Diskuze

Vliv masových médií: umí vytvořit válku, prezidenta i vlastní realitu

Účinky novin, televize a internetových médií se odborníci snažili popsat celé 20. století. Od primitivních teorií o zázračné a totální účinnosti postupně přešli k podrobnějšímu zkoumání role aktivního publika. Radikálnější teorie pak tvrdí, že média realitu nepopisují, ale vytvářejí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J12a38n 47H94l65e24d40í58k

24. 1. 2013 22:28

myslím, že uvažující člověk se nemůže dát ovlivnit průhlednou manipulací hromadných sdělovacích prostředků. No, chce to asi mít ukončené základní vzdělání a k tomu ten známý selský rozum.

0 0
možnosti

J33a30n 14P86a33v15e67l

24. 1. 2013 23:15

Průhledná manipulace je i v tom že se Zemanovi neustále podstrkuje Šlouf či korupce, zatímco Swarzenbergerovi výslovnost, německá manželka, ... . HODNĚ lidí na takovouto kampaň slyší, protože jim zesiluje antipatie k určitému kandidátovi.

1 0
možnosti

V58í35t 15S84t22r39a28k22a

24. 1. 2013 14:30

Velmi zajímavý článekR^

0 0
možnosti

Pro teorii mediokracie a pár příkladů kniha: Petr Hájek - Smrt ve středu - pokud si odmyslíte politické zabarvení, tak je velmi přínosná. Médii kritizovaná právě protože kritizuje media VVVV

0 0
možnosti
Foto

Jsou odbornější a přínosnější publikace, viz rámeček :-) Hájkovu knihu jsem nedočetl, byla na mě psána dost konfrontačně, neodborně a fanaticky. Navíc si pamatuju, že byl dost mimo třeba v kapitole, kde popisuje, že v USA by nikdy nemohl být novinový titulek o tom, že prezidentem by mohl být zvolen marxista, protože by takový titulek nebyl přitažlivý. Nevím, jestli si pamatujete, jak vypadal protiobamovská kampaň: titulky o komunismu, socialismu a marxismu se to tam jen hemžilo. Pak si tam pamatuju nějaké "Obama nezklame očekávání" nebo něco takového, což je opět v přímém rozporu s tím, co ovládalo nedávné americké volby. Nebudu dál pokračovat, nemám na to více času.

3 0
možnosti

H24o87n13z92a 58K20u43k39a

24. 1. 2013 11:54

Pokud jste zamestnancem tak cekam , ze vas mafra brzy vyhodi ;-DR^R^

4 0
možnosti

Hlasuji pro více takovýchto kvalitních článků na úkor mnohdy bezduchých a bezobsažných KVIKů, popř. 50ti článků na téma "náš redaktor je někde na veletrhu a každých 10 minut postne článek o ničem." ;-)

6 0
možnosti
Foto

Kolegové si dali s on-linem z veletrhu velkou práci a myslím, že to mělo svůj smysl. A hlavně pak většinu těch věcí zpracovali (nebo možná ještě zpracovávají) do samostatných přehledových článků. Je to nový formát, fotky posílali přímo z foťáku a musela to být fuška.

1 0
možnosti

M69a59r93e89k 27H47r94u19b13y

24. 1. 2013 10:35

Pekny clanek, dekuji.R^

Pripada mi jenom, ze teoretici prilis pocitaji s objektivitou medii, tedy s tim, ze udalosti budou podavany bez citoveho zabarveni a vykladu. Takhle to uz ale moc nefunguje (dukazem budiz hlavni stranka iDnes ;-) nebo zpravy na Nove), proto by bylo dobre zohlednit i akceptaci predestiraneho nazoru prijemcem (polarizace prijemcu - viz. zdejsi diskuse pod clanky, predevsim zpravodajstvi). 

Navic media sleduji konzumni trend spolecnosti, prijemci-konzumentovi nabizi jiz pripraveny nazor a tim z nej snimaji nutnost myslet (dukazem je treba vcerejsi clanek na Novinkach o zavedeni povinne volby.)

0 0
možnosti
Foto

Uklidním vás, o tom, že objektivita médií neexistuje, respektive že je to jen "strategický rituál" sloužící spíše novináři než čtenáři, píše už koncem 70. let G. Tuchman. A noviny ani jako objektivní nezačínaly, k tomu je dotlačila teprve masovost a snaha zaujmout více příjemců. Obecně dodám, že teorií je samozřejmě mnohem více, než zde, a že jsem se snažil vybrat ty zajímavější pro čtenáře. Vynechal jsem třeba neomarxistické teorie, které mají k účinkům médií hodně co říci - hlavně proto, že vysvětlovat rozdíl mezi marxismem a neomarxismem je fuška a článek by to ještě prodloužilo :-). Ovšem jako novinář si také myslím, že existuje typ objektivity, kterého se mohu držet a který je pro čtenáře užitečný - validace zdrojem. Cílem pak není napsat neutrální článek, ale veškerou argumentaci ověřitelně dokládat a zdrojovat.

3 1
možnosti

Pěkně napsáno; možná úmyslně nezmiňujete "Smrt ve středu" enfant terrible P. Hájka, které se zabývá podobným tématem. Většinou věcně, ale s úlety, bez nichž by po autorovi možná ani pes neštěkl.

0 0
možnosti
Foto

To se nám jako snažíte naznačit, že současná mediální kampaň proti Zemanovi a pro Schwarzenberga nic neznamená a že stejně nebude fungovat? A to vám máme věřit?

5 5
možnosti
Foto

Toto je například ukázka alternativního čtení - tedy interpretace textu způsobem, který jste si vybral zřejmě celkem nezávisle na článku :-)  Ne, tímto článkem jsem chtěl shrnout zajímavé teorie týkající se mediálních účinků. A ono i na té současné předvolební kampani obou kandidátů by se dala řada z těch teorií demonstrovat. Ale to nechám jiným.

6 0
možnosti

Perfektní článek, děkuji za něj R^.

9 0
možnosti
Foto

Děkuji, jsem rád, že se článek líbil, i když svou délkou prý patří spíše do věku typografického než internetového. Ale bez všech těch hypertextových odkazů by byl ještě mnohem delší :-)

0 0
možnosti