- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Počítač se nemýlí, takže nemůže způsobit nehodu.
Pokud budou všichni jezdit v robotických autech budou zbytečné i ty SZZ.Roboti se domluví mezi sebou,nepotřebují semafory
V ČR by ho buď museli mít všichni, nebo nikdo. Protože jednání spousty řidičů se opravdu předvídat nedá. A druhá věc jsou zásahy do softwaru - už vidím crack na ignorování nejvyšší povolené rychlosti, přejíždění přes dvojitou plnou...
Autor trafil klinčekom presne po hlavičke. Technicky sa automatické autá dajú dotiahnuť za 10-15 rokov. A výrazné zvýšenie bezpečnosti sa dá dosiahnuť rôznymi systémami, ktoré budú sledovať to isté. Napr. značky pomocou kamery, podľa GPS mapy, podľa návestí uložených vo vozovke atď. Keď zlyhá jeden systém alebo ten bude mať nedostatočné informácie, tak ho nahradia, resp. doplnia ďalšie systémy. A ani s cenou nevidím problém. Jednoducho sa budú robiť čipy a zariadenia účelovo práve pre automatické autá.
Problém však nastane v prípade nehody. A ako je už v Amerike "dobrým zvykom", tak sa vždy nájde kopec ľudí a právnikov, ktorí z toho budú chcieť vytĺcť poriadny balík. Stačí si spomenúť na nedávne problémy s Toyotou.
Takže predpokladám, že to dopadne tak, že autá síce budú schopné jazdiť samé, ale výrobca to obmedzí podmienkou, že vodič musí sedieť na svojom mieste a mať ruky na volante (ako je to teraz napr. v Accorde, ktorá dokáže sama zatáčať v miernych zákrutách). A konečná zodpovednosť zostane na vodičovi.
Věřím, že podobné diskuse se vedly vždy u jakéhokoliv pokroku (např. i při zrodu automobilů samotných) a postupem času se vyřeší buď všeobecně, nebo o nich budou v jednotlivých případech rozhodovat soudy (prostě stejně jako je tomu nyní). Diskuse je potřebná, aby se vůbec mohly problémy co nejvíce omezit.
První auto tohoto ypu měl už Michael Knight...
Já bych takové auto nechtěl ani kdyby stálo méně než to, které musím řídit sám. Já řídím rád.
No tak já bych to naopak klidně brala
Já bych chtěl vidět výsledku z CZ. Pochybuji, že při stavu na našich silnicích by amíci hýřili optimismem
Když to zvládne řídit tanky, a posílat střely s plochou drahou letu 2 metry nad zemí nadzvukovou rychlostí a vyhýbat se překážkám bez problému...
(ty rakety mimochodme mají číňané... je to jejich odpověď na snahy o protiraketové systémy)
A teď si představte útok hackera-teroristy na dálnici plnou počítačem řízených aut...
pokud nebudou mít zapnutou wifinu a budou přijímat maximálně svou GPS polohu, což jsou 2 čísla za sekundu tak si jakýkoli přístup hackera představit nedovedu... víte on hacker dokáže napadnou jenom něco co je připojené k síti s nedefinovanou komunikací alespoň na jednom portu... pokud bude jediný vstup přijímání 2 čísel a jejich zapomínání po sekundě pak do něj prakticky nelze propašovat jiný program než tím že k němu přímo připojíte síťovej kabel...
Historické řešení... doporučuji shlédnout Battlestar Galactica kde je problém hackování vyřešen pregnantně... počítačové systémy komunikují jen když musí a komunikace má exaktně definovaný formát, všechna ostatní data v jiném formátu zahodí.
Věřim tomu, že líp než městská pipina, nebo Američan to asi řídit bude. Ten kdo se už dneska neobejde bez parkovaíchc asistentů, line aisstentů a buhví čeho všeho, skutečně může být nahrazen drive assistentem. Ale pořád ještě existují i skuteční řidiči, kteří jezdí svižně předívdavě a tak aby nikomu nepřekáželi .. a toto vyžaduje víc, než je v současných možnostech umělé inteligence.
proc myslite? v cem je clovek tak unikatni ridic?