Diskuse k článku

Prozkoumali jsme tajná místa nového hlavního nádraží ve Vídni

Už od prosince 2014 budou ve Vídni na ještě cementem vonícím hlavním nádraží zastavovat dálkové spoje, včetně těch z Prahy. Cesta z Česka bude kratší o půl hodiny díky přestavbám a modernizacím, které již proběhly. Proto jsme cíl mnohých z vás prozkoumali i v místech, kam se nepodíváte a kam nemají přístup ani běžní zaměstnanci nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o67s38e40f 85P84o93t27r 6570421247889

Na Südbanhof jsem přijel v červnu 1968, koncem srpna 68 bylo nádraží plné smutných českých exulantů s velkými zavazadly a s velkými plány - do Austrálie, do USA, do Kandy.

V Rakousku jsem byl ještě asi 2 měsíce  a nemohl jsem se rozhodnout zda se vrátit, nebo také emigrovat.  Místní mě přemlouvali k emigraci, ale domov volal. Nakonec mě jeden znamý vezl autem zpět na Südbanhof, ale skončili jsme v zácpě. Tady  jsem si určil , že jestliže nestihnu Vindobonu, zůstanu. Po příjezdu na nádraží jsem zjistili, že Vindobona má zpoždění a já ji stihl. Ještě jsem se dozvěděl, že to zpoždění má tak 2x do roka.

+1/0
31.10.2014 19:46

A34l91e30š 67L11i39s93o89v90s87k86ý 9312544543788

Povinně bych tam poslal na exkurzi všecky joudy vehementně prosazující zachování brněnského nádraží na stávajícím místě.

+1/0
30.10.2014 23:34

P32a45v56e66l 89O19d58r85a31z10i59l 6624249427220

Jakože by Brno využilo nádraží ve Vídni, která nikdy "nádraží v centru" neměla?;-D

0/0
2.11.2014 20:51

J84i51ř65í 91K61o50c54u66r32e69k 6305474745778

Rakouské spolkové dráhy vsadili ...

Na to je jedna poučka: Dámy si hrály se píše s tvrdým. Muži odcházeli naopak píšeme s měkkým i.

0/0
30.10.2014 20:44

H79a16n85a 41P15a70c80u11l74o33v79á 2756166979666

To je moc hezké, že jste prozkoumali tajná místa na nádraží. Ale jaksi mi uniká ta souvislost s vědou a vesmírem. :-/

0/0
30.10.2014 19:28

J50a75n 78H57l78e13d45í65k 4629912388772

Südbahnhof jsem považoval za ultramodernu, čistou, pěknou, s prvními automaty na colu či kafé

+1/0
30.10.2014 15:15

M78i33l96a69n 71L82i17p51o92w73s31k19i 8703405830756

To sa fakt v celom idnesu nenašiel nikto s normálnou kamerou a bez roztrasených rúk?

+4/0
30.10.2014 13:21

P42e22t85r 44Š55k98o80d92a 5517880954740

Tak to mě napadlo hned, jak jsem pustil video. To i můj x let starý foťák točí technicky lepší video, než je toto.

+2/0
30.10.2014 13:58

P43a50v32e49l 76M92o11r76a77v62e17c 3912979552738

"dráhy vsadili" - aneb správný češtin dle idnesRvRvRv

+4/0
30.10.2014 11:46

P76e54t69r 86N47o28v69o32t50n15y 3939312799522

Někdo ty dráhy někam vsadil. ;-D

+2/0
30.10.2014 16:18

R13o28b81e86r41t 17B52a50l80a41b76á39n 9162963782

Jo TUHLE Vídeň máte na mysli.

+1/0
30.10.2014 10:43

F14r92a45n98t35i14š47e80k 11R57o55c73h28o81v43a82n71s30k34ý 6730442358158

Tajná místa? Cyklostesky, rozdíl ve významu slov peron vs. nástupiště a 8 místo 10 monitorů na pracovišti? Asi je ještě autor unaven z téměř zbytečné cesty přes celou ČR..

+3/0
30.10.2014 9:34

R66o47s31ť36a 73J37a19n18č21a71r 4537459221576

Nejen unavené oči, děkuji za upozornění, opraveno. Pro řízení provozu slouží 8 monitorů. Ostatní nezapočteny.

+1/0
30.10.2014 11:09

P31e54t48r 65V46e79s39e84l43ý 4338676474578

„cyklostesky” Zlatá lupo?

I já si občas stýskám po nějaké novějším kole, ale obvykle jezdím po cyklostezkách ;-)

+2/0
30.10.2014 8:46

R15o18m81a33n 43B77í87l77e60k 3135779731

A takto bude vypadat jednou i odsunuté nádraží v Brně. Ale to už budu i já prdět do hlíny ;-D

0/−2
30.10.2014 8:35

P53e91t49r 44R12o73h45á31n34e49k 1753859177976

To už dřív než Brno bude metro v Praze z hlaváku na havlák ;-D

+4/0
30.10.2014 8:41

R54o75m81a14n 96B67í35l79e14k 3985399471

Myslíte ta nová vyjmenovaná slova po Z? brzy, jazyk, nazývat se, letiště Václava Havla? ;-)

+5/0
30.10.2014 8:51

P19a67v33e79l 69O50d70r91a92z87i89l 6504409587310

Hahá, drzý jazyk - brzy Ruzyně.

0/0
2.11.2014 20:51

J26i33ř65í 42K95o25c44u33r21e95k 6565164195478

Jo no. Rakušáci 12 peronů. Brno 10 peronů. Rakušíci 1000 vlaků. Brno 300 vlaků. Protože v Brně není možné 300 vlaků za den vyjezdit na 6 nástupištích a to ani kdyby se 2 násptupiště přistavěla. Navíc současnému Brněskému nádraží chybí obchodní centrum v blízkosti. - Rověž častý argument.

Stávající nádraží v Brně má podchody dva, odsun přinese značné "zlepšení" - podchod bude jeden, zato kapacitnější (ovšem shodiště bude užší než součet šířek schodišť na současném). Na vlak to taky bude od tramvaje blíž, ne dál než z kusých kolejí na točnu trolejbusu. Navíc u současného nádraží nelze zřídit parkoviště - rozhodně ne v tom místě, co je autobazar. To proto aby obyvatel Líšně nebo Bystrce měl kde zaparkovat, když pojede do Vídně vlakem.

PS: Nádraží nesmí být v oblouku. Teda v Brně, ve Vídni to jde... Zřejmě národně-fyzikální specifikum.

+1/−1
30.10.2014 20:57

D73a86n 49M14a63c64h77o96l54d78a 8347242254152

no neskodilo by napsat jake vlaky z CR od 14. prosince do Vidne budou jezdit. Protoze podle mych informaci do Vidne nebude jezdit z CR pouze vlak z Prahy. Nove by mel jet vlak z Bohumina a samozrejme tranzitni vlaky z Polska (Warsava). Mozna by autor mohl napsat kam tyto vlaky budou ve Vidni nove zajizdet, pac Bohumin ma ve Vidni koncit a Warsava pokracuje na Villach. Taktez by nebylo spatne pridat zastavky, kde se bude stat (v soucasnosti Simmering a Meidling) a ktere budou vynechany.

+4/−2
30.10.2014 8:27

T65o85m40á72š 47K45n19a55i47f65l 6423320737430

Tohle ale není článek o novem jízdním radu, ale o novem nádraží :D

+5/0
30.10.2014 8:34

D21a82n 23M43a60c53h29o10l49d45a 8767932524282

jiste, proto bych cekal ze bude napsano, ktere vlaky na to nove nadrazi budou z CR zajizdet, kdyby tam nejezdily zadne tak to pochopim. Nebo mate pocit ze jako turista se specialne pojedu podivat na to nadrazi? Navic se v clanku pise i o jinych vlakovych nadrazich a naprikald Westbahnhof, kde budou jezdit jen regionalni linky nebude pro obcana CR tolik zajimave, presto tam zmineno je.

+1/0
30.10.2014 9:21

J77a85r17o80s98l39a66v 35M65e82d68u73n38a 6272488827710

máte i nemáte pravdu - je to Wien, Hbf, ale také, že tam pojedou nově vlaky, čili něco málo by se šiklo.. i já bych to uvítal

0/0
30.10.2014 11:25

O41n89d44ř84e71j 65M89a63l70ý 3854653453943

A tohle mohlo být naše hlavní město, škoda. :-(

+3/−2
30.10.2014 8:22

T95o52m91á89š 77K60n58a60i32f44l 6763850277390

Tam budou jezdit těžko..

0/−1
30.10.2014 8:34

M74i86c25h12a60l 65S73e44d14m18í43k 3169305276271

Skvělé bude, až budou jezdit přímé vlaky z ČR na vídeňské letiště.

+1/0
30.10.2014 8:07

T38o52m11á89š 70K86n25a80i47f48l 6863340207180

Tam budou jezdit těžko...

+4/0
30.10.2014 8:34

M55a66r98t53i35n 25B76á55r83t14a 4785306606482

Tajná místa? Ničeho moc tajného jsem si teda nevšiml. Ale ano, pokud je lis na papír tajný pak to chápu.;-D

+13/0
30.10.2014 8:05

J83a56n 71S40a40l43o93m90o74n 4949560521585

No vida, a hned je tady vzor, ze kterého bysme si měli vzít příklad. R^

+3/0
30.10.2014 7:12

P76e62t72r 41R62i35h57a50k 7431618948116

Ten stavebni prostor byl neskutecne obrovsky a klobouk dolu jak to vse zvladli

+4/0
30.10.2014 7:08

T81o68m96á20š 49V35r76á95n90a 9750568929769

byl jsem tam 7 dní před otevřením a moc jsem tomu nevěřil že to stihnou

0/0
30.10.2014 7:24

J24a63k91u13b 96Z82a65c70h 3775306403470

Bohužel pro nás.. tam je trošku jiná morálka.. jak co se úřednické týče, tak manažerské a organizační... a jako bonus.. tam ekoteroristi neškodí za každou cenu aby se zviditelnili jako u nás.

+2/0
30.10.2014 8:58

J67o35s89e42f 23Z20a44h38á92l21k32a 4773849178276

Zdalipak tam cestující také trapně tajtrdlíkují před odjezdovými tabulemi, aby dav v posledních minutách vyrazil úprkem na nástupiště ...

Situace na pražském hlaváku mě občas připomínají scény z natáčení Pana účetního.

+3/0
30.10.2014 6:34

Ř81e19h85o85ř 26V47l84a21s93á58k 2394634221456

Zrovna na Wilsoňáku je to poslední dobou dobré a číslo nástupiště tam většinou visívá už tak půl hodiny předem.

0/0
30.10.2014 7:00

J78a14r47o66s72l80a98v 85M63e77d65u22n63a 6832128407230

většinou je podstatné slovo

0/0
30.10.2014 8:01

Ř28e89h64o83ř 60V90l43a24s98á82k 2244954821826

V případě vlaků, kterými jezdím já, bych se nebál napsat ani "vždy". Když to srovnám s Vršovicemi, kde naskočí číslo často asi tak v době, když už vlak vjíždí do stanice (a pochopitelně zastavuje jen krátce), tak je to pohodička.

+2/0
30.10.2014 8:15

J55a32r92o23s17l83a21v 21M35e27d94u54n18a 6302138827110

vy jezdíte VŠEMI vlaky? ne, že.. Vršovice nein, danke;-)

+1/0
30.10.2014 11:26

L18u62k44á21š 73B56a60z27a22l14a 9529728972

Ještě se mi nestalo aby na odjezdových tabulích na pražském hlavním nádraží viselo číslo nástupiště půl hodiny před odjezdem vlaku. Spíš to bývá tak 10 minut před odjezdem vlaku někdy i míň

+1/0
30.10.2014 12:12

P84e89t79r 93R19o88h69á69n94e56k 1123169637476

V praze to jiný už nebude, ptž 7 nástupišť je prostě málo a ty vlaky se tam holt musí pořád točit. Ve srovnatelný vídni jich je 12 a třeba v půl milionovém Norimberku jich je 23, takže tam má každý vlak to svoje místo jistý a nikomu nepřekáží.

+1/0
30.10.2014 8:25

J87a16n 82J22í20c25h80a 8160420488711

Ale v Pze je i sever/jih...nevim jak ve Vidni

+1/0
30.10.2014 8:40

A81d74a42m 94K93ř79i68v48s37k41ý 1153744240213

Sever/jih je tam jenom kvůli kratším vlakům, aby lidi nemuseli dobíhat přes půl nástupiště. Řekl bych, že se běžně nestává, aby na jedné koleji byl současně vlak co jede dál na Smíchov a do Libně.

0/0
30.10.2014 17:53

P23a22v40e22l 16M42a14t19o18u71š21e39k 5900417568264

Tím spíše by se v českých poměrech, kde je nástupišť i traťových kolejí tradičně málo (bohužel i po rekonstrukcích) a kde se navíc z nepochopitelných důvodů peróny při rekonstrukcích naopak zkracují (Praha-Klánovice, Úvaly, Český Brod, ...), mělo dbát na to, aby vlaky jezdily pravidelně ke svým peronům a samozřejmě aby jezdily včas (ne aby např. EC od Berlína přijel s 5 minutami a z "objektivních důvodů", kterých se v naší alibistické společnosti nejde vždy celá řada, odjel s 25 minutami). Ale objektivně, pražských 7 nástupišť je ve skutečnosti nějakých 15 nebo 16 (započítám-li kusá nástupiště) odjezdových kolejí. V Norimberku a všude v Německu se počítají jednotlivé koleje, takže jejich počet je třeba pro porovnání s českými nádražími vydělit dvěma. To nicméně nemění nic na tom, že jsou mnohá česká nádraží poddimenzovaná (nebo počet vlaků předimenzovaný; mnohé spoje třeba ve směru Praha - Česká Třebová - Přerov by bylo jistě možné spojovat, jako to zcela běžně dělají v Německu (raijjety i pendolina by to v pohodě umožňovala, staré klasiky samozřejmě těžko). Když se k tomu ještě přičte dost mizerná česká organizace dopravy, vznikají z toho takové klasické situace, jako když rychlík "udělá" na 60 km v pohodě 20 minut zpoždění.

+3/0
30.10.2014 8:48

P78e57t41r 32N36o24v37o74t10n76y 3439672359152

Tak ono by šlo napsat nástupiště i dopředu, když tam ještě stojí předchozí vlak, ale SŽDC má strašnou starost, aby někdo náhodou nevlezl do špatného vlaku.

+1/0
30.10.2014 16:21

J82i40ř67í 11K95o12c49u92r36e15k 6665724655698

Petře, nemaťe tady lidi. Peron a nástupní hrana nejsou totéž.

V Praze je průjezdných nástupních hran 13 kusé. http://mapy.cz/s/dTY4

Ve Vídní je nástupních hran 12, tedy o jednu míň než v Praze!!

0/0
30.10.2014 21:05

J82i64ř87í 36K90o21c62u56r43e90k 6835984845658

hran 13 plus dvě kusé.  (nějak to zmizelo)

0/0
30.10.2014 21:06

R22o39m98a46n 83K13r88a80t70o88c45h54v75í85l 6316357646634

Bahnorama je moderní dřevěná stavba, škoda že jí chtějí zbourat.

+4/−1
30.10.2014 6:26

M57a67r90t44i87n 16B75o24r52a35k 2965765270958

Mozna proto, ze byla jen docasne?

0/0
30.10.2014 7:49

J27a82n 79K95o16v30á87ř 8624791129937

Ono to obří ruské kolo v Londýně bylo původně taky jen dočasné.

+2/0
30.10.2014 8:06

T98o89m46á44š 75K35u17č36e29r51a 5267742767502

Vídeň je holt Vídeň. Závidím a ty "zelené kecy" si myslím, že se berou v celém Rakousku vážně. Stačí si vzpomenout na jadernou elektrárnu Zwentendorf, která byla těsně před spuštěním a nakonec ji do věčných lovišť poslalo referendum, které bylo těsné doslova o pár hlasů...;-)

+3/0
30.10.2014 4:12

J91a69n 68S59a62l82o93m71o48n 4369910151345

Tak v případě té stavby a dopravy to smysl má, v případě té atomové elektrárny to smysl nemá, protože takhle musí kupovat elektřínu od Němců a od nás a ta rozhodně "čistá" není. ;-D

+2/0
30.10.2014 7:14

Najdete na iDNES.cz