Diskuze
Jak se vyrábí žárovka, která svítí řidičům už 40 let a přežije i xenony
Děkujeme za pochopení.
L66u50k16á24š 60V52a63ň62u27r92a
H4 mají 3 problémy. Málo svítí, málo vydrží a hodně hřejí. Pro denní svícení tedy totálně nepoužitelné. Řešení pomocí H7, kdy pro tlumené a dálkové jsou samostatné žárovky mi připadá lepší. Xenony jsou mnohem odolnější (nemají vlákno) ale potřebují měnič napětí. Ale ten není až tak drahý. Problém je v nivelaci - naklonění světlometu, aby světla neoslňovala a ve směrování světelného toku, modernější optika - menší reflektor a čočka před žárovkou. To ale zase potřebuje ostřikovače světlometů. V podstatě totiž žádné řešení není optimální, protože malá svítící plocha je vhodná z pohledu oslnění, ale zase se rychle zašpiní. Takže nejlepší je nesvítit a používat noční vidění.
P16e79t25r 74R69u62m75p71e91r78t44e22s51z
Dobrý den,
autor má v článku dost zásadní chybu, kdy uvádí a fotografií dokumentuje dvojitou spirálu. Obě spirály v H4 (ale i dalších 12V head lampech) jsou spirály jednoduché, tzn. jen jednou vinuté.
Troufám si tvrdit, ež docela vím o čem mluvím, v OSRAMu pracuji jako vývojový inženýr pro wolframové spirály a kromě toho, že mnou navržená spirála svítíve většině vašich obýváků, ledniček atd. jsem taky vedl projekt výroby spirál H4 a H7 v Bruntále (ne spirál pro Herbrechtingenskou továrnu, ale pro továrnu v Indii) - takže pár kousků těchto spirál mi rukama opravdu prošlo.
M68a76r64t76i56n 13N87e43r84m93u27t
je to vidět i z obrázku 1/22. Dvojitá spirála by byla pro mnohem tenčí vlákno, což pro 12V by nedalo žádný výkon
M24i65c86h40a88l 71L63e30m36o45n
Trošku nechápu proč je tu tento článek, když žárovky H4 se už do nových aut prostě nepoužívají.
P80e66t53r 98R46y47š95a75v16ý
Mám za to, že v naší Škodě 110LS z roku 1973 už byly origo H4 a jako přídavné H3. Dodnes ji mám a rozsvícené 4 halogeny na dálku jsou úžasné :o)
M58i38r59e31k 85T96u59r13e74č45e82k
"...je natolik levná..."
Ne na dlouho. EU uz si vsimla a brzy je zakaze.
L29u25k23á84š 15V13a48ň92u30r77a
Jedním z mnoha důvodů, proč halogenky odchází je mimo otřesů také kolísání palubního napětí a přepěťové špičky. Ty pak nadměrně zatěžují vlákno, které se přehřeje, prověsí a nakonec praskne. Také je problém v odporu vlákna, který je u studené žárovky nižší a tak při zapnutí dojde k proudovému rázu. Někdy pomůže připojení předřadného odporu, jindy proudový zdroj.
M80i52r89o60s22l59a69v 66S49i91n91d94e56l71a96r
Proudovy zdroj s napetovym omezenim / napetovy zdroj s proudovym omezenim....
D85a43n 51R72u94b75í56n
Levná? 150,- na benzínce. Výdrží v autě tak 3-4 měsíce a prásk. V novým autě chci mít LED
M10i68r14o65s52l68a92v 42S97i12n55d38e76l85a68r
Kupovat je na benzince je extremne nevyhodne. Vydrz zavisi na zarovce, svetlometu a palubnim napeti a muze se dost lisit.
I70v73a47n 88V46r35b52a
Doporucujem pozriet si film Planned obsolescence, je to o tom ako sa vyrabaju nekvalitne produkty na vysoku spotrebu, Ziarovky su tam uvedene ako najviditelnejsi pripad. Vyrobcovia ziaroviek maju dohodu, kolko hodin maximalne moze ziarovka vydrzat. V tom filme ukazali ziarovku, ktora svieti nepretrzite od roku 1906. V 50 rokoch 20. storocia mali ziarovky viac ako dvojnasobnu zivotnost oproti dnesnym. V 80 rokoch soudruzi z NDR prisli so ziarovkou, ktora vydrzala niekolkonasobne dlhsie ako bezne ziarovky - ziadny vyrobca nemal zaujem.
H89o33n67z51a 87K29r69o96u29ž34e12k
Tak ta žárovka, která svítí tak dlouho, byla rozsvícena r.1901. Jedná se o 60W žárovku tlumenou na výkon pouhých cca 4W, což znamená, že prakticky nehřeje, nespíná a proto drží tak dlouho.
J51o31s55e55f 17Š11e72m16e93l89í49k
Jak se vyrábí žárovka, která svítí řidičům 40 let.
Asi teda nejsem řidič, protože mě svítí maximálně dva roky.
J93o20s27e72f 76V35a15l38a
jestli jste 2 roky nezhasnul klopena svetla, tak mate muj obdiv a zapis do Guinesse
M30a57r78t79i97n 10A79v73r72a11m81č30e35v
muj nazor k tem prispevku, ve kterych si uzivatele stezuji jak jim osram z ciny vydrzel 2 mesice apod...
kupuji vzdycky ty nejlevnejsi zarovky, nestaram se kde je vyrobili, a vydrzi mi tak okolo 3-4 roku. autem jezdim a svitim kazdy den. muj nazor je ze v dosti znacnem poctu pripadu hraje dulezitou roli na vydrzi zarovek take kvalita, stav a zpracovani svetlometu. casem se u svetlometu i puvodne kvalitniho a znackoveho diky vibracim vytvori vetsi a vetsi vule a cele to pak prenasi daleko vetsi a intenzivnejsi vibrace do zarovky samotne.... pak staci jedno nesikovne klepnuti vlakna zarovky napr. pri prejezdu pres koleje a uz je po zarovce... v ten moment je u takoveho auta docela jedno jestli kupujete zarovky osram za 150 nebo noname za 39....
J43o47s24e27f 40V87a72l28a
nejsem sice technik, ale nesouhlas. Levne H4 maji prinejmensim nizky svetelny tok a stejne jsem je musel menit po zhruba 6 mes, tj zhruba 300-500 hodinach provozu. delsi dobu pouzivam Night breaker od Osramu, ted ve vylepsene Plus verzi, maji subjektivne i objektivne skoro 2x vyssi svetelny tok. Puvodni Night Breakery vydrzely opravdu pod 6 mes., ale stacilo mit kupon ze supermarketu a v zaruce je vymenili za nove.....Novy NB Plus vydrzi zhruba 2x tak dlouho, tzn do 1000 hod. Xenon vydrzi udajne 2000 hod. NB Plus stoji zhruba 400 Kc za 1 par, pokud se koupi pres internet
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Před 100 lety padl světový rekord v délce letu vrtulníkem
Duben 1924 přinesl další mírný progres lidských schopností v oblasti létání. Světový rekord v délce...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...