Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabloudila ruská spojovací družice. Krouží na špatné oběžné dráze

Nosné raketě Proton selhal urychlovací blok. Spojovací družice Jamal-402 tak ve vesmíru uvázla na špatné oběžné dráze. Ruští a francouzští odborníci nyní řeší, jak situaci zachránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e20t68r 53M54a10r74e36č92e39k 1243191419608

Jako u nás :-) na ŘSD apod. Holt tam posadili lidi co krom tunelování , nic moc neumí.

0/0
12.12.2012 0:13

J72a14r42o72m95í74r 85B32r11ů31n26a 4659631824433

Koukám, že titulek vymýšlel zase nějaký korektor. ;-D;-D

0/0
11.12.2012 21:44

A92r19n93o37š86t 84S83t18á30r22e46k 4812940815834

Jen pousmání... vidím sakra rozdíl, jestli něco funguje jako GPS nebo jako Galileo :-))

0/−2
11.12.2012 9:37

R52u61d64a 71S41l60a25v97í31k 5723538106181

Můžete to zkusit napsat srozumitelně?

+1/0
11.12.2012 11:15

A46r37n88o45š90t 91S98t29á30r81e53k 4742870945224

Pokusím se.

GPS  funguje.

Galileo nefunguje a jelikož je to sytém EU, který měl být spuštěný v roce 2010, pak v roce 2012 a teď se plánuje na rok 2014, tak bůhví, jestli kdy spuštěný bude (ale miliardy už se do toho nalily velmi úspěšně).

+2/−1
11.12.2012 11:27

H60o58n91z89a 50K27u78k63a 2105918506820

No a? nefunguje protoze ma spozdeni , ona se prvni vojenska verze GPS take posunula o par let od predpokladaneho data . To neni jako vyrobit auto...Rv

0/0
11.12.2012 12:41

A77r20n71o63š43t 83S74t71á92r33e11k 4892130815634

A kdy vyrobíte to blbé auto, když máte jen dluhy a řešíte hlavně to, jestli má být z oken vaší kanceláře vidět kostel nebo les?

0/0
11.12.2012 13:01

A31n79t21o95n52í65n 13K46o72n79e62č59n90ý 1670737874536

Pane Grečko,

mýlíte se.

kdysi jste mohli v totalitním polovojenském režimu soutěžit se světem vytvořením uzoučkých týmu, schopných vzdělaných, zásobovaných. Ale to jde jenom na vojně.

Ve svobodné zemi musí být pyramida, od nejjednodušších věcí, až k těm nejsložitějším, která pevně stojí na sobě. Nemůže to být speciální uzoučký sloup, když sloup není chráněn samopalem, svalí se.

Takže problém současné ruské kosmonauitiky není nedostatek nějakých techniků, ale neschopnost ruské ekonomiky vyrábět kvalitní věci. Jakékoliv. Neumíte-li vyrobit hodinky, auto, fotoaparát, nemůžete čekat, že budete umět dělat kosmické rakety. Musíte začít odspodu. Povolit samostatnou aktivitu, podnikání, a dvě tři generace čekat, jestli se tu komunisty totálně zplundrovanou zemi podaří opravit. Naděje je velká, protože Rusové jsou chytří a pracovití lidi.

+8/−3
11.12.2012 9:31

R49u19d31a 19S58l28a19v90í23k 5323288376571

A mezitím se vesmírný program sesype, protože Rusové jsou dnes prakticky jediní, kteří posílají rakety do vesmíru.

+1/−1
11.12.2012 11:15
Foto

P12a85v67e62l 56P83o88k94o96r26n73ý 2726984820792

Jinými slovy, raketová technika je velmi složitá a záleží na kvalitě každé součásti. Tedy umět vyrábět vše a v potřebné kvalitě. A stačí třeba jenom to, že neumí udělat těsnění a nemohou uspět. Proto rozvojové země nikdy nemohou dohonit vypělé, vždy bude něco, co neumí vyrobit a co nemohou koupit jinde,  a to způsobí celkovou nefunkčnost rakety, auta, počítače.

0/−1
11.12.2012 12:38

A34l82e14x29a44n56d49r 93K60o54s72t60k11a 5159396429836

No když už jste zmínil ta těsnění. Tak ta mohla za havárii raketoplánu Challenger. A kupodivu nebyla ruská, takže ono je to tak i jinde. Ovšem v jednom máte pravdu. Cokoliv co letí do vesmíru je nesmírně složité a záleží na každé součástce, aby byla naprosto přesná a funkční. Na druhou stranu, není jiná země, která by vůbec zvládla 12 startů za rok, z toho 10 úspěšných.

0/0
11.12.2012 13:08

Z18b24y77n76ě90k 38J20a89n98d57a 7523912565451

Ano, ''nas mnogo'' bylo vzdycky ruske heslo... Jen se bojim, ze druzice jim dojdou driv nez muzici...

0/−1
11.12.2012 17:29

H59o44n38z65a 39K28u98k92a 2105618906170

Vyborne to jde videt na cine . Zeme , kde se vyrabi velka cast svetove elektroniky ,ale vyvinout vlastni kvalitni vrtulnikove motory stale nedokaze a nakupuje je z GB:-P

0/0
11.12.2012 12:45

B18o83h32u86m89i67l 82M89á64c83a 5151132436543

S tou úspěšností jsou všichni žabaři. Za Velké vlastenecké války dosahovali sovětští dělostřelci hodnoty kosinu až 1,2.

+3/0
11.12.2012 7:57

P92a39v45e97l 96K11r13e19j22č26í71ř 2492981243846

A hodnotu sinu -3,14

0/0
11.12.2012 8:30

T25o23m26a84s 83H29a35c66e21k 6674837195667

To jsou teda zabari....

Za 10 let "odklonit" jenom 4 miliardy... Nojo nova doba, asi by se meli soudruzi prijet ucit na oplatku do CR ;-D

Jinak spis bych videl problem vazne v tom odchodu schopnych a urcite i tlaku vrchnosti na co nejvetsi rychlost vyvoje/vyroby i za cenu zanedbane kontroly, ostatne to neni pro Rusy nic noveho. Mam dojem ze to ze se nenaucili ve skole velkou nasobilku nebude tou hlavni pricinou (i kdyz nerikam ze je to spravne)

+2/0
11.12.2012 3:16
Foto

M80i74r39o35s31l83a34v 69S57t12e63i89n13e98r 6708154243495

Dříve mohli ti nejlepší inženýři pracovat ve vědeckých ústavech. Jediná alternativa pro ty, kterým stat podle tarifu nestačil, bylo jezdit taxíkem.

V postkomunistických státech je svoboda pohybu, některé dobře vydělávající firmy investují do vlastní budoucnosti a získávají ty nejschopnější lidi.

Jinak je třeba vidět, že úroveň absolventů nijak neroste- spíše stagnuje. Je to i tím, že i profesoři mají lukrativnější možnosti, než je VŠ. Takže i na VŠ je úroveň spíše slabší. Slabý profesor- slabý student.

Za Novotného byly VŠ celkem mimo ideologii, státní podniky měly zájem o inženýry a techniky s kvalitním vzděláním. Ale každá populace má své rozdělení- i inženýři- absolventi ČVUT, kterou dobře znám, měli značné rozpětí kvalifikace. Těch iniciativních, pro techniku nadšených, bývalo v každém ročníku pouze několik. Desítky ostatních měly v hledáčku teplá místa kdesi v kanceláři. Dnes to nebude moc jinak.

V Rusku poměry neznám, ale nebudou příliš daleko od českých.

0/0
11.12.2012 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.