Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polské Pendolino má moc dlouhý „čumák“ a musí jezdit pomalu

Polské Pendolino nebude jezdit 250 km/h ani v Polsku, ani nikde jinde. Chybí potřebná trať. První vůz má navíc příliš dlouhý „čumák“, takže se někdy nevejde na trať. Naši severní sousedé sice hýří optimismem, ale hrozí, že vlak podle plánu na trať nevyjede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e50t70r 28U28l48l49m36a63n41n 2107848377362

Tak já nevím, co udělal Alstom špatně. Postavil v Polsku špatné tratě? Jak chtějí vyhrožovat výrobci za svůj vlastní bordel?

+7/0
1.7.2014 13:53

K84a90r11e26l 60V17a64c42h93u94t 9573702739653

Polské vlaky mají příliš dlouhý čumák... ty francouzské zas příliš velkou šířku... ;-) ... chyby se holt stávají i ve velkých projektech!

+2/−2
1.7.2014 12:30

K69a11r22e61l 41V63a76c82h42u23t 9953672109453

... u nás zase padají podepřené mostní konstrukce! :-/

+1/0
1.7.2014 12:31

J92i14r27k67a 19D25v38o58ř82á78k 4875900373468

Jojo, také jsem si vzpomněl na Francouze. Připadá mi to dost podobné - infrastruktura nesplňuje ty normy, které byly nahlášené výrobci vlaků. Ve Francii se k tomu ale postavili chlapácky. Konečně provedou rekonstrukci těch zastaralých nástupišť, kterou dlouhá léta slibovali a odkládali. Jak to bude s polskou infrastrukturou se v článku nepíše, předpokládám že popsaná opatření budou jen dočasné (;-D) provisorium.

+4/0
1.7.2014 15:35

D75a14n58i27e36l 86K93r98o63n27e51r 7244394276897

Jo, taky mam problém s tim velkym nosem...ale na trat se zatím vzdyky vesel...;-)

+7/0
1.7.2014 10:51

K64a32r55e89l 95V32a77c66h98u86t 9943772789723

A co dveře od auta? ;-D ... Tam všechno OK?

+1/0
1.7.2014 12:33

D74a84n36i15e59l 56K55r28o96n13e82r 7924774736107

tam uz to trochu dre....

0/0
1.7.2014 12:34

J76i53r92k81a 67D86v55o19ř34á37k 4595800363788

No vidíte, a pak se někdo otírá o Jihomoravský kraj, že chtěl vlaky s dveřma 150 cm.;-D

0/0
1.7.2014 17:04

J53o60z11e66f 92D14u70h95a95c42e23k 7171700543800

myslim ze by ste mali zalozit webove stranky www.zatackynazeleznicnitratineexistuji.cz

+4/−2
1.7.2014 10:19

J89a29n 77S84a83l40o10m48o67n 4539450251145

Vy z toho máte docela mindrák, ale věřte mi, že 90% lidí je absolutně šumák jestli se na železnici říká oblouk a kolejím říká železniční svršek. Prostě to má většina lidí u lidského spodku ;-D.

+7/0
1.7.2014 16:03

J98a35n 15S94a53l60o13m98o21n 4969810411855

Jo a jen tak mimochodem, já se doma také nevztekám když na mě mamka volá že bouchly pojistky, ale klidně jdu a ten jistič který vypadl prostě zase nahodím ;-D.

+3/0
1.7.2014 16:11

J68i81r47k11a 77D66v76o34ř50á96k 4585420683348

A proč? Není vůbec nešikovné podle použitého názvosloví občas rychle rozlišit lidi co o tématu ví málo od těch co ví trochu víc.

0/0
1.7.2014 16:13

M18a44r96t66i66n 97N74e52r44m39u23t 9947737728499

hele chytrolíni, zase si myslíte, že když znáte nějaké slovo v oboru navíc, jste něco extra, přitom tím jen odkrýváte svou omezenost. Stejná situace je totiž i v silničním stavitelství, tam v projektech taky zatáčky nejsou, ale oblouky. Jenže silniční šotouši jsou vyhynulým druhem... Takže až budete chtít založit stránku www.zatackynasilnicnichkomunikacichneexistuji.cz, potom se k vám přidám a spolu můžeme vykřiknout "Myslím to upřímně!"

+2/0
1.7.2014 18:25

T13o59m94á46š 82K62n42a70i42f13l 6473660717400

vlhké sny redaktora.

0/−2
1.7.2014 9:41

P10e95t60r 55N93o45v10o46t54n46y 3119712739182

?

+2/0
1.7.2014 9:47

T74o60m73á17š 81K87n66a44i25f70l 6363310707760

to byla reakce na jiný příspěvek ... který se pozastavoval nad tím pindáním o tom, že poláci si pendolina kupují proto, aby nás předehnali ... či co to bylo.

0/0
1.7.2014 9:51

J35i36r65k12a 24D95v50o92ř23á58k 4295350473418

To nějak nemohu najít...

0/0
1.7.2014 16:13

T85o86m70á31š 87K35n88a54i45f13l 6503100137780

Je tobv clanku v tom boxiku...

0/0
1.7.2014 16:17

J35i82r30k66a 78D97v31o57ř94á18k 4585240883488

Jo, je to tam.:-) Ale už jsem to někdy slyšel, myslím že to nevymyslel redaktor, ale že to byl nějaký argument polských příznivců té koupě. Myslím příznivců v ředách objednavatele a politiků.

0/0
1.7.2014 16:28

D22a42n 31M93a26c44h56o89l80d81a 8847662364342

teda nevim koho chteji v Polsku predehnat. Jejich zeme je x krat vetsi nez CR, tomu odpovida i vetsi objem obednanych kusu. NAvis u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd. O tom se jaksi Polakum ani nezda. Me by spise zajimalo na jake trasy chcou ty jejich zihadla nasadit.

+7/−2
1.7.2014 9:17

J32a86r75e40k 75K82a23l24i36v70o40d39a 7816703971326

Prioritně tady   http://cs.wikipedia.org/wiki/CMK 

Jinak tady je více   http://www.rynek-kolejowy.pl/52944/11_par_pociagow_pendolino_do_krakowa_10_do_trojmiasta.htm

0/0
1.7.2014 9:40

J19a54r14e93k 37K10a56l59i28v31o93d67a 7566943441916

Ještě bych přidal...   http://www.youtube.com/watch?v=c5YvC6iQhcc

http://www.youtube.com/watch?v=8CAT89S2t1I

0/0
1.7.2014 10:03

D31a90n 81M21a93c43h86o27l18d82a 8597592954932

pry je to jejich nejlepsi trat. Nevim jake maji omezeni atd. ale Varsava -  Katowice udelaji se svym nynejsim nejlepsim vlakem za 3,5 hodiny (250 km), proti tomu nas obycejny rychlik (coz je stejna kategorie vlaku co jede v Polsku) Bohumin - Břeclav udela 200 km za 2 hodiny a to ma i více zastávek.

+5/0
1.7.2014 10:35

J35i11r85k86a 53D83v20o75ř15á10k 4915180833798

U nás jsme byli rychlejší, v Polsku nastane pravděpodobně v tomhle "zlom" až koncem roku a právě s tímhle pendolinem. A pak už je hned tak nedohoníme.

A ten váš rychlík, to jste si teda našel specialitku! Jede jen jednou a to v noci kdy není problém jet rychleji, a má poloviční počet mezizastávek než EuroCity.

+1/0
1.7.2014 16:24

D48a30n 91M45a88c28h44o47l83d79a 8237362944532

Nekecejte je to Silesia, jede pres den z Warsavy do Villachu. A ty casy jsou z Idosu a sedi, jede jeden a ten samy vlak. Nejsou v tom pocitane casove mezery v Bohumine a Breclavi, jakozto hranicnich stanic. A nez oni nas dozenou to bude trvat hodne dlouho

0/0
1.7.2014 23:03

J96a43r74e55k 73K41a77l19i56v79o88d43a 7986233161116

Tak to můžu potvrdit. Na tomhle videu to dělá Polonia za necelé dvě hodiny, a to ji ještě táhne Turboperšing 362, který má maximálku 140, takže ani nevyužívá možnosti tratě, která je většinou na 160. http://www.youtube.com/watch?v=V1fLouNN0eQ

0/0
2.7.2014 7:32

J72i73r50k50a 37D89v47o21ř74á25k 4795980153418

Omezení té trati je takové, že tu trať v 70. letech postavili fyzicky na 250 km/h ale na takovou rychlost tehdy nebyla zabezpečena. Pak zchátrala jako v Polsku všechno. Teď je opravená a tuším zabezpečená na 160 km/h a od prosince bude na 200 km/h, ale Poláci nemají nic čím by mohli tak rychle jezdit. Přesně opačný problém než máme u nás.;-D

0/0
1.7.2014 16:37

D88a19n 19M64a11c73h32o82l60d13a 8897152314782

Divne ze ten samy vlak ktery jede usek Warsava - Bohumin pak pokracuje na Viden a v useku do Breclavi jede 160 km/h. Ten samy vlak v Polsku tech 160 jet nemuze, kdyz ma trat na 160? Trochu divne ze

0/0
1.7.2014 23:05

J39a87r55e70k 95K42a52l33i87v82o78d81a 7626743491426

Jak to že nemají? PKP Intercity má 10 Taurusů s maximálkou 230....  Tady už testujou 200 km-h na CMK.  http://www.youtube.com/watch?v=dFmFhTiskf8

0/0
2.7.2014 7:47

F52i67l10i91p 78S25i20r26o62t13e20k 9662529712211

Doporučuju návštěvu Polska a asi se budete hodně divit. Už se nepíše rok 1990, kdy jsme se mohli na Poláky vytahovat, dnes se akorát můžeme stydět, jak jsme náš náskok prohospodařili. Zvláště doporučuju srovnat firmy Pesa a Škoda Transportation.

+1/−3
1.7.2014 10:12

P49a43v76e24l 42V72e56t21e32š62n17í56k 7435258685307

Jel jsem asi před 3 lety do Krakova a opravdu jsem se divil. Cestování jako u nás tak před 30 lety. Rychlík ploužící se krajinou, občas zastávka u semaforu někde mezi poli.

Když potom přesednete v Havířově na rychlík po naší koridorové trati, tak je to skok o 2 generace dál.

+7/0
1.7.2014 10:25

J63i81r67k34a 73D94v14o26ř35á76k 4875280343318

Když pojedete za Katowicemi na Varšavu, je to také už někde jinde.

0/0
1.7.2014 16:53

D13a88n 21M67a45c18h16o63l26d78a 8447212664752

da se rict ze v Polsku skoro ziju, jejich EC jezdim kazdy tyden. Mam zkusenost i s jejich osobakama z doby Franze Josefa.Takze ja se nedivim a nerikam ze v Polsku je vse spatne. Ovsem jejich zeleznice je neco strasneho. U nas mame Pendolina, RegioJety atd. Jejich nejlepsi vlaky  u nas jezdi na treba na trase Bohumin - Breclav. O regionalnich spojich se ani nebavim.

+6/0
1.7.2014 10:28

P19a94v55e44l 93D77e45u71t47s55c84h 8712559581899

No, zrovna železniční doprava je v Polsku opravdu na mizerné úrovni, tam se vytahovat můžeme. ;-)

+2/0
1.7.2014 11:18

A20n69t66o98n64í26n 97H49o78l98í88k 8857523254900

Uf, to je uleva. Ja povazuju za uspech nasi zeleznice, ze uz nemame paru. Ale asi to je prilis krute, a zavinene par navstevama Japonska ..

0/−1
1.7.2014 15:03

J24a78n 48S69a31l57o41m26o79n 4779450401435

No, s tím že naše tratě byly povětšinou stavěny za C a K monarchie prostě už nic moc nenaděláme a hodně místa pro napřímení tratí také není. Snad jen ty jednotky co na tratích jezdí by se hodilo modernizovat, ale to stojí dost peněz a je potřeba platit hodně peněz managmentu a také zlaté padáky :-). Mimochodem na Karlovarsku a Chomutovsku začaly jezdit Regiosharky a jsou docela fajn.

+2/0
1.7.2014 16:06

J62i76r34k48a 48D63v60o62ř45á70k 4865760293188

Ano, te to příliš kruté. Naše železnice se od 70. let celkem slušně elektrizuje a narozdíl od Polska (jestli se tam něco v poslední době něco nezměnilo) už jezdíme 160 km/h.

Ovšem po návštěvě Japonska to jistě vnímáte jinak, když se tam od 60. let jezdí nějakých 210 km/h a nedávno (téměř) dotáhli Evropu s 300 km/h a předhánějí ji s vývojem vlaků na 400 km/h. Rozdíl je také v tom, že těch 300 km/h se jezdí ve špičce co deset minut, tedy asi jako tramvaj.

Nicméně už před II. světovou jezdily nejlepší parní vlaky cca 200 km/h, takže samotný skok Šinkansenu nebyl tak velký.

0/0
1.7.2014 16:48

P13a28v12e62l 65M33a77t33o37u39š38e77k 5210747388334

"...u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd...." Jenže na naprostou většinu obyčejných rychlíků jsou a ještě hodně dlouho budou nasazovány staré vozy z Bautzenu cca ze 70. až 80. let, takže si s Poláky de facto můžeme podat ruce. Zejména regionovy bych snad ani nezmiňoval, větší paskvil lze vidět jen málokde (na překlenutí několika let do dodávky nových vozů by to snad šlo, ale zaplavit tím půl železniční sítě možná na pár desetiletí je skoro trestný čin).

+4/−4
1.7.2014 10:22

D46a86n 90M59a10c24h47o36l49d80a 8377232934692

doporucil bych vam projet se Polskym osobakem, moznost mate i v Ostrave pokud tu linku uz nezrusili, pak byste libal RegioNove pr... ty vlaky pamatuji mozna i Franze Josefa

+2/−1
1.7.2014 10:24

P45a50v29e93l 74M92a11t54o18u11š14e83k 5650597198254

Pane, já jsem toho (nejen) po Polsku najezdil docela dost. Myslím, že mne poučovat opravdu nemusíte!

0/0
1.7.2014 10:31

D26a72n 70M85a70c71h39o92l68d31a 8907872684952

ok, pak nerozumim tomu co mate proti RegioNove ve srovnani s obdobou osobaku v Polsku. To ze RegioNova neni nic extra ve srovnani se zahranicim neni jaksi predmetem vlakna.

+1/0
1.7.2014 10:36

J86i37r14k43a 64D45v75o66ř65á37k 4285620313408

Regionova je při finančních možnostech ČD super na překlenutí těch 10-15 let, co má zbytkovou životnost než se rozpadne. Ale to platí jen pro tu první stovku. Pořizovat si i druhou stovku a cpát ji na regionální rychlíky a na koridory - to je opravdu zoufalost.

0/0
1.7.2014 16:57

P49e83t96r 73Z64á63l20e64s83n11ý 3114234580401

Ale všechny vagony jsou renovované, čisté a pohodlné. Jezdím vlakem tak čtyřikrát až osmkrát týdně, a i když zrovna nemám štěstí na soupravu typu RegioPanter, stejně je to vždy pohodlná jízda. Jediná výtka jde ke kolejím, které místy nepříjemně drkají.

+1/−1
1.7.2014 11:57

P35e78t15r 73Z49á74l45e68s18n97ý 3934814960631

A hlavně RegioPanter, ty mám nejraději, jsou krásnéR^.

0/0
1.7.2014 11:54

D51a39n 45M85a74c65h37o15l21d35a 8147662934732

na ty jsem zapomel

0/0
1.7.2014 12:36

L77u73d17v85í39k 12D26u90š90e58k 7547331464671

Nevím co pořád máte s tím pendolinem. Tyhle vlaky nemají s pendolinem nic společnýho. Nenaklání s v zatáčkách, tudíž musí jet v zatáčce pomaleji. Absolutní rychlost mají vyšší ale kompenzuje to intenzivnější brzdění před zatáčkama.

0/−1
1.7.2014 14:08

J86i43r32k35a 27D33v89o27ř72á94k 4125330363678

S pendolinem mají společného to, že se Pendolino jmenují, vyrábí je fabrika na Pendolina a skutečně zajišťují "kyvadlovou" dopravu. Naklápění není zdaleka jediné měřítko.

+1/0
1.7.2014 17:01

S83v41a94t75o66p59l39u15k 80S12i89l48n19ý 4272916769988

Ale zdá, Poláci mají podstatně více moderních jednotek než ČR od svých velice progresivních domácích výrobců PESA a Newag.

+1/0
1.7.2014 15:06

D40a43n 12M86a86c44h85o92l98d70a 8547472494112

a ty jezdi jako kde? V Polsku asi ne

0/0
1.7.2014 23:07

Z97b16i50g33n41i29e48w 51K43o76l48a33n14o 9426494342581

To cesky redaktorek napsal o predehnani. V Polsku se o CR mysli tak, jak v CR o Polsku ......... jenom Praha je pekna.

BTW: Elefanty ( Elephant ) jsou polske produkce - Newag Gliwice.

0/0
1.7.2014 19:26



Najdete na iDNES.cz