Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta Follow-me vodí letadla v mlze a pomáhají nejistým pilotům

Zářivě barevná auta, za nimiž pomalu a poslušně pojíždějí velká letadla, vypadají možná trošku komicky, ale na letišti mají důležitou roli. Urychlují provoz letadel po ploše a zajišťují jeho bezpečnost. Přinášíme další reportáž ze zákulisí pražského letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a81n 37K89o29m24á30r92e11k 5175698929743

proč je to v rubrice věda a vesmír?

0/0
8.2.2013 11:22
Foto

M33i32c72h91a57l 12Ř27e78h88á68č25e54k 8575127548

Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)

0/0
8.2.2013 11:51

Z78d62e14n40ě62k 65W72e94r15n88h94a55r23t 6817935362918

Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...

+4/0
8.2.2013 8:17

F38i78l84i76p 53R18o71m66a82n41i26u69k 5961624387

Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.

+2/0
8.2.2013 0:00
Foto

M90i40c69h91a69l 16Ř28e62h95á38č82e42k 8555427608

Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.

+3/0
8.2.2013 11:49

M30i20l25d52a 55C95r84h70o89n47e57k 8300481130966

To může být zajímavá práce :-)

+1/−1
7.2.2013 18:41

J52a60k26u64b 82Š22a11f66a84n19d26a 7875477691741

Tohle jsem sem prostě musel dát.

http://www.planes.cz/cs/photo/1030933/mirage-f1cr-66233-cz-french-air-force-ctm-namest-nad-oslavou-lkna/

+32/0
7.2.2013 11:07
Foto

K26a33m31i21l 16Ř53e54h16á41k 4939294495319

;-DR^;-D

0/0
7.2.2013 13:22

D44a49v66i25d 64D53o77b65e77š 3715302587

Nádhera ;-D , díky. A navrch Francouz naviguje Francouze.

0/0
8.2.2013 18:10

P63a34v16e36l 66V57a24j95n73e24r 4350192424597

Teda to jsou "fotky..." :-(

+9/−1
7.2.2013 10:04
Foto

T52e46r28e32z45a 42Š89í66r27o27v93á61, 44T69e13c96h53n13e72t56.80C47z 2288485836781

Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...

+7/0
7.2.2013 19:09

P33e75t17r 18Š39v34e65c 1212163587

Vážená Terezo Šírová!

     VY máte alespoň v sobě kus cti, že přiznáte chybičku .... Někteří Vaši namistrovaní kolegové, kteří např. nepoznají rozdíl mezi kamionem a multikárou, by se u Vás mohli učit!!!!!!

      Máte mou úctuR^

+7/0
7.2.2013 19:26

M43a41r39e40k 91F46l17e22k73a32č 2870214982293

Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)

+6/0
7.2.2013 8:59

M21a62r61c61e21l 34P96a44v52l22í65k 7811584868929

o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.

+3/0
7.2.2013 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.