Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta Follow-me vodí letadla v mlze a pomáhají nejistým pilotům

Zářivě barevná auta, za nimiž pomalu a poslušně pojíždějí velká letadla, vypadají možná trošku komicky, ale na letišti mají důležitou roli. Urychlují provoz letadel po ploše a zajišťují jeho bezpečnost. Přinášíme další reportáž ze zákulisí pražského letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a10n 80K95o59m85á95r31e78k 5885858809763

proč je to v rubrice věda a vesmír?

0/0
8.2.2013 11:22
Foto

M92i61c28h19a38l 65Ř92e95h65á67č73e41k 8985737368

Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)

0/0
8.2.2013 11:51

Z97d15e51n83ě48k 86W51e45r85n42h12a64r90t 6967425772778

Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...

+4/0
8.2.2013 8:17

F25i48l60i55p 72R41o48m51a23n57i83u41k 5161634607

Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.

+2/0
8.2.2013 0:00
Foto

M22i69c32h73a47l 11Ř41e89h50á26č41e75k 8355117118

Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.

+3/0
8.2.2013 11:49

M98i33l89d95a 26C60r23h79o35n72e13k 8420351380666

To může být zajímavá práce :-)

+1/−1
7.2.2013 18:41

J13a79k78u51b 52Š31a73f67a40n75d82a 7585197381411

Tohle jsem sem prostě musel dát.

http://www.planes.cz/cs/photo/1030933/mirage-f1cr-66233-cz-french-air-force-ctm-namest-nad-oslavou-lkna/

+32/0
7.2.2013 11:07
Foto

K65a22m49i21l 58Ř60e51h20á47k 4989974885969

;-DR^;-D

0/0
7.2.2013 13:22

D10a44v68i16d 60D83o23b61e95š 3835582797

Nádhera ;-D , díky. A navrch Francouz naviguje Francouze.

0/0
8.2.2013 18:10

P34a64v58e30l 42V12a14j51n92e17r 4890912234797

Teda to jsou "fotky..." :-(

+9/−1
7.2.2013 10:04
Foto

T16e61r68e40z51a 53Š41í75r67o95v16á75, 97T34e25c79h68n37e90t41.33C95z 2918895146961

Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...

+7/0
7.2.2013 19:09

P93e47t13r 91Š53v76e92c 1792763617

Vážená Terezo Šírová!

     VY máte alespoň v sobě kus cti, že přiznáte chybičku .... Někteří Vaši namistrovaní kolegové, kteří např. nepoznají rozdíl mezi kamionem a multikárou, by se u Vás mohli učit!!!!!!

      Máte mou úctuR^

+7/0
7.2.2013 19:26

M91a65r41e14k 48F57l95e62k23a65č 2140784362233

Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)

+6/0
7.2.2013 8:59

M48a61r11c81e55l 20P68a78v35l53í58k 7931714748519

o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.

+3/0
7.2.2013 8:16







Najdete na iDNES.cz