- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)
Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...
Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.
Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.
Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...
Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)
o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.