Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polské Pendolino má moc dlouhý „čumák“ a musí jezdit pomalu

Polské Pendolino nebude jezdit 250 km/h ani v Polsku, ani nikde jinde. Chybí potřebná trať. První vůz má navíc příliš dlouhý „čumák“, takže se někdy nevejde na trať. Naši severní sousedé sice hýří optimismem, ale hrozí, že vlak podle plánu na trať nevyjede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e62t91r 90U45l90l10m14a45n70n 2187188947142

Tak já nevím, co udělal Alstom špatně. Postavil v Polsku špatné tratě? Jak chtějí vyhrožovat výrobci za svůj vlastní bordel?

+7/0
1.7.2014 13:53

K64a36r86e31l 64V94a49c91h73u65t 9943722369903

Polské vlaky mají příliš dlouhý čumák... ty francouzské zas příliš velkou šířku... ;-) ... chyby se holt stávají i ve velkých projektech!

+2/−2
1.7.2014 12:30

K11a88r39e65l 30V38a86c84h20u53t 9323742879323

... u nás zase padají podepřené mostní konstrukce! :-/

+1/0
1.7.2014 12:31

J45i62r39k58a 91D48v84o22ř85á24k 4475330723508

Jojo, také jsem si vzpomněl na Francouze. Připadá mi to dost podobné - infrastruktura nesplňuje ty normy, které byly nahlášené výrobci vlaků. Ve Francii se k tomu ale postavili chlapácky. Konečně provedou rekonstrukci těch zastaralých nástupišť, kterou dlouhá léta slibovali a odkládali. Jak to bude s polskou infrastrukturou se v článku nepíše, předpokládám že popsaná opatření budou jen dočasné (;-D) provisorium.

+4/0
1.7.2014 15:35

D89a65n10i44e11l 70K47r25o41n30e33r 7844604426607

Jo, taky mam problém s tim velkym nosem...ale na trat se zatím vzdyky vesel...;-)

+7/0
1.7.2014 10:51

K98a97r29e41l 19V42a80c26h19u60t 9503762629653

A co dveře od auta? ;-D ... Tam všechno OK?

+1/0
1.7.2014 12:33

D65a24n40i72e86l 50K18r81o83n59e56r 7124224766787

tam uz to trochu dre....

0/0
1.7.2014 12:34

J26i41r49k85a 92D53v14o14ř51á56k 4405380243338

No vidíte, a pak se někdo otírá o Jihomoravský kraj, že chtěl vlaky s dveřma 150 cm.;-D

0/0
1.7.2014 17:04

J80o45z15e32f 83D67u42h81a75c77e57k 7101520953160

myslim ze by ste mali zalozit webove stranky www.zatackynazeleznicnitratineexistuji.cz

+4/−2
1.7.2014 10:19

J63a39n 26S49a76l33o67m95o71n 4589230191835

Vy z toho máte docela mindrák, ale věřte mi, že 90% lidí je absolutně šumák jestli se na železnici říká oblouk a kolejím říká železniční svršek. Prostě to má většina lidí u lidského spodku ;-D.

+7/0
1.7.2014 16:03

J11a57n 62S69a72l76o60m75o87n 4689400111115

Jo a jen tak mimochodem, já se doma také nevztekám když na mě mamka volá že bouchly pojistky, ale klidně jdu a ten jistič který vypadl prostě zase nahodím ;-D.

+3/0
1.7.2014 16:11

J67i41r95k88a 85D88v74o87ř12á79k 4175700283618

A proč? Není vůbec nešikovné podle použitého názvosloví občas rychle rozlišit lidi co o tématu ví málo od těch co ví trochu víc.

0/0
1.7.2014 16:13

M32a31r94t48i82n 20N78e22r13m10u96t 9347647378759

hele chytrolíni, zase si myslíte, že když znáte nějaké slovo v oboru navíc, jste něco extra, přitom tím jen odkrýváte svou omezenost. Stejná situace je totiž i v silničním stavitelství, tam v projektech taky zatáčky nejsou, ale oblouky. Jenže silniční šotouši jsou vyhynulým druhem... Takže až budete chtít založit stránku www.zatackynasilnicnichkomunikacichneexistuji.cz, potom se k vám přidám a spolu můžeme vykřiknout "Myslím to upřímně!"

+2/0
1.7.2014 18:25

T62o38m58á18š 79K43n80a16i95f69l 6213380767400

vlhké sny redaktora.

0/−2
1.7.2014 9:41

P39e11t46r 51N80o22v92o77t88n27y 3969102709162

?

+2/0
1.7.2014 9:47

T41o61m20á35š 45K39n93a10i72f88l 6213640617200

to byla reakce na jiný příspěvek ... který se pozastavoval nad tím pindáním o tom, že poláci si pendolina kupují proto, aby nás předehnali ... či co to bylo.

0/0
1.7.2014 9:51

J65i71r51k79a 77D74v61o29ř84á41k 4865470573658

To nějak nemohu najít...

0/0
1.7.2014 16:13

T38o87m11á47š 80K69n79a60i40f26l 6383130517270

Je tobv clanku v tom boxiku...

0/0
1.7.2014 16:17

J45i84r41k24a 49D50v96o20ř52á45k 4805840743548

Jo, je to tam.:-) Ale už jsem to někdy slyšel, myslím že to nevymyslel redaktor, ale že to byl nějaký argument polských příznivců té koupě. Myslím příznivců v ředách objednavatele a politiků.

0/0
1.7.2014 16:28

D23a62n 69M17a51c92h61o91l28d40a 8147302924372

teda nevim koho chteji v Polsku predehnat. Jejich zeme je x krat vetsi nez CR, tomu odpovida i vetsi objem obednanych kusu. NAvis u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd. O tom se jaksi Polakum ani nezda. Me by spise zajimalo na jake trasy chcou ty jejich zihadla nasadit.

+7/−2
1.7.2014 9:17

J68a10r61e41k 89K30a14l44i89v88o36d15a 7296563121356

Prioritně tady   cs.wikipedia.org 

Jinak tady je více   www.rynek

0/0
1.7.2014 9:40

J92a66r17e20k 52K88a33l76i20v32o85d41a 7636473861806

Ještě bych přidal...   www.youtube.com

www.youtube.com

0/0
1.7.2014 10:03

D50a44n 78M62a25c76h50o84l64d86a 8577492594492

pry je to jejich nejlepsi trat. Nevim jake maji omezeni atd. ale Varsava -  Katowice udelaji se svym nynejsim nejlepsim vlakem za 3,5 hodiny (250 km), proti tomu nas obycejny rychlik (coz je stejna kategorie vlaku co jede v Polsku) Bohumin - Břeclav udela 200 km za 2 hodiny a to ma i více zastávek.

+5/0
1.7.2014 10:35

J66i68r34k21a 30D61v41o68ř59á57k 4775740103358

U nás jsme byli rychlejší, v Polsku nastane pravděpodobně v tomhle "zlom" až koncem roku a právě s tímhle pendolinem. A pak už je hned tak nedohoníme.

A ten váš rychlík, to jste si teda našel specialitku! Jede jen jednou a to v noci kdy není problém jet rychleji, a má poloviční počet mezizastávek než EuroCity.

+1/0
1.7.2014 16:24

D81a26n 63M49a54c57h52o14l79d60a 8507372794582

Nekecejte je to Silesia, jede pres den z Warsavy do Villachu. A ty casy jsou z Idosu a sedi, jede jeden a ten samy vlak. Nejsou v tom pocitane casove mezery v Bohumine a Breclavi, jakozto hranicnich stanic. A nez oni nas dozenou to bude trvat hodne dlouho

0/0
1.7.2014 23:03

J69a91r49e65k 18K85a20l64i79v31o77d37a 7326723681776

Tak to můžu potvrdit. Na tomhle videu to dělá Polonia za necelé dvě hodiny, a to ji ještě táhne Turboperšing 362, který má maximálku 140, takže ani nevyužívá možnosti tratě, která je většinou na 160. www.youtube.com

0/0
2.7.2014 7:32

J36i42r59k86a 45D20v38o15ř44á79k 4875260403548

Omezení té trati je takové, že tu trať v 70. letech postavili fyzicky na 250 km/h ale na takovou rychlost tehdy nebyla zabezpečena. Pak zchátrala jako v Polsku všechno. Teď je opravená a tuším zabezpečená na 160 km/h a od prosince bude na 200 km/h, ale Poláci nemají nic čím by mohli tak rychle jezdit. Přesně opačný problém než máme u nás.;-D

0/0
1.7.2014 16:37

D61a60n 68M91a13c51h71o66l19d30a 8137132884402

Divne ze ten samy vlak ktery jede usek Warsava - Bohumin pak pokracuje na Viden a v useku do Breclavi jede 160 km/h. Ten samy vlak v Polsku tech 160 jet nemuze, kdyz ma trat na 160? Trochu divne ze

0/0
1.7.2014 23:05

J76a84r78e25k 71K29a73l14i27v50o53d34a 7226613481766

Jak to že nemají? PKP Intercity má 10 Taurusů s maximálkou 230....  Tady už testujou 200 km-h na CMK.  www.youtube.com

0/0
2.7.2014 7:47

F41i58l14i20p 39S74i84r60o15t58e57k 9322389702561

Doporučuju návštěvu Polska a asi se budete hodně divit. Už se nepíše rok 1990, kdy jsme se mohli na Poláky vytahovat, dnes se akorát můžeme stydět, jak jsme náš náskok prohospodařili. Zvláště doporučuju srovnat firmy Pesa a Škoda Transportation.

+1/−3
1.7.2014 10:12

P68a34v59e88l 72V59e23t21e23š13n17í36k 7565408635747

Jel jsem asi před 3 lety do Krakova a opravdu jsem se divil. Cestování jako u nás tak před 30 lety. Rychlík ploužící se krajinou, občas zastávka u semaforu někde mezi poli.

Když potom přesednete v Havířově na rychlík po naší koridorové trati, tak je to skok o 2 generace dál.

+7/0
1.7.2014 10:25

J40i18r15k19a 73D38v13o78ř70á35k 4305910423588

Když pojedete za Katowicemi na Varšavu, je to také už někde jinde.

0/0
1.7.2014 16:53

D27a45n 91M90a63c60h62o47l37d62a 8377502774632

da se rict ze v Polsku skoro ziju, jejich EC jezdim kazdy tyden. Mam zkusenost i s jejich osobakama z doby Franze Josefa.Takze ja se nedivim a nerikam ze v Polsku je vse spatne. Ovsem jejich zeleznice je neco strasneho. U nas mame Pendolina, RegioJety atd. Jejich nejlepsi vlaky  u nas jezdi na treba na trase Bohumin - Breclav. O regionalnich spojich se ani nebavim.

+6/0
1.7.2014 10:28

P98a20v20e30l 96D53e47u58t10s67c76h 8962989381959

No, zrovna železniční doprava je v Polsku opravdu na mizerné úrovni, tam se vytahovat můžeme. ;-)

+2/0
1.7.2014 11:18

A40n11t95o75n31í21n 53H74o93l91í36k 8217123664370

Uf, to je uleva. Ja povazuju za uspech nasi zeleznice, ze uz nemame paru. Ale asi to je prilis krute, a zavinene par navstevama Japonska ..

0/−1
1.7.2014 15:03

J55a74n 27S91a58l72o81m82o43n 4429890491475

No, s tím že naše tratě byly povětšinou stavěny za C a K monarchie prostě už nic moc nenaděláme a hodně místa pro napřímení tratí také není. Snad jen ty jednotky co na tratích jezdí by se hodilo modernizovat, ale to stojí dost peněz a je potřeba platit hodně peněz managmentu a také zlaté padáky :-). Mimochodem na Karlovarsku a Chomutovsku začaly jezdit Regiosharky a jsou docela fajn.

+2/0
1.7.2014 16:06

J91i62r66k30a 60D51v61o41ř26á96k 4125680163838

Ano, te to příliš kruté. Naše železnice se od 70. let celkem slušně elektrizuje a narozdíl od Polska (jestli se tam něco v poslední době něco nezměnilo) už jezdíme 160 km/h.

Ovšem po návštěvě Japonska to jistě vnímáte jinak, když se tam od 60. let jezdí nějakých 210 km/h a nedávno (téměř) dotáhli Evropu s 300 km/h a předhánějí ji s vývojem vlaků na 400 km/h. Rozdíl je také v tom, že těch 300 km/h se jezdí ve špičce co deset minut, tedy asi jako tramvaj.

Nicméně už před II. světovou jezdily nejlepší parní vlaky cca 200 km/h, takže samotný skok Šinkansenu nebyl tak velký.

0/0
1.7.2014 16:48

P98a27v39e25l 90M83a81t74o28u33š26e55k 5620967208554

"...u nas Pendolina jezdi uz asi 8 let a nyni se nasadily RailJety, Elefanty, RegioNovy atd...." Jenže na naprostou většinu obyčejných rychlíků jsou a ještě hodně dlouho budou nasazovány staré vozy z Bautzenu cca ze 70. až 80. let, takže si s Poláky de facto můžeme podat ruce. Zejména regionovy bych snad ani nezmiňoval, větší paskvil lze vidět jen málokde (na překlenutí několika let do dodávky nových vozů by to snad šlo, ale zaplavit tím půl železniční sítě možná na pár desetiletí je skoro trestný čin).

+4/−4
1.7.2014 10:22

D37a38n 58M85a53c42h50o73l78d84a 8697342854672

doporucil bych vam projet se Polskym osobakem, moznost mate i v Ostrave pokud tu linku uz nezrusili, pak byste libal RegioNove pr... ty vlaky pamatuji mozna i Franze Josefa

+2/−1
1.7.2014 10:24

P42a92v40e43l 65M90a58t59o24u31š24e75k 5170147328504

Pane, já jsem toho (nejen) po Polsku najezdil docela dost. Myslím, že mne poučovat opravdu nemusíte!

0/0
1.7.2014 10:31

D95a34n 13M67a20c58h36o65l19d30a 8427692904142

ok, pak nerozumim tomu co mate proti RegioNove ve srovnani s obdobou osobaku v Polsku. To ze RegioNova neni nic extra ve srovnani se zahranicim neni jaksi predmetem vlakna.

+1/0
1.7.2014 10:36

J25i48r81k86a 89D59v63o13ř47á94k 4335220623508

Regionova je při finančních možnostech ČD super na překlenutí těch 10-15 let, co má zbytkovou životnost než se rozpadne. Ale to platí jen pro tu první stovku. Pořizovat si i druhou stovku a cpát ji na regionální rychlíky a na koridory - to je opravdu zoufalost.

0/0
1.7.2014 16:57

P81e30t91r 53Z49á74l27e58s75n59ý 3124324720971

Ale všechny vagony jsou renovované, čisté a pohodlné. Jezdím vlakem tak čtyřikrát až osmkrát týdně, a i když zrovna nemám štěstí na soupravu typu RegioPanter, stejně je to vždy pohodlná jízda. Jediná výtka jde ke kolejím, které místy nepříjemně drkají.

+1/−1
1.7.2014 11:57

P73e74t85r 42Z20á42l43e33s25n52ý 3104844540711

A hlavně RegioPanter, ty mám nejraději, jsou krásnéR^.

0/0
1.7.2014 11:54

D21a50n 26M38a37c44h21o69l54d24a 8207242544232

na ty jsem zapomel

0/0
1.7.2014 12:36

L26u19d88v26í84k 76D69u36š62e88k 7887461974801

Nevím co pořád máte s tím pendolinem. Tyhle vlaky nemají s pendolinem nic společnýho. Nenaklání s v zatáčkách, tudíž musí jet v zatáčce pomaleji. Absolutní rychlost mají vyšší ale kompenzuje to intenzivnější brzdění před zatáčkama.

0/−1
1.7.2014 14:08

J44i46r81k38a 34D11v29o47ř25á89k 4625280833628

S pendolinem mají společného to, že se Pendolino jmenují, vyrábí je fabrika na Pendolina a skutečně zajišťují "kyvadlovou" dopravu. Naklápění není zdaleka jediné měřítko.

+1/0
1.7.2014 17:01

S60v41a29t93o32p54l16u40k 74S39i58l90n81ý 4312136279578

Ale zdá, Poláci mají podstatně více moderních jednotek než ČR od svých velice progresivních domácích výrobců PESA a Newag.

+1/0
1.7.2014 15:06

D91a96n 39M40a29c22h89o75l39d33a 8627902154632

a ty jezdi jako kde? V Polsku asi ne

0/0
1.7.2014 23:07

Z33b45i50g41n39i44e81w 16K32o51l85a54n98o 9166304822711

To cesky redaktorek napsal o predehnani. V Polsku se o CR mysli tak, jak v CR o Polsku ......... jenom Praha je pekna.

BTW: Elefanty ( Elephant ) jsou polske produkce - Newag Gliwice.

0/0
1.7.2014 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.