Diskuze
1970: Nikdo z pilotů pořádně neznal letiště. Let ČSA skončil katastrofou
Děkujeme za pochopení.
M18a86r71t77i34n 68Š13t62ě79p52á69n39e54k
Opet vyborny clanek, dekuji
M44a82r98e51k 27Z13e49l97e68n39y
tak evidentne vetsina na palube byli stbaci takze aspon nejaka polehcujici okolnost
J25o79s61e84f 26V79a59l82a
jenom pro zajimavost : na letisti v Tripoli zahynulo mezi 1970-2011 uz celkem 355 osob, v celkem peti leteckych nestestich, z toho bylo jedno libyjske dopravni letadlo "sestreleno" (kolize) "vlastnim" libyjskym MIGem 23. Vzhledem k tomu, ze pri pristani a spatne viditelnosti havaroval i Korean Air 803 v roce 1989 (75 mrtvych), tak zrejme povest letiste nebude asi prilis valna.....
F55r36a30n75t44i42š17e32k 97P13r63u38d85k81ý
take mam pocit, ze clanek je spis slohem mirici jinym smerem. Nekterym lidem dela asi dobre kalet si do vlastniho hnizda. Nekteri jsou dokonce tak daleko, ze to jsou ochotni pod vlastnim jmenem zverejnovat
J78i44ř92í 95N47e50u19m54e59i84s53t59e91r
"Letadlo OK-NDD mělo mezi piloty ČSA dobrou pověst: ve srovnání s dalšími Tu-104 ve flotile prý mělo velmi dobré letové vlastnosti." Letové vlastnosti že by se lišily kus od kusu?
A59l66e28x90a44n56d22r 76K91o93s20t70k59a
Patrně lišily. Ale ono je stejně každý let unikátní a chování letadla se mění i přímo ve vzduchu. V závislosti na spotřebovaném palivu, případně námraze atd. takové plně naložená jumbo má při startu i přes 200 tun, z toho je polovina palivo a při přistání je toho paliva 9/10 pryč.
J87a24n 38M78u43c84h55a
"umístění přístrojů a přepínačů v jednotlivých letadlech se lišilo kus od kusu"
ty jo
A11l27e91x29a41n19d72r 10K76o44s32t84k49a
Takto to zní nesmírně šoking, ale rozdíly jsou poměrně bežné i dnes. Řekněme prototyp a prvních 20 sériových kusů to má takhle, pak se přijde na to, že by bylo lepší dát tohle doprostřed a tamto bokem.. Takže pokud projdete 4 stejná letadla, tak mohou klidně mít i důležité ukazatele či přepínače někde jinde.
D57a64n78i21e29l 81R73o15t76t
Let OK-634 z Prahy do Tripolisu ... Podle svědků, kteří se s posádkou letadla setkali na tuniském letišti, ... to mi hlava nebere
L57e73o66š 46K85ř81e70n
No a co vlastně to letadlo vezlo? Co byl ten "mimořádný náklad" do Libye?
J55o44s41e69f 18V69a22l93a
no tak zkuste hadat. Prvni joker je : jestlize do Lybiie tenkrat neletali zadni turiste a z Lybie take ne, zavest pravidelnou linku pro turisty asi nebylo potreba. Zato Libye byla velmu dulezity obchodni partner, co se tyce nakupu ceskych zbrani. Druhy joker : na palube byli jalo doprovod 3 zamestnanci jednoho statniho podniku. Tipl bych si jednoho StB a 2 namestky nejakeho podniku zahranicniho obchodu vyvazejiciho kovove "soucastky na psaci stroje"-treba Cezeta. Treti joker : v Tripolosu v Libyi jsem byl v r. 1985. Tam opravdu davaji lisky dobrou noc......ctvrty joker : zbozii, ktere nema byt videt, nelze transportovat po zemi nebo lodi pres treti zeme
J77a25k92u69b 82V81a82š91k35o
Nějak mi to nevychází. TU 104 vzlétlo poprvé v roce 1955, ale v článku píšete, že letadlo bylo v době havárie staré přes dvacet let ?
P44a33v36e74l 89K28a92s38í57k35, 38T72e17c76h63n18e52t50.33C70z
To vypadá na překlep, letadlo poprvé letělo 1959 (podle http://goo.gl/QCuST ), takže něco přes deset let. Opravím.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...