Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prozkoumali jsme tajná místa nového hlavního nádraží ve Vídni

Už od prosince 2014 budou ve Vídni na ještě cementem vonícím hlavním nádraží zastavovat dálkové spoje, včetně těch z Prahy. Cesta z Česka bude kratší o půl hodiny díky přestavbám a modernizacím, které již proběhly. Proto jsme cíl mnohých z vás prozkoumali i v místech, kam se nepodíváte a kam nemají přístup ani běžní zaměstnanci nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o93s65e71f 60P69o17t37r 6600651197979

Na Südbanhof jsem přijel v červnu 1968, koncem srpna 68 bylo nádraží plné smutných českých exulantů s velkými zavazadly a s velkými plány - do Austrálie, do USA, do Kandy.

V Rakousku jsem byl ještě asi 2 měsíce  a nemohl jsem se rozhodnout zda se vrátit, nebo také emigrovat.  Místní mě přemlouvali k emigraci, ale domov volal. Nakonec mě jeden znamý vezl autem zpět na Südbanhof, ale skončili jsme v zácpě. Tady  jsem si určil , že jestliže nestihnu Vindobonu, zůstanu. Po příjezdu na nádraží jsem zjistili, že Vindobona má zpoždění a já ji stihl. Ještě jsem se dozvěděl, že to zpoždění má tak 2x do roka.

+1/0
31.10.2014 19:46

A34l40e72š 89L33i53s93o77v22s69k23ý 9112104943438

Povinně bych tam poslal na exkurzi všecky joudy vehementně prosazující zachování brněnského nádraží na stávajícím místě.

+1/0
30.10.2014 23:34

P64a39v64e69l 40O85d20r94a55z13i44l 6834479977490

Jakože by Brno využilo nádraží ve Vídni, která nikdy "nádraží v centru" neměla?;-D

0/0
2.11.2014 20:51

J18i47ř12í 63K91o21c34u21r96e67k 6565874485788

Rakouské spolkové dráhy vsadili ...

Na to je jedna poučka: Dámy si hrály se píše s tvrdým. Muži odcházeli naopak píšeme s měkkým i.

0/0
30.10.2014 20:44

H80a63n70a 65P36a51c96u94l94o77v21á 2246456279856

To je moc hezké, že jste prozkoumali tajná místa na nádraží. Ale jaksi mi uniká ta souvislost s vědou a vesmírem. :-/

0/0
30.10.2014 19:28

J88a68n 56H78l72e60d74í97k 4469132318402

Südbahnhof jsem považoval za ultramodernu, čistou, pěknou, s prvními automaty na colu či kafé

+1/0
30.10.2014 15:15

M28i67l12a82n 97L70i25p73o48w72s28k21i 8553515230526

To sa fakt v celom idnesu nenašiel nikto s normálnou kamerou a bez roztrasených rúk?

+4/0
30.10.2014 13:21

P33e51t77r 75Š16k34o17d97a 5107180754270

Tak to mě napadlo hned, jak jsem pustil video. To i můj x let starý foťák točí technicky lepší video, než je toto.

+2/0
30.10.2014 13:58

P15a65v34e61l 15M21o77r36a91v94e23c 3522299532478

"dráhy vsadili" - aneb správný češtin dle idnesRvRvRv

+4/0
30.10.2014 11:46

P26e49t45r 33N30o47v32o73t93n35y 3549332939592

Někdo ty dráhy někam vsadil. ;-D

+2/0
30.10.2014 16:18

R13o81b88e94r96t 67B82a47l66a16b44á72n 9852593382

Jo TUHLE Vídeň máte na mysli.

+1/0
30.10.2014 10:43

F37r34a55n62t86i90š58e64k 84R54o79c82h90o40v36a59n86s83k75ý 6870232348568

Tajná místa? Cyklostesky, rozdíl ve významu slov peron vs. nástupiště a 8 místo 10 monitorů na pracovišti? Asi je ještě autor unaven z téměř zbytečné cesty přes celou ČR..

+3/0
30.10.2014 9:34

R32o84s63ť77a 82J39a87n57č60a71r 4457659101986

Nejen unavené oči, děkuji za upozornění, opraveno. Pro řízení provozu slouží 8 monitorů. Ostatní nezapočteny.

+1/0
30.10.2014 11:09

P70e16t68r 54V27e14s50e27l84ý 4908176394558

„cyklostesky” Zlatá lupo?

I já si občas stýskám po nějaké novějším kole, ale obvykle jezdím po cyklostezkách ;-)

+2/0
30.10.2014 8:46

R57o87m19a71n 24B13í76l33e77k 3325229751

A takto bude vypadat jednou i odsunuté nádraží v Brně. Ale to už budu i já prdět do hlíny ;-D

0/−2
30.10.2014 8:35

P34e96t95r 28R20o54h73á35n60e26k 1773179437946

To už dřív než Brno bude metro v Praze z hlaváku na havlák ;-D

+4/0
30.10.2014 8:41

R30o15m14a10n 71B70í52l82e39k 3685509101

Myslíte ta nová vyjmenovaná slova po Z? brzy, jazyk, nazývat se, letiště Václava Havla? ;-)

+5/0
30.10.2014 8:51

P30a62v32e74l 91O82d55r77a91z16i53l 6984739467420

Hahá, drzý jazyk - brzy Ruzyně.

0/0
2.11.2014 20:51

J14i94ř41í 20K12o37c29u82r70e29k 6765594515338

Jo no. Rakušáci 12 peronů. Brno 10 peronů. Rakušíci 1000 vlaků. Brno 300 vlaků. Protože v Brně není možné 300 vlaků za den vyjezdit na 6 nástupištích a to ani kdyby se 2 násptupiště přistavěla. Navíc současnému Brněskému nádraží chybí obchodní centrum v blízkosti. - Rověž častý argument.

Stávající nádraží v Brně má podchody dva, odsun přinese značné "zlepšení" - podchod bude jeden, zato kapacitnější (ovšem shodiště bude užší než součet šířek schodišť na současném). Na vlak to taky bude od tramvaje blíž, ne dál než z kusých kolejí na točnu trolejbusu. Navíc u současného nádraží nelze zřídit parkoviště - rozhodně ne v tom místě, co je autobazar. To proto aby obyvatel Líšně nebo Bystrce měl kde zaparkovat, když pojede do Vídně vlakem.

PS: Nádraží nesmí být v oblouku. Teda v Brně, ve Vídni to jde... Zřejmě národně-fyzikální specifikum.

+1/−1
30.10.2014 20:57

D51a66n 37M76a19c34h21o12l84d33a 8937602654132

no neskodilo by napsat jake vlaky z CR od 14. prosince do Vidne budou jezdit. Protoze podle mych informaci do Vidne nebude jezdit z CR pouze vlak z Prahy. Nove by mel jet vlak z Bohumina a samozrejme tranzitni vlaky z Polska (Warsava). Mozna by autor mohl napsat kam tyto vlaky budou ve Vidni nove zajizdet, pac Bohumin ma ve Vidni koncit a Warsava pokracuje na Villach. Taktez by nebylo spatne pridat zastavky, kde se bude stat (v soucasnosti Simmering a Meidling) a ktere budou vynechany.

+4/−2
30.10.2014 8:27

T23o61m15á36š 35K37n48a86i97f58l 6483710117780

Tohle ale není článek o novem jízdním radu, ale o novem nádraží :D

+5/0
30.10.2014 8:34

D61a55n 25M32a14c53h49o49l26d31a 8637212314112

jiste, proto bych cekal ze bude napsano, ktere vlaky na to nove nadrazi budou z CR zajizdet, kdyby tam nejezdily zadne tak to pochopim. Nebo mate pocit ze jako turista se specialne pojedu podivat na to nadrazi? Navic se v clanku pise i o jinych vlakovych nadrazich a naprikald Westbahnhof, kde budou jezdit jen regionalni linky nebude pro obcana CR tolik zajimave, presto tam zmineno je.

+1/0
30.10.2014 9:21

J20a18r25o50s71l26a69v 19M23e50d34u23n84a 6642688787370

máte i nemáte pravdu - je to Wien, Hbf, ale také, že tam pojedou nově vlaky, čili něco málo by se šiklo.. i já bych to uvítal

0/0
30.10.2014 11:25

O32n41d50ř39e17j 70M56a21l62ý 3724443823713

A tohle mohlo být naše hlavní město, škoda. :-(

+3/−2
30.10.2014 8:22

T23o16m46á76š 89K42n96a98i84f19l 6513410747970

Tam budou jezdit těžko..

0/−1
30.10.2014 8:34

M89i68c84h79a47l 92S26e88d88m60í79k 3109545926601

Skvělé bude, až budou jezdit přímé vlaky z ČR na vídeňské letiště.

+1/0
30.10.2014 8:07

T62o95m74á39š 78K20n16a48i86f78l 6463400477470

Tam budou jezdit těžko...

+4/0
30.10.2014 8:34

M32a98r96t42i71n 66B51á76r91t96a 4895546346262

Tajná místa? Ničeho moc tajného jsem si teda nevšiml. Ale ano, pokud je lis na papír tajný pak to chápu.;-D

+13/0
30.10.2014 8:05

J85a95n 88S86a14l48o31m22o76n 4129950871825

No vida, a hned je tady vzor, ze kterého bysme si měli vzít příklad. R^

+3/0
30.10.2014 7:12

P30e97t11r 11R62i78h50a66k 7601828678816

Ten stavebni prostor byl neskutecne obrovsky a klobouk dolu jak to vse zvladli

+4/0
30.10.2014 7:08

T36o18m85á13š 76V49r33á84n89a 9610908889589

byl jsem tam 7 dní před otevřením a moc jsem tomu nevěřil že to stihnou

0/0
30.10.2014 7:24

J35a97k25u19b 32Z94a46c82h 3835316783900

Bohužel pro nás.. tam je trošku jiná morálka.. jak co se úřednické týče, tak manažerské a organizační... a jako bonus.. tam ekoteroristi neškodí za každou cenu aby se zviditelnili jako u nás.

+2/0
30.10.2014 8:58

J95o36s75e83f 59Z34a23h31á15l77k39a 4453199988616

Zdalipak tam cestující také trapně tajtrdlíkují před odjezdovými tabulemi, aby dav v posledních minutách vyrazil úprkem na nástupiště ...

Situace na pražském hlaváku mě občas připomínají scény z natáčení Pana účetního.

+3/0
30.10.2014 6:34

Ř72e13h92o67ř 17V22l51a36s79á34k 2574384861316

Zrovna na Wilsoňáku je to poslední dobou dobré a číslo nástupiště tam většinou visívá už tak půl hodiny předem.

0/0
30.10.2014 7:00

J97a52r86o16s22l80a23v 56M11e39d37u76n66a 6532578677790

většinou je podstatné slovo

0/0
30.10.2014 8:01

Ř98e32h43o73ř 79V89l63a71s77á53k 2984944581126

V případě vlaků, kterými jezdím já, bych se nebál napsat ani "vždy". Když to srovnám s Vršovicemi, kde naskočí číslo často asi tak v době, když už vlak vjíždí do stanice (a pochopitelně zastavuje jen krátce), tak je to pohodička.

+2/0
30.10.2014 8:15

J94a35r10o16s35l52a38v 96M28e48d25u11n62a 6392398547970

vy jezdíte VŠEMI vlaky? ne, že.. Vršovice nein, danke;-)

+1/0
30.10.2014 11:26

L78u21k54á57š 15B53a57z28a61l33a 9449438362

Ještě se mi nestalo aby na odjezdových tabulích na pražském hlavním nádraží viselo číslo nástupiště půl hodiny před odjezdem vlaku. Spíš to bývá tak 10 minut před odjezdem vlaku někdy i míň

+1/0
30.10.2014 12:12

P23e60t52r 37R41o50h66á47n32e25k 1513129147946

V praze to jiný už nebude, ptž 7 nástupišť je prostě málo a ty vlaky se tam holt musí pořád točit. Ve srovnatelný vídni jich je 12 a třeba v půl milionovém Norimberku jich je 23, takže tam má každý vlak to svoje místo jistý a nikomu nepřekáží.

+1/0
30.10.2014 8:25

J57a77n 37J33í42c33h54a 8300830148531

Ale v Pze je i sever/jih...nevim jak ve Vidni

+1/0
30.10.2014 8:40

A88d81a52m 86K72ř29i92v62s90k34ý 1633584340973

Sever/jih je tam jenom kvůli kratším vlakům, aby lidi nemuseli dobíhat přes půl nástupiště. Řekl bych, že se běžně nestává, aby na jedné koleji byl současně vlak co jede dál na Smíchov a do Libně.

0/0
30.10.2014 17:53

P87a87v60e55l 95M12a54t11o58u98š50e33k 5100127208814

Tím spíše by se v českých poměrech, kde je nástupišť i traťových kolejí tradičně málo (bohužel i po rekonstrukcích) a kde se navíc z nepochopitelných důvodů peróny při rekonstrukcích naopak zkracují (Praha-Klánovice, Úvaly, Český Brod, ...), mělo dbát na to, aby vlaky jezdily pravidelně ke svým peronům a samozřejmě aby jezdily včas (ne aby např. EC od Berlína přijel s 5 minutami a z "objektivních důvodů", kterých se v naší alibistické společnosti nejde vždy celá řada, odjel s 25 minutami). Ale objektivně, pražských 7 nástupišť je ve skutečnosti nějakých 15 nebo 16 (započítám-li kusá nástupiště) odjezdových kolejí. V Norimberku a všude v Německu se počítají jednotlivé koleje, takže jejich počet je třeba pro porovnání s českými nádražími vydělit dvěma. To nicméně nemění nic na tom, že jsou mnohá česká nádraží poddimenzovaná (nebo počet vlaků předimenzovaný; mnohé spoje třeba ve směru Praha - Česká Třebová - Přerov by bylo jistě možné spojovat, jako to zcela běžně dělají v Německu (raijjety i pendolina by to v pohodě umožňovala, staré klasiky samozřejmě těžko). Když se k tomu ještě přičte dost mizerná česká organizace dopravy, vznikají z toho takové klasické situace, jako když rychlík "udělá" na 60 km v pohodě 20 minut zpoždění.

+3/0
30.10.2014 8:48

P92e76t47r 83N51o68v23o59t59n94y 3579492229692

Tak ono by šlo napsat nástupiště i dopředu, když tam ještě stojí předchozí vlak, ale SŽDC má strašnou starost, aby někdo náhodou nevlezl do špatného vlaku.

+1/0
30.10.2014 16:21

J93i28ř13í 34K53o44c92u73r86e11k 6985874335538

Petře, nemaťe tady lidi. Peron a nástupní hrana nejsou totéž.

V Praze je průjezdných nástupních hran 13 kusé. http://mapy.cz/s/dTY4

Ve Vídní je nástupních hran 12, tedy o jednu míň než v Praze!!

0/0
30.10.2014 21:05

J46i48ř29í 90K52o19c40u85r20e50k 6555284735118

hran 13 plus dvě kusé.  (nějak to zmizelo)

0/0
30.10.2014 21:06

R95o10m54a14n 88K87r14a31t30o74c57h74v87í28l 6886467836634

Bahnorama je moderní dřevěná stavba, škoda že jí chtějí zbourat.

+4/−1
30.10.2014 6:26

M45a69r22t20i75n 66B96o13r38a17k 2175615770358

Mozna proto, ze byla jen docasne?

0/0
30.10.2014 7:49

J69a91n 77K86o56v93á97ř 8444481259277

Ono to obří ruské kolo v Londýně bylo původně taky jen dočasné.

+2/0
30.10.2014 8:06

T54o42m76á30š 21K96u73č65e91r82a 5147872857342

Vídeň je holt Vídeň. Závidím a ty "zelené kecy" si myslím, že se berou v celém Rakousku vážně. Stačí si vzpomenout na jadernou elektrárnu Zwentendorf, která byla těsně před spuštěním a nakonec ji do věčných lovišť poslalo referendum, které bylo těsné doslova o pár hlasů...;-)

+3/0
30.10.2014 4:12

J87a17n 84S58a96l23o68m95o32n 4149950501125

Tak v případě té stavby a dopravy to smysl má, v případě té atomové elektrárny to smysl nemá, protože takhle musí kupovat elektřínu od Němců a od nás a ta rozhodně "čistá" není. ;-D

+2/0
30.10.2014 7:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.