Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od stolu ke kniplu. Jaká je cesta z redakce novin k létání s Boeingem

Náš kolega z Mladé Fronty DNES měl sen, že se stane pilotem. A ukázal, že nemá smysl vzdávat se snů bez boje. Nechcete se nechat inspirovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i66c39h72a65l 21P30a33d88ě78r94a 7850702190277

...tak ty debaty o tom ze to je jenom o tom chtit utnem a pustime si jedno motivacni videjko meho oblibeneho brazilce...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nYDba1UsgHc

+3/0
27.2.2013 21:49

J59i11ř83í 66Š79v49e73h96l74a 1474464742156

Bych se možná i pos.ral..:) Ta zodpovědnost za lidi.. - neuvěřitelný.

0/0
28.2.2013 1:15

T71o68m56á87š 86H70u86d32e91č17e41k 5471628737108

jojo, Brazilec je skvělej! A ještě pokud o něm nevíte, doporučuji tohohle zřejmě dost čerstvého pilota! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=I712YXdJ6_0

+1/0
28.2.2013 10:44

M85i12c31h31a49l 48P27a70d71ě94r10a 7100682690637

R^

0/0
28.2.2013 11:03

T35o28m46á24š 60H29u32d17e97č10e32k 5931678937528

Ne že bych chtěl rýpat :D vyplynulo to asi z nepřipravené situace, ale ten pilot popisují postup při hoření motoru neodstaví palivo, ale naopak otevře přívod :))

+1/0
27.2.2013 20:01

P28a27t75r73i20k 72M25a24r34e66k 8542977838916

tohle bych si v realu strasne rad nekdy vyzkousel :)

litam doma na Flight Simulatoru a samozrejeme se to neda srovnavat .. kdyz sem byl maly kluk tam sem jednu dobu docela vazne uvazoval o tom byt pilot.. ale pak mi nekdo rekl ze musim mit 100% a ja mel 0.5 dioptrie, pozdeji 1,5 .. tak sem to dal neresil ..

0/0
27.2.2013 19:47

P86a70t28r62i38k 80M22a11r48e22k 8792637948326

nejak mne to pripojeni pres pul sveta dneska blbne .. ale idnes funguje .. proc je problem jenom na technetu?

0/0
27.2.2013 20:04

O30n26d53ř58e75j 28Č76a81p33k93a 6581891203144

100% bez brýlí je potřeba možná tak na stíhačku nebo na leteckou akrobacii, na tu certifikaci co potřebujete jako dopravní pilot je limit tuším 3 dioptrie...

0/0
27.2.2013 21:02

P21a56t16r30i47k 24M21a39r14e41k 8392227408266

tohle mi bylo receno kdyz mi bylo cca 18 .. mozna se to zmenilo a jasne, operace by byla moznost .. ale ne pred 12 lety .. tehdy to nikdo nedelal

je pravda ze ja uvazoval primarne o vojenske skole :) takze mozna i proto mi bulo receno co mi bylo receno :)

0/0
27.2.2013 21:06
Foto

M78i63c93h55a77l 91Ř93e18h22á95č31e65k 8255147468

Ohledně zdravotního stavu se to změnilo k lepšímu, zvlášť co se týče zraku. Dneska už zrak bez korekce není rozhodující, na překážku nejsou ani operace. Rozhodující je už jen to, jak vidíte s brýlemi.

Kdybyste to chtěl probrat podrobněji, napište mi mailem na "moje příjmení bez diakritiky, zavináč, ten známý mail od gůglu tečka com" :)

0/0
27.2.2013 21:03

P33a13t47r70i18k 89M90a16r58e26k 8792207908226

dekuji za nabidku ... ziju a pracuju v USA ..takze pocitam ze letani ted resit asi fakt nebudu .. i kdyz uvazuju ze si mozna poridm aspon ten "maly" prukaz na Cessnu ..

jak rikam, letani mne hodne bavi na pocitaci a rad bych si to vyzkousel na opravdovem simulatoru .. popripade v realu .. ale souhlasim ze je to drahy konicek :)

0/0
27.2.2013 21:07

P21a29t63r86i59k 13M69a98r12e22k 8272197138436

tohle bych si nekdy strasne rad v realu vyzkousel ... doma letam na Flight Simulatoru, ale samozrejme se to neda srovnavat .. jako maly sem chtel byt pilot, ale mel sem dioptrie 0.5 a pozdeji 1.5 a bylo mi receno s vadou zraku to nelze  .. tak sem dal tento sen nerealizoval

0/0
27.2.2013 19:44

A20l98e80š 97A17d92a79m 9383917511321

Teď ještě, nechť mi autor článku vysvětlí, kde vzít na toto dobrodružství prostředky. Tím měl článek začít - to je to úplně nejvíce důležité. :-/

0/0
27.2.2013 17:19

P36e87t57r 45K39o96n80í12č94e11k 8754672785655

Vydělat, ušetřit. Co je na tom složitého? A prosím, žádné kecy o tom, že "běžný" a "normální" člověk nemá šanci. "Běžný člověk" je socanský konstrukt. Je to o prioritách a schopnostech.

+2/0
27.2.2013 17:41

J10a75n 33S10c35h52ö97n86f56e94l59d 9447816134979

Dobrý den, rád odpovím. Tento dotaz mi pokládá řada lidí, kteří by rádi začli také létat. V mém případě to bylo tak, že jsem měl něco ušetřeno, něco jsem si půjčil od rodičů a zbytek spotřebitelský úvěr v bance. Nežije se s tím snadno, ale vše je jen o tom jak hodně moc chcete něco dělat.

Děkuji, pěkný večer

+6/0
27.2.2013 18:06
Foto

P41ř82e37m22e63k 32H25o22m63o72l24a 5468175175426

Taky jsme tam nedávno byli, působí to opravdu hodně realisticky.. A přistál jsem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AlKL5MTDPJ8

0/0
27.2.2013 14:54

M43o40j12m41í17r 26K55u38l65k97a 8346493407615

K té poslední větě: "A chci také motivovat ostatní, kteří roky váhají a pochybují o sobě, stejně jako já".

--

Chcete lidi motivovat k tomu, aby šli do extremně nejisté situace, utratili reálně mnohem víc, než píšete a to vše v době nejhorší krize obchodní letecké dopravy v historii, kdy žádná "slušná" společnost kadety nenabírá???

Po celé Evropě jsou tisíce mladých pilotů, hledajících práci kdekoliv na světě a roky ji nemůžou najít, přestože mají mnohdy mnohem lepší jazykovou úroveň než češi díky zkušenostem z výcviku ze zahraničí. Např. Holandsko cca 1500 pilotů bez práce, Španělsko cca 4000 nezaměstnaných pilotů a další bude Iberia propouštět, v čechách se můžete na UCL zeptat, kolik je za poslední roky novývh CPL licencí s ATPL zkouškami, jsou jich stovky a z praxe vím, že těch co mají práci je cca 15% a letecké školy chrlí každý rok stovky dalších, protože je to pro ně velký biznis. Každý takový za stolem je potenciální víc jak milion korun obratu a tak samozřejmě taky motivují...

Promiňte pane autore, ale vy jste tu zveřejnil reklamu pro letecké školy ! Dokonce některé spolupracují s tzv. agenturami, kdy zaplatíte další peníze, aby Vám sehnaly práci. Většině lidí práci neseženou a když už náhodou ano, tak za naprosto ubohých podmínek na dlouhá léta, kdy na splácení dluhů bez výrazného zadlužení rodiny či přátel můžete zapomenout.

Ještě bych rád poupravil, že typovka např. na boeing 737 NG stojí reálně 650-800 tisíc. A navíc do vašich propočtů nemáte započítány další náklady na žití a bydlení při výcviku a typovce, dojíždění, letištní a administrativní poplatky apod. Kdo do tohohle opravdu chce jít, nechť počítá okolo 2 milionů. Přeji Vám mnoho zdaru a ať štěstí přeje těm nejlepším a nejsnaživějším R^

+1/−1
27.2.2013 13:28

P85e94t25r 77K14o63n27í48č55e24k 8424832635695

Pane Kulko, jelikož jste evidentně z oboru, tak asi víte, že náklonnost k němu se pěstuje roky. Nemyslím si proto, že by autor "udělal reklamu leteckým školám". Kdo tu práci opravdu chce dělat, toho přesvědčí lítání na pozici pasažéra nebo spotting a podobné levné aktivity. Zjistí si k tomu potřebné informace postupem času a moc dobře ví, kolik co stojí. Já jsem měl nastoupit na ŘLP, udělal jsem i přijímací testy a pohovory, ale nakonec to zhatily rodinné důvody. Říkám to proto, že článek v takové rubrice je sice nějak napsán, ale na skutečné profíky má vliv minimální. A ti nadšenci včas odpadnou, než se zadluží kvůli typovce a než začnou lítat někde v Bangladéši (viz cestopisy na Planes.cz). Každý svého štěstí strůjcem a piloti jsou zrovna ti inteligentnější.

+3/0
27.2.2013 14:32

M37a20t16o89u78š 23L61á28z41ň49o95v81s84k54ý70, 23T39e82c83h59n76e76t98.67c13z

Podle Vaší logiky dělají zájmové weby jako Technet reklama vždy a všude, protože každý koníček nebo vášeň něco stojí.

Co se týče cen, já s tím sice osobní zkušenost nemám, ale ceny jsou podle našich informací takové, jaké se uvádí v článku. Jak sám uvádíte, není to už tak exkluzivní a výdelečná záležitost a to se i na cenách projevilo.

+1/0
27.2.2013 15:20

T52o25m93á84š 87K98n32a61i85f11l 6553910437690

Ty budeš mít asi hodně smutný život. nejspíš sedíš neustále doma, protože by na tebe mohl spadnout meteorit, nebo porazit auto. Peníze pro jistotu po výplatě vyhazuješ, protože by ti mohly shořet...

+2/0
27.2.2013 16:53

P27a98t66r63i74k 81M31a77r72e77k 8412847588986

ja zrovna nedavno cetl clanek ze v USA dochazeji piloti .. a ze budou mit za nekolik let (nejak 5-10) velke problemy R^

+1/0
27.2.2013 19:58
Foto

M13i91c59h21a47l 86Ř35e97h66á42č52e50k 8725297988

Ahoj Honzo,

ať to vyjde a ať tě brzo nějaká aerolinka zaměstná, držím palce!

+1/0
27.2.2013 10:46

P53a25v30e94l 23J66a59n19s23a 2335859801744

Teda... zaplatit si pilotní výcvik a nemít jistotu, že se to kdy zužitkuje... mezi lidma je fakt hodně peněz a spousta těch, co nevědí, jak s nima naložit...

+1/−6
27.2.2013 10:22

P51e26t52r 13K49o32n57í92č50e43k 8544552435285

Pavle Janso, to, že autor s penězi naložil podle svého a jinak, než byste to udělal vy, ještě neznamená, že "neví, jak s nimi naložit". A mimochodem, úplně stejně to dělá KAŽDÝ! pilot. Nikomu ten výcvik nezaplatí zaměstnavatel, leda zpětně na dobrém platu. To bych taky mohl tvrdit, že "mezi lidma je hodně peněz", protože je utrácejí za cigarety, pivo a bulvár pro lůzu.

+5/0
27.2.2013 10:33

Ř42e34h20o34ř 18V12l77a29s62á21k 2884454421536

V principu má pravdu. Byly doby, kdy bylo hůř, a ekvivalent stovek tisíc na zábavu (nebo investici s hodně nejistým návratem) měl málokdo.

Však jsme rádi, že ty peníze dnes na to jsou, ne?

+2/−2
27.2.2013 10:57
Foto

M81i46c87h61a16l 60Ř55e49h89á49č10e50k 8705167128

Lidé, kteří se chtějí stát pilotem, velmi dobře vědí, jak s penězi nakládat. Tvrdě pracují, aby si mohli dovolit výcvik financovat, víkendy většinou tráví ve škole, večer studují, musejí se vzdát spousty věcí, které ostatní lidi platí (většinou třeba dovolené). Vědí přitom, že to nemusí vyjít, ale jsou ochotni hodně obětovat tomu, aby měli aspoň šanci, aby se jim splnil jejich životní sen.

+2/0
27.2.2013 11:59

M80i75c48h79a47l 27P84a12d97ě76r77a 7950322630417

jedna vec je splneni snu, druha ze se vam doma stridaj exekutori, protoze nemate na zaplaceni pujcek, co jste si na kurzy a typovky sebral.A ne kazdy muze jit litat na velke letadla do Vietnamu ci Emiratu. U nas jako cerstvy absolvent v podstate nemate sanci.Takze co se snu tyce, tak max PPL.Tam si uzijete dost.Nebo MSFX;-D

0/−1
27.2.2013 12:16

M23i14c89h14a20l 14P54a92d48ě81r72a 7910432700347

a to se nebavim o tom, ze vestina snu skonci u doktora v Dejvicich...za 12K ;-D

0/−1
27.2.2013 12:18
Foto

M67i40c71h26a80l 45Ř50e64h93á35č95e43k 8895837378

Finance jsou limitujícím faktorem, ano. Zadlužit se? Piloti, kteří znám a se kterými jsem se o financování bavil, utrácejí za létání jen to, co vydělají. Výcvik a hlavně timebuilding jde tak rychle, jak jsou finance. Znám i piloty, kteří si ze svého bez zadlužení zaplatili i typovku na A320. Ano, museli předtím a stále musí dost tvrdě dřít a šetřit. Ano, aby si typovku udrželi, bude je to stát dost dalších peněz, pokud brzy neseženou práci v aerolince.

To neznamená, že takoví, co se kvůli ATPL/typovce zadluží, neexistují. Jen je neznám, a já bych to neudělal. Riziko je velké, jak píšete, každý si musí spočítat, jestli mu to za to stojí.

Rozpočet na létání je zásadní, věřím tomu, že každý pilot to má hodně dobře spočítané.

+2/0
27.2.2013 15:08

M63i33c85h58a36l 95P59a66d94ě96r35a 7810982960747

8-o8-o;-D;-D8-o8-o

nezadluzi se dva typy lidi:

1/ti co na to maji, to neni typ lidi o ktercyh je rec

2/ti co jejich papa je pilot a v podstate jim to zadotuje

Clovek z davu s rodinou nema sanci.

A predpokladam, ze se nebavime  o VFR hobicich.

0/−1
27.2.2013 15:41

P34a51t41r73i19k 47M34a15r82e94k 8712487958786

clovek z davu nema sanci? a kolik ten vycvik stoji ? ( v clanku sem to nenasel) .. pokud to vyjde na 1-2 miliony tak to neni nic co by se nedalo sehnat .. pokud to stoji 10 tak uz je to samozrejme dost horsi ...

+2/0
27.2.2013 19:49
Foto

M23i70c64h19a20l 27Ř48e16h84á43č37e17k 8735757298

Jeden až dva milióny (s typovkou to bude u horní hranice) je docela realistický odhad.

0/0
27.2.2013 20:08

P55a62t50r66i28k 11M54a11r26e73k 8892397288136

to porad neni zadna "nerealna" tezko dosazitelna castka .. sam sem takovou castku utratil za konicek > auto .. takze pokud bych to s letanim myslel vazne ..tak se to rozhodne da .. navic to clovek nezapalti hned, ale muze si to rozlozit

+1/0
27.2.2013 20:33

M62i63c56h63a86l 80P36a69d72ě87r79a 7360272650967

pokud spadate do teto kategorie, gratuluji a po hlave do toho;-)

0/0
27.2.2013 20:45

P45a12t72r57i85k 36M42a31r81e76k 8762687688486

no kdybych mel zdravotni stav ktery mi to umozni .. a chtel bych zmenu zamestnani .. tak klidne :)

ovsem otazka jestli to ve 33 letech ma smysl

0/0
27.2.2013 20:49
Foto

M44i30c86h30a13l 32Ř79e79h52á85č93e91k 8845887618

Má. Pokud nejste pár let před důchodem, pro aerolinky nebude věk rozhodující. Jste o 4 roky mladší než já, a to na ATPL přednáškách nejsem nejstarší. Na kapitána triple-sedmy u Emirates to už ve svém věku asi nedotáhnu - ale já si to chci hlavně užívat. Jeden krok... a pak se uvidí, co dál.

+1/0
27.2.2013 21:01

M86i91c82h88a13l 79P71a26d81ě42r75a 7290412740857

nejaky deda udajne zacal s kurzy nekdy pred sedesatkou v 65 lita pro DHL. Ja mam vek obdobny jako vy, medical 1 bych dal, ale problemem jsou finance.Proste nejsem takovy strelec a stojim nohama na zemi.Mozna to je spatne, nicmene riziko je pro me znacne.Takze to vidim na nejaky ultralajt nebo stavbu kokpitu v obyvaku;-D

+1/0
27.2.2013 21:08

P20a22t66r31i38k 67M91a15r24e43k 8272647588866

jsou zpusoby jak si vydelat/usetrit vic penez ... neni to bez prace .. ale to neni nikde, je to opravdu o tom co vsechno jste ochotny proto obetovat

+1/0
27.2.2013 21:20

M62i92c51h53a68l 93P84a93d78ě65r68a 7720132150877

nevim jak pro vas, ale pro cloveka s hypotekou a s rodinou jsou 2 mega do nejiste investice hodne velke penize.

0/0
27.2.2013 20:32

P37a12t47r15i66k 75M81a35r63e60k 8932937858676

hypoteka neni o tolik drazi nez najem .. kor tady kde ziju ja bych to s hypotekou mel asi i levnejsi ...

tim ze clovke prochazi treninkem tak to neznamena ze da vypoved v praci .. takze bude zit dal tak jak zil .. akorat nebude mit zadny volny cas,

nejista investice to je .. to souhlasim , .. ale z auta za 2 mega mne ( kdyz ho neprodam) se mne nevrati ani koruna .. takze v "nejhorsim" pripade je to stejne

jde o to jak vazne to clovek mysli ... je strasne jednoduche si hledat duvody proc to nejde .. ale taky to potom clovek nikdy neudela

kdyz sem se tehda rozhodoval cemu bych se chtel venovat .. tak jelikoz to na letadla nevypadalo, tak sem chtel jezdit zavodne auta .. a ujistuji vas ze ty jsou podstatne drazsi nez letecky prukaz

a nejistota je jeste vetsi , protoze clovek nemusi nikdy ziskat zadne penize zpatky

0/0
27.2.2013 20:54

M54i85c24h22a39l 29P48a33d75ě72r79a 7110252420117

je absolutne jedno jak vazne to muzete myslet, ale uz neni jedno to, ze mate za nekoho zodpovednost, a ze vas stara sezere, az ji reknete, ze nebudete vecne doma, rodinny rozpocet minus dve mega a kdyz budete mit stesti, tak muzete litat v Kambodzi na charterech;-D jak jsem psal vyse, proste nejsem takovy dobrodruh abych toto riziko podstoupil.

0/0
27.2.2013 21:12

P61a64t63r86i27k 85M41a78r59e91k 8202807668876

a o tom to je ... hledate duvody proc to nejde

pokud je pravda co sem cetl .. ze v USA je nedostatek pilotu .. tak urcite neni nemozne zkusit si udelat prukaz v USA .. domluvit se s aerolinkama na nejake financni spolupraci atp ..

0/0
27.2.2013 21:21

M92i73c10h98a35l 34P78a53d59ě73r85a 7480142350747

Tydle reci mam fakt nejradeji.Hlavne kdyz o danem cloveku a jeho moznostech nic nevite.To si pak jeden pripada hodne namistrovane, coz?

0/−1
27.2.2013 21:30

P34a64t59r48i33k 11M94a39r17e67k 8802237178646

ja ale nerikam ze to je jednoduche a bez obeti ..

taky sem v zivote musel udelat tezka rozhodnuti a jenom cas ukaze(ukazal) zda to bylo dobre ci ne .. o tom je zivot

0/0
27.2.2013 21:31

P30a28t47r80i44k 82M97a79r11e88k 8182317188156

tak si postavte ten kokpit doma a budte stastny ... ne kazdy sen si clovek dokaze splnit

0/0
27.2.2013 21:37

M89i11c78h81a15l 14P34a36d59ě42r43a 7860962440927

nooo, hura, konecne jste to pochopil:-)R^

0/0
27.2.2013 21:51

P40a53t20r71i88k 39M54a47r66e68k 8522757548636

clovek z davu?

320 -600 tisic neni nic s cim by aspon trochu uspesny clovek nemohl operovat., pro cloveka ktery to ma jako konicek to asi neni , ale pro nekoho kdo to mysli vazne .. zvlaste pak kdyz se tomu chce venovat jako povolani ...

ja si myslel ze se budeme bavit o 5ti milonech .. tam bych to pochopil ze bez uveru to nepujde

+1/0
27.2.2013 19:53

M70i39c12h92a88l 48P15a88d98ě17r13a 7400922670157

pokud jste tabula rasa a planujete ze skoncire trebas na A320, tak vas to vyjde cca na 2 mega.A to samozrejme v pripade, ze vse date napoprve.

0/0
27.2.2013 20:30

P47a57t84r63i86k 69M45a96r59e29k 8742457628216

viz co sem psal vyse ...

A320 je levnejsi nez B737 ?

0/0
27.2.2013 20:34

M23i62c37h78a72l 88P12a41d93ě18r94a 7860512540127

to nevim, ja se zajimal o tendle stroj..jak je na tom boening netusim.

0/0
27.2.2013 20:42







Najdete na iDNES.cz