pristavaci drahu. Meli by si pospisit.  Nejaky to metro tam vylozene schazi

0/0
27.11.2012 1:04
Foto

M10a50r81t17i93n 51Š56u10b80r91t 1935181374185

Dejvická zůstat mohla klidně ještě 30 let. Kdyby byl vlak, stáhne z Evropské daleko víc modrých busů ale i aut. V takovém vlaku by na hranicích Prahy bylo denně více lidí v každém směru, než se odhaduje zatížení konečné stanice Motol. A efekt by byl právě kombinovaný, nejen stažené busy, ale i nabídka ro řidiče aut z regionu + letiště. Tj. na Dejvické klidně metro A mohlo zůstat, zvláště když si uvědomíte, že stanice Motol a Petřiny nemají žádný záchyt aut ani busů a Veleslavín bude mít omezený, drahý a po dostavbě baráku nad tím dokonce z velké části asi jen dočasný terminál. Tj. vytažení od Dejvické zásadně nesplňuje úkoly, které vytažení metra na okraj má mít. Samozřejmě výhledově by se dalo o prodloužení metra A z Dejvické pak uvažovat, ale při existenci vlaku by to vůbec nebyla priorita a při pohledu na možnosti města by na to běžným postupem priorit došlo někdy v roce 2040.A to ještě určitě ne trasou přes Motol. Ale pouze s vykrytím Petřin a Dědiny s ukončením na Dlouhé Míli.

+5/−3
24.11.2012 18:48

O76t40o70m38a96r 63T73h17o93m50a 2805137706665

tohle je základní rozpor na který si už vzpomínám , pletete různé kolejové systémy dopravy dohromady , to nejde , každý je dobrý na něco. Když máme už 5 větví metra vyvedeno na periferii , tak logicky vyvedu i poslední šestou čím dřív tím líp. Už vážně končím ale určitě se mějte hezky, je vidět, že Vás doprava baví stejně jako mě :-)

+1/−3
24.11.2012 19:03
Foto

M16a24r92t66i28n 55Š70u34b81r58t 1455431794285

Ano, každý je dobrý na něco. Takže když je nějaký kolejový systém vhodnější k účelu, který potřebujeme, tak nemůžeme logicky protahovat jiný, který ten účel plní za vyšších nákladů hůře. Jen proto, že máme větve jinde na periferii vyvedené. Navíc do Motola to ani bohužel to vyvedení obvyklého typu není, naopak. Jinak doprava jest mojí profesí a bavit mě poslední dobou přestává ;-)

+4/0
24.11.2012 20:48

O18t28o54m88a23r 30T73h82o51m23a 2255227426585

já mám tu koncepci dopravy jinou než vy , neskáču jinam jaká je zrovna poptávka, ale držim se jednotného systému , který je poměrně osvědčený a všichni ho stále chtějí , jak vidíte i na P-6 si ho prosadili, tzn. že rychlodráha byl pro mnohé  nekoncepční "módní výstřelek" . Modernizace železnice je samozřejmě v pořádku ale ne na úkor metra

+2/−3
24.11.2012 21:33

M68a78r45t37i45n 42V16e24i73s47s 2477136365283

Já to spíš vidim tak, že okolí Motola dopadne jak Prosek. Ano, máme tam metro, ale lidi jsou zvyklí využívat jinou dopravu, a tak se ve jménu pokroku k využívání metra prostě přinutí. A tak téměř zaniklo spojení Prosek-Palmovka, což se teď strašně líbí lidem, kteří bydlí v půli cesty. Nechci malovat čerty, ale tahle "Tour de Praha 6" bude mít následky podobný.

+5/0
24.11.2012 21:39
Foto

M93a36r58t78i54n 54Š61u14b37r59t 1395861244925

http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html  Souhlasím s vámi. Na Proseku je to podobné. Postavili jsme metro tak nevhodně, že současně potřebujeme veškerou překryvnou síť povrchové autobusové dopravy nad ním, dokonce ve vazbě na sousední metro. I na Proseku ovšem byly tyto souvislosti známy ještě před stavbou. Takže s dkazem na metro omezujeme některé autobusové letité vazby (směr palmovka, Vysočanská), byť jsou cestujícími poptávány. Přitom metro stále není naplněno dost a pásmujeme. Ale s dalším rozvojem území naopak céčko přeplníme a nebude v něm místo od Ládví do centra... Místo úlevy od busů jsme si tam problém zdvojili, stejně jako náklady na stejný objem přepravených osob.

+3/0
24.11.2012 23:12

M97a79r34t69i85n 91V87e53i22s13s 2367656535693

Já tenhle Váš článek znám, a jako občasný Prosečan můžu potvrdit, že by se měl tesat do skály. Velkým problémem mi hlavně přijde, že Prosek je sídliště se spoustou důchodců, kteří se teď na Palmovku prostě nedostanou, pokud nechtěj jet metrobusem a pak se táhnout do podzemí.

Je to takovej krásnej příklad toho, co se v Praze děje. Obyvatelstvo bude v nejbližších desetiletích stárnout, a doprava by měla v budoucnu tím pádem směřovat především k tomu být dostupná a jednoduchá. Místo toho DP úmyslně zavádí přestupy a překážky tam, kde nebývaly. 

-

Jen teda nevím, jak je možné, že to nikoho z pomazaných hlav tam nahoře netrkne.

+2/0
24.11.2012 23:25
Foto

M80a51r62t94i36n 46Š34u71b67r69t 1605371314195

Všechny tyhle věci byly známy před stavbou, bohužel většinou ve stavbě metra nyní hrají roli krátkodobé zájmy. U céčka nejprve šetření, ale stavěně, tj. vynechání Bohnic, pak šetření, ale stavění, aby se stihla Olympiáda a zhodnotil barák dole na Proseku a pole v Letňanech, následně šetření, ale stavění, aby se naplánovalo metro na Letiště, aby na něj dala peníze EU, ale aby zároveň vedlo na základě něčích okamžitých nálad do Motola + se pak šetřilo na provedení obratových kolejišť a od Dejvické na Bořislavku se udělal mezistaniční úsek dlouhý 2,5 km. No a dneska jsme svědky úplně toho samého, šetření ale stavění na metru D, které bude asi provizorní větví metra C, což přinese další potíže do budoucna... Od roku 1987 už nemá metro plán výstavby, staví se podle toho, jak se kdo z politiků ráno vzbudí... Bohužel.

+5/0
25.11.2012 10:30

T48o57m23á51š 43M36o88r14a61v55č24í81k 3157906103915

A jak ty rozhodující orgány tedy zastavit? Tyhle varianty opravdu neposvětil žádný odborník? Je to k vzteku jak se vyhazují peníze pro méně efektivní varianty.

+1/0
25.11.2012 15:54
Foto

M34a84r73t20i51n 41Š33u91b62r51t 1355371294955

Jednotná koncepce znamená používat vhodné dopravní prostředky tam, kde je potřebuji. Ne podle toho, co je jinde osvědčené, když se to zde nehodí. Modernizace železnice (kolejového koridoru MHD až do centra) se stala na úkor metra investičně nereálnou, ač byla výhodnější a ač by jí financoval stát. Teď nám místo ní hrozí cyklostezka, zatímco budeme přemýšlet, jak zpásmovat metro a zredukovat povrchové spoje okolo něj, současně budeme vytvářet rozsáhlé zóny placeného stání, abychom eliminovali odstavy aut v prostoru sídlišť, budeme vynakládat 1,3 miliardy navíc na velký, ale ze dvou třetin dočasný, terminál busů a P+R... Navíc metro do Motola a případně touto cestou na letiště šlo od počátku proti koncepci rychlé páteřní dopravy (bus 119 by byl na Dejvické rychleji než takové metro), kapacitní (poptávka odpovídá 1/14 poptávky na metru C) a záchytné dopravy (do Motola zcela bez terminálů bus a parkovišť P+R, což se lepí až teď).

+4/0
24.11.2012 23:08

O48t76o52m39a40r 70T68h10o75m49a 2185357366795

na tom se nikdy neshodneme, opravdu nechápu proč se všude metro hodí jen na P-6 ne, to je nějaká vaše chiméra, ale neberu vám ji ...

Já si naopak myslím, že jezdit na/z P-6 něčím jiným než metrem by byl dost velký úlet vrámci celého systému pražské dopravy, který je postaven na metru a ted´ po 40 letech ho už prostě nejde měnit..

0/−4
25.11.2012 8:52
Foto

M89a45r46t41i47n 82Š95u49b85r88t 1845561944705

Protože je na Praze 6 přítomna nadstandardní segregovaná tramvajová doprava na třech větvích, kterou lze propojit snadno na větev čtvrtou(Plzeňskou), případně až na JZM a nabídnout tak spojení nejen k metru a centru, ale i plošnou místní obsluhu v řadě případů bez přestupů, s nižššími fixními náklady, s možností pružně přizpůsobovat linkové vedení a počet spojů poptávce. V oblasti Zličína, Černého Mostu, Hájí, Skalky a Letňan jaksi žádná kolejový systém splňující totéž, co prodloužené metro, nebyl. Stejně není ani v Libuši. Naopak v těchto oblastech byly často k vidění nepobírající autobusy stojící v zácpách, jejichž kapacita nedostačovala poptávce. Na Praze 6 tramvaje i autobusy bez problémů cestujícící pobírají, plní svůj účel a výstavba metra funkčnost systému plošně pouze problematizuje.

+4/0
25.11.2012 10:38

O26t15o16m91a65r 84T12h83o51m44a 2315987266835

tramvaje mají zase trochu  jiný význam než metro, pořád to mícháte dohromady, ale máte pravdu,  že P-4  je kritičtější oblast, měla dostat přednost, to rozhodně.

0/−3
25.11.2012 14:59

O75t47o82m70a51r 87T55h30o14m52a 2415787206585

tramvaje i busy plní napájecí funkci metra, které zas potřebujete na dlouhou vzdálenost - třeba druhý konec Prahy.  A protože je zde metro krátké , tak napájecí intervaly jsou dlouhé, nejde proto o luxus ale standard pokud možno v celé Praze. Vím samozřejmě , že Bělohorskou sice metro kříží, ale přestup tu chybí, což je také jedna z podstatných chyb této trasy.

0/−2
26.11.2012 9:53
Foto

M90a95r44t68i53n 62Š92u82b83r33t 1325521384555

Jenom ještě doplním, že všechny studie od roku 1998 do roku 2007 upozorňovaly, že toto prodloužení metra A není vhodné, ukazovaly na vhodnost rychlodráhy, uváděly velmi problematický nárůst nákladů na MHD v oblasti bez patřičných efektů a možností řešení do budoucna. Bohužel k nim nebylo přihlédnuto. Byla vybrána nejdražší varianta přinášející oblasti Prahy 6 nejméně efektů. Celé to vůbec není o preferenci vlaku nebo metra, ale o tom, co by vozilo víc lidí, přispělo k úbytku autobusů a aut a stálo méně při větším efektu. Toto metro tím bohužel není. A to se ještě modleme, aby EU uvolnila těch 7 miliard, jinak nemáme tři až pět let na žádné investice do MHD...

+4/0
24.11.2012 18:58

O23t46o25m62a16r 57T66h24o46m96a 2115747666735

staví se to co už v podstatě navrhovali komunisti kromě Motola ten je navíc.

0/−2
25.11.2012 8:55
Foto

M73a37r80t16i92n 16Š49u81b89r67t 1165421104525

Ano, ale ti navrovali např. stanici skutečně v těžišti sídliště ČV a pak trasu přes Petřiny, která mohla být maličko méně hluboko a pro sídliště mohla mít dva vestibuly. Tj. návrhy byly s ohledem na místní obyvatele. Navíc tehdy byly dopravní návrhy zpracovávány velmi poctivě...komunisté sie někdy měli prvo veta, nebo něco zatrhli, ale v souhrnu zrovna u metra moc přehmatů neudělali...Spíše naopak.

+4/0
25.11.2012 10:33

O25t40o42m95a73r 18T14h51o45m82a 2225957216925

ještě doplňuji článek, slavnostní prorážka obou štítů na Dejvickou proběhne 26.11. po poledni.

+2/−1
24.11.2012 14:18

K93a68r12e78l 88B65a12r77t39a25k 9136551645556

Kde se ten pokrok zastaví8-o

0/−1
24.11.2012 13:48

P40a81v61e62l 42D36v80o50ř32á91č69e25k 3377896258837

Bezva zpracovaný článek. Jako obvykle na Technetu

+6/0
24.11.2012 11:47

P93a10v21e79l 79K20u78c50h40t32a 4236981367864

Taky si myslím, že tento úsek se "prosadil" kvůli snu o napojení metra na letiště. Letiště ale neporoste, spíš opak, Praha nebude mít prachy atd. - takže asi dál se stavět nebude. Přitom to území od kulaťáku nemá zas tak hustou zástavbu jako jižňák či sever nebo jihozápad. Taky prostor kolem stanice Motol je tak nevýhodný pro větší napojení "metrobusů".

+3/−3
24.11.2012 9:48

M40a28r76t31i88n 82V50e85i25s69s 2707126985853

Já mám spíš obavy, že o dráhu na letiště tady vůbec nejde. Naopak, nedivil bych se, kdyby cílem téhle klikatice bylo rychlému spojení na letiště zabránit.

+2/0
24.11.2012 21:34

P51a97v50e27l 82J39a13n33s74a 2535759891514

Vojín Kefalín, a muožete mi vysvetliť, čo si mám predstaviť pod pojmom "monolitický a předpjatý železobeton"?

0/−5
24.11.2012 8:51

Z39u48z42a98n93a 20Č14e24k47a36l54o49v39á 4683330387195

http://cs.wikipedia.org/wiki/Skelet   http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99edpjat%C3%BD_beton

Vy neumíte s internetem???

+6/0
24.11.2012 9:06

J92a68n 79J10e23ž48e83k 3941135217855

"...do stanice Bořislavka na Červenném vrchu."

Neplýtvejte písmenky!

+6/0
24.11.2012 8:46

J51a86n 79P58r43a18v85d31a 2591657863606

Ze nejmenovaných, nicméně tušených motivačních důvodů, se stanice Červený vrch bude nakonec jmenovat Bořislavka. Rv

+2/0
25.11.2012 18:18

M59a96r58t20i57n 58G10l93o52g81a84r 5948897385

Tak Tonda a Adéla budou mít brzy volno, tak šup s nima rychle do Modřan a můžou vesele rubat další tunel k centru.

+4/0
24.11.2012 3:56

J89a64n 46Z94e81l33e61n36k67a 2766206408525

Do Modřan néé, ale do Krče, Nových Dvorů a Libuše ano. ;-)

+2/0
24.11.2012 11:25
Foto

V47í72t71ě31z28s42l71a31v 88S64o89b83ě11h60r39d 5112559966512

A já bych prosil na Lhotce (ačkoliv on už je to vlastně Kamýk) stanici OBI Modřany. Děkuji:-)

+1/0
24.11.2012 14:58

B67á78r70a 90T48e36s14n59e92r82o85v27á 5675190844379

Docela vtipné, že my byli díky známému v rozestavěných tunelech v pondělí. Ale šli jsme od Petřin na druhou stranu, tj. do Dejvic. ;-)

0/0
24.11.2012 3:06

M72a33r48t23i72n 10V72e10i80s45s 2447526325153

Zajímavá prohlídka dost možná nejdražšího a rozhodně nejzbytečnějšího úseku metra v Praze. :-/

-

Ještě doplňuji trefnou recesi: http://images.wikia.com/necyklopedie/images/0/03/Chalupoida-mapa.jpg

+12/−8
24.11.2012 2:14

B39á26r18a 41T69e61s98n46e67r70o35v59á 5845140304549

Tak zrovna v Motole si myslím, že je metro dost žádoucí.

+8/−8
24.11.2012 3:06

T14o55m38á37š 90M87o81r95a77v66č96í35k 3567956143975

Ono je žádoucí všude, ale jsou více prioritní trasy. Třeba D. Motol má oproti jiným částem opravdu dobrou obslužnost a mnoho lidí i tak plánuje jezdit autobusem na Smíchov. Petřiny a Veleslavín mají tramvaj nebo vlak, který by měl jezdit po rekonstruované trai v nejbližší budoucnosti.

+3/−2
24.11.2012 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.