Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V novém metru nebude průvan. Každých 200 metrů je totiž „odfuk“

Hrubá stavba stanice metra Petřiny je včetně obratového tunelu dlouhá jako čtyři fotbalová hřiště. Bude vypadat jako Kobylisy, jen je celkově větší. Ve třetím dílu miniseriálu o prodloužení metra vám také ukážeme, jak se nově bojuje s nepříjemným průvanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o62m94á86š 42K50a60ň62k13a 2827262559656

Tak to jsem zvědav, jak to bude v realu vypadat. Pěkné fotky!R^

0/0
14.12.2012 15:25

J90i57ř72í 95K14o64c97u71r38e63k 6335104245488

Jednoutkou plochy nebo délky je fotbalové hřiště, jednotkou objemu škoní třída.

Spočítejte výšku hladiny: Voda o objemu "školní třídy" zaplní plochu "fotbalového hřiště". Výsledek uveďte v "kotnících" 8-o

+2/0
12.12.2012 11:06

M98a87r36t59i10n 34V55e43i45s50s 2387326295573

Paráda, tomu se říká POMNÍK. Metro do již obsloužených oblastí, bez konečné stanice (prý někdy za sto let na letišti), plné technických serepetiček, bez kterých by se vše obešelo, a navíc pro většinu byvatel zhoršující dopravní obslužnost.

-

Bravo, Béme a Chalupo!

//1gr.cz/u/disk/vomit-smile.gif

0/0
12.12.2012 7:08

M71a21r67e28k 90H58r50u97b70y 6337272481128

Tenhle postup se jiz na Cecku osvedcil ;-)

0/0
12.12.2012 13:49

M46a42r47t56i86n 53P24á11t61ý 7784376821

Dobrý den, jestli je zájem mohu poskytnou knihu Fyzikálních tabulek.V

+3/−1
11.12.2012 19:20

J20a25k62u35b 52M48i41c53h39á53l46e14k 6827128530242

Koukám, že i na technetu se vyskytují divné novinářské jednotky, čekal bych, že alespoň tady budou používány metry čtvereční namísto fotbalových hřišť. Nehledě na to, že fotbalové hřiště může nabývat rozlohy od 4050 m2 do 10800 m2.

+6/−1
11.12.2012 15:29

A81l48b33e23r66t 85C97e55c91h35l 1363701507308

Souhlas. Tímto se Technet shazuje na úroveň rádobynovinářů z ostatních rubrik.

+4/0
11.12.2012 15:43

J88a11n 52P64r65a16v12d65a 2261937733126

... celková délka Petřin i s obratovým tunelem včetně větrání 403 metrů. Koukám, pán se rád hádá s rádiem

+1/0
11.12.2012 20:58

A96l62b40e93r41t 15C14e89c87h93l 1913381367278

To se týká spíš Vás. Délka fotbalového hřiště také není jednotná míra, rozptyl je 90-120 m. Čili je to opět jednotka naprosto nevhodná pro nějáká přirovnání. Navíc to není jediné nesmyslné přirovnání, ještě je tam tuším něco o školních třídách, což je samozřejmě taky obskurní krávovina.

+4/0
11.12.2012 23:36

M88a35r64t12i28n 52S52o85u87š79e97k 8798453369305

To jsem tedy zvědav.

.

Před otevřením Depa Hostivař byly noviny také plné oslavných řečí, jak to je geniálně vyřešené. A realita?

.

Stát tam na nástupišti je za trest. Když je venku +30, ještě to jde, ale jakmile teploty klesnou pod nulu, tak je z toho simulátor Sibiře. Budova, ve které je o 20 stupňů míň než venku, porušuje fyzikální zákony a přesto existuje!

+4/0
11.12.2012 15:07

K17a46r35e59l 35H91e66i49n86i45g47e 2751582909614

Docela by mě zajímalo, jak je podle autora článku velká ta „průměrná školní třída“, a za jakých fyzikálních podmínek, že v ní je hmotnost vzduchu 300 až 400 kg. Školní třída - divná fyzikální veličina.8-o

+5/0
11.12.2012 14:37

K82a63r38e11l 13O82e23s73t18e84r31r98e81i94c66h21e96r 3664639389689

to by zhruba mohlo odpovidat... vyska 4m sirka min. 6 (co pamatuji 3 lavice vedle sebe jeste s ulickama) delka vetsi nez sirka 8m? to by delalo hmmm 192m3 kubik vzduchu je obvykle myslim neco pres kilo. no tak 300-400kg mi vychazi spis na dost velkou tridu, ale v klasicke ucebne uz jsem nejaky patek nebyl, tak nevim jiste....

0/0
11.12.2012 15:24

M98a71r85t40i53n 86C87e52r36v89e68n31y 2583788936968

Hmotnost sucheho vzduchu je 1.276kg/m3, zpetne pri vysce mistnosti 3m mi vychazi takova klasicka trida ma 92m2. Asi jsem chodil do neklasicke.

+1/0
11.12.2012 18:53

J31a62n 22P32r25a36v76d39a 2351557513306

... nebo jste chodil do třídy, která vznikla z kabinetu. Běžná velikost je cca

7x 11x3,5=269,5m3 ... cca 344 kg vzduchu

+1/0
11.12.2012 20:47
Foto

P80a19v17e59l 29K75a52s20í50k22, 60T56e33c14h85n35e51t14.84c73z

Rosťa je učitel fyziky, takže tuhle "jednotku" v tomto případě chápu.

0/0
16.12.2012 8:43

V13l97a74d50i37m60í38r 72H25o43l19ý 8714771806927

Kdyby potom hned pokračovali na letiště. Ale toho se asi hned tak nedočkáme, že?

+2/−2
11.12.2012 11:03

R17u24d26a 21S18l65a43v49í97k 5573358956721

To ne, taxikáři to nedovolí...

+2/−1
11.12.2012 11:27

A31l90b65e32r56t 76C78e52c58h78l 1853131417428

Nedočkáte. Už tohle trasování do Motola je ekonomický i dopravní nesmysl. Vést to až na letiště je nesmysl tuplem. V dobách, kdy nejsou peníze na nic, tohle jen tak neprojde. Na letiště by mohla vést rychlodrágha v rozsahu Veleslavín - Letiště. To by bylo asi tak nejrozumnější.

+5/−4
11.12.2012 12:20

M47a72r40t66i48n 19C87e74r27v85e70n45y 2753558716788

No kdyby tam vedlo metro, tak bych mozna uvazoval o tom, tam jet metrem :-) Ale abych nekolikrat prestupoval a cekal na perone jenom kvuli vasi radosti (asi jste z Kladna), tak to asi ne. Doposud jsem na letiste jezdil autem, tak budu jezdit i nadale.

0/0
11.12.2012 18:55

A76l16b68e71r50t 68C66e40c29h28l 1123161137818

Z Kladna nejsem. Vést metro na letiště je ekonomicky hodně mimo realitu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby vedla rychlodráha až do centa, ale to taky teď nikdo nezaplatí (většina trasy na Praze 6 by byla v tunelech).

0/0
11.12.2012 23:38

R83o72b44e34r75t 10K88u69r60f77ü86r59s55t 3898754831968

Co ma stanice Petriny spolecneho s Petrinami? Vzdyt je na Brevnove.

0/−7
11.12.2012 9:54

M11a45r88e16k 45H44r73u12b28y 6547382591458

V tomhle projektu je tezke hledat logiku - stavi se proto, aby Jancikovi zvysila cenu nemovitosti... :-/

+6/−1
11.12.2012 9:56

A36l14b12e82r60t 93C44e85c84h21l 1113891557238

Je na Sídlišti Petřiny

+5/0
11.12.2012 12:17

J81a73n 83Č69e38k82a38l 7959705684174

A to je vážně tak důležité, aby nebyl "průvan", když přijíždí vlak? Mně to přijde spíš jako takový ekvivalent protihlukové stěny u dálnice v polích - zdánlivě prospěšná věc, ale ve skutečnosti jen zástěrka pro zvýšení nákladů...

+2/−8
11.12.2012 9:31

J81a54k89u95b 25Š64a61f65a58n93d35a 7645217131891

Tak ono to asi nebude jen kvůli průvanu. Tím, že metro nemusí tlačit tolik vzduchu na velkou vzdálenost ušetří nějakou elektrickou energii. Z tohoto pohledu by byl nejlepší společný tunel.

+9/0
11.12.2012 9:39

J72a95n 21Č89e75k34a70l 7599145724444

no nevím, ten odpor vzduchu samozřejmě asi není úplně zanedbatelný, ale že by dělal tolik, aby se vyplatilo stavět za x mega (spíš desítek mega) odvětrávací štoly?

Ano, pokud by to byly zároveň třeba únikové východy, nebo tak něco, tak budiž...

+2/−9
11.12.2012 9:43

M25a42r88e75k 29H31r57u92b64y 6787782341298

Proc platit CEZu, kdyz muzes platit Metrostavu ;-)

+5/−1
11.12.2012 9:57

T61o16m63á89š 11U77r82b21á73n27e92k 1625704988192

Ono to tak je, z požárního hlediska slouží tyto propojky v případě požáru jako úniková cesta a protipožární uzávěry.

+1/0
11.12.2012 19:37

M12a18r19t73i63n 36K87a42r43á11s11e70k 9858413778708

On ten pruvan neni yas tak spatny, diky tomu metro prijemne vetra, a neni tam vydychany vzduch na umreni jako treba v londyne (i kdyz tech faktoru co na to maji vliv je vic)....

+3/−1
11.12.2012 9:21

S20t88e56p98a73n 55T86o47t40h 8558519615708

Nedavno sem cetl, ze v nekterych mistech metra v Londyne je jeste puvodni vzduch, protoze se tam nema jak dostat cerstvy... hodne zajimavy. Dalsi zajimavosti jsou nektere linky, ktere maji puvodni tvar z pocatku metra a vlaky jsou jim prizpusobeny tvarem. Na to sem ziral, jak do toho otvoru vjede vlak, ktery je jen o centimetry mensi... parada.

+2/0
11.12.2012 10:24

T89o66m26á23š 47M28o11r51a90v91č85í60k 3157926143695

Divím se, že na ten původní vzduch ještě nezareagoval nějaký aerodynamik:) Ale nevím, třeba tam mají nějaké vzduchotěsná místa.

0/0
11.12.2012 15:31

P10a22v11e83l 69D93e87u25t21s70c71h 8612669211919

Nebo nějaký biolog. To už musí být za těch 100+ let řádně vydýchané ;-)

0/0
11.12.2012 16:24
Foto

P46a30v25e29l 62Č81e68r43n50í85k 1838585830630

Já doteď myslel že je průvan užitečný - jakmile ucítí člověk průvan, ví že se něco blíží a tak ví, že si má dát pozor a nevstupovat ke kolejišti.

+7/−5
11.12.2012 9:11

K94a14r55e74l 45O55e85s57t73e54r77r95e54i61c79h16e18r 3154699759659

To jo, ale toho pruvanu nesmi byt tolik, aby Te to odfouklo a ty musel zas dobihat k metru z ulice ;-)

OK, malicko prehnane, ale napr. za dobre konstelace hvezd se da stat ve dverich do Radlicke pod skoro 40° naklonem ;-)

+1/0
11.12.2012 15:14

P96a32v33e69l 29M23a37l52e10č16e97k 1834695467355

Úžasný prostory! Nechal bych tu zastávku tak jak je, nepřikrášlenou :) Rád bych se tím tunelem proběhl, musí to být super! R^

+19/0
11.12.2012 8:14

P25a75v19e47l 47N67o34v70á67k 4813758605381

Ja mam ten pruvan rad, v lete to prijemne ochlazuje :)

+10/0
11.12.2012 7:14

F80r20a28n60t60i39š35e83k 42L46u92f54t 5787589884846

Vzhledem k hmotnosti vzduchu to zvyšuje spotřebu energie soupravy a prodražuje dopravu

+6/0
11.12.2012 8:55

M40a70r38t84i70n 67J70i47z44d14n97ý 3245561721416

a Luft vi o cem mluvi:-)

+29/−1
11.12.2012 8:57

P48a12v19e90l 48N76o72v98á37k 4103418695961

No jestli se nepletu, tak pointa nebyla v tom, ze z tunelu metra se odsaje vzduch :D

0/0
11.12.2012 10:04

F60r58a62n36t63i42š82e21k 17L89u89f45t 5157299454146

On se neodsaje, ale pokud se omezí jeho proudění tak tolik nevadí

+2/0
11.12.2012 11:38

J65a93n 45Ř39e36z12n15í12č84e88k 3561401383670

Smekam pred lidmi, kteri dokazou podobne technologicke kousky jako stavba metra. Je az neuveritelne, kolik je za tim prace, na co vsechno se musi myslet a kolik problemu resit. Zvlast obdivuhodna je prace inzenyru a techniku pred vice jak 40 lety, kdy se zacinalo stavet a nebyly prakticky zadne zkusenosti. Metro pro me zustava technologickym zazrakem, ktery spouste lidem muze pripadat vsedni a obycejne, ale pri zamysleni se a nahlednuti do problematiky clovek zira...

+28/0
11.12.2012 6:06

A87l20e19š 17D20o79h71n25a13l 6488826504125

40? Přidejte 100 let a zajeďte si do Londýna, příp. http://worldtravelmaps.info/wp-content/uploads/2012/08/London-Underground-Map.gif

+4/−2
11.12.2012 7:45

P96a89v54e44l 20V78a63j97n72e39r 4640932744697

...nebo do Paříže. ;-)

+3/−1
11.12.2012 8:48

P15a94v35e74l 93F11a97r81a 9794645438148

... nebo do Budapešti! ;-)

+5/−2
11.12.2012 9:10

P42a64v82e52l 43K41r46a56u70s 8913160355581

...nebo do Podolí! :D Do prdele to je zima :-D

+8/0
11.12.2012 10:56

M67a98r13t92i44n 48C11e24r54v96e30n12y 2503108696468

Budapestske metro je fakt docela hruza.

0/0
11.12.2012 18:59

M84a21r78t36i35n 29N65e35r81m92u12t 9687437568379

budapešťské bylo kopáno shora a potom zastřešeno....

0/0
15.4.2013 9:45

F36r70a11n65t58i79š64e20k 46L83u40f24t 5817829954786

Je to takový paradox. Co všechno vědci a inženýři dokáží objevit, vymyslet, zkonstruovat ale o nejdůležitějších věcech rozhodují politikové, diletanti, zloději

+21/−1
11.12.2012 8:56

R61e45n90é 64C79v15r92k41a26l 9196909756156

Smůla je, že politikové rozhodli právě o této trase tak nesmyslně, že veškerá práce inženýrů na ní jde dopředu vniveč:-(

+2/0
11.12.2012 11:49

M54i85c28h35a29l 45S91t30r14a35k26a 7100800644533

Co je na teto trase spatneho? Me prijde ze je ku prospechu.

0/−1
11.12.2012 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.