Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od stolu ke kniplu. Jaká je cesta z redakce novin k létání s Boeingem

Náš kolega z Mladé Fronty DNES měl sen, že se stane pilotem. A ukázal, že nemá smysl vzdávat se snů bez boje. Nechcete se nechat inspirovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i56c47h19a54l 29P24a62d97ě84r44a 7150162900337

...tak ty debaty o tom ze to je jenom o tom chtit utnem a pustime si jedno motivacni videjko meho oblibeneho brazilce...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nYDba1UsgHc

+3/0
27.2.2013 21:49

J63i53ř29í 55Š65v87e56h96l69a 1894784902556

Bych se možná i pos.ral..:) Ta zodpovědnost za lidi.. - neuvěřitelný.

0/0
28.2.2013 1:15

T83o42m46á95š 98H38u61d10e92č10e83k 5621328217298

jojo, Brazilec je skvělej! A ještě pokud o něm nevíte, doporučuji tohohle zřejmě dost čerstvého pilota! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=I712YXdJ6_0

+1/0
28.2.2013 10:44

M29i11c76h13a80l 71P37a72d79ě93r13a 7670932590777

R^

0/0
28.2.2013 11:03

T28o74m37á67š 77H65u47d47e16č76e39k 5331698527458

Ne že bych chtěl rýpat :D vyplynulo to asi z nepřipravené situace, ale ten pilot popisují postup při hoření motoru neodstaví palivo, ale naopak otevře přívod :))

+1/0
27.2.2013 20:01

P92a42t76r36i77k 67M23a75r19e83k 8562697658126

tohle bych si v realu strasne rad nekdy vyzkousel :)

litam doma na Flight Simulatoru a samozrejeme se to neda srovnavat .. kdyz sem byl maly kluk tam sem jednu dobu docela vazne uvazoval o tom byt pilot.. ale pak mi nekdo rekl ze musim mit 100% a ja mel 0.5 dioptrie, pozdeji 1,5 .. tak sem to dal neresil ..

0/0
27.2.2013 19:47

P94a70t67r49i25k 80M19a34r64e42k 8632807628696

nejak mne to pripojeni pres pul sveta dneska blbne .. ale idnes funguje .. proc je problem jenom na technetu?

0/0
27.2.2013 20:04

O36n51d48ř66e29j 44Č11a70p89k67a 6811191143984

100% bez brýlí je potřeba možná tak na stíhačku nebo na leteckou akrobacii, na tu certifikaci co potřebujete jako dopravní pilot je limit tuším 3 dioptrie...

0/0
27.2.2013 21:02

P27a82t31r94i80k 45M20a15r70e82k 8532717358676

tohle mi bylo receno kdyz mi bylo cca 18 .. mozna se to zmenilo a jasne, operace by byla moznost .. ale ne pred 12 lety .. tehdy to nikdo nedelal

je pravda ze ja uvazoval primarne o vojenske skole :) takze mozna i proto mi bulo receno co mi bylo receno :)

0/0
27.2.2013 21:06
Foto

M76i43c72h96a15l 52Ř49e67h44á88č50e31k 8115337798

Ohledně zdravotního stavu se to změnilo k lepšímu, zvlášť co se týče zraku. Dneska už zrak bez korekce není rozhodující, na překážku nejsou ani operace. Rozhodující je už jen to, jak vidíte s brýlemi.

Kdybyste to chtěl probrat podrobněji, napište mi mailem na "moje příjmení bez diakritiky, zavináč, ten známý mail od gůglu tečka com" :)

0/0
27.2.2013 21:03

P10a67t16r75i19k 17M80a21r67e98k 8272587308796

dekuji za nabidku ... ziju a pracuju v USA ..takze pocitam ze letani ted resit asi fakt nebudu .. i kdyz uvazuju ze si mozna poridm aspon ten "maly" prukaz na Cessnu ..

jak rikam, letani mne hodne bavi na pocitaci a rad bych si to vyzkousel na opravdovem simulatoru .. popripade v realu .. ale souhlasim ze je to drahy konicek :)

0/0
27.2.2013 21:07

P64a22t57r18i42k 93M56a93r83e14k 8612597598486

tohle bych si nekdy strasne rad v realu vyzkousel ... doma letam na Flight Simulatoru, ale samozrejme se to neda srovnavat .. jako maly sem chtel byt pilot, ale mel sem dioptrie 0.5 a pozdeji 1.5 a bylo mi receno s vadou zraku to nelze  .. tak sem dal tento sen nerealizoval

0/0
27.2.2013 19:44

A41l54e59š 43A86d35a70m 9253477941261

Teď ještě, nechť mi autor článku vysvětlí, kde vzít na toto dobrodružství prostředky. Tím měl článek začít - to je to úplně nejvíce důležité. :-/

0/0
27.2.2013 17:19

P60e94t31r 14K96o86n92í29č86e78k 8754912235675

Vydělat, ušetřit. Co je na tom složitého? A prosím, žádné kecy o tom, že "běžný" a "normální" člověk nemá šanci. "Běžný člověk" je socanský konstrukt. Je to o prioritách a schopnostech.

+2/0
27.2.2013 17:41

J39a33n 15S82c12h24ö58n57f42e79l23d 9487826714939

Dobrý den, rád odpovím. Tento dotaz mi pokládá řada lidí, kteří by rádi začli také létat. V mém případě to bylo tak, že jsem měl něco ušetřeno, něco jsem si půjčil od rodičů a zbytek spotřebitelský úvěr v bance. Nežije se s tím snadno, ale vše je jen o tom jak hodně moc chcete něco dělat.

Děkuji, pěkný večer

+6/0
27.2.2013 18:06
Foto

P18ř49e74m62e90k 80H98o34m89o86l26a 5678405715686

Taky jsme tam nedávno byli, působí to opravdu hodně realisticky.. A přistál jsem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AlKL5MTDPJ8

0/0
27.2.2013 14:54

M64o61j45m74í56r 12K65u41l44k79a 8666133617515

K té poslední větě: "A chci také motivovat ostatní, kteří roky váhají a pochybují o sobě, stejně jako já".

--

Chcete lidi motivovat k tomu, aby šli do extremně nejisté situace, utratili reálně mnohem víc, než píšete a to vše v době nejhorší krize obchodní letecké dopravy v historii, kdy žádná "slušná" společnost kadety nenabírá???

Po celé Evropě jsou tisíce mladých pilotů, hledajících práci kdekoliv na světě a roky ji nemůžou najít, přestože mají mnohdy mnohem lepší jazykovou úroveň než češi díky zkušenostem z výcviku ze zahraničí. Např. Holandsko cca 1500 pilotů bez práce, Španělsko cca 4000 nezaměstnaných pilotů a další bude Iberia propouštět, v čechách se můžete na UCL zeptat, kolik je za poslední roky novývh CPL licencí s ATPL zkouškami, jsou jich stovky a z praxe vím, že těch co mají práci je cca 15% a letecké školy chrlí každý rok stovky dalších, protože je to pro ně velký biznis. Každý takový za stolem je potenciální víc jak milion korun obratu a tak samozřejmě taky motivují...

Promiňte pane autore, ale vy jste tu zveřejnil reklamu pro letecké školy ! Dokonce některé spolupracují s tzv. agenturami, kdy zaplatíte další peníze, aby Vám sehnaly práci. Většině lidí práci neseženou a když už náhodou ano, tak za naprosto ubohých podmínek na dlouhá léta, kdy na splácení dluhů bez výrazného zadlužení rodiny či přátel můžete zapomenout.

Ještě bych rád poupravil, že typovka např. na boeing 737 NG stojí reálně 650-800 tisíc. A navíc do vašich propočtů nemáte započítány další náklady na žití a bydlení při výcviku a typovce, dojíždění, letištní a administrativní poplatky apod. Kdo do tohohle opravdu chce jít, nechť počítá okolo 2 milionů. Přeji Vám mnoho zdaru a ať štěstí přeje těm nejlepším a nejsnaživějším R^

+1/−1
27.2.2013 13:28

P90e58t13r 30K34o78n39í10č39e31k 8864402975255

Pane Kulko, jelikož jste evidentně z oboru, tak asi víte, že náklonnost k němu se pěstuje roky. Nemyslím si proto, že by autor "udělal reklamu leteckým školám". Kdo tu práci opravdu chce dělat, toho přesvědčí lítání na pozici pasažéra nebo spotting a podobné levné aktivity. Zjistí si k tomu potřebné informace postupem času a moc dobře ví, kolik co stojí. Já jsem měl nastoupit na ŘLP, udělal jsem i přijímací testy a pohovory, ale nakonec to zhatily rodinné důvody. Říkám to proto, že článek v takové rubrice je sice nějak napsán, ale na skutečné profíky má vliv minimální. A ti nadšenci včas odpadnou, než se zadluží kvůli typovce a než začnou lítat někde v Bangladéši (viz cestopisy na Planes.cz). Každý svého štěstí strůjcem a piloti jsou zrovna ti inteligentnější.

+3/0
27.2.2013 14:32

M95a84t56o28u84š 73L24á60z12ň18o25v91s52k18ý39, 81T33e77c46h82n97e38t23.46c16z

Podle Vaší logiky dělají zájmové weby jako Technet reklama vždy a všude, protože každý koníček nebo vášeň něco stojí.

Co se týče cen, já s tím sice osobní zkušenost nemám, ale ceny jsou podle našich informací takové, jaké se uvádí v článku. Jak sám uvádíte, není to už tak exkluzivní a výdelečná záležitost a to se i na cenách projevilo.

+1/0
27.2.2013 15:20

T92o39m63á31š 24K87n26a13i50f45l 6593330487270

Ty budeš mít asi hodně smutný život. nejspíš sedíš neustále doma, protože by na tebe mohl spadnout meteorit, nebo porazit auto. Peníze pro jistotu po výplatě vyhazuješ, protože by ti mohly shořet...

+2/0
27.2.2013 16:53

P87a37t39r55i94k 15M42a35r31e70k 8572967188926

ja zrovna nedavno cetl clanek ze v USA dochazeji piloti .. a ze budou mit za nekolik let (nejak 5-10) velke problemy R^

+1/0
27.2.2013 19:58
Foto

M25i26c67h71a19l 21Ř91e44h59á39č87e29k 8985877118

Ahoj Honzo,

ať to vyjde a ať tě brzo nějaká aerolinka zaměstná, držím palce!

+1/0
27.2.2013 10:46

P71a79v57e84l 59J58a54n68s81a 2275419731664

Teda... zaplatit si pilotní výcvik a nemít jistotu, že se to kdy zužitkuje... mezi lidma je fakt hodně peněz a spousta těch, co nevědí, jak s nima naložit...

+1/−6
27.2.2013 10:22

P18e92t72r 26K78o32n87í34č76e86k 8234362355525

Pavle Janso, to, že autor s penězi naložil podle svého a jinak, než byste to udělal vy, ještě neznamená, že "neví, jak s nimi naložit". A mimochodem, úplně stejně to dělá KAŽDÝ! pilot. Nikomu ten výcvik nezaplatí zaměstnavatel, leda zpětně na dobrém platu. To bych taky mohl tvrdit, že "mezi lidma je hodně peněz", protože je utrácejí za cigarety, pivo a bulvár pro lůzu.

+5/0
27.2.2013 10:33

Ř76e10h66o75ř 16V53l34a58s89á98k 2224584441696

V principu má pravdu. Byly doby, kdy bylo hůř, a ekvivalent stovek tisíc na zábavu (nebo investici s hodně nejistým návratem) měl málokdo.

Však jsme rádi, že ty peníze dnes na to jsou, ne?

+2/−2
27.2.2013 10:57
Foto

M57i84c53h77a47l 35Ř36e65h65á70č49e76k 8985767948

Lidé, kteří se chtějí stát pilotem, velmi dobře vědí, jak s penězi nakládat. Tvrdě pracují, aby si mohli dovolit výcvik financovat, víkendy většinou tráví ve škole, večer studují, musejí se vzdát spousty věcí, které ostatní lidi platí (většinou třeba dovolené). Vědí přitom, že to nemusí vyjít, ale jsou ochotni hodně obětovat tomu, aby měli aspoň šanci, aby se jim splnil jejich životní sen.

+2/0
27.2.2013 11:59

M91i43c57h34a15l 77P68a25d51ě34r29a 7420582130737

jedna vec je splneni snu, druha ze se vam doma stridaj exekutori, protoze nemate na zaplaceni pujcek, co jste si na kurzy a typovky sebral.A ne kazdy muze jit litat na velke letadla do Vietnamu ci Emiratu. U nas jako cerstvy absolvent v podstate nemate sanci.Takze co se snu tyce, tak max PPL.Tam si uzijete dost.Nebo MSFX;-D

0/−1
27.2.2013 12:16

M14i30c86h28a76l 91P42a45d87ě10r26a 7210432940357

a to se nebavim o tom, ze vestina snu skonci u doktora v Dejvicich...za 12K ;-D

0/−1
27.2.2013 12:18
Foto

M39i53c56h63a96l 64Ř63e33h38á91č87e69k 8125527288

Finance jsou limitujícím faktorem, ano. Zadlužit se? Piloti, kteří znám a se kterými jsem se o financování bavil, utrácejí za létání jen to, co vydělají. Výcvik a hlavně timebuilding jde tak rychle, jak jsou finance. Znám i piloty, kteří si ze svého bez zadlužení zaplatili i typovku na A320. Ano, museli předtím a stále musí dost tvrdě dřít a šetřit. Ano, aby si typovku udrželi, bude je to stát dost dalších peněz, pokud brzy neseženou práci v aerolince.

To neznamená, že takoví, co se kvůli ATPL/typovce zadluží, neexistují. Jen je neznám, a já bych to neudělal. Riziko je velké, jak píšete, každý si musí spočítat, jestli mu to za to stojí.

Rozpočet na létání je zásadní, věřím tomu, že každý pilot to má hodně dobře spočítané.

+2/0
27.2.2013 15:08

M91i76c62h91a66l 28P88a80d10ě12r59a 7970682340877

8-o8-o;-D;-D8-o8-o

nezadluzi se dva typy lidi:

1/ti co na to maji, to neni typ lidi o ktercyh je rec

2/ti co jejich papa je pilot a v podstate jim to zadotuje

Clovek z davu s rodinou nema sanci.

A predpokladam, ze se nebavime  o VFR hobicich.

0/−1
27.2.2013 15:41

P65a34t29r25i94k 74M85a94r16e18k 8492957578356

clovek z davu nema sanci? a kolik ten vycvik stoji ? ( v clanku sem to nenasel) .. pokud to vyjde na 1-2 miliony tak to neni nic co by se nedalo sehnat .. pokud to stoji 10 tak uz je to samozrejme dost horsi ...

+2/0
27.2.2013 19:49
Foto

M87i32c40h91a69l 17Ř49e58h51á38č17e49k 8725557608

Jeden až dva milióny (s typovkou to bude u horní hranice) je docela realistický odhad.

0/0
27.2.2013 20:08

P47a66t93r98i49k 35M63a49r85e57k 8532167808556

to porad neni zadna "nerealna" tezko dosazitelna castka .. sam sem takovou castku utratil za konicek > auto .. takze pokud bych to s letanim myslel vazne ..tak se to rozhodne da .. navic to clovek nezapalti hned, ale muze si to rozlozit

+1/0
27.2.2013 20:33

M82i26c31h40a54l 22P79a28d15ě98r26a 7480172820907

pokud spadate do teto kategorie, gratuluji a po hlave do toho;-)

0/0
27.2.2013 20:45

P18a55t11r39i44k 67M51a55r95e17k 8982337818546

no kdybych mel zdravotni stav ktery mi to umozni .. a chtel bych zmenu zamestnani .. tak klidne :)

ovsem otazka jestli to ve 33 letech ma smysl

0/0
27.2.2013 20:49
Foto

M44i25c10h67a12l 67Ř21e84h18á27č43e79k 8285607938

Má. Pokud nejste pár let před důchodem, pro aerolinky nebude věk rozhodující. Jste o 4 roky mladší než já, a to na ATPL přednáškách nejsem nejstarší. Na kapitána triple-sedmy u Emirates to už ve svém věku asi nedotáhnu - ale já si to chci hlavně užívat. Jeden krok... a pak se uvidí, co dál.

+1/0
27.2.2013 21:01

M82i11c28h80a57l 77P11a51d76ě45r87a 7410702340337

nejaky deda udajne zacal s kurzy nekdy pred sedesatkou v 65 lita pro DHL. Ja mam vek obdobny jako vy, medical 1 bych dal, ale problemem jsou finance.Proste nejsem takovy strelec a stojim nohama na zemi.Mozna to je spatne, nicmene riziko je pro me znacne.Takze to vidim na nejaky ultralajt nebo stavbu kokpitu v obyvaku;-D

+1/0
27.2.2013 21:08

P55a87t97r73i70k 83M26a80r15e24k 8792337468836

jsou zpusoby jak si vydelat/usetrit vic penez ... neni to bez prace .. ale to neni nikde, je to opravdu o tom co vsechno jste ochotny proto obetovat

+1/0
27.2.2013 21:20

M95i64c48h89a60l 23P16a80d52ě34r75a 7420732330317

nevim jak pro vas, ale pro cloveka s hypotekou a s rodinou jsou 2 mega do nejiste investice hodne velke penize.

0/0
27.2.2013 20:32

P23a36t49r59i84k 71M54a81r54e89k 8202657308226

hypoteka neni o tolik drazi nez najem .. kor tady kde ziju ja bych to s hypotekou mel asi i levnejsi ...

tim ze clovke prochazi treninkem tak to neznamena ze da vypoved v praci .. takze bude zit dal tak jak zil .. akorat nebude mit zadny volny cas,

nejista investice to je .. to souhlasim , .. ale z auta za 2 mega mne ( kdyz ho neprodam) se mne nevrati ani koruna .. takze v "nejhorsim" pripade je to stejne

jde o to jak vazne to clovek mysli ... je strasne jednoduche si hledat duvody proc to nejde .. ale taky to potom clovek nikdy neudela

kdyz sem se tehda rozhodoval cemu bych se chtel venovat .. tak jelikoz to na letadla nevypadalo, tak sem chtel jezdit zavodne auta .. a ujistuji vas ze ty jsou podstatne drazsi nez letecky prukaz

a nejistota je jeste vetsi , protoze clovek nemusi nikdy ziskat zadne penize zpatky

0/0
27.2.2013 20:54

M66i77c54h64a66l 80P80a48d50ě20r21a 7260732440737

je absolutne jedno jak vazne to muzete myslet, ale uz neni jedno to, ze mate za nekoho zodpovednost, a ze vas stara sezere, az ji reknete, ze nebudete vecne doma, rodinny rozpocet minus dve mega a kdyz budete mit stesti, tak muzete litat v Kambodzi na charterech;-D jak jsem psal vyse, proste nejsem takovy dobrodruh abych toto riziko podstoupil.

0/0
27.2.2013 21:12

P96a37t19r92i58k 90M86a39r72e61k 8222507828936

a o tom to je ... hledate duvody proc to nejde

pokud je pravda co sem cetl .. ze v USA je nedostatek pilotu .. tak urcite neni nemozne zkusit si udelat prukaz v USA .. domluvit se s aerolinkama na nejake financni spolupraci atp ..

0/0
27.2.2013 21:21

M10i49c57h85a68l 85P55a31d77ě16r52a 7500742850397

Tydle reci mam fakt nejradeji.Hlavne kdyz o danem cloveku a jeho moznostech nic nevite.To si pak jeden pripada hodne namistrovane, coz?

0/−1
27.2.2013 21:30

P48a67t97r20i18k 57M61a10r72e71k 8312797488806

ja ale nerikam ze to je jednoduche a bez obeti ..

taky sem v zivote musel udelat tezka rozhodnuti a jenom cas ukaze(ukazal) zda to bylo dobre ci ne .. o tom je zivot

0/0
27.2.2013 21:31

P13a54t39r96i54k 49M69a62r40e15k 8582277748596

tak si postavte ten kokpit doma a budte stastny ... ne kazdy sen si clovek dokaze splnit

0/0
27.2.2013 21:37

M13i49c17h25a10l 98P34a92d24ě40r74a 7460482480837

nooo, hura, konecne jste to pochopil:-)R^

0/0
27.2.2013 21:51

P23a46t16r16i50k 73M60a22r53e30k 8462697848366

clovek z davu?

320 -600 tisic neni nic s cim by aspon trochu uspesny clovek nemohl operovat., pro cloveka ktery to ma jako konicek to asi neni , ale pro nekoho kdo to mysli vazne .. zvlaste pak kdyz se tomu chce venovat jako povolani ...

ja si myslel ze se budeme bavit o 5ti milonech .. tam bych to pochopil ze bez uveru to nepujde

+1/0
27.2.2013 19:53

M91i60c89h81a12l 96P32a63d15ě78r49a 7560192400977

pokud jste tabula rasa a planujete ze skoncire trebas na A320, tak vas to vyjde cca na 2 mega.A to samozrejme v pripade, ze vse date napoprve.

0/0
27.2.2013 20:30

P31a18t11r30i78k 26M67a51r20e34k 8842517378626

viz co sem psal vyse ...

A320 je levnejsi nez B737 ?

0/0
27.2.2013 20:34

M94i63c39h48a66l 31P78a84d63ě45r51a 7600582410367

to nevim, ja se zajimal o tendle stroj..jak je na tom boening netusim.

0/0
27.2.2013 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.