Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jadranský expres. Létající člun ČSA přistával na moři před hotelem

Nejexotičtějším letadlem v dlouhé historii ČSA byl obojživelný létající člun Saro Cloud. Po čtyři letní sezony létal mezi Záhřebem a pobřežím Jadranu. Po vyřazení z aerolinek sloužil jeho upravený trup jako hausbót na Vltavě, mimo jiné i legendárnímu motocyklovému závodníkovi Františkovi Šťastnému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P89e63t11r 14Š22r91a34i34e69r 9293542102497

Kdysi pradávno toto letadlo "vystupovalo" v jedné knížce Eduarda Petišky, tehdy jsem si myslel, že je to autorská licence... ;-D

+2/0
24.9.2015 12:27

M22a40r72e22k 11Š38í28p 1633205434

Pěkně napsaný článek, děkuji za hezké počteníčko...:-)R^

+10/0
24.9.2015 11:41

K29a98r23e26l 32V75a27l84i61š 7209676868362

Krása. R^

+5/0
24.9.2015 10:44

J30i93ř83í 25J74i79r78o73u79d61e66k 8236259124674

R^ Již velmi, velmi dávno tomu, co u nás byla vydána knížka ,,Honba za Modrým Mauriciem". Čás děje se odehrává i v tehdejší YU a zmínka o tomto stroji i pár jeho kreslených obrázků byla v ní obsažena.

+3/0
24.9.2015 9:21

L38u59d32ě39k 72F41u34x86a 9366400234657

Kdopak to prosím napsal?

0/0
25.9.2015 5:58

F82r91a34n15t65i95š64e92k 42N37o57v66á96k 6951275266411

Předpokládám, že by nebyl problém dovyrobit dle nákresů i "původní" křídla, ale víceméně to nemá smysl. Každopádně krásný stroj a příjemné počtení.

+11/0
24.9.2015 6:31

R84a65d98e45k 53F53o36l33p40r55e22c63h21t

Ono dokonce "jakési" křídlo k tomu zrenovovanému trupu bylo vyrobeno, ale nepovedené, takže tiše zmizelo v propadlišti dějin (virtuálně, možná ve stadiu rozkladu ještě někde v koutě je). Dokonce na fotografii z LO Trenčín je vidět také nově udělaná VOP, při porovnání s dobovou fotkou pak trkne do očí zcela neautentické zhotovení vzpěr.

0/0
24.9.2015 20:10

H90a90n69u24š 81H19o86r28á39k 9641584146713

Tak technicky by nebyl problem ho dostat do letuschopnyho stavu. Jenom ty naklady... A druha vec, ma(melo by) to smysl? Trochu by mi to pripominalo "rekonstrukci" Krajanka od panu Lenika a Krejciho - super stroj, nadherna prace, ale je to vlastne uplne novy letadlo  akorat ze na 70 let starejch papirech. A to proste neni uplne ono(ale i tak je to krasny, ne ze ne).

0/0
24.9.2015 20:25
Foto

P20a42v90e53l 17M41a88r42t82i14n89e35k 9375785691933

Nádherné ero.

+7/0
24.9.2015 6:18

J73i15ř93í 77B60r27o70ž 5489675402687

Parádní článek, děkuji! R^

+23/0
24.9.2015 4:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.