Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na čtyřicetitunový kolos, který měl lovit západní lodě

Nebezpečné pro obsluhu i nepřítele. Takové byly rakety, které měly pobřeží zemí Varšavské smlouvy chránit před invazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O23n68d12r75e12j 11P50i26v38o66n14k92a 1852660190

Moc zajimavy clanek dekuji za zajimave cteni :)

0/0
30.1.2013 0:16

P38e87t78r 38Š62n31o91b46l 4709683831175

Zdravím, pěkný článek! Zajímavá je historie jedné protilodní střely Harpoon, která byla ve výzbroji dánské fregaty Peder Skram. Střela se sama od sebe odpálila jednoho dne roku 1982 při běžné službě na moři nad Dánskem. Minula prý trajekt a nakonec to napálila do stožáru elektrického vedení na jednom z dánských ostrovů. Při tom zničila poblíž stojící chatu, nikomu se  naštěstí nic nestalo. Kapitán lodi byl sesazen (vůbec za to nemohl), nakonec škody zaplatil výrobce střely v USA. Loď je nyní jako muzeum zakotvena v Kodani.

+1/0
7.11.2012 19:20

O35n14d84ř62e79j 87F39i48l53i84p 6706475397

Dobrý článek. Jako zajímavost bych doplnil, že v Rusku byly postavena i podzemní odpalovací stanoviště pro protilodní střely. Muselo to být velice drahé. Tady je krásná fotogalerie: http://englishrussia.com/2012/02/25/left-after-the-cold-war/

Pravděpodobně tam byly S-2 Sopka s doletem kolem 90 km, které byly v roce 1982 byly nahrazeny typem P-35 Progress s několikanásobně vyšším doletem.

+1/0
6.11.2012 9:37

R67a38d73e33k 58P71a32n26c95h35a24r67t64e58k 6513983283686

Ono budování pobřežní obrany bylo vždy nákladné http://www.nortfort.ru/coastal/index_e.html

0/0
6.11.2012 13:49
Foto

R75o96m64a62n 57V77i73e53t42z81e 9471902579470

moc zajímavý článek a líbí se mi že autor to prokládá odkazy na danou techniku. Hned se člověk něco nového dozví :-)

+5/0
5.11.2012 22:56

V70á33c57l68a86v 98P46c66h21á10l88e26k 8976312451392

Zajímavý článek. Vždy se rád něco nového dozvím. Děkuji autorovi :-)

+7/0
5.11.2012 20:58

J30a84n 18F73o82j76t82í88k 8646293891756

Zajimavá mašinka. Zajimavý člamek.

+10/−2
5.11.2012 14:28

T33o41m68á57š 64S89z20k95a70n52d62e60r56a 1755173470632

Za normálních podmínek by tady byla bohatá diskuze s komentáři, technickými dotazy a zajímavostmi. V novém systému nula nula nic.... Je to škoda a ochuzení pro všechny....Rv

+80/−2
5.11.2012 8:11

M35i41c44h33a57l 72N73o17v80á64k 4805683387773

Za dřívějších podmínek by tu byly jen tuny výblitek, které se vůbec netýkají tématu. Nový systém nemůže vadit v pokládání slušných dotazů a připomínek.

+8/−50
5.11.2012 9:31

P21e75t14r 97K63o44v97a16r 6126596928766

V Iplesku to tak bývalo, v tom s vámi souhlasím, na Technetu bývaly diskuse relativně věcné i slušné. Velmi zajimavé byly třeba příspěvky profesionálních pilotů k článkům o leteckých nehodách. I v některých dalších článcích se ve fóru člověk dověděl někdy i více než v samotném článku. Souhlasím s názorem Tomáše.

+54/−1
5.11.2012 10:07

M68i37c42h65a45l 22N56o56v29á94k 4425133587333

Ale současný systém přece nebrání komukoliv, aby přispíval. Pokud se člověk pod názor nedokáže podepsat, tak to taky o něčem vypovídá.

+1/−2
5.11.2012 23:08

S86o92b82ě31s80l27a59v 76O57s62o92l40s19o40b61ě 5753482669644

Bohužel, mám pocit, že v mnoha případech zbyli jen ti provokatéři.

+20/−1
5.11.2012 10:42

M29i39c18h71a68l 17R34i48m43b44a17u26e79r 4209695603767

Pravda, teď tu zbyli jen jardové, co od věci vykřikují, že jim nový systém nevadí... :-P

+13/−1
5.11.2012 16:52

M35a83r10t26i28n 15N44e12r56m14u60t 9807177628409

Jsem zvědavý, jestli se bude diskusí účastnit i pan autor článku, jak dosud dělával pod přezdívkou...

+3/0
5.11.2012 14:46

R22a72d50e61k 28P84a58n81c47h82a51r59t76e51k 6323783413156

bezpochyby ;-)

+7/0
5.11.2012 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.