Diskuse k článku

Uvnitř eskalátorů: Ruské „schody“ jsou nejrychlejší, nové svítí zeleně

S opravou či výměnou eskalátorů v metru se setkáváme každou chvíli. Někdy za ni může špína z ulice, jindy zaseknutý kabát. Výměna pojízdných schodů za nové je pak důsledkem jejich celkového opotřebení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74e68o19š 86P68á38l20e83n90í48č51e81k 9979835349934

Výluka pohyblivých schodů z provozu byla nejprve předem schválena Drážním úřadem, Uff ještě že to Drážní ouřad schválil

0/0
24.6.2013 15:48

M55a85t69ú58š 68Č52o70r74n71ý 8103985534867

Dakujem za vyborny clanok.

Uz tyzden vsak spekulujem nad zverejnenym udajom 7,5 tony a obrazkom hnacieho hriadela zo stanice Hradcanska. V texte clanku je uvedene, ze tato hriadel vazi 7,5 tony, pricom na obrazku je vidno ako je polozena na obycajnej europalete a upevnena 2 plastovymi paskami.

Je to vobec realne? Aby objemovo kus zeleza/ocele (alebo neviem z coho to je), ktory je uvedeny na obrazku vazil 7,5t? Moze to realne vydrzat drevena europaleta, tak ako je to na obrazku?

Ak ma autor clanku blizsie techn. udaje o rozmeroch danej hriadele prosim o doplnenie. Prip. ak vie niekto hodit link na externe stranky... Ja som o tomto nic nenasiel... :-(

Vdaka

0/0
22.4.2013 9:14

istee1 7606779419926

Dneska se v deníku Metro objevil článek "Nejstarší stanice metra je na Klárově". Nehodlají reportéři technetu zapátrat o tajné stavbě metra v 52-59 roce?

http://www.metro.cz/galerie-nejstarsi-stanice-metra-je-na-klarove-ale-pozor-je-tajna-a-nikdo-o-ni-nevi-gds-/metro-extra.aspx?c=A130412_152000_metro-extra_row

+1/0
16.4.2013 10:11

R98o76m96a12n 46K66r76a95t41o36c41h33v58í13l 6826777916774

Neuvěřitelné, hnací hřídel nových schodů váží 1,6 tuny, hřídel ruských schodů váží 7 tun. Ta nová "lehká" hřídel se po pár letech zřítila.

+4/0
15.4.2013 21:18

J24a72n 98P15a25v47e22l95k38a 3207401134871

Oni je dimenzovali na ruske schody. Ty jsou nekolikrat delsi.

0/0
16.4.2013 21:03

P73e50t15r 83N57o95v21o18t28n91ý 5627374260391

A jak se opravuje eskalátor na Muzeu? Někdy až půl roku ;-D

+5/0
15.4.2013 20:21

M26a74r94e82k 62F68o93r93a60l 3594897497

To stání vpravo je vyloženě pražská specialita,jinde v republice stoupneš na eskalátor a jedeš,stranu neřeše :-)

0/−16
15.4.2013 15:03

T38o66m64á37š 47K66n82a52i28f35l 6803790687940

No jo no .. buranský venkov ...

+16/−2
15.4.2013 16:38

R80a45d76o98s18l70a82v 41K93l64a17u15d20a 5814218894952

To je specialita v metru, kde jsou schody dlouhé a navíc po nich lidé spěchají na autobus. Jinde v republice jsou krátké buď někde v podchodu, nebo v nákupním centru.

+16/0
15.4.2013 18:11

M46i30c68h89a34l 97N10o77v71á66k 1704777892934

Nejen na eskalátoru, ale třeba i na travelátoru (co to je, viď?) se stojí vpravo, stejně jako na dálnici se jezdí vpravo, i když tam je tam více průběžných pruhů.

+10/−1
15.4.2013 19:23

P24a23v67e86l 57V26í61t50e28k 5660955728981

Jen teda na D1 je vyjímka, tam se vpravo fakt nedá jezdit. Uhnu tam šílencům nebo na lepších úsecích, ale proč ničit auto a cuchat nervy..

+3/0
15.4.2013 22:30

P29a42v56e11l 41K37r38á43l 5590109154558

Pražská specialita? Zkuste vyjet do nějakého zahraničního velkoměsta ;-)

+10/0
15.4.2013 22:08

V47á76c30l45a13v 22J63o13n70á92š 8902523932623

Zkuste si udělat na dlouhých eskalátorech test.

1. všichni budou stát vpravo a ten spěchající půjde vlevo

2. všichni budou stát ve dvoustupu

Rychlejší bude varianta 2

0/−1
17.4.2013 16:54

L73u44k94á11š 12N93o61v97á80k 4456246652383

životnosti bohužel vůbec neprospívá naučené stání vlevo. Tím se eskalátory zbytečně přetěžují na jedné straně a navíc chození nalevo zvyšuje pravděpodobnost úrazu. Jasně, každý někdy spěchá, ale správně by se opravdu mělo stát ve dvou řadách. Ne nadarmo byly všude vyměněny nálepky s instrukcemi :-) Už tam není, že se stojí jen vpravo, panáčci na obrázcích stojí cik ca a hlavně stojí, nechodí. Jenže na tento fakt neproběhla osvětová kampaň (což je zvláštní, protože jinak se v marketingu utápějí a tunelují stamiliony).

+7/−12
15.4.2013 14:39

L49u61k59á64š 23N62o41v20á48k 4416146252533

první věta a hned překlep..samozřejmě, že stání VPRAVO!

+4/0
15.4.2013 14:39

P42e69t38r 36Š50k14o17d77a 5637930484570

Tohle dneska lidem nevysvětlíte. Spousta jich má potřebu být nahoře první, protože představa, že tam budou o minutu dýl, je přivádí k šílenství hraničícím téměř se smrtí. Na druhou stranu tento jev podporuje čím dál menší rychlost eskalátorů :-/

+3/−6
15.4.2013 15:02

T20o93m48á95š 84S30y47r82o23v51ý 9208378775891

Ono je to i trochu jinak - mě by nevadilo, že budu stát a budu nahoře o minutu pomaleji, než když půjdu. Jenže když mají všichni zažité, že se stojí vpravo, tak se všichni štosují před schody a vytvoří se dlouhá fronta, ve které se mi už stát (a čekat pomalu další minutu) nechce. Tak jdu dopředu, ale abych nepředbíhal (a zařadil se doprava), tak jdu prostě po schodech nahoru... Ale samozřejmě by bylo lepší, kdyby se stálo vpravo i vlevo - nakonec by v součtu všichni čas ušetřili...

+8/−2
15.4.2013 15:30

J52a34r13o89s85l57a60v 90B69r53ü93m20m57e60r 7854663216

Když ta minuta rozhoduje, že budeš či nebudeš čekat na navazující spoj dalších 20 minut, tak si taky popoběhneš.

+24/0
15.4.2013 15:53

M16i25c51h47a70l 52N55o83v76á70k 1284277282974

Cestou do práce a z práce jedu po 6-8 eskalátorech. To je zhruba půl hodiny týdně, dvě hodiny měsíčně celý jeden den ročně, co můžu dělat něco jiného, než stát na eskalátorech.

+6/−2
15.4.2013 19:29

P72e23t54r 35N38o90v57o71t49n58ý 5127784510901

To je takový problém vyrobit eskalátor s posílenou pravou stranou?

0/−1
15.4.2013 20:23

M20a88r32t37i83n 97N30e62r48m24u81t 9817567168189

je, bylo by to stejně drahé, jako udělat posílené obě strany

0/0
15.4.2013 20:58

P86e42t73r 50N55o30v95o13t34n56ý 5757634440741

tak záleží, kolik si vezme projektant. jinak toho odolnějšího nebo zesíleného materiálu je na jednostranně odolnejším eskalátoru polovina, takže proč by měl být stejně drahý?

0/0
15.4.2013 23:48

M91a44r90t11i64n 72N86e47r89m43u29t 9767197748399

bude náročnější montáž a údržba, navíc rozhodování, která strana to bude (bude jezdit nahoru nebo dolů?), různé sady kol a kolejnic (buď jiný materiál nebo jiný rozměr, při objednávce, montáži nebo opravě vám to určitě spletou). Kdyby šlo o mikrovlnku nebo mobil, tak jo, ale toto jsou průmyslové věci, kde prvotní materiál tvoří zlomek ceny.  Navíc v dnešní době cadu a všechmožných simulací by to projektant navrhl nadoraz, tj. jak to znám, spíš by zeslabil slabší stranu....

+3/0
16.4.2013 1:23

P53e56t44r 50N62o62v26o38t37n94ý 5697234850961

nadoraz to bude už asi teď :-)

0/0
16.4.2013 1:55

R80o18m43a85n 86K55r78a89t79o90c42h30v48í51l 6406307786204

Nebylo by lepší pustit občas ten eskalátor na opačně?

0/0
15.4.2013 23:11

P30e72t80r 98N41o22v81o22t74n16ý 5627154940591

Nevím, jestli by to bylo lepší. Každopádně by to byla větší sranda, zvláště na přestupních stanicích ;-D

+1/0
15.4.2013 23:49

R11o50m19a34n 85K90r32a29t60o62c76h52v17í41l 6246737976164

Jeden den nahoru druhej dolu....

0/0
16.4.2013 6:39

R26o58m91a22n 25K81r75a31t14o74c80h72v36í74l 6946827296964

Na to je jednoduché řešení, střídat provoz nahoru a dolu.

0/0
15.4.2013 21:25

L42u15k44á86š 87T11ó22t27h 6328873147492

Zaujimave, ze v polovici sveta je zazitym zvykom, ze sa na eskalatore stoji vpravo (niekde je to vlavo) a nikto sa nad tym nepozastavuje, nepolemizuje nad opotrebovanim schodov, ale v SR & CR by to bol uzasny problem.

+2/0
16.4.2013 9:33

V96á10c18l56a87v 46H66o88s34c37h 8576638852561

Nejvice miluju, kdyz se sypou na eskalator davy a samozrejme smerem nahoru jede jenom jeden, smerem dolu jede prazdy a ten treti je vypnuty. Nevim, k cemu je to dobre.

+1/−2
15.4.2013 12:58

T48o87m36á11š 57S34y22r26o41v91ý 9708388695901

Taky mě to dost štve - ale asi šetří na elektřině...

+2/0
15.4.2013 15:32

A10n96t58o87n26í63n 77N79o63v79á86k 7581267400717

To je celkem prosté, každým směrem musí tak nějak z logiky věci jet jenom jeden a ten třetí je prostě rezerva pro případ poruchy/opravy, protože není reálné aby jeden směr byl zcela uzavřen.

0/0
20.4.2013 14:47

M14a56r80e11k 41F62l34e90k30a40č 2790374792683

Jednou se mi stalo ,že vypnuli elektriku a já tam stál jak pako 4 hodiny protože schody nejely! Už na to nevlezu!

+49/−8
15.4.2013 8:41

R26a84d58o75s75l87a36v 77K69l47a32u78d68a 5334568244982

To byly schody na Mount Everest? 8-o Jakmile schody zastaví, cestující jsou pěšky.

+9/−30
15.4.2013 8:45

M18a80r53e37k 45F89l37e38k37a74č 2160374572453

špatný ráno co?

+28/−5
15.4.2013 8:54

P35e96t21r 47V94e37s81e49l51ý 2449368863426

ty si úň :-P

+8/−3
15.4.2013 9:09

M77a62r93t10i44n 16N41e71r55m35u40t 9797937308479

já se asi přihlásím přes nějaký proxy, protože jeden bod se mi zdá málo...

+2/0
16.4.2013 1:25

P47e22t30r 49T22a11b96o81r56s85k61y 8857262677397

Propustnost eskalatoru je bohuzel polovicni (limitne shora :-) ). Lide jsou zvykli stat vpravo a tak vidime situace, jako dlouhou frontu (pri prijezdu linek z obou smeru), kde se cela fronta radi vpravo, misto aby zaplnila obe rady :-(

+7/−21
15.4.2013 8:31

P19a10v57e57l 59O74b43d74r71ž31á25l73e78k 6706794668102

"DP Vám děkuje, že stojíte v pravo" ... doteď si na ty cedulky na každém eskalátoru pamatuju. Zjevně to mnohým zůstalo v paměti důkladně.

+10/−1
15.4.2013 9:48

T17o43m12á38š 24P85a74č40e80s 2798462247817

Lidi stojí vpravo, aby je nedočkavci kterří nevydrží stát mohli obcházet. Zkus si někdy stoupnout vlevo a zůstat tam stát, během pár vteřin máš za sebou držkujícího nedočkavce který ti bude nadávat, proč mu blokuješ cestu.

+19/−3
15.4.2013 10:08

M30a24r14t26i26n 40R32o45s70o71l 4140473582281

Né každýho baví každý ráno koukat 2 minuty někomu mezi půlky. Zvlášť, když těm, komu dělají schody problém, zabírají tolik prostoru, že se nedají obhlédnout.

+21/−4
15.4.2013 10:37

P95a37v27e20l 76Z28a60t78l82o64u10k93a24l 7821269782937

Což mimochodem znamená, že ve skutečnosti právě díky těm "nedočkavcům" (mezi něž se hrdě hlásím) je ta propustnost mnohem vyšší, než píše předřečník.

+8/−7
15.4.2013 12:17

J88a10n 11N68o62v53á48k 7445644468707

Tak já většinou vidím že jsou zaplněné obě řady ale ta levá se pohybuje zatímco v pravé stojí. U pomalých eskalátorů se tak může zvýšit průchodnost až o 50%.

+8/−2
15.4.2013 10:16

M68a30r46e31k 32Š95i44m53o92n 2894137958498

To vídám málokdy. Většinou vidím, že v levé řadě proběhne 20 lidí a dalších 400 čeká vpravo a levá zůstane prázdná. Lidi probuďte se, ježdění vpravo bylo dávno zrušeno, oboustranně zaplněné schody vyvezou všechny z metra rychleji. Já osobně celou frontu předcházím, postavím se ostantativně vlevo. Pokud mě chce někdo předcházet, tak mu uhnu, pokud je kam, připadně pár metrů vyjdu před ním. Ale pokud není, tak má smůlu.

+8/−9
15.4.2013 11:01

P82a44v97e12l 40Z21a35t19l30o80u15k93a69l 7431159762527

Ostentativní "rebel" :D Hlavně jak jiným škodit, že? :)

+10/−7
15.4.2013 12:18

J79i33ř11í 68K35o47c27u45r15e87k 6605874275758

Těch 400 je zřejmě tak líných, že nechtějí chodit po schodech. ... Kde sem to jen viděl. Fronta na eskalátor a tak to někdo vzal po po pevných schodech vedle a nahoře mu důchodce napráskal holí, že předbíhá.

+1/0
17.4.2013 12:03

A16n41t16o31n77í26n 31N95o51v41á49k 7481487400367

Takovýhle zmrdy svalím a projdu se jim po zádech.

0/0
20.4.2013 14:51

M62o61j38m76í50r 20V79r93t79o56c96h 2800663352332

jednou se v r. 82 ty rychlé sovětské předimenzované schody se mnou a dalšími cestujícími zřítily. malému dítěti to utrhlo prsty. místo vzhůru, začaly  padat dolů. lidi pěkně na hromadu. éto těchnika.

+1/−20
15.4.2013 8:24

M73a30r12e15k 98Š62i62m21o37n 2594307838808

Mluvíte o nehodě ve stanici Aviamotornaja v Moskvě 17. prosince 1982? Přetrhl se tažný řetěz a shody sjely dolů i s lidmi. Nouzové brzdy sice fungovaly, ale byly poddimenzované. Zemřelo 8 lidí.

+8/0
15.4.2013 10:57

M69o29j86m97í85r 18V51r35t31o20c76h 2650363462362

Nikoliv. Praha Kačerov.

0/−13
15.4.2013 11:21

Najdete na iDNES.cz