Diskuze

Auta na elektřinu nestíhají, svazují je baterie. Napětí však stoupá

Elektromobily fungují. Ale ani přes gigantické investice, půjčky a dotace se zatím nepovedlo představit řešení, které by vykázalo výfuky ze silnic. Dva systémy, Tesla a Better Place, jsou však odhodlané dostat auta na elektřinu na výsluní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z74b62y86n47ě35k 84F51a14j93t

23. 3. 2013 22:29

Celý tento problém s dojezdem by se mohl vyřešit úplně spolehlivě jednoduchým řešením. Co takhle vymyslet pod každou sedačku k nohám odnímatelné šlapadlo. Co se týče následné rychlosti elekroauta na dálnici, tak by se dalo řešilo převodem do rychla, ale nejsem zase takový odborník, jako vývojáři elektroaut.:-) R^EUR^

0 2
možnosti

vykon ktery date slapanim je zhruba 200W, na pohon auta prijatelnou rychlosti (dejme tomu 100km/h) potrebujete zhruba 20kW - tedy asi 100x tolik co by jste dal slapanim :-)

0 0
možnosti
Foto

P70a62t29r81i78k 35C93h41r41z

21. 3. 2013 21:14

Nedal by se do toho auta dát malý spalovací motor, který by umožnil nějaký nouzový dojezd (třeba i omezenou rychlostí). Na výstavě autobusů v Praze jsem se v areálu Výstaviště svezl trolejbusem, který měl kromě elektromotoru i dieselagregát, prý to používají tak, že v centru města jezdí "na troleje" a do okrajových částí spustí právě tenhle motor, který výrábí el. energii, na kterou jede ten elektromotor.

0 0
možnosti

J50a60n 47B85á74r22t36a

22. 3. 2013 9:54

To už ale nebude elektromobil nýbrž hybrid. A ano takové se dělají. Třeba Opel Ampera.

0 0
možnosti

Mě ta historie o dvakrát odtažené Tesle připomíná začátky automobilismu, kdy někomu došel benzín a protože nikde blízko nebyla čerpací stanice, tak ho odtáhli (jaká to potupa) koňmi. Teď mi teprve dochází souvislosti. Představa, že dvoumiliónovou Teslu táhne nějaká smrdutá ojetá pšukavka za deset tisíc mi přijde docela zábavná. :-)

0 1
možnosti

A co teprve kdyby to tahli treba 2 koni :D

Mimochodem v clanku je chyba, Broder se nechal odtahnou "jen" jednou.

0 0
možnosti

Navic by jiste neuskodilo v clanku zminit i nektere ostatni parametry Tesla Model S:

- misto pro 5 dospelych + moznost dalsi 2 deti

- zrychleni 0-100 km/h za 4.6s (vykon 416koni / 600Nm)

- kufr vzadu i v predu (745 litru standartni kufr vzadu + 150 litru pod predni kapotou)

- 90kW rychlodobijeni ZDARMA (ktera jina znacka vam da cestovani na dlouhe vzdalenosti zdarma jen na solarni energii?)

- aktualne je na auto poradnik vice nez 15000 rezervaci (z toho minimalne 5 z CR, o kterych vim a mozna i dalsi o kterych jsem jeste neslysel) A jeste doplnim clanek o par cisel: Roadsteru bylo dodano temer 2700 a dalsi se uz nevyrabi. Modelu S bylo v roce 2012, kdy se vyroba teprve rozjizdela, dodano zhruba 2650. Aktualne se vyrabi 400 kusu tydne (tedy zhruba 20.000 rocne).

1 2
možnosti

Jen bych rad doplnil par udaju k clanku... kauzu Broder vs Musk jsem sledoval velmi podrobne a musim rict, ze na odtahovce skoncil "jen" jednou a to pote co nechal Model S pred hotelem bez nabijeni, coz Tesla take deklarovala ze problem ubytku energie bude resit softwarovy upgrade zmineny v clanku. Dale neslo jen o to ze si Broder pustil topeni, ale taky ze si udelal zajizdku na Manhattan, kde predvadel auto svemu bratrovi, jel rychleji nez uvedl ve svem clanku pro New York Times a na dobijeci stanici nedobil naplno ale zhruba jen do 70%.

.

Navic mi prijde nefer od iDnes.cz ze cely clanek o Modelu S se toci kolem jedne sporne recenze, ikdyz recenze, ktere to vyvraceji je hned nekolik - napr: http://www.greencarreports.com/news/1082867_life-with-2013-tesla-model-s-the-good-the-bad-at-600-miles/page-3

A take dalsi magaziny (CNBC a Bloomberg) zopakovaly stejnou trasu jako Broder bez potizi.

2 2
možnosti

Dobrý den,

promiňte, že reaguji tak pozdě, ale byl jsem celý minulý týden pryč.

Předem se chci omluvit: máte pravdu, v článku byla chyba a Broder byl odtažený jen jednou. Za to se hluboce omlouvám a článek už jsem v tom smyslu opravil.

Co se týče jednostrannosti zdrojů, nevidím už tak jednoznačně. Jak je uvedeno v článku, i nezávislá měření dokládají, že vůz v drtivé většině případů bez problémů celou vzdálenost dojet. Myslím, že je i Broderova chyba, že tomu tak nebylo, protože podle všeho s elektromobily není vůbec zvyklý jezdit. Ale o to právě jde: Tesla chce být autem téměř pro každého uživatele. A zřejmě zatím není, i když se zdá, že jde o velmi povedené auto, kterému i já fandím. Jak už tady někdo v diskusi psal (nevím, jestli jste to nebyl Vy), tak si své místo na trhu najde.

Otázkou je, jestli obsadí prakticky celou "elektromobilovou niku" (tedy koupí ji v podstatě všichni, kdo jsou ochotní a schopní koupit si elektromobil prostě proto, že ho chtějí) nebo je to předzvěst nějaké větší změny. Já si zatím myslím, že spíše to první. A případ Broder podle mého dobře vystihuje proč. Je to sice statistická výjimka (většina jízd dopadla dobře), ale není to žádný zcela mimořádný případ, který by se běžnému řidiči během jedné z deseti, dvaceti jízd nemohl stát.

Je mi líto, že jsem se do diskuse nemohl přihlásit dříve.

0 0
možnosti

Napětí stoupá - v jackpotu Sportky na vás čeká 18 000 000.

0 5
možnosti

No, pokud by někdo nybídnul menší elektrovozítko s dojezdem 100km, které bude levné, tak si myslím, bude mít na trhu šanci. Vemte si, kolik lidí jezdí autem 20 km do práce, pak nějaké to vyřizování a dom. Dojezd 100km ideální. Ale nesmělo by to auto stát mega, ale tak třeba 150.000.

1 3
možnosti

P65e87t10r 10H88e89l40l21e12r

20. 3. 2013 11:03

Za 150 tisíc koupíte baterii na sotva 50 km. To je ten zásadní problém a v současnosti pořád neřešitelný problém.

2 2
možnosti

P41a64v96e94l 56M63í65č35a

20. 3. 2013 9:14

teda design je božíR^R^

1 3
možnosti

A co systém autodráha? Na většině silnic-dálnic by el. byla, kde nebude, tam se zapne baterie. Možná.

1 1
možnosti

Mercedes už něco takového vymyslel na nákladní vozy, nazval to eHighway. Nad hlavním tahem (dálnicí) jsou nataženy troleje jak nad železnicí a dodávka jede s přímým odběrem proudu. Mimo tuto dálnici to má nějaký dojezd na baterii, nebo může se staženými sběrači i předjíždět, je-li to nutné. Takže ideální např. pro zásobování hypermarketů, které, podobně jako sklady, jsou blízko dálnic. Problém je ta počáteční investice do infrastruktury, která by určitě byla nemalá.

Ve Vídni už ale něco podobného převedli do praxe. Minibusy jezdící po centru města se na konečné zastávce nabíjí z vrchního vedení pomocí pantografu, jaký mají tramvaje. Odpadá tak problém s malým dojezdem elektrobusů, jaký byl třeba v Praze.

1 2
možnosti

Hm. Pokud nebude vítězem hromadná doprava, tak osobní elektromobily zcela jistě. Slunce bude svítit mnohem, ale opravdu mnohem déle, než vydrží zásoby ropy. Navíc by se mělo do nákladů započítat "zbytečné" spalování ropy jakožto cenné chemické suroviny. Otázka ovšem je, o jak vzdálené budoucnosti se bavíme.

2 3
možnosti

P19a18v65e46l 67K30u19r63a39l

19. 3. 2013 21:39

Hromadná doprava u níž potřebujeme aby jezdila 12 hodin denně :D to chci vidět kde a jak to budete nabíjet... 5 minut po tom co musí autobus znovu objet trasu? (nebo uvažte výkon nutný na to aby ste hnul s něčím tak těžkým jako autobus)

takle rychlé nabíjení bateriím moc svědčit nebude.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 45 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi jsou 2 příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi je 5 příspěvků

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...