Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Holanďané zkoušejí létat z Ameriky na směs kerosinu a oleje z friťáku

Nizozemská letecká společnost KLM začala zkoušet lety, při nichž bude jako palivo používat směs kerosinu a zbytku stolního oleje. Firma uvedla, že je to ekologičtější způsob pohonu, protože stolní olej proti klasickému palivu snižuje emise uhlíku až o 80 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a29r38t44i36n 35N33e91r10m96u93t 9157657128779

takže to máme cca 4l/100km (když tak mě opravte, ale řádově to bude správně), průměrná cesta 1000km ročně, aha když ročně sním hranolky a sejry usmažené v barelu oleje, tak to vyjde...

0/0
11.3.2013 23:59

L36i57b24a 57R55u37s24n32á68k 2370354285281

Emise CO2 jsou stejný jako u každýho jinýho paliva. Tohle jsou jen virtuální úvahy. Možná by bylo zajímavější porovnání i dalších složek exhalací které při spalování takového paliva vznikají.

+1/0
11.3.2013 20:57

J28a83n 69K92o43m90á32r81e78k 5775518569213

a jak budou lítat do ameriky ?

0/0
11.3.2013 11:24

M62a80r67t27i22n 46H50o56r19a 4265555530732

Dyť ti píšu, že to finacuje McD! :-))) Je to postup jak zmanipulovat podprahově myšlení a donutit evropany víc chodit na BigMac menu s velkýma hranolkama!

+1/0
11.3.2013 11:31

M61a26r59t10i19n 17H16o14r17a 4405135590232

POZOR!

Tyto chemtrails má na svědomí MacDonalds! Je to spiknutí! :-)

+1/0
11.3.2013 11:21

M43a29r98t58i15n 66P46u91c55h56e15r56n90a 9837710199117

Ve ctvrtek radeji nelitat...:-)

0/0
11.3.2013 10:00

R37o25m29a80n 73K71r80a68t69o44c51h13v32í77l 6176137786264

Budou mít dostatek oleje z friťáku?

+7/0
10.3.2013 20:39

M50a96r13e58k 19F61l27e14k21a12č 2180354452963

Proč myslíš že to zkoušejí na letech z USA? tak toho bude dycky dost a dost

+24/0
10.3.2013 20:41

J13a79n 24K83ř77í49ž 6705473405888

.............v jedné nejmenované zemi zkoušejí jako palivo pro letadla spalovat hadry od nádobí.

Drobet upravili turbínu a prej to funguje.;-D

+3/−2
10.3.2013 22:03

D70a24v42i68d 77M49u12n77z74a42r 3738162514286

a v jine litaj na pouzitej toaletni papir...

+4/0
10.3.2013 23:25

P63a11t75r62i68k 72B43a33t47e48m33a18n 8938385631171

A v další zase na vyjetej benzín - prej je to nejlevnější ...

+3/0
11.3.2013 9:25

L77u20m18í42r 44V75i91t49h64a 2197347436912

No vzhledem k tomu, že takové letadlo spálí na cestě přes Atlantik i několik desítek tun paliva, nebude jednoduché ho tolik slít...

Ale protože fritovací olej je vlastně řepkový olej, je možné, že autor má na mysli průmyslový řepkový olej, který se přimíchává jako biosložka do nafty. Toho by mělo být dost. A když ne, česká pole jsou připravena k osetí.

+7/0
10.3.2013 20:46

P71e90t60e61r 60F81r12a85n11e74k 4956644334745

několik tisíc tun? :-P

+2/0
10.3.2013 23:25

L18u60m82í20r 47V69i95t31h65a 2727177516702

Emise uhlíku? O 80 %? Hlavně, že víme, co se na tom oleji smažilo...

+3/−1
10.3.2013 20:39

J61i20ř52í 44M38a50c61e55k 3875715574221

Nic nového. Už Cimrman používal do svých motorů zbytky voňavek z kadeřnictví Emilie Galotti.

+9/0
10.3.2013 20:35

M36a76r16e12k 23F52l19e68k66a40č 2650544702643

Když do starého dieselu nalejete přepálený olej taky pojede!

+5/0
10.3.2013 20:36

L47u69m15í27r 52V19i88t29h90a 2427667466542

I nový pojede. Vždyť na příkaz EU se do nafty přilévá řepkový olej. A co je to jiného, než fritovací olej? Snad jen v tom "motorovém" řepkovém oleji neplatí tak striktní limit kyseliny erukové, ale to je jen nepatrná složka

+6/0
10.3.2013 20:42

J12i76ř86í 46F13r70a83n70k62l 9923181220630

A,asi tam bude i míň Éček?!;-D

+3/−1
10.3.2013 21:29

P48e83t40r 94R65o81m78á90n80e55k 8374447624674

Kterých?

0/0
10.3.2013 22:30

M91a45r43e49k 65F67l49e41k81a30č 2370934702983

Vážení cestující, z důvodu nedostatku paliva Vás prosíme,abyste si ve vlstním zájmu objednali u palubního personálu dvojté porce hranolek!

+14/0
10.3.2013 20:17

M11a53r61e92k 63F14l34e58k34a35č 2600864542733

článek s uplně stejným textem vyšel na aktuálně cz v 19:00

0/0
10.3.2013 20:15

Č56e48s51t83m44í78r 48P36r23o37c49h72á31z65k63a 8128100938811

Když můžou recyklovat fritovací olej, proč ne novinové články ?  Je nová doba, musí se šetřit

+8/−1
10.3.2013 20:17

J77o47s29e62f 73K40o37m19á67r19e82k 5614202934929

Jestli to není tim, že je to zpráva vydaná ČTK...

+3/0
10.3.2013 22:13

Č92e39s46t91m25í32r 72P86r26o22c30h41á47z70k55a 8338400778191

To nemění nic na mém sdělení, že je levnější pro iDnes koupit článek od ČTK než zplodit nějaký svůj .  Pak jsou to ale jen opisovači a ne novináři .

+2/−6
10.3.2013 22:27

M17a54r92t73i21n 55P34l21a38t53i61l 9261543781388

No super, další bezva zpráva, když mám letět pryč. Nejdří omdlévající piloti BA, potom KLM létající na přepálenej olej....

+1/−1
10.3.2013 20:14

Č36e27s20t84m71í19r 90P31r17o42c42h91á65z63k43a 8788140528131

By mě zajímalo, jestli o tom informují cestující, a nebo to jsou jen testovací lety bez pasažérů .  Já osobně bych si do takovýcho letadla nesedl .  Normálně mám z toho blbej pocit, když to přistává a celý se to třese a ještě kdybych věděl, že může motor ucpat zbytek hranolku .:-)

+12/−1
10.3.2013 20:07

J49i98n28d28ř89i66c13h 93W28o34l98f 4661503123218

Třeba dávaj 25% slevu.....;-D a hranolky grátis...

+4/0
10.3.2013 20:13

T53o44m48a67s 68H28a85c47e59k 6414287895697

S pasazery. A mam dojem ze si clovek nemuze vybrat. Osobne by se mi to silne nelibilo. Po Evrope s tim uz KLM lita od roku 2011.

No hlavne ze je ten olej 3x drazsi nez ten benzin, to uz tu ale moc nepisou.

+3/0
11.3.2013 2:47

P77e58t48r 19S23t15e78i20n18e36r 6520801779891

Souhlas s tou cenou... ted uz mi dava smysl proc najednou na vsech KLM letech v Evrope (ktere nejsou spojeny s interkontinentalnimi lety) budeme platit 15/30 Euro za kazdy odbaveny kufr..

+1/0
11.3.2013 9:34

J65i31ř49í 91K40o80c22u29r94e20k 6455344265118

To se celkem divím. Vpodstatě je to odpad se zápornou hodnotou pro producenta. A pokud je jeho přefiltrování tak drahé, tak asi taky sežere dost energie.

0/0
11.3.2013 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.